♡ 1000+ days • Pt. 6 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 8 mei 2023.

  1. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.621
    10.827
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Het lijkt mee te vallen, L hoest af en toe en snottert lekker in het rond. De rest lijkt nergens last van te hebben. Hopelijk blijft het zo. Wij zijn ook erg toe aan voorjaar/zomer. Even geen virussen (hopelijk)

    Gisteren met L naar het cb geweest. Hij is met vlag en wimpel geslaagd voor alle testjes. Hij vond het ook super leuk om te doen. Ook zijn vaccinatie gehad, hij keek er naar en zijn reactie was auw :roflmao:. In de avond kon hij niet lopen want hij was geprikt in zijn arm, al een echte vent :roflmao::roflmao::roflmao:.

    Hier nu lekker vakantie. Tenminste de kinderen, man en ik moeten gewoon werken. E mag deze vakantie voor het eerst logeren bij een vriendinnetje. Benieuwd hoe dat gaat. Bij opa en oma en tante en oom gaat het goed. Komende zondag komt de schoonfamilie op bezoek en verder geen plannen voor komende week. Lekker rustig aan doen, als E en L dat toe laten. L heeft een beetje veel energie, zelfs op de bso zeggen ze dat al :eek:.
     
    Mya en Fanne vinden dit leuk.
  2. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.621
    10.827
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Sansaatje vindt dit leuk.
  3. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.607
    2.172
    113
    Ojee, wat balen dat dat nu net in de vakantie is/was. Beterschap!
     
  4. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.785
    6.044
    113
    Vrouw
    Haai! Lief! Gaat veel beter, was denk ik echt even een dip van meer werken en vermoeidheid. Ook behoorlijk ziek geweest van de griep. Ik ben helemaal vergeten een bericht te sturen. :oops:
     
    Miekje86 vindt dit leuk.
  5. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.621
    10.827
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Geef niet hoor, ik ben blij te lezen dat het veel beter gaat. Vermoeidheid en griep helpen in zulke situaties niet echt mee
     
  6. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.607
    2.172
    113
    Hallo iedereen. Hoe gaat het met jullie en de kids? Z had zijn eerste rapport gehad, en vandaag hadden we 10 minuten gesprek met zijn juf, op veel dingen is hij precies waar hij moet zijn, of iets verder. Alleen tellen kan hij tot maar 10, en moet tot 12 zijn…. En hij benoemd niet alle cijfers juist bij een test, maar zijn juf twijfelt of hij t echt niet snapt of een spelletje ervan maakt. Verder doet hij t prima, naar zijn juf luistert hij heel goed zegt ze, thuis luistert hij vaak niet… hebben jullie ook al rapporten gehad en of gesprekken? Voor die al wat langer op school zijn?
     
    Fanne vindt dit leuk.
  7. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.102
    4.234
    113
    Hoe oud is hij nu precies? Hier in september begonnen maar alleen een kennismakingsgesprek gehad. Beleid hier is geen rapportgesprekken, je kunt zelf een gesprek aanvragen wanneer je dat wil. Maar tellen tot 12 lukt hier niet hoor. Getallen herkent hij nu wel maar ze schrijven bv kan ie ook nog niet. Dat komt vast vanzelf wel goed.
     
    Fanne vindt dit leuk.
  8. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.582
    7.098
    113
    Weer wat leven in de brouwerij hier, leuk :D
    Hier doen ze niet aan rapporten op de kleuterschool. Ik heb een instapgesprek gehad toen L een paar weken op school zat. Nu waren de 10 minutengesprekken pas, op aanvraag, maar dat heb ik verder niet gedaan. Met een inloopmoment in de klas sprak ik de juf even kort en die zei dat ze het prima doet, dus dat is fijn.
    L telt overigens tot 100, en ze herkent de cijfers tot 10. Maar ze heeft wel een zus die graag met haar oefent, dus dat is een beetje 'valsspelen';)
    Verder gaat het goed met haar, ze kan ontzettend goed alleen spelen, zo fijn. Nu weer veel buiten, ze geniet enorm van het mooie weer.
    Niet veel nieuws verder eigenlijk.
     
    Fanne en Mya vinden dit leuk.
  9. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.399
    23.010
    113
    Vrouw
    Oh joh hier hoef je je helemaal nog niet druk over te maken. Eind groep 2 zou het fijn zijn als ze 1 tm 12 kennen (waarde, dobbelsteenstructuur en het cijfer), maar als dit nog niet altijd lukt is dat ook helemaal prima. Kleuters ontwikkelen zich nog zo met pieken en dalen, daar kan je nu nog niks over zeggen.
     
    Fanne en Mya vinden dit leuk.
  10. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.399
    23.010
    113
    Vrouw
    We hebben voor V ook een 10 min gesprek gehad en daarna zijn rapport (portfolio) gekregen. Hij doet het goed, is erg geïnteresseerd in cijfers en getallen en wat minder in letters en woorden nog. Luistert goed naar de juffen :rolleyes: (mocht thuis wel wat meer :roflmao:) en is erg zorgzaam en van de regeltjes. Hij heeft altijd wat te vertellen en maakt veel grapjes. Ik herkende hem helemaal in het verhaal haha :D

    Hier verder ook alles goed. Zin in de meivakantie, dan gaan we naar Parijs en Disneyland. Ondertussen zijn we wat dingen in huis aan het aanpakken, afgelopen weekend nieuwe tegels in de gang gelegd. Muren gaan we aankomend weekend doen. En hopen dat het snel wat beter weer wordt, ben toe aan zon ;)
     
    Fanne, riean en Mya vinden dit leuk.
  11. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.607
    2.172
    113
    Oh das weer heel anders. Hier ook september begonnen met school, en dit was zijn eerste rapport en gesprek. Ze mogen hier in de peuter leeftijd tegenwoordig al bij gesprekken zijn, sterker nog dat willen ze heel graag, Z wou buiten op t schoolplein spelen met zijn broer en zus die toch ook moesten wachten… die hij was er niet bij, hier moeten ze vanaf groep 5 bij gesprekken zijn, schijnt lang niet overal te zijn. Wij moeten dus nu oefenen met cijfers en tellen…. Van t weekend maar eens kijken of we er iets mee kunnen.., eind groep 1/2 moet hij tot 20 kunnen tellen, hij loopt nu dus 2 tellen achter…
     
    Fanne vindt dit leuk.
  12. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.607
    2.172
    113
    Overal lijkt t steeds meer anders te zijn, iedereen bepaald denk ik zelf wat de norm moet zijn, hier werd gezegd dat eind groep 2 tot minimaal 20 moeten kunnen tellen, en ook de cijfers dus tot 20 herkennen… nu zit hij dus midden groep 1, dus hij heeft nog even, maar lijkt steeds meer dat ook kleuters steeds meer moeten als eerst, ze zijn hier al even bezig met de dalton onderwijs methode, voelt soms net alsof mijn kids nú proefkonijnen zijn, maar ja, andere school is ook geen optie, de kinderen vinden t allemaal fijn daar.
     
    Fanne en Magnolia29 vinden dit leuk.
  13. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.925
    7.865
    113
    Amsterdam
    Elk kind is anders en kan je ook niet vergelijken de ene pakt dingen sneller op dan de ander. T kan hier tot 20 tellen en inmiddels ook in het Engels vraag met niet waarom… kan zelfstandig LEGO bouwen en dan echt sets van boven de 10 al.
    Maar ondertussen is z’n emotionele ontwikkeling nog wat primitief laten we het zo zeggen. We hebben in november al een rapport gekregen en daar loopt ie of gemiddeld of voor. En daar kwam ook uit dat hij veel ruimtelijk inzicht heeft en daarom kan die dus ook zo goed LEGO bouwen;)
    E hebben we ook rapport van gekregen doet het gewoon super is vooral nu een boekenwurm en leest zo’n beetje op eind grp 6 zit in grp4. Enige waar ik me zorgen over maak is dyslexie omdat het in de familie zit en ze met spelling wat minder goed scoorde maar de juf gaf aan de ze erg slim is dus goed kan compenseren dus dat is iets om de komende jaren te bekijken hoe het zich ontwikkeld.
    Maar voor mij het belangrijkste nu ook dat ze sociaal allebei goed in de klas liggen en het naar hun zin hebben!
     
    Fanne, Mya, riean en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.399
    23.010
    113
    Vrouw
    Spelenderwijs dingen thuis oefenen is natuurlijk altijd prima, maar vind het echt behoorlijk vroeg van de leerkracht om halverwege groep 1 al te zeggen dat hij iets nog niet kan :o: Misschien voor mij ook anders omdat ik op scholen werk, wat je zegt; iedere school/type onderwijs heeft weer andere uitgangspunten. Zolang ze het maar naar hun zin hebben, lekker in hun vel zitten en aansluiting hebben in de groep. Komt t allemaal wel goed ;)
     
    Fanne, Mya en riean vinden dit leuk.
  15. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.399
    23.010
    113
    Vrouw
    Voor een eventuele dyslexieaanvraag kijken ze vooral naar het technisch lezen niveau, de DMT (drie minuten toets) en spelling is dan onderliggend zeg maar. Heb je enig idee wat ze op die toets gescoord heeft? Want als ze op E6 leest, dan kan het bijna niet zo zijn dat ze op die DMT slecht heeft gescoord...
     
  16. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.925
    7.865
    113
    Amsterdam
    In verhouding, ze scoort op begrijpend lezen een 1 en avi dus e6 maar met dmt en spelling een 3. En rekenen een twee maar de juf zei dat had een 1 kunnen zijn maar ze was wat slordig. En het zit bij ons in de familie. Ik heb het ook en dat werd pas op de middelbare school een probleem. En m’n zusje zo ernstig dat ze op speciaal onderwijs moest.
     
  17. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.925
    7.865
    113
    Amsterdam
    Ja dat laatste is zo belangrijk dan komt de rest vanzelf!
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  18. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.399
    23.010
    113
    Vrouw
    Ah ja, verschil is er dus idd wel in vergelijking met de andere vakken. Ben benieuwd hoe ze zich uiteindelijk verder gaat ontwikkelen, kan best zijn dat ze zo prima de basisschooltijd door komt zonder dat het echt vastgesteld kan worden. Maar snap wel dat je het in de gaten blijft houden, ook vanuit je eigen ervaring.
     
  19. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.925
    7.865
    113
    Amsterdam
    Ja de juf zei al ik kan het nu gewoon niet zien want als ze het heeft dan kan ze goed compenseren en als je haar dan nu laat testen dan is de vraag of ze het zien idd. Dus we blijven er gewoon attent op. Maar heel leuk de juf heeft haar verder echt goed in de gaten. Ze lijkt op mij dus vooral niet meer doen dan moet, maar ze komt er dus te makkelijk vanaf en nu heeft de juf een groepje gemaakt die extra taken moeten doen. Ze doet het wel maar baalde dat ze erbij zat;). Moet ze ineens hard doorwerken!
     
    Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  20. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.102
    4.234
    113
    Voor een vergoed dyslexieonderzoek moet ze geloof ik 3 jaar achter elkaar slecht scoren op die Cito's en een 3 is niet slecht. De tijd zal het uitwijzen bij jullie. Je kunt het als je het zelf wilt betalen eerder laten doen maar ik zou het ook zo aanpakken als jullie nu doen.
     
    Siepie85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina