♡ 1000+ days • Pt. 6 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 8 mei 2023.

  1. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.621
    10.827
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    L heeft ookal een rapport gehad, nouja rapport zijn rapport map met een kort verhaalt over hoe hij het doet in de klas met een foto er bij. En trots dat hij op zijn rapport is. Ook hebben we al een 10minuten gesprek gehad. L mocht daar niet bij zijn, vanaf groep 3 moeten ze er hier bij zij. Was nu meer even rustig kennis maken met de juf en ze was ook nieuwsgierig hoe hij thuis is.

    E heeft een super rapport gekregen, mijn mond viel echt open. De juffen gaven aan dat ze hier ook heel hard voor gewerkt heeft. Voor taal (en alles wat daar onder valt) heeft ze minimaal een 8 :eek: (heeft ze niet van mij). Alleen rekenen en gym is matig. Beide is geen verrassing voor ons, voor rekenen krijgt ze ookal extra huiswerk. Daarover zeiden de juffen wel dat ze daar ook heel goed aan heeft gewerkt want ze was wel super vooruit gegaan vergeleken met begin van het jaar.

    Verder zijn we druk bezig met plannen voor een verbouwing. We gaan beginnen met een dakkapel op zolder over de gehele breedte en verder alle kozijnen vervangen voor kunstkozijn. We zijn druk bezig met offertes aan vragen. De 1ste hebben we al binnen, volgende week komt nr 2 langs en denk dat we dan wel een keuze gaan maken, heb stiekem namelijk al een heel goed gevoel over nr 1. De prijs was ook een stuk voordeliger dan ik had ingecalculeerd. Dir jaar gaan we hierom niet op vakantie, maar we zijn al plannen aan het maken samen met mijn ouders en zusje om in de voorjaarsvakantie een midweekje weg te gaan.
     
    Mya en Siepie85 vinden dit leuk.
  2. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.894
    4.168
    113
    Leuk om weer wat van jullie te lezen!
    Hier gaat het goed! A en J hebben het naar hun zin op school. J zit daar volgens mij vooral te flierefluiten. Hij laat niet echt zien wat hij kan, merk ik aan de juf. Tijdens de 10 minuten gesprekken gaf ze aan dat hij vooral veel grapjes zit te maken met z'n vriendjes. Maar het is een heerlijke kleuter die goed in zn vel zit en vooral heel blij is.
    L loopt inmiddels al los en is een echte dreumes geworden!
     
  3. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.607
    2.172
    113
    Hallo iedereen, hoe gaat het met jullie? Nog gezellige paasdag (en) gehad? Morgenochtend moet zoon voetballen, extra toernooi, waar hij erg zin in heeft, als t niet te laat wordt, dan gaan we nog even naar een binnenspeeltuin…. En ook moet ik nog paaseieren verstoppen, binnen of buiten in de tuin, moet nog even kijken wat t weer gaat doen…. Momenteel heeft t zoveel geregend hier, dat de tuin vol met water ligt, dus denk dat t weer binnen moet, vorig jaar ook al pech met t weer…

    Gaan of hebben jullie ook nog eieren verstopt? Iedereen fijne dagen!
     
    Magnolia29 en Miekje86 vinden dit leuk.
  4. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.621
    10.827
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier gaat alles gelukkig weer prima.paar lastige weken gehad met E en L. Ze waren beide de grenzen weer aan het ontdekken en er ver overheen aan het gaan. En dat in combinatie met het ene virus na het andere wat ik kreeg. Was dus even niet gezellig hier in huis ;). Maar sinds een goeie week lijkt het weer gezelliger te worden.

    Met E gaat het super op school, ze vind het leuk en haalt goeie cijfers. Rekenen vind ze lastig, maar daar worden de cijfers ook steeds beter van. Ze krijgt er ook wel huiswerk voor. Binnenkort heeft ze ook een boek bespreking, ze moet alleen de datum nog voor krijgen. Maar ze heeft daar gewoon zin in :eek: ( heeft ze niet van mij)

    L heeft het super naar zijn zin op school. Is boos als hij niet mag. Met praten schiet hij op het moment ook vooruit. Er komen woorden en zinnen uit zijn mond waarbij ik soms echt mijn lach in moet houden :roflmao::roflmao:.

    Wij hebben een vrij rustige paasweekend. Gisteren met elkaar lekker ontbeten en in de middag naar de kinderdienst geweest. Vandaag gaan we bij mijn ouders lunchen en paaseieren zoeken. Alleen dat zal een tegenvaller voor ze worden want ik kan eindelijk een geintje uithalen wat ik al jaren wil:D. Er liggen straks spruitjes verstopt :D. Erg benieuwd naar hun reactie
     
    Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  5. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.583
    7.104
    113
    Hallo!
    Hier ook alles goed
    L is een beetje van slag door het verzetten van de klok. Ze was al een tijd om 6 uur wakker, dat is nu dus gelukkig niet meer zo, maar ze schiet nu weer door in uitslapen en dan savonds niet kunnen slapen. Vanmorgen dus maar om 8 uur wakker gemaakt (pff, woest was ze :roflmao:). Ze mocht mee naar de kinderdienst van de kerk. Vanmiddag maar een poosje filmpje kijken op ons bed, want ze is doodmoe. Eind middag gaan we naar vrienden en dan vanavond maar niet al te laat naar bed. Hopelijk is ze er dan weer doorheen.

    Op school gaat het prima volgens mij. Ze schrijft haar naam, en bijna alle cijfers en is bezig om steeds meer letters en woorden te leren. Wel grappig, de andere 3 hebben dit nooit zo uit zichzelf gedaan. Vooral de derde, die weigerde een woord te lezen voor hij naar groep 3 ging, want 'dat leer je in groep 3.' Punt. En in groep 3 leerde hij in 2 weken opeens alles lezen. Ik zei al: had dat toch eerder gedaan, er gaat een wereld voor je open.
    Maar nee, eerder dan groep 3 mocht dat absoluut niet volgens hem.
    L is er dus wel mee bezig, ik zie dat ze ook regelmatig thuiskomt met schrijfopdrachten van de juf. Blijkbaar leren ze dat in groep 1 ook al.
    Ze blijft wel bij tijd en wijlen erg verlegen. Soms durft ze niet eens iets aan haar broer of zus te vragen. Ze speelt volgens mij altijd met dezelfde kinderen op school (die ze al kent van de opvang). Prima natuurlijk, maar het is voor haarzelf ook wel fijn om iets minder verlegen te worden.

    Fijne paasdag verder!
     
    Magnolia29, Mya en Miekje86 vinden dit leuk.
  6. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.621
    10.827
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik heb tevroeg hier thuis gejuigd over de zomertijd. Gisteren leek het super te gaan. Beide half uur later naar bed dan normaal en sliepen vrijwel direct. Op dit moment is L flink aan het klieren, hij heeft ook ontdekt hoe hij zijn raam open krijgt en is aan het roepen vanuit zijn raam :cry:
     
    Magnolia29, riean en Mya vinden dit leuk.
  7. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.932
    7.873
    113
    Amsterdam
    Hier gaat alles goed.
    Zomertijd wordt hier denk ik vooral morgenochtend een probleem als de wekker weer vroeg gaat.
    Hier zo gelachen, naar mijn idee kan T al een jaar zonder zijwieltjes fietsen, maar dat wilde die echt niet nou dikke prima. Ik zo gisteren nou gaan we is zonder zijwieltjes fietsen, ja is goed en hij reed zo weg….
     
    Magnolia29, riean, Miekje86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.402
    23.011
    113
    Vrouw
    Hoi hoi!
    Wat een prachtig weer hè dit weekend! We genieten ervan :D
    Heel saai, maar hier gaat ook alles goed. Druk met het aanpakken van het huis. Man is met de hal bezig, in de meivakantie wordt onze vloer opnieuw geschuurd en gelakt en daarna krijgen we de nieuwe bank en eettafel. Verder zijn we aan het aftellen tot onze vakantie naar Parijs en Disneyland begin mei. Hoop dat het met jullie goed gaat!
     
    Boordevol, Miekje86, Mya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Treezebees

    Treezebees Actief lid

    4 mrt 2023
    193
    279
    63
    Vrouw
    Hoi hoi hier ook een teken van leven. Met A alles super. School is het leukste wat er bestaat (houden zo nog liefst een klein 20jaren). Haar interesse ligt bij talen en schrijven. Iedere taal die ze hoort pikt ze gemakkelijk op en begrijpt ze heel snel. We zitten nu op Vlaams, Frans, Arabisch en Engels. Ook zwemmen en sport is ze redelijk fanatiek in. Een fijn meisje met een veel te groot hart. Met iedereen gaat ze trouwen momenteel. Ik ben echt zo fier dat ik haar mijn meisje mag noemen. Verder hebben wij besloten dat ons gezinnetje met 3 wel volledig is. We worden er niet jonger op en het verschil tussen A en een volgende werd toch wel te groot.
     
    Fanne, Magnolia29, wolkje1994 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.894
    4.168
    113
    Ik was dit topic een beetje vergeten. Maar leuk om van jullie te lezen. Hier gaat het goed en ikvind het de laatste tijd ook echt wel makkelijker worden met 3. Werk icm 3 kinderen vond ik het eerste jaar best pittig.
    L rent nu rond en is een echte klimgeit, J vindt school fantastisch! En A is zoals altijd een lieverd die me meerdere keren per dag vertelt hoeveel hij van me houdt.

    Gisteren de zomervakantie betaalt (rib uit ons lijf;)) en meteen een midweek geboekt voor de herfstvakantie. Wij zijn dan 10 jaar later getrouwd en we aan dan naar de Beekse Bergen in een Kids Lodge. Man en ik zullen dan vast nog wel iets samen gaan doen, maar we vinden dat het ook iets is wat je met je kinderen mag vieren.

    Dit was het wel zo'n beetje. Hoe is het met jullie? Hebben jullie al vakantieplannen?
     
    Magnolia29, Mya en Miekje86 vinden dit leuk.
  11. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.607
    2.172
    113
    Hallo iedereen, hier weer eens een berichtje! Wij zitten op een capfun camping, pas vanaf gister en morgen gaan we alweer, want ze moeten maandag weer naar school en wij moeten weer werken… voordeel is dat de camping maar een half uur rijden is, we blijven dus morgen nog de hele dag, tot t bed tijd is zeg maar, chalet hebben we eigenlijk tot maandag zelfs, de prijs was namelijk t zelfde, dus dachten we dan maar tot maandag. Heel stom dachten dat t weer heel mooi zou zijn, is toch weer wat graden minder geworden, maar alsnog wordt t morgen warmer, maar we hebben alle jassen vergeten, alleen dochter van 11 heeft der jas mee, heel lief die mocht Z gisteren lenen toen hij t koud had, mooie meisjes jas, en veel te groot zag er best grappig uit…

    Zomervakantie zijn we nog niet over uit, kan alle kanten nog op, t liefste wouden we naar Mallorca, all inclusief, maar in combinatie met t juiste kinderzwembad en andere eisen, zoals dichtbij t strand lijkt niet te vinden… dus wordt waarschijnlijk weer een lastminute.

    Hoe gaat t verder met iedereen?
     
  12. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.104
    4.239
    113
    Hier ook op de terugreis vanuit het buitenland. Heerlijk twee weekjes weggeweest naar een warm land. De zomervakantie gaan we deze week boeken.
    @Mya zo lief van dochter. Wij nemen jassen altijd mee. Het weer is zo wisselvallig in Nederland dat we dat wel geleerd hebben.

    ik ben ook benieuwd hoe het met de rest gaat. We hebben van school een soort tussentijdse meting ontvangen en dat zag er allemaal prima uit. Hij is nu vooral van alles aan het tellen en met getallen bezig. Dat heeft echt zijn interesse op dit moment.
     
    Mya vindt dit leuk.
  13. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.104
    4.239
    113
    Ik vind het ook steeds makkelijker. Die van 4 is alweer zoveel makkelijker dan vorig jaar toen hij 3 was. Dat merkte ik bijvoorbeeld deze vakantie weer.
     
    Mya vindt dit leuk.
  14. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.104
    4.239
    113
    Voor degenen die hier nog rondhangen. Zijn jullie kinderen al zindelijk in de nacht? Slapen ze nog met een luier?
     
  15. Treezebees

    Treezebees Actief lid

    4 mrt 2023
    193
    279
    63
    Vrouw
    Hier was A onmiddelijk dag en nacht zindelijk. Uit gemakzuchtig had ze nog een paar maand een pamper aan (tot wanneer de laatste voor de vuilnis was) maar heb tot nu toe maar 1maal haar bed moeten verversen.
    Hoe gaat het met jou? Ben je weer gestart met werken nu de jongste naar school is?
     
    Mya vindt dit leuk.
  16. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.607
    2.172
    113
    Hoi, hier was Z binnen paar maanden nadat hij overdag geen luier meer droeg ook nacht zindelijk, stiekem denk ik weken ( luiers waren al heel lang droog) maar toen hij ook zelf echt geen luier meer wou ‘s nachts, gingen we t proberen, hij is altijd droog gebleven. Hij hoeft ook nooit ‘s nachts te plassen, 1x had hij zo enorm veel gedronken, dat we ook dachten dat t wel mis zou gaan, maar toen werd hij om 3.00 ‘s nachts wakker en ging keurig alleen naar de wc, en sliep meteen weer.

    En hoe is dat bij jou kleine man? Ik herinner me dat hij ook logopedie had toch of heb ik t fout? Heeft hij dat nog en is zijn spraak nu duidelijk? Hier nog steeds logopedie, en vraag me steeds meer af, of t nog zinvol is…
     
  17. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.104
    4.239
    113
    Ah dat had ik ook met een van de oudere kinderen. Met de jongste doe ik nog steeds een luier en ik vroeg me af waarom eigenlijk. Volgens mij zijn de luiers elke ochtend droog maar echt een keer in de zoveel tijd niet en dan denk ik laat nog maar even zitten. En dan is de periode van droog zijn weer zolang dat ik twijfel.. Oh en hij wil zelf absoluut niet zonder luier slapen. Vandaag waren ze dus op (luierbroekjes) en hij weigerde zo te slapen dus heb zijn broer snel laten halen maar ergens weet ik dat het eigenlijk niet nodig is (denk ik).
     
    Mya vindt dit leuk.
  18. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.104
    4.239
    113
    Klopt wij hadden logopedie. Maar dat is helemaal goed gekomen. Dus we zijn al maanden gestopt. En heel onverwachts bleek hij dus wel degelijk flink wat vocht achter de oren te hebben. Nooit oorproblemen dus hij heeft ook onlangs buisjes gehad.
     
    Mya vindt dit leuk.
  19. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.607
    2.172
    113
    Z heeft toen ook alle onderzoeken voor oren gehad, meerdere keren bij kno arts geweest, die zei steeds geen buisjes nodig, hij had soms wel wat vocht, maar hij zei buisjes hebben ook nadelen en ik geef die alleen als het echt nodig is. Maar nu met logopedie; hij gaat dus nog elke woensdag heen, maar hij gaat nu zovaak klieren, net alsof ie 3 jaar is, echt vervelend gedrag, op de grond liggen en dwars zijn… eerst was hij nog wel voor 2 stickers te porren om wat te doen, maar nu zegt ie heb geen zin, ben moe, en gaat dan gewoon klieren, soms zelfs met kleine dingetjes gooien, echt zo vervelend, dus twijfel of ik nog door wil gaan, maar hij praat nog niet duidelijk genoeg, dus voel me nog verplicht, maar kijk er wel steeds meer tegenop.
     
  20. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.621
    10.827
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier waren ze beide eerder nacht zindelijk dan overdag. Ik durfde alleen de nachtdieren pas weg te doen toen ze overdag zindelijk waren. Heb toen een week droog in de nacht aangehouden en daarna geen luier meer om gedaan. Beide hadden daar gelukkig geen problemen mee. Misschien een aftelkalender maken, zodat hij zich kan voorbereiden op geen luier meer.
     
    Mya vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina