♡ 1000+ days • Pt. 6 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 8 mei 2023.

  1. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.621
    10.827
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier ook nog logopedie, maar niet wekelijks. We hoeven pas in september weer terug. L heeft nog steeds een achter stand met praten maar gaat wel vooruit (hij haalt alleen de achterstand niet in). Als dit in september nog steeds zo is dan moeten we wel wekelijks gaan komen. Laatse keer ging hij ook klieren, hij had bedacht we gaan weer met de dieren spelen en toen moest hij een testje doen waar hij geen zin in had :rolleyes:. Zelf merk ik dat hij wel steeds beter gaat praten, de r begint nu ook te komen
     
    Mya vindt dit leuk.
  2. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.102
    4.234
    113
    Maar dat is gek. Hier zei de arts het feit dat hij laat begon met praten icm niet verstaanbaar praten/eigen taaltje en zoveel vocht in de oren is zeker een reden om buisjes te plaatsen. Als de spraakoroblemen er niet waren geweest konden we eventueel ervoor kiezen geen buisjes te plaatsen omdat hij verder geen andere klachten heeft. Maar we hebben het dus wel gedaan en dat had ook de voorkeur van de arts.
    In jullie geval zou je toch denken dat het invloed heeft op zijn spraak. Met vocht in de oren horen ze alsof ze onder water zijn.

    Wat betreft logopedie, als he tzo gaat zou ik een maandje of twee stoppen. Even een pauze (niet definitief stoppen want de wachtlijsten zijn lang!) en kijken of hij daarna weer beter meewerkt. Dan is hij ook weer ietsje ouder. En thuis kun je dan verder met de oefeningen uit de map van de logopediste want die zul je nu wel genoeg hebben als jullie al zolang gaan.
     
    wolkje1994 en Mya vinden dit leuk.
  3. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.102
    4.234
    113
    Hmm dus ik ben gewoon heel laat met die luier weglaten. De luier was gewoon droog weer zoals verwacjt maar nu moet ik hem dus overtuigen dat het niet nodig is meer. Handig zo een aftelkalender. Even goed nadenken wat handig is.
     
    Miekje86 en Mya vinden dit leuk.
  4. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.621
    10.827
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier gaat alles nog zijn gangetje. L heeft het super naar zijn zin op school en heeft nog steeds energie voor 10 na school. E zit sindskort op dansles en vind het helemaal geweldig.

    Het gaan slapen is nog steeds wisselend. Vooral mede mogelijk gemaakt door L :rolleyes:. Als hij een drukke dag heeft gehad dan is het lastig om hem in de avond rustiger/relax te krijgen voor het slapen gaan en dan gaat hij klieren en het liefst houd hij dan zijn zus wakker.

    Sinds van het weekend fiets L zonder zijwieltjes. We dachten daar zijn we wel even mee bezig maar na 5 minuten fietste hij al zonder hulp weg.

    Zaterdag nog het kinderfeestje van E vieren en dan weer even rust met feestjes hier.
     
    Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  5. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.621
    10.827
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik hoor wel vaker bij kinderen die ouder zijn nog een luier dragen in de nacht. Hopelijk gaat het kwartje snel om en kan je de nacht ook gewoon zonder luiers. Misschien evt als je zelf naar bed gaat zijn luier af doen, ik weet niet hoe diep hij slaapt of dit mogelijk is.

    Wat misschien evt ook een optie is om zonder te komen. Is zeggen dat de winkel geen luiers heeft voor 4 jarige of gewicht noemen. Dit werkte bij E met de speen, daar waren wij laat mee (ruim 4jaar). Ze beet hem stuk en zei toen ja maar de winkel heeft geen spenen voor 4 jarige meisjes. En toen was het oké en is ze zo gaan slapen (oké 1ste nacht vond ze wel een klein beetje lastig)
     
    Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  6. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.399
    23.010
    113
    Vrouw
    @Boordevol V is ook nog niet zindelijk in de nacht, beetje zelfde verhaal als bij jou; 9 van de 10x wel een droge luier, af en toe niet waardoor ik het toch niet aandurf om hem weg te laten :o: Ik kijk het nog even aan, misschien in de zomer actief mee bezig.
     
    Mya vindt dit leuk.
  7. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.102
    4.234
    113
    Precies dat dus. Maar als ik nu moet zeggen wanneer hij een natte luier had kan ik me dat niet herinneren. Ik ga er vanaf nu weer even opletten hoelang hij achter elkaar droog is.
     
    Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  8. Treezebees

    Treezebees Actief lid

    4 mrt 2023
    193
    279
    63
    Vrouw
    Vandaag met A naar een les geweest om te leren fietsen zonder zijwieltjes. Stond er wat belachelijk bij. Nemen haar fiets uit de koffer stapt ze op en weg was ze. Is wel een paar keer gedonderd maar stond onmiddellijk recht en ging weer door. Handig zo een kind dat zich alles zelf aan leert.
     
    Mya en Miekje86 vinden dit leuk.
  9. Treezebees

    Treezebees Actief lid

    4 mrt 2023
    193
    279
    63
    Vrouw
    Vraagje met wat spelen jullie kindjes graag? Hier blijft alles na 1keer gewoon liggen. Het enige dat ze graag doet is tekenen. Op school zit ze ook altijd in de teken en boeken hoek. Ook sporten vind ze fijn maar spelen is niet voor haar weggelegd.
     
    Mya vindt dit leuk.
  10. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.102
    4.234
    113
    Hier echt met alleelei voertuigen en memory is favoriet.
     
  11. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.621
    10.827
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier speelt L vooral met auto's (of iets wat maar wielen heeft), spijkerman, lego en playmobile. Sindskort heeft hij de switch ontdek (en hij is nog goed in Mario kart :eek:) en lekker veel buiten spelen. E begint verslaafd te raken aan de laptop, switch & YouTube :rolleyes: dus daar hebben we nu regels voor en lego & playmobile vind ze leuk om mee te spelen.
     
    Mya vindt dit leuk.
  12. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.621
    10.827
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik kom meteen even klagen hier. Ik zit op het moment als politieagent boven op de overloop omdat er 2 kinderen de boel hier afbreken :cry:. Op het moment mogen ze beide al een week niet op de spelcomputers maar maakt nog weinig indruk merk ik :cry::cry::cry:

    En ondertussen is die piep hond (nouja plinterpisser) van de buren ook de boel bij elkaar aan het blaffen :rolleyes::rolleyes:
     
    Mya vindt dit leuk.
  13. Treezebees

    Treezebees Actief lid

    4 mrt 2023
    193
    279
    63
    Vrouw
    Hier is het momenteel ook moeilijk om in slaap te geraken. Volgens mij echt de vermoeidheid dat gepaard gaat met einde schooljaar. 's avonds is het vaak 20.30 voor ze haard draai vind. En nadien pikt het in de ochtend. Dan krijg ik steevast een mama ik wil nog slapen te horen.
     
    Mya en Boordevol vinden dit leuk.
  14. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.621
    10.827
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Wilde ze dan maar in de ochtend langer slapen, maar L komt steevast iedere nacht nog tussen ons in en om 6.30uur staat hij weer naast ons bed ongeacht hoe laat hij gaat slapen. En hoelater dar is hoe chagrijniger hij word. E slaapt wel uit tot half 8 en is dan ook nog chagerijnig. En op schooldagen is ze niet uit bed te krijgen.

    Het laat in slaap vallen hebben ze niet van een vreemde, dat deed (en doe) ik ook. Maar ik bleef altijd gewoon op bed liggen met een boekje en zachtjes muziek aan. Dit mogen ze hier ook, maar die zet L altijd zelf al uit en gaat daarna lopen keten bij zijn zus die dan gezellig mee doet want ja dat is veel leuker :rolleyes:
     
    Mya vindt dit leuk.
  15. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.102
    4.234
    113
    Oe nu ze ouder zijn blijven ze gelukkig wel in hun eigen kamer als ik z eecht moet scheiden. Maar vandaag waren ze vooral met elkaar aan het keten. Heel druk maar zij vonden het maar grappig. De laatste tijd is de jongste wel zo moe dwt hij vrij snel in slaap valt.
    Hebben jullie al schoolreisjes gehad? Ik vond het zooo spannend weer maar het is allemaal goed gegaan. Wel was hij de twee dagen erna compleet van de leg. Echt huilen om alles en niks.
     
    Miekje86 en Mya vinden dit leuk.
  16. Treezebees

    Treezebees Actief lid

    4 mrt 2023
    193
    279
    63
    Vrouw
    Verleden schooljaar zijn ze naar de kinderboerderij gegaan, dit jaar hadden ze qua uitstapjes dino museum, ze zijn naar de kermis en ook naar de boomgaard gegaan. Is altijd met het OV dus toch ook altijd redelijk nerveus. Laatst was het met de trein en dan moesten ze ook een overstap doen. Maar ze luisteren beteren naar de juffen dan naar ons.
     
    Miekje86 en Mya vinden dit leuk.
  17. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.621
    10.827
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik heb bij L het idee hoe ouder hij word hoe meer lak hij aan ons heeft en hoe verder hij gaat in grenzen opzoeken. Afgelopen week de avondvierdaagse gehad hier en toen sliep hij wel direct, maar ik heb geen zin om iedere avond 3km te gaan wandelen (lees slentertempo) met hem ;). Hier met L nog geen schoolreisje gegad. Ze gaan eind van deze maand, maar nog geen idee waar heen.
     
    Mya vindt dit leuk.
  18. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.926
    7.865
    113
    Amsterdam
    Hebben ze dat in België wat bijzonder. Hier doe je dat als ouder gewoon zelf.
    T dacht ik dat ie vorig jaar al los zou kunnen fietsen maar hij weigerde dit. Met de Pasen vroeg ik hem of ik z’n zijwieltjes eraf mocht halen dat was goed en hij fietste zo weg, ik heb in een deuk gelegen ook niet gevallen ofzo en sindsdien wil die niet anders dan fietsen en wordt z’n loopfiets niet meer aangeraakt.

    hier wordt ik vooral overdag soms helemaal gek van ze, ze kunnen echt heel leuk met elkaar spelen maar ook super druk worden en allerlei rare spelletjes bedenken. Waardoor we weer boos moeten worden en luisteren ho maar. Dan ben ik echt blij dat ze ‘s avonds naar bed zijn.

    ze willen af en toe bij elkaar slapen, slepen we een matras van de ene naar de andere kamer. En de afspraak is dat mag alleen als er niet gekeet wordt en jullie gewoon braaf zelf gaan slapen zonder waarschuwing en dat werkt dus gewoon. (Overigens alleen in het weekend)

    Enige bij E die leest heel graag en die lag dus laatst om 2100 nog te lezen, dat is niet helemaal de bedoeling ze heeft echt haar slaap nodig. Verder heeft de juf haar helemaal door en krijgt ze constant extra opdrachten en wordt ze echt uitgedaagd. Hopelijk gaat de juf of meester dit volgende jaar ook oppakken.

    verder merken we aan T dat hij door school brutaler is geworden en veel meer tegengas geeft wat ie al heel goed kon maar andere kant ook weer het kleine verdrietige mannetje kan zijn. Zijn emotie regulatie verdient nog wat aandacht om het zo te zeggen.
    Verder valt het zijn juf op dat ondanks dat hij soms niet altijd op lijkt te letten hij alles informatie opzuigt als een spons en ook echt al dingen van grp2 mee kan doen. Dus we hebben nog zo’n veel te slimmerd gemaakt alleen bij hem zie het het minder snel.
     
    Mya vindt dit leuk.
  19. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.102
    4.234
    113
    @Siepie85 hier totaal niet de wil om te fietsen. Als gezin fietsen we ook zelden om eerlijk te zijn. Of we wandelen of we pakken de auto of het ov. Ik had vroeger een gruwelijke hekel aan fietsen (door weer en wind naar school) dus ik ben de laatste die vrijwillig op een fiets stapt haha. De oudste twee fietsen soms naar school en soms pakken ze de bus. Net wat ze uitkomt en ik vind alles prima. Ga niet dwingen om te fietsen. Het leren fietsen komt vanzelf is mijn ervaring. En school is te ver voor de jongste om te fietsen dus ook daar is de noodzaak er niet.

    Fijn he, als je meewerkende leerkrachten hebt. Het is altijd even afwachten hoe dat in het nieuwe jaar zal zijn. Hier gaat alles oke op school. Hij vindt gym geweldig en is helemaal blij als hij gym heeft. Hij vindt alles eigenlijk wel leuk. Wat betreft brutaliteit is dat er hjer gelukkig nog niet. Ik weet dat er sowieso een moment komt dat ze gaan uitproberen maar hoop dat het nog heel lang duurt.
     
    Miekje86, Mya en Siepie85 vinden dit leuk.
  20. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.583
    7.101
    113
    Hallo allemaal, leuk, weer leven hier!

    Qua spelen, L kan, als ze alleen is, erg goed spelen. In de zandbak en dan een paar emmertjes water er bij, dan is ze een uur verder zonder een kik te geven.
    Binnen rijgt ze graag kraaltjes of ze speelt met haar knuffel hele fantasieverhalen. Als er anderen zijn zoals haar broer dan is het lastiger, die gaat haar dwars zitten of zij hem en dan is ze uit haar spel.
    Ze zwemt ook bijna elke dag in het opzetbad, ongeacht hoe koud het is. Ecgt een waterrat. Helaas moet ze nog tot december wachten met zwemles. Die was in onze stad zo bizar duur geworden, dat ga ik er ecgt niet voor betalen. Dus nu staat ze op de lijst voor turbozwemmen, 4 maanden elke week 3 uur. Ze is sterk zat volgens mij,vindt zwemmen fantastisch dus ik hoop dat dit gaat werken.

    Fietsen doet ze graag maar niet zonder zijwielen. Ze kan prima los fietsen, maar haar fiets is net te hoog om zelf op en af te stappen, dus wil ze het niet meer. Binnenkort lenen we een maat kleiner van mijn zusje, kan ze het daarop leren en dan op haar eigen fiets verder gaan.

    Verder blijft ze erg verlegen, het ging ook een poosje niet zo goed met naar school gaan. Sowieso zegt ze dagelijks dat ze niet wil,maar pas ook steeds huilend de klas in. Dat is nu gelukkig over, maar we houden het wel in de gaten samen met de juf.
     
    Miekje86, Mya en Siepie85 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina