♡ 1000+ days • Pt. 6 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 8 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Ik fiets zelf dagelijks naar m’n werk dus ze zien niks anders wat dat betreft en we proberen ook wel in het dorp te fietsen en op de dagen dat ze geen bso hebben op de fiets naar school. T gaat dan wel nog achterop want veilig in het verkeer is het nog niet. Maar E fietst altijd zelf. Maar wij doen ook weer veel met de auto dus dat wisselt lekker af. Maar ze kunnen hier met buiten spelen echt veel fietsen of als we naar m’n ouders lopen dan wij lopend en zij beide op de fiets. Of E op haar skeelers. Maar moet zeggen hier wordt überhaupt veel buiten gespeeld en bewogen dat hebben ze gewoon nodig.

@riean wat pittig dat ze niet graag naar school gaat/ging. Goed omdat in de gaten te houden.
    Hier kan T ook heerlijk alleen spelen en zit dan ook helemaal in z’n spel maar dat is met graafmachines of Dino’s of samen;). Soms zeg ik ook tegen E laat hem nou gewoon even spelen. Die wil dan vooral weer met hem spelen, die kan zichzelf slechter vermaken dan T weer.

Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  2. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113
    Hallo iedereen, hier weer eens een update: hier gaat alles prima, we zijn net terug van lang weekendje weg, kids hadden vrijdag en vandaag vrij van school. We waren naar t vennenbos geweest, was erg leuk, en vandaag op de terugweg naar beekse Bergen geweest, heel erg bijzonder vond ik t niet, ze waren veel aan t verbouwen, en de meeste dieren lieten zich amper zien helaas. Z was ook ontzettend vervelend, echt oververmoeid natuurlijk… was misschien niet de handigste dag om te gaan, maar we waren daar nu zo dicht in de buurt, en kids wouden al heel lang daar naar toe, pas om 19.15 waren we weer thuis, kids snel pannenkoeken gegeven, en super snelle douche en naar bed. Z had anderhalf uur in de auto geslapen en bij thuiskomst werd hij niet wakker, dus slapend op de bank gelegd, maar pannenkoeken eten wou hij gelukkig nog wel, en hij was zwart van t zand, dus douchen moest ook echt, daarna duurde het lang voor hij weer in slaap kon komen pas 21.30 ong.

Hij kan/wil niet los proberen te fietsen, dus we wachten nog maar even. En logopedie zijn we mee gestopt, ik besprak het met de logopediste, en ze zei ook, dat ze zelf ook merkte dat hij t niet wou, dus we hebben nu al 3 weken geen logopedie meer gehad, en tweede week van september gaan we weer afspreken om te kijken hoe het er dan voor staat. Echt een hele last van me schouders af ook.

Magnolia29 en Miekje86 vinden dit leuk.
  3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    @Mya Wat fijn dat de logopediste het ook door had en een pauze ook een goed idee vindt.

Beekse bergen vond ik de laatste keer dat we er geweest waren ook helemaal niks.

Mya vindt dit leuk.
  4. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Mya wat fijn even geen logopedie. En dat fietsen komt wel, E was pas 6 toen ze het durfde (oké bij haar lag het ook aan der lengte en daardoor een hoge fiets)

Hier gaat het wisselend. Met E en L gaat het goed. E heeft vandaag haar zwemdiploma C gehaald :). Gisteren ook juffenfeest gehad. Nog 2 weken school en dan hebben ze hier vakantie.

Helaas ook minder leuk (zachtjes uitgedrukt) nieuws over mijn tante te horen gekregen. Eind april heeft zij de diagnose longkanker fase 4 gekregen :(. Vorige week hebben we te horen gekregen dat de behandeling niet aan slaat en er zelfs meer uitzaaiingen zijn. Ze ligt nu ook in hospice. Komende zondag gaan man en ik op bezoek om afscheid te nemen :cry::cry:.

5. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113

Met fietsen was dochter 5 en half, oudste zoon was nog net geen 4… maar die wou het echt zelf, Z is gewoon niet gemotiveerd, vind zijwieltjes geen enkel probleem, komt vast vanzelf wel een keer. Knap van E zeg, hier was echt geen motivatie meer na A en B, bij Z moeten we t nog afwachten, hij staat op de wachtlijst, ik denk dat hij er nog niet aan toe is, dus van mij mag t nog wel even duren voor hij gaat starten. Hier is 18 juli pas de laatste schooldag.

Wat ontzettend naar van je tante zeg, en ook dat het zo snel gaat, verschrikkelijk. Veel sterkte voor zondag en daarna natuurlijk ook.

Miekje86 vindt dit leuk.
  6. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    E had ook geen motivatie meer voor C, maar zij had dit jaar school zwemmen, daarmee kwam der motivatie terug en heeft ze nu dus via school (en de gemeente ;)) haar C gehaald. L moet ik nog opgeven voor zwemles, maar hier zijn de wachttijden 3-6 maanden. Na de zomervakantie maar eens voor gaan kijken, hij is wel een echte waterrat en ik zie nu al in het zwembad in de tuin dat hij poging doet op E na te doen (en zij geeft hem weer zwemles)

Dank je, ik zie stiekem ook wel een beetje op tegen zondag. Want ja wat zeg enzo (maar zal wel los lopen mijn tante kennende). Vooral door die snelheid vind ik het moeilijk te bevatten dat ze binnenkort komt te overlijden. Mijn schoonvader is as maandag 6 jaar geleden aan precies dezelfde vorm longkanker overleden, maar doordat het bij hem per toeval is ontdekt hebben we met hem 1,5 jaar gekregen. De artsen zeiden toen al als deze pas word ontdekt met klachten dan heb je vaak nog maar een maand of 4 te gaan.

riean vindt dit leuk.
  7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Ach jeetje heel veel sterkte zondag!!

Miekje86 vindt dit leuk.
  8. Treezebees

Treezebees Actief lid

4 mrt 2023
    310
    427
    63
    Vrouw
    @Miekje86 veel sterkte voor morgen. Hoe moeilijk het afscheid ook zal zijn vergeet vooral niet te genieten van deze laatste momenten.

Miekje86 vindt dit leuk.
  9. Treezebees

Treezebees Actief lid

4 mrt 2023
    310
    427
    63
    Vrouw
    Hier was gisteren de laatste schooldag. A heeft enorm veel genoten van dit schooljaar. Had een super lieve juf. Iedere ochtend stond ze met een glimlach op en was ze super blij van naar school te mogen gaan. Ze heeft ook enorme sprongen vooruit gedaan in taal. Daar waar ze in het eerste kleuterklasje amper durfde te praten is ze nu een groot lawaai geworden.
    Enige wat ze totaal niet meer kan, en hopelijk snel weer leert, is alleen spelen. Het is continu mama doet dit met mij, ik kan dat niet alleen. En zo heb ik haar voor deze vakantie iedere week 4 dagen ingeschreven op de opvang, want met haar samenwerken lukt niet meer.
    Vakantie vertrekken we normaal midden augustus maar dit staat momenteel nog niet vast.

Mya, Magnolia29, Miekje86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Miekje86 Ach wat verdrietig zeg :cry: Hoe ging het vandaag bij je tante? Heb je alles gezegd/gedaan wat je wilde?

Miekje86 vindt dit leuk.
  11. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ook even een update van ons;
    V is vandaag z'n eerste losse tand verloren :eek: Echt niet normaal vroeg, vind ik in elk geval. Hij is er zelf helemaal trots ;) Beide doen het goed op school, volgend jaar naar groep 5 en groep 2. Niks te klagen dus, heel saai haha. Inmiddels de weken aan het aftellen voor we op vakantie gaan, enorm veel zin in.

Mya en Miekje86 vinden dit leuk.
  12. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik ga morgen pas naar mijn tante toe. Op het moment hen ik geen idee wat ik wil zeggen tegen der. Ik weet alleen dat mijn man een opdracht heeft gekregen van mijn vader om een foto van mij en mijn tante samen te maken. Verder zie ik wel hoe alles loopt. Stiekem hoop ik dat ik nog een knuffel van der kan krijgen (wij knuffelde nooit omdat ik niet zo knuffelig ben met andere)

Magnolia29 vindt dit leuk.
  13. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Wow zijn eerste tante eruit. Hier zit alles nog muurvast bij L. E zat ergens in groep 2 toen ze begon met wissselen. Ze ging toen heel snel met al der snijtanden en sindsdien gebeurd er niks meer. E gaat volgend jaar naar groep 5 en L weet ik nog niet precies, als het goed is gewoon groep 1 maar wij hebben as donderdag gesprek met de juf over L. Ben benieuwd. De logopediste raad in ieder geval 2.5jaar kleuteren aan voor zijn spraak

Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  14. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113

Jeetje das vroeg wisselen, bij mij zijn oudste 2 begonnen met ongeveer bijna 6 jaar…. Was de oudste ook zo vroeg bij jullie met wisselen?

Magnolia29 vindt dit leuk.
  15. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Nee helemaal niet, zij was denk ik 5 en half ofzo? Maar V was ook vroeg met z'n tanden, had er al 2 met 4,5 maand. Daar is nu dus 1 van uitgevallen. Weg klein jongetje :eek::o:

Mya vindt dit leuk.
  16. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte vandaag ❤️ Hoop dat je een mooie foto kunt maken samen met je tante en flink veel kunt knuffelen...

Miekje86 vindt dit leuk.
  17. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113
    @Miekje86 hoop dat je nog mooie momenten hebt gemaakt met je tante samen, ook al zou het best zwaar tegelijk zijn. Sterkte

Miekje86 vindt dit leuk.
  18. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Hier begon E pas eind vorig jaar met wisselen dus stond nog mooi op de klassenfoto!
    Hier ook alles gewoon goed, T naar grp2 en E naar grp5.
    Enige mini zorgpuntje is dat ze met een groep meiden behoorlijk kattig kan zijn zowel naar elkaar en naar andere en dat ze elkaar kunnen buiten sluiten maar ook andere. Dus juf heeft daar aandacht voor dat dat geen pesten wordt en alle ouders thuis ook gelukkig. Maar anderzijds na 2 min is ook alles elke keer weer opgelost ze kunnen niet met en zonder elkaar.

Mya vindt dit leuk.
  19. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @allemaal Dank jullie voor jullie lieve berichtjes. Het is gisteren 'goed' gegaan. We hebben gehuild, gelachen & geklets. Ik ben blij dat ik geweest ben.

Magnolia29, Mya en Siepie85 vinden dit leuk.
  20. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Wat fijn omdat het zo gedaan te kunnen hebben zeg!

Miekje86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina