♡ 1000+ days • Pt. 6 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 8 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.313
    113
    Fijne vakantie!

Mya vindt dit leuk.
  2. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.313
    113
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Hier geen echte plannen. Waar ik voorheen elke vrije dag volgepland wilde hebben vind ik het de laatste tijd juist heerlijk om gewoon thuis te zijn en niks te moeten. De kinderen ook. Dus geen plannen gemaakt.

@Mya hier zijn de scholen alleen maandag dicht. Geniet van jullie vakantie.

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Good morning!
    @Magnolia ben vooral erg benieuwd hoe het met je is!

Plannen: vanmorgen ben ik met dochter naar de stoffenwinkel geweest. Ze heeft binnenkort ern foute party en jawel, ik mag foute rokjes maken voor haar en haar vriendinnen :rolleyes: de neon tule is binnen, nu nog tijd maken om ze te naaien
    Als man zo thuis is eten we eerst even en dan ga ik met de bosmaaier aan de gang. Man gaat de schutting zetten die ik daarna in de verf kan zetten. En dan wil ik vanavond nog hardlopen
    Morgen komt de vriendengroep bbqen, stuk of 15 man, en maandag naar de verjaardag van een neefje. Dinsdag zijn de middelsten ook nog vrij maar dam plan ik lekker niks. Herkenbaar hoor @Boordevol, af en toe een dagje niks is ook heerlijk!

Siepie85, Sansaatje, Magnolia29 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Lief dat jullie het vragen ❤️

Het ging heel goed, we hebben heel lang gepraat en alles uitgesproken. Veel miscommunicatie, anders interpreteren van dingen enz. Ook besproken of we dan uit elkaar wilden gaan, maar willen toch kijken of we er samen uit kunnen komen.

wolkje1994, jvsd92, RoseMurphy en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Superfijn! Hopelijk kunnen jullie dit vasthouden.

7. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.313
    113
    Heel blij dat jullie rustig konden praten. Hoop dat jullie elkaar weer terugvinden. Hoe gaat het nu?

8. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113
    Hier vieren we zoon zijn kinderfeestje vandaag, we zitten in monkey town…. Andere 2 kids, zijn bij opa en oma! We zitten hier al vanaf 14.00, en straks gaan we aan de patat en snacks en ijsje als toetjes. Kids vermaken zich nog prima.

Sansaatje, Magnolia29 en Fanne vinden dit leuk.
  9. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113
    @Magnolia29 Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu met jullie gaat?

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    #130 Nina Sanders, 29 mei 2023
    Laatst bewerkt: 29 mei 2023
    Pffff kijk ik even een paar dagen niet wegens drukte, lees ik dit @Magnolia29!

Ik lees inmiddels ook dat jullie een goed gesprek hebben gehad en dat vind ik heel tof om te lezen. Ik had anders gezegd dat je even een pb moest doen naar mij; mijn man en hebben ook vaker voor situaties gestaan dat een van ons (of zelfs wij allebei) twijfelden of we nog wilden doorgaan en op het punt hebben gestaan andere stappen te ondernemen. We zijn nu 18 jaar samen en heel eerlijk? Ik kan me echt niet voorstellen dat dat punt nooit meer gaat komen. Wij zijn beiden behoorlijk intens qua emotie (tel daar mijn temperament (mijn vader komt uit zuid-Amerika ;) flauwe grap maar is echt zo) bij op) en natuurlijk hebben we op dit moment met 4 kleintjes weinig tijd voor elkaar. Dus huwelijk-technisch is dat niet ideaal.

Toch leer je op een gegeven moment ook echt om door bepaalde dingen heen te kijken. Dingen waar je vroeger nooit doorheen zou kijken. Omdat je nu bijv kindjes hebt. Of lang bij elkaar bent. Of andere redenen. Je leert namelijk ook dat het soms helemaal prima is om niet op 1 lijn te zitten of om zelfs te twijfelen. We zijn geen robots toch? Twijfel en onzekerheid is helemaal niet gek. Zolang je maar kan relativeren maar ook weet wat je hart echt wil. En vooral: zolang je maar de verbinding met elkaar blijft opzoeken en het communiceren. Die laatste vinden wij zelf soms echt nog een uitdaging. We zijn namelijk op sommige vlakken zo verschillend. En ja, dat botst wel eens flink :o:. Als ik voor mezelf spreek kan ik wel zeggen dat er echt vreselijk veel voor nodig is mocht ik uit mijn eigen huwelijk willen stappen. Ik kan mijn man soms wel schieten. Me echt enorm beledigd voelen en zó kwaad. Of gekwetst. Maar ik heb tegelijkertijd zo veel respect voor hem als persoon maar ook als vader. En daar zit voor mij ook de essentie in. En ik spreek dan later ook gewoon uit wat bepaald gedrag met mij doet. Dat ik geen bepaalde houding wil uitlokken, maar dat ik vooral hoop dat het besef er is wat sommige dingen doen met een ander. En dan komt vaak de aap uit de mouw hoor: dingen worden helemaal niet zo bedoeld zoals ze overkomen. Maar toch komen ze anders over. Fijn om dat soms te kunnen uitspreken (doen we ook niet altijd hoor).

Maar of ik soms twijfel aan bepaalde keuzes of momenten zoals die op dat moment zijn? Absoluut.
    En daar is niks mis mee! :)

Conclusie van deze lange monoloog (als ik eenmaal begin dan ga ik door hoor, haha): volg je hart en blijft vooral ook communiceren met jezelf. Dat wordt vaak vergeten maar staat wel aan de basis voor de rest van de keuzes die je maakt en gaat maken!

Magnolia29, Miekje86 en Mya vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou hi allemaal haha! Hier alles z’n gangetje. Man is buiten met de jongens. L is gewoon L. Ik ben echt zo verliefd op haar nog steeds!
    verder gaat alles goed. Donderdag de sleutel. Zo veel zin in en zo benieuwd. Op werkgebied ben ik wat minder tevreden. Daar heb ik momenteel m’n twijfels. Maargoed. Ik weet nog niet helemaal wat ik daaraan ga doen en hoe ik dit wil/moet/kan/ga oplossen.

Fanne, Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh er schiet me nog zo veel te binnen als ik alle berichten terug lees haha @Magnolia29!

Weet je wat je je moet realiseren? Dat als mensen andere mensen pijn proberen te doen of een hak proberen te zetten: dat doen ze niet op omdat het hen niets kan schelen. Dat doen mannen bijvoorbeeld vaak juist bij personen die andersom juist in staat zijn om hen te raken. Als ik iets heb geleerd van mijn familie :roflmao:.

je kunt een ander immers pas gelukkig maken als je dat zelf ook bent.
    Nog een tegeltje: behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden. Zeg ik vaak hier in huis. Ook tegen m’n man.

naast de tegeltjes ‘man-up’ en ‘het is hier geen hotel!’ ;)

Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh sorry voor m’n flauwe grappen trouwens hoor. Soms heb ik het idee dat ik 5 kinderen heb in plaats van 4 ;)

Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  14. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier een heerlijk weekend achter de rug. Zaterdag kinderfeestje gehad van e, heerlijk relax naar een grote buiten speeltuin. We hebben de meiden amper gezien. Zondag is E bij mijn zusje gaan logeren en L sliep nog heerlijk mijn ouders. Gisteren heerlijk niks gedaan. Vanmorgen en nog wat dingetjes in de tuin gedaan. Ook nog even bij de intratuin geweest en die leeg gekocht :oops:. Daarna door naar mijn zusje om E weer op te halen (uurtje rijden hier vandaan) en daar kwam het leukste nieuws van dit weekend. Ik word tante :D:D:D:D. Ben helemaal aan het stuiteren. Ik ben helemaal blij voor ze. Was vanmiddag dus even gezellig een potje janken met mijn moeder en zusje :D:oops:

RoseMurphy, riean, Mya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Lieve meiden zijn jullie ook, bedankt voor alle steun de afgelopen week... Dat heeft me zo goed gedaan, en nog steeds! Het was zo fijn om het hier even 'anoniem' te delen. Soms is dat even nodig ofzo.

We hebben hier uiteindelijk een heel goed weekend gehad. Het was ook nog feestweek, met kermis enz dus ook nog vanalles met de kinderen gedaan :o: Dat gaat immers gewoon door haha!

Er kwam uiteindelijk veel naar voren tijdens onze gesprekken. Over zijn werk en de bijbehorende stress, mijn werk en studie, het gevoel dat ik soms een 'single mom' ben binnen onze relatie omdat hij er alleen in de weekenden is. Nou ja, gewoon de sleur van alledag. En als je beiden niet lekker in je vel zin, dan vat je alles anders op. We hebben heel chronologisch de gebeurtenissen sinds vorig weekend besproken, wat dit met ons deed en waarom we iets wel/niet deden. En dat werkte heel verhelderend. Daarna afspraken gemaakt hoe we dit kunnen voorkomen en hoe we beiden anders kunnen reageren op momenten. Dit proberen we beiden actief toe te passen en elkaar er op te wijzen.

Hij is pas laat weer vertrokken, V slaapt net en N ligt er ook net in. Ze voelt zich niet zo lekker, dus ik neem de emmer mee naar boven :rolleyes:

RoseMurphy, wolkje1994, jvsd92 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ahhhh wat leuk, gefeliciteerd tante!! :D Ik vind tante zijn echt zo'n enorme eer! Hartstikke leuk!

Miekje86 vindt dit leuk.
  17. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.727
    2.228
    113
    Wat leuk! Gefeliciteerd! Hoever is ze?

Miekje86 vindt dit leuk.
  18. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ja ik vind het ook een enorme eer om tante te mogen zijn. Beetje zoals een opa en oma wel de lusten niet de lasten ;). Zat net in de auto uit het niets tante miekje ik word gewoon tante miekje :roflmao:. Officieel ben ik al tante via man zijn kant maar die zie ik als ik mazzel heb maar 1 a 2 keer per jaar. Ik voel mij daar niet echt tante voor. Dit kleintje ga ik weet ik zeker ondanks de afstand al veel vaker zien. Met E al afgesproken dat we binnenkort als de 13 weken echo goed is wat leuks gaan shoppen voor de baby

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  19. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Nu ongeveer 10 weken. Ze hebben zelf uit gerekend dat ze 2de kerstdag is uitgerekend. Benieuwd of dit zo blijft of dat ze verloskundige een andere datum aan geeft. Ik heb de 1ste week van de kerstvakantie vrij, heb al gezegd dat ik dan kom baby knuffelen ;)

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Magnolia29 ahhhh ik ben trots op jullie! Nee maar echt. Goed gedaan en ik hoop dat je even wat rust en vertrouwen vindt lieverd. Ik voel me soms bijvoorbeeld ook alleen (in een hele andere context) maar kan daar ook mee zitten. Maar hee mensen. Jullie hebben gesproken met elkaar. Wat een stap. Ik hoop dat jullie elkaar vanuit hier kunnen blijven opzoeken en ook echt even tijd voor elkaar vinden. Is het heel stom als ik zeg dat jullie echt even 100% tijd voor elkaar zouden moeten hebben? Hoeveel liefde komt er dan uit voort ❤️. Sneu voor N trouwens. Hoop dat ze zich gauw beter voelt. Had hetzelfde scenario met O gisteravond. Gelukkig ging het goed.

Deel Deze Pagina