16 t/m 30 november '19 | deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nina Sanders, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mbob

    Mbob Actief lid

    28 aug 2017
    260
    232
    43
    Vrouw
    Ja ik wil zoiets als in de bijlage. Maar vraag me af of ik daar nog wel genoeg tijd voor ga hebben haha :o:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Amara en Rian89 vinden dit leuk.
  2. Mbob

    Mbob Actief lid

    28 aug 2017
    260
    232
    43
    Vrouw
    Jeetje wat een spannende avond heb jij gehad gisteren dan. Hopelijk heb je er niet al te veel last meer van verder o_O

    Hoeveel weken ben je vorige keer bevallen?
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    38.2 :).
    Ja wel opgelucht dat ik toch even gebeld heb. Je weet immers maar nooit. Beter 86x te vaak bellen dan 1x te weinig!
     
    Mbob vindt dit leuk.
  4. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Wauw wat een coole muurschildering! Knap hoor, vijf dagen valt me nog mee!

    Wat vervelend die harde buiken! Altijd goed om de verloskundige te bellen en fijn dat je langs kon komen. Ik heb sinds vorige week ook soms een harde buik (althans dat denk ik) maar vooral als ik nodig moet plassen.

    Hier zit morgen de vakantie er weer op. Morgen klas inruimen en alles klaar maken voor het nieuwe schooljaar. Zie er wel een beetje tegen op. Sinds vorige week beginnen de kleine pijntjes toch te komen. Eind van de dag begin ik echt te waggelen. Ik houd me maar voor dat ik nog maar 8 weken hoef te werken fulltime. Daarna verlof en daarna minder werken.

    Hier is het kamertje nu bijna klaar. Zoek nog een mooie lamp, plankje voor boven commode en bijzettafeltje. Ben zo blij met het resultaat. Zit vaak in de avond wel even in het kamertje te genieten.

    (Krijg de fotos niet gedraaid)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    mom2be21, Mbob, Nina Sanders en 8 anderen vinden dit leuk.
  5. Sprina

    Sprina Actief lid

    30 apr 2019
    273
    412
    63
    Vrouw
    Bij mij ook hoor.. is ook niet standaard helaas
     
  6. Flower7

    Flower7 Lid

    23 mrt 2019
    42
    86
    18
    Nicee babykamer is dus al klaar. Ik krijg pas over 2 weken mijn bestelling kan niet wachten om het al in te richten.

    Hebben jullie al het eerste baby pakje gekocht? Ik dacht eraan twee verschillende pakjes met maat 50 en 56. Wat gaan jullie doen?
     
    Rian89 en Juffie1990 vinden dit leuk.
  7. Ready2loveU

    Ready2loveU Bekend lid

    28 jan 2019
    683
    1.219
    93
    Vrouw
    Hoi dames,
    Ook ik haak weer in. Een zware twee weken achter de rug met flinke pijnaanvallen van de nierstuwing. Helaas weinig aan te doen behalve pijnmedicatie innemen en rust houden.
    Nu ook officieel 100% in de ziektewet.
    Vorige week donderdag de 27-weken controle en ivm nierstuwing wilde ze de baby nog even goed bekijken. Hij ligt al met zn hoofdje naar beneden en blijkt met zowel zijn gewicht als zijn afmetingen kleiner dan gemiddeld te zijn. Niet alarmerend klein maar wel zodanig dat ze mij vanaf nu om de week willen zien. Ik schrok daar wel van want tot nu toe alleen maar gehoord dat hij goed groeide... maar goed, ik probeer er niet teveel over in te zitten want stress zal het niet beter maken.

    We wonen inmiddels in het nieuwe huis, de box staat en de babykamer is van knalrood naar wit gegaan dankzij vrienden. Nu op 1 muur early dew en de jungle muurschildering. @Sprina heeeel mooi wat je gemaakt hebt!

    Oh en kon het niet laten maar heb twee geweldige pakjes gekocht❤️
     

    Bijgevoegde bestanden:

    mom2be21, Mbob, Pyaar en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Sprina

    Sprina Actief lid

    30 apr 2019
    273
    412
    63
    Vrouw
    @Nina Sanders vervelend zeg! Ik hoop dat het nog een beetje vol te houden is tot het einde...

    @Juffie1990 heel erg mooi geworden!! Ik snap dat je regelmatig even gaat genieten:)
     
    Juffie1990 vindt dit leuk.
  9. Sprina

    Sprina Actief lid

    30 apr 2019
    273
    412
    63
    Vrouw
    Oh wauw..... Dat is wel gelijk expert fase schilderen. Ik zou m dan projecteren op de muur, dat maakt het tekenen veel makkelijker.
     
    Mbob vindt dit leuk.
  10. Blijeitje198

    Blijeitje198 Actief lid

    2 mrt 2019
    154
    338
    63
    Vrouw
    Leidinggevende housekeeping
    Het bleek dat de eerste 12 jaar gelden iets te klein was. Nooit geweten toen. Mijn VK nu vind dat rede om het in de gaten te houden. Vandaar dat ik vanaf nu elke 4 weken een echo krijg.
     
    Sprina vindt dit leuk.
  11. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    @Flower7 eerste pakje heb ik denk ik al. Ik neem er ook 2 mee naar ziekenhuis. 1 in maat 50 en een maat 56. Dan zie ik wel wat beter past. Heb trouwens wel flink aantal kleding in 50, hoop dat ze niet te groot is en het wel even aan kan.

    @Ready2loveU wat vervelend! Wel beter om nu tot rust te komen en even niet meer met werk bezig te zijn denk ik. Beetje aan jezelf en de baby denken.
     
    Ready2loveU vindt dit leuk.
  12. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    @Ready2loveU doe rustig aan! Gelukkig niet meer aan het werk. Denk aan jezelf en de baby ♡

    @Juffie1990 heel leuk kamertje ♡♡

    @Nina Sanders leuk pakje zeg!

    @MissMorrow hier het zelfde hoor! Zolang alles normaal verloopt geen extra controles of echos.
     
    Juffie1990 vindt dit leuk.
  13. Rian89

    Rian89 Fanatiek lid

    13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    @Nina Sanders oh bah wat vervelend! Goed dat je gebeld hebt. En wel een fijn idee dat je die 40 weken waarschijnlijk niet gaat halen! :roflmao:.

    @Juffie1990 heeel mooi kamertje!! Super leuk. Word er helemaal jaloers van dat je al zó ver bent. Hier moeten we nog beginnen.

    @Ready2loveU wat vervelend dat je zon last hebt... bah. Wel goed dat je volledig in de zw zit! En leuke pakjes! Lekker stoer, ik hou er van!

    Ik had vanmiddag ook weer controle! Ze had het echo apparaat nog even aangezet, dus nog even mogen spieken:D.
    Alles was goed!
    Vroeg nog naar de suikertest, want die heb ik bij beide zwangerschappen moeten doen.
    Maar omdat mijn BMI bij begin vd zwangerschap lager was dan bij de vorige hoefde het nu niet.
    Ik zeg ooooooh, fijn! :roflmao::D.

    Vandaag muurstickers binnen gekregen voor de babykamer, zo leuk!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    mom2be21, Mbob, Nina Sanders en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Rian89

    Rian89 Fanatiek lid

    13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    En net bij de fysio geweest... had van t weekend ook zo veel pijn. Liggen op dat harde bed... blijkt dat het mn slijmbeurs is! Ook dat kan er nog wel bij :eek:
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik kijk wel uit naar volgende week trouwens.
    Op di dan de groeiecho, die is ws maar heel kort, maar op do de 3D/4D echo! Een half uur lang spieken naar ons weer naamloze mannetje omdat mijn man weer eens een keer twijfelt.. soms vraag ik me echt af wie de vrouw hier is. Telkens als ik gewend ben aan een naam (en deze vond ik écht tof) twijfelt hij weer. En tsja, mijn voorwaarde is wel dat hij hem ook echt leuk vindt. Ik ben serieus bang dat we geen naam gaan hebben. Ik wil gewoon een O-achtige naam. Gaan we niet vinden.

    Op ons lijstje staat nu nog: Mika, Marcus, Eloi, Domien, Jones, James, Vigo, en nog wat van dat soort namen maar dé naam zit er gewoon niet bij. Leuk detail: Mika zou een vernoeming naar onze beide vaders zijn. Dat vind ik wel speciaal. Maar ik voel niet dé klik. Eloi en Domien nog steeds geweldig. Wil man niet. Marcus super krachtig. Maar ook niet de O-klik. Een andere naam met een niet-mooie schrijfwijze maar wel mooie uitspraak vinden wel Phyllon. Maar zo heeft zoontje Doutzen Kroes en ik weet niet of het ook een bestaande naam is. Feit blijft gewoon dat we op zoek zijn naar een korte, krachtige naam met 2 lettergrepen het liefst en ook niet te veel voorkomend. Kindje wordt ws licht getint (O heeft lichte ogen en lichtbruin haar maar wel een licht tintje) en een klein beetje een exotische naam mag best. Geen Willem oid. Maarja. Schiet mij maar lek. Ik word flink chagrijnig van de namenjacht.

    Namen met een O-gehalte hoor ik dan ook graag ;)
     
    Pyaar vindt dit leuk.
  16. Pyaar

    Pyaar Actief lid

    14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    @Ready2loveU ah ik zat al te wachten op een berichtje. Ik heb er nog aan gedacht idd dat jij degene was met nierstuwing. Ik vind het heel naar voor je dat het zo lang aanhoudt, en ja het feit dat er niks tegen te doen is behalve pijnstilling en rust houden, is ook niet leuk natuurlijk, want het is bijna niet vol te houden (weet ik uit ervaring)! Ik hoop voor jou dat het, net als bij mij de twee vorige zwangerschappen, toch nog spontaan over gaat!! Anders... letterlijk dit schiet door mijn hoofd: .. waar haal je überhaupt nog de kracht voor een bevalling vandaan, want nierstuwing sloopt je echt zowel fysiek als mentaal.. o_O ..ik wil je niet bang maken of depressief of ja.. hoe zeg je dat?? :p maar.. .. HOUDT VOL! .. :oops:... bij mij was het van een op andere dag spontaan over... en .. mss nog enige troost is dat bevallingspijn peanuts is in vergelijking met nierstuwing pijn,:oops: .. he.. probeer je beetje op te beuren.. maar ik hoop echt oprecht dat het nu snel voor je over gaat en toch nog kunt genieten van de zwangerschap! Ik hoop snel positievere berichten te lezen.
     
    Ready2loveU vindt dit leuk.
  17. Pyaar

    Pyaar Actief lid

    14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    @ Dames die groei echo's doen/ hebben, hoe vaak doen jullie die, en waar doen jullie die? Is dat bij je eigen vk / echocentrum of bij een gyn in het ziekenhuis? Wordt zoiets ook vergoed of moet je daar aanvullend voor verzekerd zijn?
     
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Een groeiecho is medisch en bij de gyn. Ik moet die doen omdat mijn nuchtere waarde van de suikertest 5.1 was (grensgeval) en niet-nuchter was de waarde 5.0.
    Daarom heb ik volgende week een groeiecho en een gesprek van hoe nu verder. Ws moet ik een aantal dagen een dagcurve bijhouden en krijg ik a.d.h.v. dat een voedingsadvies. Als het afwijkend is dan he. Ik verwacht er niks van.
     
    Pyaar vindt dit leuk.
  19. Pyaar

    Pyaar Actief lid

    14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    Leuk dat je qua naam in één richting wilt blijven, met O gehalte, haha. :D Ik vond Marcus mooi klinken, krachtig ook. Maar dus iets met O, en met twee lettergrepen... uhmm,.. Omar.. Oman... Omeed.. ? :p Of je hebt dat engelse.. hoe heet het .. Owen? .. Meer weet ik even snel niet.. Ja ik denk altijd in richting islamitische namen, omdat mijn man natuurlijk die achtergrond heeft en wij altijd in dat straatje moeten zoeken.. :oops: Leuk dat je zoon een tintje heeft! Onze dochters hebben ook een tintje.. of nouja.. zeg maar een TINT.. :eek::roflmao::roflmao:.. das niet meer een 'tintje'' .. hahaha.. Wij hebben de naam voor baby boy al jaren klaar staan, en noemen het zelfs al zo als we het over 'hem' hebben.. :p Succes met namen zoeken!
     
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nee de naam hoeft niet met een O te beginnen, maar ik wil dezelfde klink als we met de naam van mijn oudste hebben. Wel dezelfde type naam. Dat bedoel ik met 'O-naam' ;)
    Zo vind ik Gijs absoluut niet bij naam oudste passen.
     
    Pyaar vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina