♡ De 1000+ dagenclub | Pt. 5 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 1 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier zijn we ook allemaal verkouden en hoesten. Ik gok dat Q wat mee heeft genomen van de peuterspeelzaal. Hij hoest ook tot nu toe het ergste van ons drie. Ik heb sinds vandaag wat keelpijn. Zal morgen is even een test doen.

Vandaag hier aan de schoonmaak. Schiet alleen niet heel erg op want Q komt echt om de minuut mij roepen voor iets of iets vragen. :rolleyes: Maar goed, ik heb de tijd.

Morgen wordt er een nieuw vloerkleed en een loveseat bezorgd. Ben zo benieuwd. We hebben ook het elektrische haardje al binnen. Ik denk dat alles bij elkaar echt super cosy is.

Mya, Fanne en Nina Sanders vinden dit leuk.
  2. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.684
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik ben ook positief :cry:. E en L zijn negatief. Als ze morgen nog negatief zijn worden ze opgehaald door mijn zusje en zwager om alvast mee te gaan op vakantie. Hopelijk kunnen wij dan ook snel volgen

3. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Oh nee! :(

4. Habibati

Habibati Niet meer actief

Veel beterschap

Miekje86 vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh noooo @Miekje86 balen.

Hier voelt man zich ook verkouden en gaat ook een test doen. O kwam gisteren ook niet fit terug van school. Had oorpijn en keelpijn. Na veel tegensputteren en kokhalzen wel een pcm op want ik vond hem ook wat warm aanvoelen. Gelukkig wel goed avondeten op en ging ook lief slapen.

Mini O en M zijn ook wat aan het snotteren, al valt het wel mee. Is eigenlijk wel standaard bij de opvang :rolleyes:. Ikzelf nergens last van en L ook (nog) niet. Hopen dat het zo blijft.

Hier verder alles goed hoor. Ben blij dat ik even zit. Vannacht zijn we de voeding voor L vergeten :o: (ze had die van 23u wel later, pas rond 24u) en rond 6.30 werd ze pas wakker. :eek: Oeps. Dat was wel rot want toen werd iedereen tegelijk wakker en das wel even druk en hectisch. Zeker omdat mini O en M ook niet per se heel vrolijk wakker werden maargoed.

Alles verder onder controle. L in bad geweest, ik heb boven even een sopje kunnen doen, toilet weer schoon, was zit inmiddels in de droger en pfoe, ik ben kapot joh! Heb het idee dat er al een hele dag op zit. M heeft z’n ochtendslaap er net op zitten, L ga ik zo weer in bed leggen (lekker rozig na het bad en de fles), mini O weet ik nog niet of ik die naar bed doe. Tegenwoordig doe ik hem een uurtje mee met de middagslaap van M want merk dat hij het nodig heeft. Maar dan is L uiteraard ook uit bed. :p En zo zijn we de hele dag aan het ‘zorgen voor’. Maar L doet het prima en maandag komen ze wegen. Ben benieuwd.

Verder gaat O morgen naar mijn moeder en kan ik nu geloof ik weer broodjes gaan smeren. Maar gelukkig zijn O en O vandaag • afgezien van wat ruzie momentjes • best lief aan het spelen samen. :thumup:

Mya, Fanne en Sansaatje vinden dit leuk.
  6. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.126
    4.391
    113
    @Miekje86 ah wat vervelend! Hoe voel je je! Wel lief van je zus en zwager dat ze dan alvast mee mogen. Beterschap hoor!
    @jvsd92 hopelijk valt de verkoudheid bij jullie mee. Er heerst er van alles op het moment.
    @Nina Sanders maak je L dan normaal nog wakker 's nachts? Wij hoefden dat na dag 3 ongeveer nooit meer te doen van de kraamverzorgster. Maar het is ook waar je jezelf prettig bij voelt hè.
    Misschien dat we bij deze baby nog een wekker gaan zetten voor een late voeding ofzo. Normaal gaven we vanaf dag 3 de laatste voeding rond 10 uur en dan keken we gewoon wanneer we hen weer hoorden. Meestal was dat dan rond 4 uur ofzo en sliepen ze daarna tot 8 uur.

Mya vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou, ze krijgt ‘maar’ 6 voedingen op een dag (regelt het zelf zo) en dan bieden we haar 90+3 aan en die gaan niet allemaal leeg. Ze drinkt dus niet zo veel en dat merken we ook een beetje. Ze is echt fijn en maat 1 qua luiers is nog best groot. Toch doet ze het prima hoor maar elke keer als we haar in de nacht voeden, dan drinkt ze ong 30-40 cc. Vaak komt ze ook zelf nog eventjes en ik wil haar dit eigenlijk wel gewoon laten drinken. Maar ik denk dat als alle 90 flessen leeg gaan, we ook in de nachten lekker blijven doorslapen. Zo hebben we het met de anderen ook gedaan haha. We hebben altijd makkelijke doorslapers gehad. Ik denk dat L dit ook wel doet, maar ben heel benieuwd wat haar gewicht is komende maandag.

Mya en Fanne vinden dit leuk.
  8. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.126
    4.391
    113
    Ik snap het hoor en ze is ook nog maar twee weken! J hebben we wel heel lang nog de avondvoeding slapend gegeven, omdat hij anders overdag niet aan een halve liter vocht kwam en zeker 's zomers wilde ik echt dat hij die wel binnenkreeg.

Mya en Nina Sanders vinden dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Precies. Zonder nachtvoeding zou ze op 5 voedingen zitten en dat is echt te weinig voor 2 weken. 70/80cc drinkt ze sowieso goed leeg en af en toe dus ook 90 wel (dat wordt dan 100cc bereid). Daarom bieden we haar gewoon 90+3 aan en ‘s nachts wordt ze vaak wel wakker vanwege een volle poepluier ;) dus als ze dan bijv nog trek heeft in 60cc prima. Echt van 23 tot 7 uur is ook wel lang hoor. Als ze nou 120 zou drinken oké, maar kleine flesjes en dan zo lang ertussen is wel lang!

Fanne en Mya vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh jongens ik heb het zo gehad voor vandaag! Ik ben moe, de hele dag door heeft er wel iets of iemand wat nodig en ik kan er maar ook gewoon níet bij dat niemand hier ook maar een keer de vraag stelt hoe het met mij gaat. Ik snap dat ik een hele makkelijke kraamvrouw ben en dat het voor iedereen hier fijn is dat ik al gauw weer volledig meedraai. Maar een keer de vraag hoe het gaat of een lief gebaar richting mij zou ook leuk zijn. :rolleyes: Bah. Vandaag heb ik er echt een beetje de pest in. Man mag moe zijn en daar heb ik begrip voor, O is walgelijk dramatisch omdat hij niet fit is, oké heel erg klote en sneu maar ondertussen heb ik er nog 3 waarvoor ik moet zorgen. Ook dat doe ik met liefde maar sjonge jonge. Ik ben er ook nog? Ik kan wel janken! Ik ben eigenlijk teleurgesteld en verdrietig tegelijk.

11. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113

Ik snap je helemaal! Het is ook zwaar zo een jong en vrij groot gezin, ik heb er 3, en wel wat meer leeftijdsverschil ertussen, maar soms is t ook gewoon zwaar hoor. Dikke knuffel! En doe rustig aan, hè je bent nog maar kort geleden bevallen ook.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    @Miekje86 Wat ontzettend balen, zo net voor de vakantie! Veel beterschap! En fijn dat je kids alvast mee mogen dan! Hopelijk zijn zij morgen nog steeds negatief dan. Sterkte.

13. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    Hier ben ik erachter wat de koorts bij Z. veroorzaakt, hij heeft denk ik keelontsteking, hij stinkt heel erg uit zijn mond, en hij heeft aan beide oren oorontsteking gok ik, vanmiddag liep er ineens drap uit, aan beide kanten, en ik vroeg of hij pijn aan zijn oren had, ja zei hij en keel ook mama zei hij, zo zielig. We zijn vanmorgen wel gaan zwemmen, want hij was toen zo goed als koortsvrij en hij wou zo graag, vanmiddag weer koorts helaas en nu ook, hij gloeit enorm, maar hij is wel blij, en alert, eet alleen heel weinig, want keel is heel auw zegt hij. Nu ligt hij al ruim een uur heerlijk te slapen en we hopen t beste ervan voor vannacht en morgen. Hij is nu trouwens ook erg verkouden sinds vandaag, zo sneu.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.126
    4.391
    113
    @Nina Sanders logisch toch dat je het gehad hebt. Je doet ook al heel veel voor iemand die net bevallen is. Gewoon lekker voor jezelf kiezen en evt L bij je nemen. De rest is gewoon voor iemand anders. Jouw herstel is ook belangrijk.
    @Mya wat ontzettend zielig voor hem zeg. Hopelijk is de ontsteking in zijn oren opgelost nu het eruit is en zijn keel goed in de gaten houden. Fijn dat hij het in ieder geval goed kan aangeven waar hij last van heeft.

Ik ben net thuis met A en J. Mijn moeder was gisteren jarig en ze vierde het vandaag bij mijn zus. Die woont namelijk heel vrij en groot, dus daar kon makkelijk de hele familie eten. Mijn ouders hadden een buffet laten bezorgen.
    A en J hebben heerlijk gespeeld, maar J werd op een gegeven moment wel moe. Ik ben alvast met de jongens naar huis gegaan en die liggen nu al een half uurtje op bed, man is nog ge leven en hij rijdt met mijn ouders mee naar huis en die zetten hem hier af.
    Ik hoop dat het niet te laat wordt. We hebben namelijk al de hele week langs elkaar heen geleefd.

Magnolia29, Mya, jvsd92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Super lief. Ja is echt zo hoor. Ik voel zó de behoefte ook gewoon zelf om door te gaan en te zorgen voor. Dat zit gewoon in mij. Ik ben namelijk gewoon zo ongelofelijk trots en dankbaar. Echt waar hoor. Maar jeetje wat is het ook heftig.

Exact wat je zegt, zo een jong en groot gezin. Pfoe. Hard werken en onwijs leuk maar oeh, heftig ook. En ik wil dit helemaal niet nu al toegeven. Hallo zeg. Ik wilde dit zelf. Ik weet hoe pittig onze jongens zijn. Dan wil ik toch niet klagen. Ik hou écht zielsveel van ons gezin en verdorie wat is L toch een aanvulling op ons gezin. Ze is echt zo lief.

Maar ik ervaar nu wel echt als heftig. Ik moet het maar een beetje toelaten denk ik. Ik heb vandaag al heel wat tranen gelaten en dat moet ik maar even toelaten denk ik. :p

Mya vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja! Klinkt precies zo. Hier helpt koud en warm drinken

Mya vindt dit leuk.
  17. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Miekje86 Ah bah wat balen zeg! Hopen dat de kinderen negatief blijven. Hoe voel je je nu?

@Mya Och het zit die arme Z niet mee zeg! Wat zal dat een pijn doen aan z'n oren en keel. Wil hij wel pijnstillers?

@Nina Sanders Koekoek vriendin, doe jij eens even rustig aan :eek: Als een van ons zoiets zou posten 2 weken na een bevalling dan zou je ons ook sommeren om direct rust te pakken en aan onszelf te denken! Grapjas...

@Fanne Klinkt als een heerlijke dag, fijn dat de jongens al lekker slapen! Hoe gaan de voorbereidingen voor nr3 bij jullie, moet je nog veel spullen aanschaffen?

18. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.684
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik voel mij gelukkig weer een stuk beter. Vanmiddag met de koffers inpakken ben ik door mijn rug gegaan. Einde vanmiddag kreeg ik er koorts bij. Kan je vertellen lage rugpijn en klapper tandend van de koorts in je bed liggen is geen goeie combi. Ik heb een combi van paracetamol en ibrufen geslikt en voltaren gel gesmeerd. Dit hielp en kon ik gelukkig even slapen. Mijn temp is op het moment gezakt naar 37.1 :)(was 39.1). Hoesten is ook een stuk minder gelukkig. Hopelijk heb ik het ergste gehad.

Tot nu toe hebben E en L geen klachten. Ik heb goeie hoop voor morgen. Stiekem verlang ik wel even naar een paar dagen rust:oops:

Sansaatje, Magnolia29, Fanne en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    Z wilt wel pijnstillers, zelfs zetpillen vind hij nu geen probleem, t helpt hem, en dat snapt hij wel. Hij heeft gister dus 4 zetpillen gehad en vandaag 3, hoop op een goede nacht, hij krijgt daarnaast hoestdrank en neusspray, vind hij ook allemaal alleen maar fijn gelukkig, drinkt alleen maar thee met honing en af en toe appelsap, voor de rest wilt hij niks, eet dus heel weinig, maar dat mag een paar dagen, drinken doet hij dus wel vooral dankzij de thee met honing.

Wat fijn trouwens dat Disney zo bevallen is, ik dacht eigenlijk altijd dat dat meer iets voor oudere kids was, maar gaat onthouden, misschien ook nog weleens leuk om te doen.

Sansaatje, Magnolia29 en Fanne vinden dit leuk.
  20. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.183
    4.325
    113
    Ben je niet bang de rest vd familie te besmetten? Volgens mij geldt nog steeds 5 dagen quarantaine/isolatie bij besmetting . Waarschijnlijk kwam de rugpijn van corona. Ik heb het twee keer gehad en twee keer begon het met onwijze rugpijn. Hopelijk zijn jullie allemaal snel beter en mijn vragen zijn puur nieuwsgierigheid en geen veroordeling :eek::D:o::$

Mya en Miekje86 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina