Thuis hebben we heel wat testen liggen, dus denk dat we hem morgen gaan testen. Maar misschien gaan we ook naar de huisarts, als hij morgen nog koorts heeft of benauwd is ga ik zeker de huisarts bellen, wij hebben een huisarts die kinderen altijd wil zien. Hij eet echt bijna niks, weet dat dat wel mag zolang hij drinkt, maar t is al sinds donderdag.
Hellooo, hier ben ik nog even boodschappen aan het bestellen (werd wakker van de dorst, heb stiekem wat schoolpakjes appelsap van O boven neergezet haha). Heb door jullie positieve reacties de newborn set besteld. En ook een leuke hoes met circus motief erbij. Daar stonden ook wat luchtballonnen op en dat vond ik ook wel weer leuk omdat die ook terug komen op het geboortekaartje. De kinderen hebben vandaag een fantastische dag gehad. O heeft gegourmet bij mijn moeder, M keek zijn ogen uit bij de Intratuin en mini O was ook enorm zoet vanmiddag. Ik denk dat hij het ook even heerlijk vond om samen met ons / man te zijn. Hij heeft voor zijn doen prima gegeten (nasi) en stond zowaar de tafel zelf te poetsen toen hij geknoeid had, haha! Morgen gaat man naar kantoor en ben ik voor het eerst samen met L. We gaan lekker veel knuffelen en de wijkverpleegkundige komt nog langs. Ik ga het mezelf makkelijk maken qua koken: ik gooi veel verse groente de oven in met truffel krieltjes en vegan spekreepjes. @Mya veel beterschap met Z! Welterusten allemaal!
Goedemorgen! Hier ziek. Man weekend al en ik sinds vannacht. Heb me ziek gemeld. Houd ik niet van maar ik sta te tollen op mijn benen. Straks gaan de kinderen naar school/opvang en duik ik in bed met de iPad.
@Mya hoe is de nacht gegaan? Vreselijk als ze zo ziek zijn. Corona gaat wel goed rond dus het zou zomaar kunnen. Maar uiteindelijk doet het naampje er natuurlijk niet toe, als ie maar snel beter wordt. Beterschap aan alle zieken!
Goedemorgen! Hier is de vakantie gestart. Vanmorgen lekker uitgeslapen. A was als eerste wakker om 8 uur en J om half 9. Voor het ontbijt heb ik alle bedden afgehaald en na het ontbijt alle lattenbodems en plinten met de stofzuiger gedaan, daarna voelde ik m'n rug wel. A en J hielpen op hun manier mee, dus het was echt zo'n lekker kneuterig vakantiesfeertje. Inmiddels is de was opgehangen, hebben we fruit gegeten en ga ik straks tosti's maken voor de lunch. Man werkt nog thuis, dus af en toe loopt die ook even naar beneden. Eind van de middag komt mijn nichtje en zij eet met A en J, dan kunnen man en ik daarna sporten. Prima start van de vakantie zo!
Hai, ook weer een teken van leven hier! Met kleine J gaat alles goed. Hij wordt al zo groot, hij is niet meer een echte newborn. De meiden slapen nu gelukkig ook wat beter. Aankomende woensdag vieren we het kinderfeestje van Z. We gaan cakejes versieren, slijm maken, potjes versieren (voor de slijm) en patatjes eten. Ben benieuwd hoe het gaat! We hebben ook de preview binnen van onze newbornshoot. Kijk onze J nou! (Ik haal de foto straks weer weg)
Hier ook een prima dag. Man is rond 16u thuis. L doet het prima. Wel begonnen met jbpm tegen het spugen (bij allen gebruikt) en straks komt de wijkverpleegkundige nog langs. Verder ligt de was in de kasten en heb ik vanochtend tijdens haar slaapje ook de toiletten en badkamer even kunnen doen. Nu ligt ze naast me! Bekijk bijlage 737819
En nu staat er dit in de oven. Ik wilde gezond. Mega veel verse groenten (rode ui, broccoli, verschillende soorten paddenstoelen), krieltjes, vegan spekreepjes hop de oven in. straks serveren met truffelolie, rucola en parmezaan!
Onze kleine meid doet het prima trouwens. Weegt nu 3360 gram (M was bij de geboorte nog wat zwaarder). Ze is wel tenger hoor. Merk ik ook bij pakjes van M die ik heb bewaard. Kon hij er maar 2x in en was het al gauw te kort, bij L zit maar 50 nog best ruim (behalve als het is gekrompen in de droger). Maargoed ze was ook maar 47 cm en we merken het ook aan de luiers hoor. Maat 1 zit nog best ruim. Maargoed kind van dr moeder denk ik dan. Ze doet het verder prima. Oh my.. man komt net thuis met M en mini O en hij wil dan graag ff bij man achter het stuur zitten wanneer ze op de oprit staan. Zie (en hoor) ik hem op de start knop rammen (motor 80x aan en uit), groot licht wordt aan gedaan, ik zie de ruitenwissers heen en weer gaan incl spray en meneer drukte zelfs de claxon in Oh lord..
@Katin87 wat een schattig! Leuk pakje heeft hij aan en een echt jongetje om te zien. En inderdaad, dat hele kleine baby-achtige is er al af. Hij kijkt al zo helder! @Nina Sanders echt een leeg frummeltje. Lekker van genieten! Fijn dat ze zo goed groeit. Maar wat een kleintje inderdaad. A woog 3755 bij zijn geboorte en J 4515
De nacht is best goed gegaan, hij is in deze vakantie met een hoofdkussen gaan slapen, zo krijgt hij beter lucht, dus das nu mooi meegenomen. Nu voor t eerst thuis ook een hoofdkussen in zijn bed, dat wou hij, en hij ligt er heerlijk op te slapen. Hij had vanmorgen geen koorts meer, wel flink verkouden, en hoesten, maar kijken het toch nog even aan, als t woensdag nog niet beter is gaan we naar de dokter. We hebben een Corona test gedaan, die is negatief, hij vond t ook geen leuke test, al deed hij t wel keurig, bleef heel stil zitten, hadden we m wel verteld dat hij dat moest, maar ging dus boven verwachting goed gelukkig.
Wat grappig over dat hoofdkussen. Mini O wil dus op vakantie altijd op een hoofdkussen slapen (en is dan dus nooit verkouden of ziek) en thuis is het weer de verkouden-buikslaper. Dan wil hij echt niks is zijn bed. Maar ik herken dus wat je zegt!
Jeetje 4515, das wel veel, mijn oudste zoon woog hier t meeste met geboorte 4370, en dat was met 39.3 ingeleid wegens veel te hoge bloeddruk, anders nog zwaarder, dochter 4000 precies, maar dat was met 41 weken, gehaald wegens minder leven steeds. En Z. 3875, gehaald met 38.2 wegens zwangerschaps suiker, en schatting was dat hij al 45.00 zou zijn toen, dus hij was mijn kleinste.
Hier zijn ze wel allemaal vroeger gekomen hoor. O en L met 38.2 (resp. 2925 en 3176 gram) en mini O en M met 38.5 (resp. 2986 en 3385 gram). M lijkt dus ‘stevig’ maar was ook de langste en het viel goed mee. Wel dronk ook hij heel goed en was het gewoon echt een jongen. Deed het goed en spuugde heel weinig. Net zoals mini O. Zowel O als L zijn wat meer tenger, drinken wat minder en spugen relatief wat meer. Dus dat zal ermee te maken hebben. Toch doet ze het voor nu goed maar wil ik haar lijntje even in de gaten houden (-1 voor nu).