♡ De 1000+ dagenclub | Pt. 5 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 1 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik wil de kerstboom zetten maar hier toveren we het huis na Sinterklaas altijd om in de Kerstsfeer.

Moet wel nog wat extra decoratie spul hebben. Jullie leuke tips? Ik wil er geen fortuin aan uitgeven. We hebben een mooie boom met ballen en 2 kleine boompjes met versiering en lampjes. Maar voor de rest vorig jaar al het deco spul weggedaan. Ik was toe aan iets nieuws! Hoe toveren jullie je huis om met mooie kerstspullen? Heb er ong max 200€ voor over haha.

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  2. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Haha toch wel apart he! Zal even naar je zwaaien hoor als we er zijn :D

jvsd92 vindt dit leuk.
  3. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Lijkt me alleen maar super gezellig :D:D

Sansaatje vindt dit leuk.
  4. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders Wat een domper kan zo'n situatie dan zijn hé na een fijne dag/fijn weekend. Hier een broer en zus, maar ik herken het wel enorm na bijv. een dag dat ze bij oppas of opvang zijn geweest. Als ze dan weer thuis zijn, is alles een strijd. Tegelijk iets op tv willen kijken, met speelgoed spelen, aandacht van mij krijgen, elkaar slaan/schoppen/trekken/duwen, met spullen gooien, schreeuwen gieren en huilen... Echt een feest :rolleyes: Maar goed, het hoort erbij denk ik dan. En zolang ik niet naar 't ziekenhuis hoef met 1 vd 2 zal het wel meevallen ;)

(Ja dat is sarcastisch, natuurlijk grijp ik wel in als het te erg wordt ;))

Nina Sanders, Mya en Fanne vinden dit leuk.
  5. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.796
    7.387
    113
    @jvsd92 aah ik heb ze gemist, de foto's van je bink
    @Nina Sanders , een kleine troost, het is hier net zo. Nu is het bij ons alleen jongste zoon die met iedereen ruzie zoekt, het werkt het beste om ze niet tegelijk in een ruimte te hebben. Heel af en toe spelen L en hij ontzettend lief samen, maar die keren zijn op 1 hand te tellen.
    Dus meestal zorg ik dat de een in de keuken en de ander in de kamer speelt. Voor mijn eigen rust, en overigens ook die van henzelf.

@kerstdeco, aan mij heb je niks :roflmao: ik vind bijna alles te kitsch, te rommelig, te suf, te popperig, te druk...:oops::rolleyes: ik hou van eyecatchers, ook voor kerst, maar ik heb nog niks gevonden waarvan ik zeg: ja, dat is het. Een kerstboom komt er denk ik wel,maar eigenlijk vind ik dat al niks , maar vinden de kinderen zo leuk.
    Ik ben wel van plan de boompjes voor het huis vol lampjes te doen. En ik hou ontzettend van die vlaggenmasten met zo'n net met lampjes eromheen, zodat het een lampjesboom lijkt. Nu willen we al heel lang zo'n vlaggenmast,maar die zijn zo 800 euro :eek: en dan nog die lampjes...laat maar zitten :roflmao:

Man en zoon hebben genoten. Leuk om te zien dat mijn puber echt blij thuis kwam en mompelde:' het was echt heel leuk. Mag ik nu computeren?' :roflmao: dat laatste vraagt hij erg vaak,dat eerste zegt hij bijna nooit, dus teken dat hij echt genoten heeft.
    De wedstrijd was ook leuk, L heeft het goed gedaan, 4 uur kijken en wachten :eek: tussendoor een toetje gehaald bij de winkel in de buurt voor bij opa en oma waar we lekker aan konden schuiven.
    Nu is man naar een verjaardag, ik ga en avondje chillen, en de kinderen loggen,op de oudste na, op bed. Heerlijk zo :thumup:

Nina Sanders, Mya, jvsd92 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ik zit trouwens boven aan de trap, want N kan niet slapen. Helemaal zenuwachtig voor morgen :rolleyes: Kan ik mooi wat reageren hier, nog 2 berichten en dan heb ik de 10.000 gehaald en ben er nog trots op ook :eek::roflmao:

V had trouwens weer zo'n uitspraak vanmiddag. Hij wilde een broodje leverpastei, maar hij noemt het 'levenpasta' :o:
    Dus hij vraagt heel serieus; 'Waarom heet het eigenlijk levenpasta? Pasta leeft toch niet?' :roflmao: Hoe komt'ie er op!

Kirzy, Sansaatje, Nina Sanders en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.098
    4.357
    113
    @Nina Sanders niet aan jezelf twijfelen hoor! Hier gaat het meestal best goed, maar dat ligt niet aan wat ik doe. Hier gedragen ze zich goed zolang ze uitgerust zijn, maar als ze moe zijn, wordt A om niets boos en gaat hij om alles huilen en J krijgt in dat soort situaties echt enorme driftbuien, zoals @Sansaatje omschreef.
    Dus ik laat hen hier zoveel en zolang mogelijk slapen 's middags en dan gaat het goed.
    En oké, dan kunnen ze niet altijd on 19u naar bed, maar dat vind ik niet erg. Liever iets later, maar dat het wel op een gezellige en rustige manier gaat dan dat alles strijd is.

8. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Sansaatje, riean, Magnolia29 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Haha, wat een wijsneus al! Zulke vragen krijg ik hier nog niet hoor.

Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  10. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hier ook weer bijgelezen, liep heel wat berichten achter. @Nina Sanders Hier hebben zoon en dochter ook zo vaak ruzie, wordt er soms gek van, en denk dan precies t zelfde; namelijk waarom gaat t bij andere wel goed? Nou inmiddels is mij t duidelijk dat t bij heel veel broers en zussen zo gaat, vanuit mijn werk ook vele ouders over gesproken, die dan ook aan mij over hun problemen met kinderen onderling vertellen, en ik zeg dan ook gewoon dat ik dat in mijn gezin ook ervaar, en gek genoeg lijkt dat bij vele zo, de kinderen die altijd samen perfect gaan zijn eerder uitzonderingen. Tot nu toe heeft Z vooral ruzie met zijn zus, maar die heeft ook een wat lastigere houding vaak.

Het lijkt erop dat we snel een nieuwe wasmachine gaan nodig hebben, ineens was hij vandaag in storing, en een simpele Google zoeken leert dat duizenden mensen mij voor gingen met zo goed als excact t zelfde probleem; namelijk niet goed kunnen centrifugeren, gaat dan steeds opnieuw proberen, uren lang, dacht wat duurt t eeuwig tot de wasmachine klaar was… maar goed morgen gaat vriend er nog even naar kijken, en opnieuw kalibreren en zo, en als ie dan niet goed werkt, dan kopen we nieuwe, vriend wil dan een Miele maar ik vind die te duur, vind ik t geld niet waard, hebben wel een miele droger al, dus nog wat over te denken, hebben nu een Samsung die wel ruim 9 jaar heeft gedraaid.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  11. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.098
    4.357
    113
    @Mya balen van die wasmachine, hopelijk krijgt je vriend hem nog gerepareerd. Wij hebben een Miele wasmachine en droger. Die hebben we van mijn ouders gekregen toen we hier gingen wonen. Ze gaven ons er ook 10 jaar garantie bij. Droger hebben we nooit problemen mee gehad, bij de wasmachine was laatst iets stuk, maar dat viel dus onder de garantie. Dus in die 8 jaar dat we hem nu hebben, hebben we er weinig problemen mee gehad, maar we hebben ook geen vergelijkingsmateriaal.

Mya vindt dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Bedankt voor alle reacties meiden. Ja het is dan soms echt een domper. En soms probeer ik echt om ze uit elkaar te houden of simpelweg uit te leggen wat ik vind. Maar ik kan gewoon niet altijd M of L negeren. Ik bedoel, O en O zijn wel de oudsten en natuurlijk laat ik hen niet aan hun lot over maar soms begrijpen ze dondersgoed wanneer wij even onze handen vol hebben. En als ze zich dan zo gaan misdragen, ja echt super bedankt. Zo tof. Maargoed dat zal dan ook bij de leeftijd horen. Goed dat er ergens herkenning is haha. Ik hoop oprecht dat ik over een jaar andere berichten doe haha!

@jvsd92 oh die zijn wel leuk! Ga ik onthouden. Sowieso gezellig!
    @riean zo veel geld? Meine Güte.. das niet leuk meer.

Maar wat leuke sterren en een krans ofzo vind ik wel gezellig!

Mya vindt dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Mya wat rot van de wasmachine. Hopelijk komt het nog goed maar het blijven vervelende zaken om te vervangen. Wij hebben al 10 jaar een LG. Tevreden over maar onze droger (2 jaar oud) is een Samsung waar we echt enorm tevreden over zijn. Bij vervanging kijken we dan denk ik ook weer naar een Samsung

Mya vindt dit leuk.
  14. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Wij hebben ook een Miele en ik wil nooit meer een andere. Best een simpele uitvoering maar hele fijne degelijke machine met grote trommel. Volgens mij een wcd 30. Bij Coolblue als tweedekans gekocht, enige wat er ‘mis’ was was een verpakking die gescheurd was. Ze kijken zo’n apparaat helemaal na en het scheelde ons €200,-. Ik ben het eens met je partner, neem een Miele. :)

Mya en jvsd92 vinden dit leuk.
  15. Sansaatje

Hier kunnen ze ook voor maximaal een kwartier leuk spelen samen en dan gaat het mis. Dochter is een heuse kleuter die haar spel opdringt aan de peuter die dat niet snapt dus niet wil en die wordt driftig en gaat meppen. Nou dan weet je wel hoe het met de gezelligheid is. Weg. :confused:

Nina Sanders en Mya vinden dit leuk.
  16. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @Mya Wij hebben nu zo’n 5 jaar een Samsung en hij doet het nog prima. Maaaar; Mijn ouders hebben altijd een Miele gehad en die hebben nu in hun hele leven 3 keer een nieuwe gekocht, waarvan de derde vorig jaar was. Ze zijn beide bijna 57 en woonde op hun 21ste samen. :D

Mya vindt dit leuk.
  17. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Nina Sanders hier is er ook regelmatig ruzie. Vooral omdat E jaloers is op L. Want hij deed dat ook :rolleyes: of L zit aan haar speelgoed wat absoluut niet mag van der, maar ze word ook boos als zij niet aan zijn speelgoed mag komen.

@Mya wat vervelend van de wasmachine. Hopelijk kan je vriend hem fixen. Wij hadden hiervoor een Bosch en daar hebben 13jaar plezier van gehad zonder problemen. We hebben nu een haier, is een stuk goedkoper maar op dat moment was er even niet heel veel geld er voor. Een jaar later ging onze droger ook stuk, daarvan ook een haier gekocht. Zijn over beide erg tevreden.

@Sansaatje herkenbaar van het slaan, daar is L ook goed in als het hem niet zint. Sindskort heeft hijbwat nieuws. Hij gaat krijsen/gillen als je aan zijn speelgoed zit wat hij niet wil.

Nina Sanders en Mya vinden dit leuk.
  18. Sansaatje

Die moderne machine met fancy snufjes zitten vol met elektronica die binnen 10 jaar sneuvelt zodat je een nieuwe moet kopen. Consumeren consumeren consumeren. Die degelijke Duitse apparaten gaan veel langer mee. :roflmao:

Mya vindt dit leuk.
  19. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hier nog even een update: vanmorgen toch weer was aangezet. Vriend had m opnieuw waterpas gezet en gekalibreerd of zo. Maar helaas, heeft niet geholpen, hij blijft bij centrifugeren gewoon hangen, maar hij droogt gok ik tot 14.00 toeren ipv 16.00 toeren. Alleen nu rook de wasmachine heel lichtjes naar brand lucht, gelukkig de was zelf niet, maar durf m nu toch niet meer te gebruiken.. gisteren was dit nog helemaal niet t geval, en ik had m ook niet heel lang laten draaien, hield de wasmachine in de gaten en na 1x al uitgezet, dus misschien wordt ie nu wel brand gevaarlijk…

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Weg ermee en nieuwe bestellen. Met een beetje geluk wordt ie morgen geleverd! :o: Ik zou het niet aandurven

Mya vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina