Hier ook weer iets onder de leden, al dagen verstopte en zere holtes en keelpijn. Gisteravond een medicijn wat ik uit Amerika heb genomen en ik heb van 20:00 tot 06:00 als een blok geslapen. Voel me wel beter vandaag. (Soms jammer dat ze het hier niet mogen verkopen )
Als ik mij niet vergis betaal je gewoon collegegeld als je de pabo gaat doen of een opleiding in de zorg. Dat instellingscollegegeld is voor alle andere opleidingen. Ik heb namelijk ook de pabo gedaan na mijn masterdiploma aan de uni en heb het gewone collegegeld betaald (in 2020 afgestudeerd aan de pabo, dus niet zo lang geleden).
Ik heb ook pabo gedaan en daarna de lerarenopleiding en voor die opleiding betaalde ik 8000 per jaar. Gelukkig kon ik alles declareren bij mijn werkgever, tot treinkaartjes en boeken toe.
Ja de uitzondering is specifiek voor de pabo gemaakt vanwege het lerarentekort. Jij hebt het waarschijnlijk over zo een kop-opleiding of niet?
Nee, geen kop-opleiding, maar wel een verkorte route inderdaad gedaan. Kan inderdaad anders zijn voor de pabo zelf inderdaad.
Iedereen bedankt voor de beterschap wensen. Z heeft na mijn bericht gelukkig goed geslapen… en hij was vanmorgen gewoon vrolijk, ik moest gewoon werken, ben ik nu dus, maar ben zelf wel brak hoor, hele nacht liggen woelen en draaien en ook geen fit gevoel, dat komt omdat ik er heel slecht tegen kan en dan ook bang ben dat iedereen t krijgt, heel irritant, maar heb dus maar 2 uurtjes geslapen… Z is dus bij opa en oma, daar heeft hij veel gegeten, en gedronken en alles blijft binnen en hij is vrolijk, wel heel moe hoorde ik. Maar ja, ik ben ook moe.
@Mya fijn zeg dat het weer goed gaat met Z. Wel heel vervelend dat je dan zo slecht hebt geslapen vannacht. @Magnolia29 ik weet niet hoe laat je het gesprek had vanmiddag, maar succes nog in ieder geval. Hier had A gisteravond last van een akelige hoest, waardoor hij niet goed kon slapen. Uiteindelijk viel hij pas rond 23u echt in slaap. Ik heb hem vandaag maar thuis gehouden. Hij was nog zo moe en zag zo witjes. Rond half 12 was hij ook helemaal op. Nu heeft hij lekker geslapen, maar hij hoest nog steeds veel. Zo mogen A en J nog mee naar de stad. Ze mogen van mijn ouders nog een boek of iets van speelgoed uitzoeken en man en ik ook. Dus we gaan sowieso even langs de boekwinkel en naar een knutselzaak. Ik ben benieuwd wat ze uitzoeken. Dus als J straks wakker is, kunnen we gaan. J wil niet meer slapen 's middags en op het kdv doet hij dat dus niet meer. Maar ik heb gezegd dat hij dat thuis nog maar moet doen, want hij is nog 2. En zowaar luistert hij daarnaar en is hij braaf gaan slapen.
Vandaag tot nu toe een lekker dagje gehad. Vanmorgen even bij mijn ouders langs geweest en met L naar de kapper geweest. Hij bleef weer super netjes zitten. Net E opgehaald, vond meneer het toch wel frisjes aan zijn hoofd en wilde heel graag zijn pet op, wat hij normaal niet wil. Hij word daarmee echt een schoffie Bekijk bijlage 740742
Bedankt allemaal voor de succes wensen! Het was een fijn gesprek, al was het wel wat anders dan ik had verwacht. Ze bleek uiteindelijk maar 2 dagen voor mij beschikbaar te hebben ipv 3, wat betekent dat ik nog 1 dag op m'n huidige school kan blijven. Dat wil ik opzich wel, maar dan moeten mijn taken wel veranderen. Dus maandag ga ik in gesprek met mijn huidige directeur om dat te bespreken en te kijken wat de mogelijkheden zijn. Maar het lijkt me een hele leuke uitdaging, dus als ik maandag alles rond krijg zoals ik het in m'n hoofd heb, dan ga ik het doen!
Wat goed. Wat zou je dan voor taken willen houden op je huidige school? Ik ben benieuwd hoe je directeur reageert.
Hier wel een goede dag gehad. Ik dacht dat ik wel een keer op man kon wachten met het avondeten, omdat A en J goed geslapen hadden vanmiddag, maar zeker J ging echt direct moeilijk doen met het eten. En nu de zwangerschap wat meer vordert, kan ik gewoon wat minder hebben, dus ik heb tegen man gezegd dat hij J op zijn kamer mocht zetten. J rolde echt van het ene drama in het andere en net toen het weer een beetje ging, stootte hij zijn hoofd tegen de punt van de tafel. Dus na het avondeten hebben we hen maar zo snel mogelijk in bed gelegd. Nu ligt A weer heel de tijd te hoesten. Hij slaapt half, maar als ik bij hem ga kijken, ziet hij er zo zielig uit. Van die rode, slaperig oogjes en dan zegt hij iedere keer: ik moet zo hoesten. Ik heb hem al een paar keer hoestspray gegeven, maar het helpt deze keer niet. Ik duim maar dat hij snel in een diepe slaap valt.
Morning! Wat zijn jullie plannen voor vandaag ? We hebben gisteren pakjesmiddag gevierd. Och wat waren ze blij met alle cadeaus! V vooral met zijn treinspoor van de Lidl met dino's en een vulkaan die uitbarst (met stoom, echt geweldig ) en N met haar grote LOL pop. Man heeft een elektrisch drumstel gekregen en was helemaal verrast. Super leuk, ik hou daar echt van om iedereen zo vreselijk te verwennen haha. Toen is man vertrokken voor z'n werk en gaat daarna meteen door naar Portugal, komt de 10e weer terug. N heeft vandaag Sinterklaasfeest op school en daarna zijn wij er klaar mee . Ze gaat 's middags bij een vriendinnetje spelen, dus ben lekker alleen met V. Fijne dag allemaal!
Goedemorgen! Ben benieuwd wat er uit het gesprek gaat komen maandag @Magnolia29 ! Pfoe ook gelijk door naar Portugal. Naar familie? Hier is O inmiddels op school en de rest is thuis, incl man. Wij vieren morgen pakjesavond. Bij schoonouders. We gaan daar voetbal kijken en eten (friet) en om 18.00 komen er pieten en een sint. En dan kandootjes. We maken het sowieso niet te laat met L. Eventueel kan ik al wat eerder met haar terug gaan als het me te druk wordt. Ik heb niet zo'n zin in een overprikkelde baby als ze de hele dag in lawaai zit. Ze is wel wat gewend thuis maar een huis vol kleine kinderen is wel wat anders.. Verder heb ik hier van de week 2 mini kerstboompjes met verlichting gekocht bij de Lidl (tip, 8,99€ p/st) en 2 kerststerren (je weet wel, de plantjes). Moet daar nog wel potten voor hebben dus die wil ik vandaag ergens scoren. Ik denk dat ik even naar de Praxis rijd oid. Verder weinig op de planning vandaag. Vanochtend wil ik de koelkast uitnemen. Doe ik als M op bed ligt. De wasmachine staat inmiddels aan (en de droger ook) dus die wil ik vandaag ook wegwerken. De kerstboom ga ik denk ik maandag zetten. O logeert dan bij mijn moeder (van zo op ma - studiedag 5 dec) en de 2 middelsten zijn naar de opvang. Kan ik mooi in alle rust het huis in de kerstsfeer brengen. Heerlijk! Ik vind sinterklaas nl geen bal aan haha! Oh hebben jullie eigenlijk adventskalenders? Ik heb die van de Bijenkorf. Al 2 vakjes open gemaakt
Net een groeiecho gehad, want J was 4515 gram bij zijn geboorte en deze baby is gewoon lekker gemiddeld! Ze schatten hem nu op 2kg en op 3800 bij 40 weken. Helemaal blij, want zeker als de bevalling deze keer ingeleid wordt, heb ik dit keer geen reus van een baby. De bevalling van J ging verder prima, maar ik was wel echt behoorlijk uitgescheurd en ik zou het wel heel fijn vinden als ik er deze keer zonder al teveel hechtingen vanaf zou komen. Dus ik ben echt super opgelucht!
Zo dat is groot zeg! Wow. Fijn dat deze baby gemiddeld is. Ik ben de laatste 2 keren niet uitgescheurd en dus geen hechtingen gehad. Dat is zo prettig voor je herstel! M was hier het zwaarst, met zijn 3385 gram. O en O waren net geen 3 kg nog! L was 3176 gram dus ook prima. Ze werden geloof ik allemaal rond de 3500 gram geschat op 40 wk. Dus dat is ook redelijk gemiddeld.
Zo dat was een flinkerd. Mijn drie baby's zijn geboren met 3845, 3960 en de laatste met 4040. Hele grote baby's voor mn petitefiguur dat ik toen had haha. Twee keer is er een knip gezet en de derde keer gelukkig njet