JA! Ik vind dit echt heel erg lief en ook verhelderend. Ja ja ja! Dit doe ik zeker ik ben en wíl die lieve en vrolijke moeder ook zijn en mag best af en toe even opladen! Whoeee. Ik denk dat dit moet lukken!
Super goed dat je een nachtje weg hebt geboekt en inderdaad zo lief van je man! Die tijd voor jezelf is gewoon zo belangrijk. Dat is ook de reden dat ik nog steeds sport, want dat is voor mij tijd voor mezelf. En ik zie er eerlijk gezegd best tegen het moment op dat ik niet meer kan sporten, want dan moet ik iets anders als me-time gaan zoeken en ik heb geen idee wat.
Echt top hoor dat V zindelijk is. Maar dat hij nu iedere ochtend wakker wordt om 5u om te plassen en daarna niet meer in slaap valt, hoeft van mij niet zo nodig Hij heeft nu een paar x per week een droge luier 's ochtends, dus gaat de goede kant op @riean Was L ook al 's nachts droog?
@Nina Sanders heel goed even een nachtje weg! Ik lees vaak met verbazing jou berichten, hoe doet die meid het toch. Ik heb jaren geleden met een burn out thuis gezeten. Ik heb ondertussen met veel moeite geleerd bepaalde dingen los te laten. Zoals gisteren, was helemaal op. Korte nachten. Om 21 uur kon ik nog twee wassen weg vouwen. Ik heb t laten liggen en ga er zo aan beginnen. Heb nu wel een luie avond gehad en deed me goed . Ik probeer nu altijd te denken ‘de kinderen herinneren zichzelf later wel een moeder die moe was en niet lekker in haar vel. Ze herinneren niet wat klusjes die in huis even bleven liggen’. Dat is praktisch. Gevoel is intenser voor de kids! @Magnolia29 hierbdus precies het zelfde met L. Zij heeft de nachten nog wel een luier om, maar wordt wakker als ze geplast heeft. En ook niet meer gaan slapen. Ik ga er zo slecht op, hier ook 05 uur vanochtend
@wolkje1994 Oh ja vreselijk, ik kan er ook slecht tegen V wil dan bijv. ook echt niet meer in z'n luier plassen, dus moet wel met hem naar de wc. En sowieso, als hij wakker is dan is hij meteen 'aan' Zo vermoeiend
Pfoe, dat is echt heel vroeg! Helpt het om hem bijv een uur voor het slapen geen drinken meer te geven? Hier hielp dat, maar bij ieder kind werkt dat anders.
Haar reactie was zalig. Was effe de handen vol ongeloof door haar haren wrijven, wel duizend keer dank u sinterklaas gezegd. Zoals elk kind eerst de grote dozen opendoen om dan te merken dat het leukste cadeau in de kleinste doos zat.
@Magnolia29 hier ook meestal proper 's nachts. Heb haar potje naast haar bed gezet en leer haar nu zelf uit haar bed te gaan. Haar nachtlampje brand heel de nacht dus ze ligt niet in een donkere kamer. Zou haar eigenlijk zonder pamper moeten laten slapen want een natte pamper is echt sinds juli nog op mijn 2handen te tellen. Maar zie er eerlijk op tegen om in de nacht haar bed te verversen.
Goedemorgen trouwens! Hoe gaat het hier? Is fris buiten joh, pfoe! Kan het wel merken want de vloerverwarming in de badkamer slaat ook flink aan! Appie is net geweest en wij lopen nu nog in pyjama, maar ikzelf sta op het punt om even met mini O te douchen. Ik wil L vanmiddag ook in bad doen, ik vind haar nog net wat te klein om mee te nemen onder de douche (zo koud!). De kinderen mochten gisterenavond nog de schoen zetten en ze waren blij met hun kadootjes. Nu even allemaal opfrissen en dan zijn we zo 2 uur verder . Gaan jullie ook voetbal kijken? voor degenen die A California Christmas leuk vonden: op HBO Max staat A Hollywood Christmas nu. Met dezelfde acteur. Ik denk dat die film ook wel leuk is! Sowieso staan daar ook wel leuke films op!
Goedemorgen! Wij hebben best goed geslapen vannacht. Ik werd even wakker door maagzuur (had denk ik teveel lasagne gegeten gisteravond), maar na een rennie viel ik redelijk snel weer in slaap tot kwart voor 8. Helemaal blij mee! Vanavond vieren we pakjesavond. Eigenlijk zouden mijn zus, zwager en hun kinderen bij ons langskomen, maar die hebben buikgriep. Dus nu vieren we het gewoon lekker hier en houden we het simpel. Ik vind het wel prima. Ik merk dat ik toch steeds meer in mijn eigen bubbel kruip. Dus een rustige avond vind ik prima.
@Fanne mooi hoor de buikloop! @Habibati wat fijn dat ze genoot, heerlijk @Magnolia29 , ja, l is al een tijd zindelijk 's nachts. Maar niet vroeg wakker gelukkig. Ze gaat meestal ook eerst naar beneden, en dan gaat ze hupsen en moet ze héél nodig naar de wc maar daar kan dus zo een half uur tussen zitten, tussen wakker worden en naar de wc gaan. Is een potje naast zijn bed een optie? Dan kan hij zelf. Of kijken of hij zelf op de wc kan, en dan leren dat hij zelf kan gaan?
Dit is precies het advies wat ik jou wilde geven. Dus lieve Nina doe een hele grote stap terug en denk aan je zelf. En je bent absoluut niet egoïstisch, jou kindjes hebben meer aan jou als je even rust neemt. Ga morgen gezellig pakjesavond vieren en kijk hoe het gaat, vind je het te druk of ben je moe ga je lekker naar huis (met of zonder de 2 jongste) vind je het gezellig dan blijf je gewoon wat langer.
En daarom vind ik het zo fijn om op een forum te zitten. Gewoon even soort van anoniem heerlijk je hart luchten en spuien over bepaalden dingen en gevoelens
Nou idd @Miekje86 . Ik denk dat ik sowieso iets later ga met L. Kan ze lekker eerst thuis de fles in alle rust krijgen. M vindt alle aandacht op zich best leuk dus die gaat gewoon gelijk mee. Slaapt ie vanavond goed . En ik kijk idd wel. Als ik zelf moe word of niet zo’n zin heb om lang te blijven, dan ga ik gewoon met L weer. Dat is dan wel het voordeel van dat ze zo vlakbij wonen. Binnen 2 min wandel ik weer naar huis, haha!
@Fanne Hij krijgt alleen bij het avondeten nog wat te drinken, dat is max 17.30u. En dan 19.00u naar bed. En echt maar een half bekertje ofzo. @riean Potje naast zijn bed kan ik nog wel proberen. Al gok ik dat hij me wel blijft roepen, hij gaat niet zonder toestemming z'n bed uit
Ik zit lekker te spammen hier Maar goed, met man ver weg van huis moet ik 't ergens kwijt Als je er geen zin in hebt, scroll lekker verder Heb vanochtend opgepast op m'n 3 nichtjes. Ze kunnen zo leuk met z'n allen spelen, je hebt er dan echt geen werk van ondanks dat ze met 5 zijn! Vanmiddag had N een kinderfeestje en heb ik met V boodschappen gedaan. Op de terugweg viel hij in slaap, dus heb nog even door de haven gereden haha. Net niet lang genoeg om kibbeling te kunnen halen helaas Daarna de rest van de middag met hun nieuwe speelgoed gespeeld. Zo fijn om te zien dat ze beide met alles al hebben gespeeld! Daarna gegeten, voetbal gekeken tussendoor en het einde van het Sinterklaasjournaal. Toen vroeg V met z'n allerliefst stem of ze alsjeblieffffff nog 1x hun schoen mochten zetten omdat Sinterklaas weg ging en ik kon m'n ruggengraat niet zo snel vinden, dus nu staan er 2 schoenen met appels voor Ozosnel klaar Gelukkig heb ik altijd wel wat op zolder liggen, dan krijgen ze nog een kleinigheidje. En nu ga ik lekker de zoveelste kerstfilm kijken