♡ De 1000+ dagenclub | Pt. 5 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 1 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Ben trouwens mega verwend; heb donderdag de Rituals advent kalender gekregen van man! Zo blij mee, het huis ruikt nu alweer heerlijk haha.

Mya, Fanne en Magnolia29 vinden dit leuk.
  2. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Oh @Magnolia29 had je nou vandaag gesprek met je directeur? Ben benieuwd!

Magnolia29 vindt dit leuk.
  3. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Jemig. Ik bedenk me ineens nog iets haha.

Vorige week heb ik man verteld dat ik nog een best wel grote kinderwens heb. Hij reageerde heel lief. Zei dat hij me op dit moment in ieder geval daar niet blij mee kon maken en hij niet wist of dat ging veranderen. Ik heb ook gezegd dat ik dat snap en dat ik echt niet boos op hem word als hij de wens niet meer krijgt. Net als ik kan hij er ook niks aan doen als hij wel/niet meer wil zegmaar. Alleen als we er niet meer voor gaan, heb ik gezegd dat ik daar waarschijnlijk wel even moeite mee ga krijgen. Kortom het was een fijn gesprek en we snapten elkaar, heel prettig :)

Miekje86, jvsd92, Mya en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Jaaaa klopt haha! :D

Het was een hectische dag met de Sint op school enz, maar tussendoor toch alle gesprekken kunnen voeren. Huidige directrice gaat inderdaad kijken naar mijn taken en moet daarvoor in gesprek met andere collega's, dus daar hoor ik later meer over. Daarna nieuwe directrice gebeld, die sprong nog net geen gat in de lucht :roflmao:
    Einde vd middag heb ik m'n collega's het nieuws verteld en ook aangegeven dat ik na de zomervakantie volledig op de andere school ga werken. En dat dit dus m'n laatste half jaar op m'n huidige school is. Daar heb ik dan 14 jaar :eek::eek: gewerkt.

Nina Sanders, Mya, Fanne en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.068
    4.318
    113
    @Magnolia29 oeh wat leuk! Fijn dat iedereen zo positief reageerde! En 14 jaar is echt heel lang!
    @RoseMurphy leuk om wat van je te horen. Wel lastig dat je man het zo pittig heeft en volgens mij al best een tijdje toch. Hopelijk helpt de medicatie hem om weer wat tot rust te komen. En oh wat leuk dat je nog een derde wil! Maar T is ook nog best wel jong toch? Zou je dan, los van de wat je man wil, er snel weer voor willen gaan of zou je zelf ook nog even willen wachten? Zoals je misschien weet, is het leeftijdsverschil tussen A en J iets meer dan 1,5 jaar en nu zit er straks 3 jaar tussen. Voor nu vind ik dat leeftijdsverschil tussen A en J echt fantastisch, maar ik ben heel benieuwd hoe ik straks een wat groter leeftijdsverschil ga ervaren. Ik ben wel heel blij met de jaren rust die ik en mijn lichaam even hen gehad.

Vandaag gewerkt. Nu nog 3(!) werkdagen te gaan en dan verlof! En ik heb echt heel veel gedaan vandaag. Man is voor zijn werk een paar dagen weg en daarom heb ik vanmiddag thuis gewerkt, zodat de jongens woensdag, de dag dat man normaal thuis is, naar de oppas en opvang kunnen en ze geen extra dag weg moeten.
    A had vanmorgen sinterklaas gevierd op school en hij vond het leuk, maar hij was gelukkig wel rustig gebleven en niet overprikkeld geraakt. Ze hebben terwijl ik werkte echt heerlijk gespeeld en eind van de middag heb ik de kerstversiering naar beneden gehaald. Dat vonden ze echt fantastisch.
    Nu liggen ze al een tijdje op bed en heb ik net mijn werk afgerond. Ik kan weer wat van mijn lijstje afstrepen!

Sansaatje, Nina Sanders, Miekje86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    @Magnolia29 en @RoseMurphy lief dat jullie naar mij vragen! Ik heb laatst inderdaad mijn schoonmoeder laten weten dat mijn vriend weer behoorlijk gestresst is en dat ik me een beetje zorgen maak. Zij had ook al wel in de gaten dat hij soms kortaf en bozig reageerde op de kinderen terwijl er niet zoveel aan de hand was.
    Vorige week heeft hij gesprek gehad met zijn teamleider en leidinggevende van de teamleider over dingen die hem zijn beloofd. Het kwam er op neer dat doe beloftes niets worden waargemaakt en daar is mijn vriend terecht boos over. ‘s avonds zat hij met de tranen in zijn ogen van onmacht. Binnenkort heeft hij een nieuw gesprek met zijn teamleider, omdat mijn vriend heeft aangegeven dat dit niet zo voor hem werkt en gaat uitkijken naar een andere baan. Ik ben benieuwd hoe dat gesprek gaat..
    Ik ben inmiddels weer gestart met werken na mijn verlof. Heerlijk! Ik werk nu 3 dagen in de week (heb 1 dag ouderschapsverlof opgenomen). Op de 2 dagen dat ik thuis ben heb ik dus 2 kids en moet ik de oudste naar school brengen en ophalen. Tussendoor ook het huishouden doen. Ik kom denk ik meer tot mijn rust op mijn werk :roflmao:

Sansaatje, Nina Sanders, Miekje86 en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    @Fanne Klopt dat hij al een tijdje niet goed in z’n vel zit. Hij heeft vrij veel meegemaakt, in het bijzonder de laatste paar jaren, in negatieve zin. En in positieve zin zijn we in de afgelopen 5 jaar getrouwd, verhuisd en twee keer ouders geworden. De combi is niet niks. Qua werk is hij nu voor zichzelf begonnen en dat bevalt heel goed maar is wel wat onzeker in t begin natuurlijk. Moet wel zeggen (zei hij zelf ook) dat het de laatste tijd een stijgende lijn lijkt (wel dat ie snel wat negatief wordt enzo, maar toch). Naar mij en de jongens is hij geweldig trouwens (wel een wat korter lontje dan anders maar dat ziet ie dan ook altijd wel in, en dat gaat ook beter de laatste tijd). Hij zegt dat hij blij is met hoe we het samen doen. Dus dat is fijn!

mbt de kinderwens; T is eind sept 1 geworden. Ik zou zelf ook wel willen wachten. Los van man - omdat ik het toch vrij kleine leeftijdsverschil (21 mnd bij ons) wel als heftig heb ervaren, vooral de eerste maanden met 2. Zelf zou ik bijv als T richting de 2 gaat er wel voor willen gaan, zoals ik er nu in sta. Ergens verbaast het me wel overigens dat ik het zo voel, want de nachten zijn best intens geweest een hele lange tijd (gaat nu ook goede kant op over het algemeen haha). Maar de wens is er onmiskenbaar gewoon bij mij. In het begin dacht ik nog dat het puur hormonaal was maar ik geloof dat dat toch niet zo is, haha. Maar; puur op m’n hormonale gevoel afgaand zou ik het liefst gewoon ervoor gaan, haha. Alleen denk ik er dan altijd meteen achteraan; nee liever even wachten qua leeftijden.

Met man in gedachten; ik zou sowieso nu niet voor een kindje willen gaan met hoe hij mentaal in z’n vel zit. Ik heb ongelofelijk veel aan hem gehad tijdens zwangerschappen, babytijd etc. En nu nog. Ik zou niet willen dat dat bij een derde anders is omdat ik zo nodig nu nu nu moest. Plus is het wel fijn als man z’n bedrijf wat stabieler draait. Al is dat natuurlijk vooral praktisch (heb zelf stabiele baan), net als het feit dat we wel wat moeten verbouwen/aanpassen etc voor een slaapkamertje extra.

Zo weer een heel verhaal. Zit toch wel diep, haha.

Sansaatje, Mya, Nina Sanders en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Die postte je vorig jaar ook!

Magnolia29 vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Lees alles mee maar kom niet aan reageren toe. Pfoe. Soms kom ik tijd tekort. En nu ben ik aan het winkelmand shoppen en heel erg aan het twijfelen of ik de design lamp boven de eettafel ga bestellen (Franse ontwerper) en er een paar weken op wil wachten :o: ik wil die lamp al een jaar ofzo en nu denk ik af en toe: boeien :roflmao:

jvsd92, Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  10. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    V werd net zó verdrietig wakker! Heel hard huilen, ontroostbaar!
    Dus ik ging snel naar hem toe, dacht dat hij pijn had ofzo...

'Wat is er?'

'Ik wil zo graag een echte dino ziehieeeennnn'

:rolleyes:

Miekje86, Mya, jvsd92 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.068
    4.318
    113
    Goedemorgen! Hoe is het met iedereen?
    @Katin87 Goed dat je man het gesprek us aangegaan op zijn werk, maar wat lastig dat er dan geen gehoor aan wordt gegeven. Hopelijk vindt hij snel een baan waar hij zich beter bij voelt.

Ik zit zowaar weer alleen beneden op z'n @Nina Sanders. Zo de jongens uit bed halen en wegbrengen. Normaal doet man dat dus, maar die is er nu niet. Gelukkig heb ik op dinsdag het eerste lesuur altijd een flexuur, dus ik hen mezelf gewoon op niet beschikbaar gezet. :roflmao:
    Verder had ik nog wat compensatieuren, dus morgen kan ik ook de jongens zelf wegbrengen. Ik moet echt zeggen dat het zo fantastisch is dat man op mijn werkdagen altijd de jongens doet, dus ik ga er nu ook niet over klagen. Ik ga ze zo maar wakker maken. Hun ontbijt staat al klaar, dus ik hoop dat we redelijk snel de deur uit kunnen.

Mya, Sansaatje, Nina Sanders en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier blijft M vandaag thuis :(. 39 graden koorts. Had het al een beetje verwacht. Hij was vannacht veel wakker en sliep onrustig. Om 1.15 ging ik even bij hem kijken en toen voelde hij erg warm aan. Net een zetpil gegeven en hij heeft wel een broodje zonder korst op en melk gedronken. Hopelijk blijft het hierbij. Daar gaat m’n rust :rolleyes:. Man is thuis aan het werk vandaag en heeft vanochtend veel afspraken. Vanmiddag ga ik de kerstboom zetten! :D

Mya, Fanne, Sansaatje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ach wat sneu beterschap voor hem! Hoe gaat het nu?

14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Goedemiddag!
    Heb de kinderen bij tijds weggebracht, daarna snel rondje boodschappen en thuis aan de slag gegaan met m'n eindopdracht van de eerste module van m'n studie. Ik moest een visiestuk schrijven, was al wel begonnen maar zat ineens in de flow! Een kwartier geleden was hij klaar, meteen ingeleverd en nu ga ik N ophalen van school ;) Daar ging m'n vrije dag, maar met een goede reden :thumup:

Haal V ook zo op van de opvang, m'n vader is jarig en we gaan op visite! Nu al zin in m'n moeders zelfgemaakt appeltaart. Wordt ook gelijk m'n lunch, daar had ik geen tijd meer voor :rolleyes:

Mya, Nina Sanders en Sansaatje vinden dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik dacht goed. Kwam hartstikke vrolijk uit bed. Wel warm. Wilde z’n broodje niet echt en vuurrode wangen. Kiezen denk ik. Toen wilde ik hem fruit geven, half potje op en toen draaide hij z’n hoofd weg. Verder toch hartstikke vrolijk. Dus man biedt hem nog een stukje brood aan…
    ..
    ..
    .. spuugt hij de hele boel onder :o:. Dus gelijk maar even onder de douche gezet en om 13u alweer in bed gelegd want toen werd ie hangerig. Ik denk dat de zetpil uitwerkte. Nu ga ik hem zo wakker maken. Denk dat het een combi is van tandjes en koorts. Mini O spuugt ook vaak bij koorts. Dit is v M eigenlijk de eerste keer. Maar omdat hij verder dus - met een zetpil op - hartstikke vrolijk en gezellig is, gok ik dat hij snel weer de oude zal zijn.

We kregen wel bericht dat een aantal leidsters op de babygroep positief zijn getest op Covid…

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik ben los aan het gaan. Ben de lamp aan het bestellen (bloemen lamp van Georges store) en die gaat pas in productie na bestellen, dus dat duurt zo’n 5 weken. Man en ik zijn het nog niet eens over de kleur :p.

Daarna ga ik de gallery wall helemaal opnieuw maken. Ik ben toe aan wat nieuwe plaatjes. :o:

O o…

Mya, jvsd92 en Fanne vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Deze lamp dus
    upload_2022-12-6_17-3-27.jpeg
    maar ik denk dat ik voor onderstaande kleur ga, de meest linkse
    upload_2022-12-6_17-3-12.png

Mya, jvsd92, Magnolia29 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Even lekker ego.
    Vanmiddag spuugde M dus de boel onder. Ik bleef zowaar kalm. Echt :D Ik baal want man vroeg of ik hem onder de douche wilde zetten en ik zei eerlijk dat ik dat liever niet deed. Verder bleef ik reuze kalm. Al heel wat als je bedenkt waar ik vorig jaar zat.

appt nu schoonmoeder. O is hangerig, koorts en wil niet eten. Die is nog nooit ziek geweest. Ohhh wat vind ik dat dan spannend zometeen. Ik wil eigenlijk niet dat ie ziek thuis komt :rolleyes: Heel wat stappen gemaakt maar ik ben er blijkbaar nog niet helemaal 100%.

@Magnolia29 kun jij nog even bevestigen dat alles oké is en je niet gegarandeerd zelf ziek wordt als je kind dat wel is? Dat het oké is? En dat ik er gewoon v m’n kind moet zijn? En dus moet man-uppen? :eek:

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  19. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Och meid, nee joh! Kan gewoon gebeuren, zij hebben er ook niet om gevraagd en ze zullen vast snel weer opknappen. De ervaring leert hier; als ze 't kwijt zijn is het daarna meestal snel weer ok. Let zelf op je ademhaling, blijf in je hoofd de dingen herhalen die je in therapie hebt geleerd en trek desnoods rubberen handschoenen aan als dat je een vorm van veiligheid geeft! Alles komt goed en gaat vanzelf weer over!

En heel praktisch; minder eten is minder spugen :thumup:;)

Mya vindt dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Och dat is allemaal zo! Ik heb idd gelet op m’n ademhaling en dat maakt zóveel verschil.

en guess what. Ik heb O gewoon geknuffeld toen ie thuis kwam en M zojuist ook. Maar op de mond kussen doe ik dan dus even niet. Stom hè. Ik voel dan dus echt wel wat spanning. Gewoon deze hele avond. Goh wat vreet dat energie. Maar ik heb wel gewoon gedaan wat ik moest doen. Jeeeeejj. Zonder al te veel stress. Dat voelt goed :o::D. Ik ga zeker weten zometeen een hele mooie fles wijn open maken want ik heb best wat stress gehad vandaag maar ik heb mezelf onder controle gehouden. Dit had ik een jaar geleden niet durven dromen!

Mya, jvsd92 en Magnolia29 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina