Ja voor mij gevoel ook zo opeens poef schoolmeisje. Ja heel sneu die spanning, gelukkig kent ze beide juffen al. 1 viel in groep 1 regelmatig in als de meester een ouwe lullen dag (had een speciale naam) had en de ander kent ze van bouw. Dus dat scheelt. Ze hoopt dat ze naast der vriendinnetje mag zitten, maar der oude juf heeft tegen mij al gezegd dat ze dat afgeraden heeft want anders komt het niet van leren .
Hier een geslaagde dag gehad! Ik had vooraf een hele planning in mijn hoofd, maar opeens bedacht ik dat de enige van wie ik die planning moest halen ikzelf was en toen verliep het een stuk relaxter. We hebben uiteindelijk geluncht op het strand, daarna hebben A en J lekker gespeeld en hun middagslaapje daar gedaan. Ik had zo'n pop-up tentje mee en daar sliepen ze in. Vervolgens waren ze echt in een tophumeur en hebben ze zo leuk en lekker gespeeld met elkaar, maar ook met de andere kindjes! Man is veel achter de jongens aangegaan, zodat ik lekker kon blijven zitten en mijn rugpijn is nu een stuk minder. Kortom: echt een geslaagde dag!
@Miekje86 ik vond het idee van geen middagslaapje wel heftig hoor, en het is sneller gekomen dan gedacht/gehoopt. Ik worstel alleen met hoe toch een rustmomentje te creëren. Hij heeft 0 interesse voor de tv of telefoon. Dat gaat nl altijd in fases dat ie heel graag kijkt/speelt en dsn weer een hele lange periode dat hij er niets van wil weten.
Dat snap ik, vond ik beide keren ook heel heftig. Vooral toen E stopte met der middagje slaapje. Ik was toen net zwanger van L en gewoon dood moe en versleten. Gelukkig voor mij toen was (en is ze nog steeds) E een tv/tablet verslaafde. L niet, ja leuk even tv maar hij wilt vlammen dingen doen en ondernemen en vooral dingen doen die niet mogen van mama. En soms (vooral met dit warme weer) is meneer opeens moe en komt dan lekker even bij mij liggen met zijn kroelen. Vanmiddag viel hij ook eventjes in slaap en dan denk ik even lekker kroelen en genieten van mijn kleine jongen, om daarna te denk shit vanavond gaat drama worden met slapen . Vanavond ging goed, maar ze hebben na het avondeten nog een uur heel druk gedaan in het zwembad. Hij lag daardoor ook een uur later uitgeteld in bed
Ja een heerlijke (soms bloed onder je nagels vandaan halende) lange dame. Ze blijft altijd mijn kleine meisje ondanks der maatje 134/140 met der 6 jaar. Ik hoop dat mensen nu der baby/kleuter gezicht er af is/gaat dat mensen minder raar kijken naar der. Wantja ze zien een meisje met de lengte van een 9 jarige die zich gedraagt als een 6 jarige. Men verwacht door haar lengte ook veel meer van der dan ze kan, ik dacht vaak (vooral toen 2 a 3 jaar was) men zal wel denken dat ze niet helemaal spoort. Maar dit is ook wel iets wat tussen mijn oren zit misschien.
Ooooh ik moet even ventileren hoor. Waar is onze savonds en snachts goed slapende zoon gebleven. Wat. Een. Drama. Deur van de slaapkamer open helpt. Vanavond duurde het even. Moet dan echt boven blijven en geluid maken eigenlijk tot ie slaapt. Man en ik gingen nu net op bed. Wakker en vet huilen. Op een gegeven moment denken we dan; toch maar heen, ook voor de rust van T. Maar misschien toch niet meer doen want nu zit ik vast op z’n kamer. Als hij wakker is en ik wegloop begint ie KEI hard te krijsen. Echt oorverdovend. Wachten tot ie diep slaapt dus. Binnenkort gaat 1 van ons even ergens anders slapen met 1 van de jongens. Even doorbreken want ze worden ook continu wakker van elkaar en het is makkelijker om ze dan even te laten liggen als ze huilen. Nu bij A twijfel ik ook of ik had moeten gaan, maar hij huilt ZO HARD. Echt niet normaal. Maar denk binnenkort toch maar eens langer laten liggen, dit is geen doen zo. Wordt lekker werkdagje morgen.
Oh nee vreselijk!! En ik snap heel goed dat je dan toch heen gaat, want wie weet is er wel wat ergs of maken ze de ander inderdaad wakker. Maar afschuwelijk zulke nachten, hoop dat jullie snel weer in slaap vallen en er verder niemand wakker wordt vannacht!
Ik ben vanavond vreselijk onrustig, lig wel in bed en ben ook wel moe, maar echt te druk in m'n hoofd en lijf. Toch maar eens bij stil staan waarom ik me zo voel De 11e was de uitgerekende datum van N. En ik weet nog zo goed dat ik al die maanden naar die dag uit had gekeken en er gebeurde niks. Helemaal niks. Ik was zo teleurgesteld! En daarna meteen onzeker en in paniek; want wanneer zou het dan wel zo ver zijn? Vreselijk gevoel Nou ja, het duurde dus nog 5 laaaaange dagen Heb net ook een fotocollage gemaakt met babyfoto's en als dreumes en peuter... Jan-ken!!
Hier ook enorm onrustig maar Meine Güte het is elke avond raak. Ik kan gewoon niet meer stil zitten. Vreselijk. Moet ik dit nog een dikke 2 maanden volhouden? @Magnolia29 ik hoop voor een betere nacht. En @RoseMurphy vreselijk. Hoop dat deze fase gauw over is. M werd vanavond toen hij op bed werd gelegd ook weer nijdig joh . Gisteren ook al 2x. Omdat ik weet dat ie moe is laat ik hem liggen en ga ik er niet meer heen maar het is echt wel vervelend. Heel boos krijsen en hárd! Ik denk ook door de hitte. Boven is het wel gewoon warm hier. Gelukkig duurde het maar 10 mij, al leek het wel een half uur. Nou, ik duim ook voor een goede nachtrust voor mezelf want ik slaap toch sinds een tijdje weer slechter…
@RoseMurphy wat ontzettend akelig en zo lang ook zeg! En kan hij niet vertellen wat er is? Zou het alleen verlatingsangst zijn of ook iets anders? Is hij ook nog steeds zo vroeg wakker? En anders misschien een voor een natuurlijk rustgevend middeltje kijken bij de drogist waardoor hij misschien rustiger gaat slapen? Dit is toch ook geen doen zo voor jullie. @Nina Sanders vervelend die onrust. Heb je al een voetenbadje met magnesium geprobeerd of sowieso iets met magnesium? Dat schijnt het middel te zijn tegen onrustige benen. @Magnolia29 ahja, dat zijn emotionele momenten. Zeker als het baby en peuter-achtige er steeds meer vanaf gaat. Lekker aan toe geven. @Miekje86 inderdaad lastig als ze steeds overschat wordt, terwijl ze dingen voor gaar leeftijd ook helemaal niet hoeft te kunnen. Hier prima geslapen en iedereen slaapt ook nog, maar ik heb het warm, dus ik was kwart voor 7 wakker. Erg vroeg voor mijn doen. Het begint misschien wat saai te worden, maar wij gaan vandaag weer naar het strand. Wij zijn het ook nog niet zat hoor en de jongens ook niet. We kwam gisteren thuis en J ging meteen in de zandbak spelen. Het scheelt dat ze zo lekker slapen op het strand. Vermoed dat we rond 12 uur vertrekken en vanavond eten we soep met broodjes en daarna zullen we wel naar huis gaan.
Ik ben ook al wakker. Niet zozeer van de warmte want de temperatuur is prima in huis nu. Maar man moest vroeg weg. Q slaapt nog. Ik heb mijn moeder net medegedeeld dat Q en ik straks die kant op komen en in het zwembad daar gaan liggen. Geen idee waar ze zelf is.
Vrienden van ons hadden dit met hun peuter ook. Zij hebben toen een methode toegepast waarvan ik niet op de naam kan komen maar het hield ongeveer het volgende in: kies een aantal zinnen uit zoals “dit is jouw kamer, hier ben je veilig en je gaat nu gewoon lekker slapen.” en zeg dit duidelijk tegen hem en als hij huilt en je herhaalt steeds deze zinnen, je haalt hem niet uit bed en je raakt hem geloof ik enkel kort aan en blijft dit gewoon doen. Misschien kun je het vinden op het internet maar het hielp hen enorm. Met een aantal weken was het klaar.
Hier ook een drama nacht, zoon van 7 kwam om 23.00 gillend uit bed van de oorpijn, hij heeft vaker oorpijn, maar zo heftig als dit nooit. Hele nacht drama, iets meer dan maximale dosis paracetamol gegeven gedurende de nacht… elk anderhalf uur stond ie bij ons, te gillen, echt zo zielig, maar kon weinig doen voor hem, de laatste keer dat ie huilde was 6.00 daarna is hij weer gaan slapen, en slaapt nu nog… elke keer maar warm washandje op zijn oor, dat haalde de ergste pijn even weg, maar wat een nacht…
Dit hebben vrienden van ons ook gedaan! Werkte idd na een aantal weken heel goed. Het was even doorbijten. Beetje hetzelfde idee als gecontroleerd huilen alleen dan net even wat anders.
Ach wat ontzettend sneu!! Krijgt hij buisje of heeft hij deze al? Sorry als ik dat ben vergeten en je dat eventueel al vaker gemeld hebt.
Weet jij nog hoe het heet? Zij waren wel echt kapot van het uitvoeren maar het hielp wel echt. (ik ben een gezegend mens met mijn kinderen die eigenlijk altijd goed slapen, ik ga uiteraard onwijs afkloppen.)