♡ De 1000+ dagenclub | Pt. 5 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 1 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.066
    4.318
    113
    Hier even m'n hart luchten.
    Ik ben vanmorgen bij de psychiater geweest voor in intake n.a.v. de postnatale depressie na de geboorte van J. Het was een fijn en verhelderend gesprek. Al pratend zag ik zelf ook wel een patroon ontstaan.
    Haar conclusie was dat ik een trauma heb opgelopen. Mijn tweede miskraam was heel traumatisch (ontzettend veel bloed verloren en ik had echt het idee dat ik het niet ging overleven, daarna een spoedcurettage en een lange hersteltijd). Daarna was ik alle vertrouwen in mijn lichaam kwijt, de aanloop van de beide bevallingen bij A en J waren ook lang en daardoor verloor ik in haar ogen nog meer het vertrouwen in mijn lichaam. Tussen A en J nog een miskraam, waardoor ik me niet aan J durfde te hechten tijdens de zwangerschap.
    J had ook nog eens koemelkallergie en reflux, dus dat was bij hem een extra trigger.

Omdat ik me deze zwangerschap psychisch echt goed voel en we een goed plan hebben, wil ze de komende weken vooral insteken op het verwerken van deze trauma's en me daarmee handvatten bieden voor de bevalling. Zelf heeft ze niet het idee dat ik nu al met medicijnen moet starten en ook niet na de bevalling.
    Aan de ene kant is dit natuurlijk heel goed nieuws, maar oh wat vind ik dit spannend!

@Siepie85 jij leest hier soms toch nog mee en jij bent toch ook psychiater? Je kent me natuurlijk verder niet, maar heb jij hier nog een visie op?

Mya, Magnolia29, Sansaatje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    wat ik vooral nu even snel zo terug lees is dat zij veel geduid heeft waardoor jij mogelijk er last van hebt gekregen. Geen idee of je dat zelf ook zo ervaren hebt? En vaak zijn het niet alleen gebeurtenissen maar ook de hormonale drop die gebeuren na de bevalling waardoor een depressie ontstaat en daar kan je helaas niet veel tegen doen.
    Wil ze dan met EMDR starten, dat zou mijn ingeving dan zijn.
    Verder zou ik ook afspraken maken dat ze echt vinger aan de pols houden na de bevalling dat je snel in kan grijpen mocht het mis gaan.
    Verder geen idee of ik dat nou goed begrepen heb maar als je het al tweemaal hebt gehad is de kans op herhaling wel groot wat juist weer voor wel starten van medicatie pleit.
    Wat ik wel aan zou raden is een signaleringsplan maken als die er nog niet is. Dan kan jouw omgeving ook eerder aan de bel trekken als het nodig is.
    Maar goed dit zijn antwoorden op weinig informatie ofc dus best moeilijk om te geven.

maar hopelijk komt het deze keer niet zover!

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  3. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.066
    4.318
    113
    Het klopt wel met wat ik zelf denk hoor. Maar het is zeker ook in combinatie met het heftig reageren op hormonale schommelingen. De eerste keer bleef het bij een paar weken somber zijn, de tweede keer was het echt een depressie.
    Zelf denk ik dat de kans groot is dat ik alsnog medicijnen moet gebruiken. Maar ik hoor wel echt van mijn omgeving dat ze me deze zwangerschap sowieso veel stabieler vinden.
    Over EMDR heb ik haar niet gehoord, maar dat vind ik dus wel een goede tip. Dankjewel!
    Verder ligt er wel een compleet plan klaar hoor. Anders was ik sowieso niet aan deze zwangerschap begonnen. Het feit dat we zo goed voorbereid zijn, was voor haar ook een reden om het er op te wagen.

Mya, jvsd92, Nina Sanders en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hoe gaat het hier? Hier rustig dagje gehad. Man is einde van de ochtend naar kantoor gegaan en ‘s middags was O ook thuis.

M op de opvang en met mini O gaat het alweer beter, 1,5 boterham op vandaag die binnen bleef en ook appelsap. Meneer kreeg weer een beetje praatjes, goed teken.

M en O lagen 18.30 in bed (moe!) en man is net gaan sporten. Ik ruim nog wat op, maak vast ontbijt voor morgen en dan plof ik rond 20 voor de buis.

Heb wel zin in een kerstfilm. Iemand tip?

@Magnolia29 ben je inmiddels weer geïnstalleerd op de trap of dit keer niet? ;)

Magnolia29, Mya en Fanne vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja en vergis je ook niet wat eventuele vermoeidheid met je geest kan doen. Goed en regelmatig rusten dus. En dat uit mijn eigen mond hè. :|

Mya vindt dit leuk.
  6. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.066
    4.318
    113
    Haha! Ja, het jezelf continu verantwoordelijk voelen en daardoor in de weer zijn, hoort bij het moeder zijn. Maar beide keren had ik na de bevalling geen eetlust en sliep ik slecht. Dus logisch dat je dan minder kunt hebben. Ze willen het nu goed in de gaten houden. Krijg sowieso vanaf nu iedere week een gesprek.

Maar man en ik zijn sowieso veel sterker uit die periode gekomen en we hebben zoveel geleerd. Dus we gaan er alles aan doen dat het deze keer een positieve ervaring wordt.

Nina Sanders, Magnolia29, jvsd92 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Joe!

Drukke werkdag gehad, daarna nog studiebijeenkomst op kantoor van 15 tot 18 en was om 1830 thuis. Man had gelukkig al gekookt, toen V naar bed gebracht en daarna N en vervolgens gaan sporten. Was om 22u thuis en lig net gedoucht en al in bed. Productief dagje zo :roflmao:

Trap zitten was vandaag niet nodig gelukkig, ze ging zelfs slapen zonder te roepen :thumup:

Morgen vrije dag. Ga boodschappen doen, huishouden, man werkt thuis en 's middags heeft N kijkles bij turnen dus daar gaan we samen naar toe. Na het eten moet man weer weg ivm werk en komt dan de 23e pas weer terug. Is even niet anders, gelukkig heb ik alles qua opvang de komende 2 weken strak gepland :thumup:

Nog 2 weken dan is het alweer kerst :eek: Vind echt dat dit jaar voorbij is gevlogen hoor!!

Sansaatje, jvsd92, Mya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Goedemiddag. Hier vandaag bijna de hele dag Duplo gebouwd met Q. Ik dacht dat het zaterdag zo goed ging weer maar einde van zondagmiddag kreeg hij weer koorts en weer last van zijn ogen. Heb vanochtend ooggel opgehaald bij de apotheek. Want de hele huid rondom zijn ogen is inmiddels kapot van het schoonmaken. Gelukkig deed de huisarts totaal niet moeilijk. Fijn. Hopelijk werkt het snel en is hij van het weekend weer de oude want zondag vieren we zijn verjaardag!

Mya, Magnolia29, Sansaatje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Naar maar herkenbaar. Toevallig Fucithalmic? Werkt erg goed. Wij hebben standaard een tubetje in huis ;). Meer omdat ik een aangebroken tube niet wil gebruiken voor een ander kind ivm besmettingsgevaar. Je raakt vaak toch de wimpers of wimperrand. Weet je wat eventueel goed werkt als tussenbehandeling? Een watje met heet water (tegen de tijd dat je het tegen zijn oog houdt is het alweer wat afgekoeld • hoeft niet gekookt te zijn) wat je als het kan nog het liefst drenkt in kamillethee. Dat werkt kalmerend.

Mya, jvsd92 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Verder hier een prima dag trouwens. Thuis met L. Mini O komt morgen weer thuis, heb elke dag met hem gevideobeld en hij houdt weer alles binnen. Hij wilde niet weg bij oma! Haha. Jammer jongen, morgen ben je eindelijk weer thuis!

2 wassen weggewerkt en gewoon the usual. Verder komende vrijdag intake bij bekkenbodemfysio. Op zich gaat het prima maar wil wel graag de algemene check. Geen gekke dingen of bijv klachten bij seks (tmi?) maar wel merk ik dat ik erg snel rugpijn heb. Vooral onderrug. Is inmiddels wel een zwakkere plek geworden na 4 kindjes (wat wil je met die buiken). Daarom durf ik op eigen houtje nog niet te gaan sporten en ik denk eerlijk dat het beter is als ik voorlopig ook fysiek nog een beetje rust houd. Ik ken mijn lichaam inmiddels behoorlijk goed en gok dat een fysio dit gaat beamen. Niet wat ik wil en al helemaal niet wat ik fysiek voor ogen heb maar prima. Ik kan ermee leven en wacht liever nog even met sporten is wanneer het beter is voor mijn lijf dan wanneer ik dingen overhaast. En daardoor misschien klachten blijf houden. Vooral bij inspanning merk ik rugpijn (stofzuigen, kinderen tillen..). Dit merkte ik ook al eerder dus even alert op zijn! Wellicht duurt het daardoor wat langer voordat ik vind dat ik mijn doelen bereik qua sporten of kleding zelfs ook (deze meid heeft gezorgd voor bredere heupen zeg, echt waar) maar dat is dan maar zo!
    Ze begint te schaterlachen, ik ben zo enorm verliefd op haar.

Fanne, Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  11. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders Fijn dat mini O is opgeknapt hoor! En groot gelijk dat je afspraak hebt gemaakt bij de fysio, soms is het beter om eerst even pas op de plaats te maken en te kijken wat je lichaam nu echt nodig heeft! Wanneer begint L eigenlijk met wennen op de opvang? Je hebt nog zo'n 4 weken verlof toch?

Mya en Fanne vinden dit leuk.
  12. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Navond!
    Lekkere vrije dag gehad en alles van m'n lijstje af kunnen strepen. Kijkles van turnen was echt leuk, N heeft er zoveel plezier in. Mooi om te zien! Man is na het eten vertrokken, dus nu eerst weer 9 dagen alleen met de kinderen.
    Morgen weer werken, wil er eigenlijk niet te laat in liggen. Maar ik beloof nog niks :roflmao:

Mya, jvsd92, Fanne en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Klopt. L begint 1 feb en meestal is dat zo’n 2 wk van te voren. Dus zal rond medio feb zijn.

Mya, Magnolia29 en Fanne vinden dit leuk.
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik zou het wel weten. Moet je morgen werken? Zo nee:

- wijn
    - winkelmandshoppen
    - wijn
    - iets te snaaien
    - muziek
    - wijn
    - beetje zappen
    - snaaien
    - winkelmand bevestigen
    - wijn
    - bed (om 01.00 ofzo).

Zoiets :p

Mya, Magnolia29 en Fanne vinden dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh en ik zou trapbekleding uitzoeken :roflmao:

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  16. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.066
    4.318
    113
    Hoihoi!
    Vandaag laatste dag gewerkt. Vanavond contactavond dus een drukke dag om af te sluiten. Nu heb ik een vol hoofd van alle oudergesprekken. Die informatie wil ik morgen nog wel in de leerlingdossiers zetten om over te dragen.
    Man had nog een vergadering, dus mijn moeder heeft opgepast vanavond.

Nu nog even douchen en m'n hoofd leegmaken. Pff het liefst zou ik nu aan de wijn en borrelnootjes gaan. Maar ik het straks maar op water en gewone nootjes. Iets gezonder ;)

jvsd92, Mya, Magnolia29 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ah heerlijk. Geniet ervan. Voor je het weet mag je heerlijk aan de wijn! En ja, zelfs wanneer het doordeweeks is, want je hoeft dan toch niet te werken haha!

Mya en Fanne vinden dit leuk.
  18. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.066
    4.318
    113
    Goed dat je alles laat checken en neem inderdaad goed de tijd om te herstellen. Je kunt ook sporten onder begeleiding van een fysio. Ik heb na J nog de MamaFit gedaan.
    Wat fijn dat O weer opgeknapt is. En oh die L is er vroeg bij met schateren!

Mya vindt dit leuk.
  19. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Heb een outfit voor de feestdagen geshopt, zit ik er in elk geval chique bij :roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

Sansaatje, jvsd92, Katin87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik lig ook nog steeds wakker.. :o:

Mya vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina