♡ De 1000+ dagenclub | Pt. 5 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 1 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    #301 Nina Sanders, 12 aug 2022
    Laatst bewerkt: 12 aug 2022
    Het gaat daarbij idd om structuur. Ik heb het wel eens verteld maar man heeft op de leeftijd waar M ongeveer nu op zit de fout gemaakt mini O telkens bij ons in bed te leggen. Om te voorkomen dat O wakker zou worden. En dat tijdstip werd steeds vroeger. Op een gegeven moment lag meneer om 24u al gewoon de hele nacht bij ons. Ik vond dat echt de hel. Op een gegeven moment was ik er klaar mee en heb ik man echt verboden dit nog te doen omdat ik degene was die niet meer sliep. Dan is het een kwestie van goed checken en uitsluiten dat er iets aan de hand zou zijn (als hij niet warm aanvoelt, goed eet en drinkt, vrolijk is, zijn buik vol heeft, een schone broek heeft en er geen tandenkwesties of vaccinaties meespelen, dan mag je er echt vanuit gaan dat er niks aan de hand is) en consequent zijn. Wij deden dit:

In bed leggen na knuffelen en een liedje, een lieve zin zeggen (‘nu ga je lekker slapen lieve O, papa en mama houden heel veel van jou’ - zoiets), aai over zijn bol, kus geven en speen erin. En dan weglopen.

Als hij dan ging brullen hield ik de 5 min aan, wat ik telkens met een minuut verlengde. Op dag 1 was ik echt wel een half uur minimaal in de weer, maar op dag 3 was dit al na zo’n 3 x lopen minder. Niet leuk om aan te horen, maar het werkt wel.

Met M dus hetzelfde, man was laatst overdag al 20 min bezig. Telkens oppakken en knuffelen. Ik heb toen echt gezegd dat ik het zelf wilde afhandelen en hem naar beneden gestuurd. Want hoe enorm goed bedoeld en ik heb absoluut geen twijfels aan de opvoedkundige skills van mijn man, hier is hij gewoon niet zo goed in. ‘Hij heeft het warm, ik vind het sneu, hij wil getroost worden, hij huilt nooit dus er moet wel wat zijn..’ Ja sorry schat, warm heeft iedereen het. Hij voelt goed aan en drinkt heerlijk, hij ligt vooral heel kwaad in bed en probeert tijd te rekken ;). Toen heb ik ook weer hetzelfde gedaan. Even iets liefs zeggen, aai over de bol en z’n buikje, een dikke smakkerd gegeven en z’n speen weer erin. Ook toen bleef hij nog 20 min brullen en heb ik tussendoor nog 2 keer dezelfde routine gedaan. ‘S avonds begon het gehannes opnieuw maar hoefde ik maar 1x te lopen. Hoe het vandaag gaat zullen we zien.. maar ik moet er toch niet weer aan denken dat de nachten opeens drama worden en we straks met het hele gezin wakker worden omdat man niet consequent is? :o: Want ze maken er ook een spel van hoor. Dan kom je binnen en is het gelach en spelletjes met de speen!
    @RoseMurphy hoe gaat dat bij jullie? Ik zou niet zo bang zijn voor dat een ander kind wakker wordt. Dat zal misschien een keer gebeuren. Maar dat kan natuurlijk altijd wel een keer gebeuren. Dan is het ook een kwestie van eventjes een kus, instoppen en weg. Vooral geen lampen aandoen of gesprekken voeren haha.

Sansaatje en Mya vinden dit leuk.
  2. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

51236FF9-ED3B-45C8-88E9-07310F95065A.jpeg @RoseMurphy het staat in dit boekje. Lijkt me het proberen waard. :roflmao:

Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Misschien komt mijn houding ook doordat alle kinderen eigenlijk altijd enorm goed geslapen hebben en ik dus vrij weinig kan hebben van een verstoorde nachtrust. Maar ik weiger echt om in die spelletjes mee te gaan :p. Wellicht zijn wij verwend doordat wij echte gebroken nachten niet kennen, maar pas op hoor. Kinderen hebben dondersgoed door dat ze je om de tuin kunnen leiden. Is natuurlijk een ander verhaal als er iets aan de hand is!

Mya vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Haha hij zal het nodig hebben gehad. Komt misschien ook door de warmte. Wordt je ook loom van.

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier prima ochtend. M heeft z’n stem echt goed ontdekt en is de hele tijd als een kwakende eend op z’n kont door de kamer aan het schuiven. :roflmao: Mini O is bezig met de treinbaan en man is even sporten. Die gaat rond 10.30 O weer ophalen bij mijn moeder en mini O mag dan aansluitend ook 1 nachtje logeren. Dat was al afgesproken en heel eerlijk, met die hitte vind ik het super fijn om even wat meer rust in huis te hebben, zeker nu ikzelf wat vermoeider ben.

Morgenochtend komt ie ook weer terug en dan vind ik het ook weer fijn om iedereen lekker bij me te hebben.

Mini O is deze week goed gezind joh! Lijkt wel alsof hij een sprong heeft gemaakt in z’n ontwikkeling ofzo. Juist weinig moody buien. Ja af en toe drammerig en als ie moe is chagrijnig, maar op zich goed te doen!

Ik heb er inmiddels een wasje in zitten en de vaatwasser staat aan. Net zoals Peppa Big op de achtergrond.

Sansaatje, Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  6. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Neeeee, ik heb ook nooit de ‘naam’ gehoord van de methode. Puur hoe ze het dus deden en dat is exact hoe jij omschreef.

Hier goddank ook gezegend + afkloppen. Want poeh hoe zwaar. :(

Sansaatje en Mya vinden dit leuk.
  7. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Ja weet niet wat ik meemaak haha. Hij gaat telkens weer in een andere chill houding liggen. Nu de zeester.

Magnolia29, Nina Sanders en Mya vinden dit leuk.
  8. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.066
    4.318
    113
    Volgens mij is dit de 'slaap kindje slaap' methode.

Sansaatje vindt dit leuk.
  9. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.066
    4.318
    113
    Ach wat sneu. Beterschap!

Mya vindt dit leuk.
  10. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hij zal zeker een oorontsteking hebben, maar nu slaapt hij dus nog steeds! Kan zijn dat oor al doorgebroken is, of dat t ergste is geweest, wil hem eigenlijk even zien voor ik huisarts bel, want t kan over zijn. Hij heeft t nooit zo erg als vannacht, hij heeft t best vaak helaas.

Sansaatje en Magnolia29 vinden dit leuk.
  11. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hij heeft geen buisjes nooit over gehad ook, maar hij heeft oorpijn wel vaker, maar niet zo heftig als dit.

12. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Sansaatje vindt dit leuk.
  13. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Kind van z'n moeder ❤️:roflmao:

jvsd92 vindt dit leuk.
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wellicht is het open gegaan waardoor de druk er nu af is?

Mya vindt dit leuk.
  15. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hahahaha precies. :roflmao:

Magnolia29 vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Mini O deed dat vorige keer bij mijn moeder. Krijg ik om half 10 een appje met de vraag of ze hem wakker zal maken.
    Doet ze de deur open, ligt ie gewoon lekker te chillen in bed :p

Mya vindt dit leuk.
  17. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Mya Wat vreselijk sneu zeg! Ben benieuwd hoe het is als hij wakker wordt. Hopelijk is het nu doorgebroken.

@RoseMurphy hoe is jullie nacht verder gegaan?

@Fanne Heerlijk hoor, weer naar het strand! Is toch niet saai, fijn juist dat het nu mooi weer is en het kan. Voor je t weet is het herfst en missen we deze dagen. (Al ben ik ook gek op de herfst, met kaarsjes aan in huis en dekentjes op de bank haha)

Fanne en Mya vinden dit leuk.
  18. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    @Miekje86 , wat een grote meid al zeg! Mijn dochter van 12 draagt ook maat 134 :eek: nu is zij wel een klein sprietje hoor.
    Groep 3 veranderen ze wel erg vind ik. Nu heb ik wel 3 kinderen die alledrie weigerden om te leren lezen voor groep 3, en waar een wereld voor open ging toen ze het wel leerden. De middelsten schoten beiden van niet kunnen lezen begin groep 3 naar E6 niveau eind groep 3. Ik heb nooit begrepen waarom ze het niet eerder wilden leren, ze vinden lezen heerlijk :thumup:

@slecht slapen, hier is L dus echt vaak bang. Dan is ze in paniek. Dan vind ik het niet erg als ze huilt. Maargoed, dat is wel altijd al ze al even geslapen heeft. Ze heeft op vakantie 2 weken met haar zus op 1 kamer geslapen, en ik besefte me daarna pas dat ze dus elke nacht heeft doorgeslapen :eek: dat komt thuis amper voor. Zij vindt samen slapen dus echt fijn. Maar helaas voor haar is er niemand die buiten vakanties met haar samen wil slapen :roflmao:

Miekje86, Magnolia29, Mya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hij werd nog wel moe wakker, had m om 10.20 wakker gemaakt, oorpijn heeft hij nog, koorts er ook bij, maar wel minder als vannacht, oor is beetje doorgebroken lijkt t, maar dokter toch gebeld, en die wou dat we langs kwamen, zitten nu in de wachtkamer..,,

Magnolia29 vindt dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Goed dat je toch bent gegaan ja. Ben benieuwd wat eruit komt..

Mya vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina