♡ De 1000+ dagenclub | Pt. 5 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 1 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    We hebben net een uurtje buiten gezeten, wat spelen met water maar mijn hemel wat een gezeik :o:
    Echt alweer de hele dag strijd met allebei. Sinds we terug zijn is het vreselijk en nu man 2 dagen weg was, ben ik dus de 'boevrouw' omdat ik de teugels strak aantrek.
    V zeurt iedere 3 minuten om z'n speentje, N wil steeds op de iPad/wat lekkers of is gewoon mega dwars. Grote mond! Echt niet normaal:eek:
    En ik weet heus dat zij last heeft van de spanning rondom haar verjaardag dinsdag, dat we een midweek naar tante gaan op de camping en in t weekend ook nog het grote feest hebben voor familie. Maar ik kan het vandaag met weinig slaap even niet zo goed handelen :o:

Dus, wij zitten binnen met de ventilator aan en heb de tv aangezet. Man is rond 17u thuis en heb al gemeld dat ze daarna van hem zijn en ik na 't eten minstens 3u ga douchen en boven blijf :rolleyes:

Mya, Fanne en Nina Sanders vinden dit leuk.
  2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Magnolia29 haha neeeeeeee denk aan de gasrekening ;)

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Maar vervelend is het wel ja. Ik herken de strijd voor vakanties / verjaardagen / feestjes etc wel. En dan de hele tijd dat gezeur. Om de tv, om eten, om koekjes, dat geplak en überhaupt de hele dag het ‘ge-mama’ of ‘ge-papa’. Grrr. Mama mij niet, hehe.
    Gelukkig vandaag geen last van overigens. Nu is mini O bij mijn moeder 1 nachtje en man is toen hij O oppikte even door gereden naar de Ikea voor een andere bureau en stoel. Daar is vanuit zijn werkgever nog budget voor en met het thuiswerken echt wel nodig. En voor mij ook prettig want je kunt hem zo hoog zetten dat je het ook afwisselend staand kan doen. Niet dat je natuurlijk de hele dag gaat staan maar soms is even die afwisseling juist fijn omdat je je dan ook even goed kunt strekken!
    Ik verwacht ze met een halfuurtje ofzo thuis en dan leg ik onze kwakende eend (echt hoor, zo klinkt M momenteel) op bed. Ik heb al 3 keer een luier verschoond met het idee dat er een nr 2 in zat maar telkens vals alarm. Ik hoop eigenlijk dat hij het toch zo even doet en niet in zijn slaap. Want als je dán met de warmte zijn kamer binnen komt.. :o: dan kun je er gerust een gasmasker bij pakken (of heet dat een anti-gasmasker?) o_O

4. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Hier ben ik alleen thuis! Heerlijk! Ik hoor enkel stilte. Ik ga straks lekker de stad in met vrienden om ergens wat te eten. Man eet met de kinderen en brengt ze naar bed. Even fijn om buiten de huiselijke rituelen te blijven vandaag. :rolleyes:

Mya, jvsd92, riean en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ik ben stikjaloers, kom er aan! :o:;):roflmao:
    Lekker hoor, geniet er van!

Mya en jvsd92 vinden dit leuk.
  6. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Nee nee, niet echt natuurlijk ;)
    Fijn trouwens, een nieuw bureau! Het afwisselen met zitten/staan is inderdaad heel fijn, zeker als je zoveel thuis werkt. Wij hebben ze op het werk ook en bevalt heel goed! :thumup:

Mya en Nina Sanders vinden dit leuk.
  7. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Als het goed eten is dan stuur je wel de naam van restaurant, jullie komen hier vast nog wel eens. :roflmao:

Magnolia29 vindt dit leuk.
  8. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    De nacht was ruk. Kort gezegd, haha. Uiteindelijk een uur bij A gezeten voor ik veilig weg kon. 00.30 lag ik er in. 2.00 T wakker, flesje en die sliep weer. Ergens daarna A wakker (en hard huilen), toen maar bij me gelegd. 5.00 T weer wakker. Met klein beetje melk ging ie weer slapen. A wilde toen ook wel naar beneden en melk. Uiteindelijk is ie naast me nog wel in slaap gevallen. Man is er 6.15 uit gegaan met T. Ergens rond 6.30 was A wakker. Toen heeft man m opgehaald en heb ik nog even ong 45 min geslapen..

Vandaag viel A om 17.00 zittend op grote stoel beneden in slaap. Nog wel wat gegeten en hij wilde in bad en toen om 18.20 lag ie. Nou hij sliep om 19.15 nadat we beide al kort terug zijn gegaan (niet uit bed gehaald). Nu net weer wakker en ik ben op de overloop gebleven en heb gezegd; mama is er wel, het is nu slaaptijd. Hij lijkt nu weer in slaap gevallen. Zo even kijken of het veilig is om naar beneden te gaan haha.
    Bedankt voor al jullie berichtjes dames, het helpt echt om te weten dat we niet alleen zijn en dat hier even kan klagen. Ik voel me echt zo’n slechte moeder even. Ik wil/kan gewoon niet de hele tijd bij m zitten. En ik ben helemaal kapot.
    Komt nog bij dat man ook niet lekker in z’n vel zit (zacht uitgedrukt), dus alles komt weer lekker tegelijk. Het zou mooi zijn als alles dan ook tegelijk over is :|

Sansaatje, Fanne, Nina Sanders en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Ah nee! Je niet schuldig voelen hoor. Je bent zeker geen slechte moeder!! Je probeert er alles aan dat hij fijn kan slapen. Soms is het gewoon op en dat mag! Knuffel!

Mya en RoseMurphy vinden dit leuk.
  10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.186
    4.325
    113
    @RoseMurphy je verhaal is zoooo herkenbaar. Zo ging het bij al mijn kinderen en bij de laatste ben ik er letterlijk aan onderdoor gegaan. Was natuurlijk ook 10 jaar ouder dan bij de eerste 2 en ook hij bleek een slechte slaper. Ik was wanhopig maar wat ik niet kon is laten huilen. Daarom heeft het ook zolang geduurd en had ik er uiteindelijk mezelf mee. Maar ik kon het echt niet over mn hart verkrijgen. Maar weet wel dat het echt ooit beter wordt. Het is heftig maar het komt goed.

Mya, Fanne, RoseMurphy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @RoseMurphy en weet dat er ook geen goed of fout is. Ik heb bijv zelf heel vaak opmerkingen gehad over het feit dat ik ze dus wél gemakkelijk laat liggen. :| Niet dat het me niets doet, natuurlijk wel. Ik wil m’n kind ook niet verdrietig zien. Maar omdat ik huilen soms ook zie als een uitlaatklep bij hen, dus het verwerken van bijv veel prikkels.

En het is nou ook weer niet zo dat ik ze in bed smijt ofzo. Als M een hele middag niet slaapt (hij slaapt nooit in de auto of wagen, de rest deed dat wel) dan is hij om 19 overprikkeld en oververmoeid. Ik weet gewoon dat we dan rustig 1,5u nog bezig kunnen zijn. Want opgepakt worden vindt hij dan fijn maar terugleggen betekent ook brullen. Wat ik dan nog wel eens wil doen is hem idd bij het naar bed brengen langer knuffelen maar wel in de houding waarop hij altijd gaat slapen. Dat is voor mij met buik nu zwaarder, maar vergemakkelijkt het terugleggen in bed. Als hij dan toch weer wil beginnen, dan leg ik mijn hand redelijk stevig op zijn voorhoofdje om te laten weten dat ik er ben, maar dat ik ook wegga. Als hij op dat moment toch gaat brullen, dan kom ik ook niet meer terug en dan stopt het huilen ook na 10 min (dit is dat wel zielig omdat het even heel hard is) omdat hij gewoon doodop is. Ik vergelijk het wel eens met O, maar die wordt ook een en al drama als hij hartstikke moe is. Gaat ie ook bij elke scheet brullen. Dat is ook helemaal niet erg, maar gewoon een manier voor een kind om het te uiten. En het is aan jou hoe je ermee om wil gaan hoor. Gewoon doen wat voor jou werkt. Als dat op dat moment even troosten is, dan is dat zo. Mensen hebben altijd wat te oordelen. ;)

RoseMurphy en Mya vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @RoseMurphy wellicht werkt dat bij jou ook? Wat ‘steviger’ knuffelen in de houding waarop hij ook in slaap valt (bij M is dit op zijn zij en dan houd ik zijn armpje wel bovenop anders moet ik die alsnog optillen tijdens het terug leggen)? Op het moment dat je hem dan overlegt is de overgang niet zo groot?

13. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.743
    2.232
    113
    Hier heeft zoon idd een flinke oorontsteking…. Valt weinig aan te doen, behalve hoge dosis paracetamol… hij krijgt nu ( op advies van huisarts) 3x 500 mg paracetamol en als hij dan snachts nog pijn heeft mag hij nog een keer 500mg. Dit mag hij 3 dagen, daarna weer afbouwen, maar het helpt nu prima, oor is ook klein beetje doorgebroken, hij heeft er nog wel pijn van, maar wel minder erg, maar hij heeft natuurlijk veel paracetamol op, dus weet niet of dat t is of dat de pijn echt veel minder is.

Magnolia29 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  14. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.743
    2.232
    113
    We waren trouwens een dagje naar t strand geweest, was echt heerlijk! Z had helemaal geen slaapje gedaan, ook niet in de auto in slaap gevallen. Hij hield t prima vol, al storte die wel in tijdens t eten, (op t strand patatjes) wou toen alleen maar hangen op me schoot, half slapend heeft ie wel veel gegeten nog, dacht die valt in de auto ook wel weer in slaap, maar nee hoor klaar wakker was hij. Na het douchen meteen naar bed gedaan, hij sliep meteen. Toen was t inmiddels ook al 21.00 hoor.

Miekje86, jvsd92, Magnolia29 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.155
    4.412
    113
    @RoseMurphy je bent helemaal geen slechte moeder, maar je zit gewoon in een hele lastige fase. Toen A bijna 2 was en J 3 maanden hebben we ook zo'n vervelende periode gehad. Die duurde 3 maanden. A ging steeds slchter slapen. We probeerden van alles: tussenin, drinken geven, bij ons op de grond leggen op een matras enz. Uiteindelijk waren we het echt zat en hadden we zoiets: we gaan nu doorbijten, dan maar een paar vreselijke nachten, maar dit moet stoppen. We hebben het hem vooraf uitgelegd dat wanneer hij wakker zou worden hij geen drinken zou krijgen, behalve een slokje water (dus geen fles en die wilde hij dus telkens) en dat hij niet uit bed mocht. De eerste nacht werd hij iedere twee uur wakker en de eerste keer huilde hij een uur, de tweede keer een half uur enz. De tweede nacht nog een keer en daarna was het over en sindsdien slaapt hij beter dan ooit. Ik hoop dat dat bij jullie ook het geval is.
    Overigens, we gingen dus wel even naar hem toe om te laten zien dat hij niet alleen en we legden hem dan ook alles uit, maar daarna gingen we weg, hoe hard hij ook krijste.
    @Mya beterschap voor je zoontje!

We hebben een heerlijke dag gehad. A en J waren ook zo lief! Echt trots op hen. En nu ga ik snel proberen te slapen.

16. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Och @RoseMurphy gebrek aan slaap is gewoon afschuwelijk. En je kunt het je echt niet voorstellen hoeveel effect het op je heeft tot je het zelf hebt meegemaakt. Dikke knuffel, want ik weet precies hoe je je voelt ❤️
    N heeft tot bijna haar 4e vreselijk (of niet) geslapen. We hebben werkelijk alles geprobeerd, dan werkte iets voor een paar nachten en kwam het net zo heftig weer terug. Dan was ze weer van 1 tot 5 wakker en ging om half 7 mijn wekker om te gaan werken. De hel, dat is het echt als je geen slaap krijgt.

Het laten huilen heb ik ook gedaan hoor, vaker dan me lief is. Maar uit pure wanhoop wist ik het dan echt niet meer. Je doet het goed mama, wat je ook doet. En als hij 18 is en dronken thuis komt van het stappen, om 6u in bed ligt dan pak je 'm terug en maak je hem om 7u weer wakker ;)

RoseMurphy, Sansaatje en Mya vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Morning! Hoe gaat het hier? Hoe zijn de nachten gegaan?
    Ik heb weer geprobeerd te zeesterren maar lukte niet goed met buik dus ik heb het vooral heul warm gehad :o:
    En de buren zaten gisteren tot 01.00 buiten ofzo en ik geloof dat de wijn lekker viel want ze gingen steeds harder praten. Op een gegeven moment ging het over de toiletmomenten van de buurvrouw :roflmao: (in het kader van hitte • veel drinken • veel plassen). Moest stiekem wel lachen, ze hebben bijna nooit visite tot zo laat dus ik vond het niet zo erg.

Wat gaan jullie doen vandaag? Moet zeggen dat ik vrij weinig plan met die warmte. Ik heb gisteravond nog even de deuren boven allemaal afgenomen en mijn plan vandaag is om dat beneden te doen. Maar voor de rest wil ik vooral niet te veel doen want ik heb het daar veel te heet voor :roflmao:. Heb nog wel een grote was weg te vouwen dus dat doe ik wel zometeen even. Eerst nu opmaken en daarna komt Appie. :thumup:

Fanne en Mya vinden dit leuk.
  18. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.155
    4.412
    113
    Goedemorgen!
    Prima geslapen vannacht en ik werd rond half 8 wakker, natuurlijk weer als eerste.
    Boodschappen zijn bezorgd, zo de was ophangen, man en ik zijn alvast wat aan het voorbereiden voor de vakantie en ik vermoed dat we voor de lunch naar het strand vertrekken. Rond 5 uur komt de complete familie van man ook naar het strand en vieren we daar zijn verjaardag. Had zo geen zin om met die warmte iedereen in huis of in de tuin te hebben.
    Nu eten we simpel een frietje daar en kunnen de neefjes en nichtjes lekker met zand of in de zee spelen. Iedereen reageerde positief, dus dat was mooi meegenomen!

Mya, RoseMurphy, Magnolia29 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    @RoseMurphy ook hier volop herkenning. L heeft ook een periode heel slecht geslapen. Ze ging ‘s avonds gewoonweg niet slapen, vaak was het pas 22u ofzo voordat ze sliep. Daar ga je echt aan onderdoor, want overdag ben je al in de weer met de kids en dan kom je ‘s avonds nog niet tot rust. Met haar oorontstekingen hebben we ook vaak nachten doorgebracht met haar op de bank. Dat vind ik dan nog minder erg, omdat je dan de oorzaak weet. Ik hoop dat voor jullie snel betere tijden aanbreken, want die komen er echt! Hou vol! Tot die tijd lekker klagen hier, heb ik ook regelmatig gedaan. Lucht lekker op ;)

Mya, RoseMurphy en Magnolia29 vinden dit leuk.
  20. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Hier ben ik vandaag enorm chagrijnig wakker geworden o_O Ik irriteer me aan alles. Het zullen de hormonen wel zijn. Mijn vriend is nu even met de meiden de boodschappen doen. Dus ik ben even op de bank geploft met koffie en ben de was aan het opvouwen. Vanmiddag ga ik schoonmaken.

Mya, Magnolia29 en Nina Sanders vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina