Ik snap het wel mbt die anonimiteit. Ach, ik kan me er niet mega druk om maken, maar schrijf momenteel wel wat minder. Hier prima dag. Middelste 2 naar de opvang. Onze stervende zwaan gelukkig helemaal opgeknapt. Was dus gewoon 1x verkeerd eten ofzo. Maar @Fanne de rest was idd ook hangerig afgelopen tijd. Mini O was 2 dagen héél ziek (met bezoek huisarts omdat hij niet meer alert was en 2x flauw viel), bij M beperkte het zich tot gewoon 2x random spugen (maar wel mega gezellig gewoon, hartstikke vrolijk en soms koorts). Bij O bleef het bij koorts en vermoeidheid. Vandaag met O en man naar het Watermuseum geweest. L gewoon mee. Tegenwoordig ben ik heel makkelijk en geef ik haar gewoon in de auto de fles. Links maxicosi met baby, rechts O. Mams ertussenin met een fles in de hand. Haha zien jullie het voor je? Beetje passen en meten maar het zijn de leukste dagen. Soms moet je gewoon even pragmatisch (of flexibel?) zijn. Had ik bij de eerste 2 nooit gedaan. Zou ik me echt schuldig hebben gevoeld. Nu denk ik ‘hee handig’. De vriendin lag gewoon hele weg lief te kletsen en te lachen dus zo erg vond ze het niet. We hebben zelfs nog ergens geluncht. En ik heb met m’n leidinggevende gebeld en eerlijk gezegd dat er pas per 1 feb plek is op de opvang. Ik kan maar gewoon beter eerlijk zijn. Volgende week wel start ik nl weer. Gelukkig was dit geen enkel probleem en hoef ik voorlopig enkel op de maandag naar kantoor. Per februari dus gewoon normale ritme. Mega fijn, die flexibiliteit! Ik ben blij, fijne oplossing en leuke dag!
Oh jommens wat is het hier stil. Is het heel erg als ik zeg dat ik weer zin heb om te gaan werken? En gewoon weer het normale ritme te hebben? Ook het sporten wil ik weer echt oppakken maar dat wil ik nu nog niet gelijk vol gaan doen (wil niet gelijk door razen en mezelf voorbij gaan). Ik wil er echt nog een paar kg af hebben (al moet ik ook eerlijk zeggen dat het goed staat in m’n gezicht en ik er niet echt wakker van lig) maar heb daar geen haast mee. Dat komt wel, ik heb nu andere prioriteiten. Weet je waar ik het allermeest naar uit kijk trouwens. Dat realiseerde ik me vandaag en jullie gaan me voor gek verklaren of snappen wat ik bedoel: het moment dat je in de auto zit óf thuis bezig bent aan het einde van de dag en denkt: ‘whoa, het is nog lekker licht buiten’.. ik zeg niks hoor. Maar doet veel voor m’n gemoedstoestand. Ok, de kleine vriendin slaapt gewoon door en ik zou haar het liefst laten liggen maar ik vind haar nog wat te klein voor 4 voedingen dus ik ga haar nog ff gauw verschonen en een fles geven. Daarna duik ik in bed. Normaal doe ik dit rond 22.30 maar het kwam wat anders uit.
@Nina Sanders super fijn dat je werkgever zo flexibel is! En wat leuk dat je nog met O bent weggeweest! Haha! Handig toch om zo de voeding te geven. J was een half jaar toen wij op vakantie naar Toscane reden en toen gaf ik hem zo ook de fles hoor, maar dan duwde ik die zelf zo in zijn handen met iets eronder. Thuis zou ik.dat niet doen, omdat het ook het momentje samen is, maar soms moet je even praktisch zijn. En wat heerlijk dat L doorslaapt! Ik ben benieuwd hoe onze baby zal zijn. We hebben met A en J niet veel te klagen gehad, maar ik vind het toch wel spannend. Ik ben nogal aan m'n nachtrust gehecht. Oh en dat moment in het voorjaar ken ik hoor. Heerlijk! Opeens zitten er meer uren in je dag.
Ik ben alweer een tijdje wakker. Mijn nachten worden steeds slechter. Ik trek het redelijk, hoewel ik het best ga op minimaal 8 uur. Moet zeggen dat ik het dan overdag best pittig vind met A en J. Man werkt deze vakantie ook nog best wat, omdat hij na de bevalling nog verlof opneemt. Maar verder heb ik weinig te klagen hoor. Gisteren gewoon nog meegedaan met de workout. Het is inmiddels gewoon grappig dat je heel de groep verbaasd ziet kijken als je toch weer komt opdagen. Hoewel ik me soms ook wel wat opgelaten voel, want ja, ik heb inmiddels echt een enorme buik en dat ziet er niet meer zo charmant uit. Maar ik kan de groep nog steeds aardig bijbenen, al moet ik soms wat aanpassen. Rechte buikspieren mag natuurlijk niet en ik moet mijn rug ook sparen. Maar ik ben er wel stiekem trots op dat ik het zo lang volhoud. Ik heb het al vaker gezegd, maar dat ik me deze zwangerschap zo fit voel, is echt een kadootje. Op het slapen na, gaat het echt nog goed.
@Nina Sanders Fijn dat je het zo hebt kunnen regelen met je werk! Geeft toch weer wat rust. En het lichter worden van de dagen, daar kijk ik ook enorm naar uit Het is nu 8.15 en echt nog pikkedonker Zo'n hekel aan haha. @Fanne Echt heel gaaf dat het je nog steeds lukt om mee te doen met de groepslessen! Ben benieuwd wanneer het de laatste les is met dikke buik Zoals je eerder al zei; we hebben hier inderdaad een boel meelezers dus snap heel goed dat je zoiets niet met 'Jan en alleman' wilt delen. Zie de foto en naam in pb wel verschijnen
Ik snap het helemaal @Nina Sanders! Dat had ik ook bij elke zwangerschap. Gewoon de dagelijkse routine oppakken is zo fijn! En wat slaapt jullie L al goed zeg! Met J mogen we ook niet klagen, de laatste nachten wordt hij rond half 5 wakker voor de fles, de laatste fles daarvoor is meestal rond 20/21u. Onze J is al een hele beer, haha. Het newborn is er echt af. Foto haal ik straks weer weg.
Morning! Gisteren lange tijd in de Ikea geweest, maar we hadden dan ook vanalles nodig haha. Inmiddels hebben we V zijn kamer klaar; bed onder de schuine wand vandaan en daar hebben we nu het speelhoekje gemaakt. Van een Kalax onderdeel een Duplo tafel gemaakt, hij is er zó blij mee. Ging er meteen mee spelen Man maakt vrijdag N haar kledingkast, hij is vandaag en morgen naar kantoor. Ga vandaag het speelgoed beneden uitzoeken, een hele hoop kan dan naar V zijn slaapkamer. Dus dat ruimt lekker op N gaat vanmiddag naar mijn ouders en blijft daar logeren. Dus ben alleen met V. Hoop dat hij zonder teveel gedoe gaat slapen, heb nu al zin in een avond helemaal voor mezelf
Even een ego berichtje, ik las hier vaker over ontstoken ogen. Nu heb ik een ontstoken oog. Wat werkt voor jullie het beste/snelste?
Fucitalmic via huisarts. Ooggel. Maar wellicht niet nodig want is AB. Goed met warm water schoon houden en vooral niet wrijven!
@Katin87 ohhhh wat een vrolijk mannetje! Heerlijk! Het echte kleine is er idd vanaf. Maar dat merk ik hier ook bij L hoor. Ze heeft inmiddels echt een bol toetje en spekbeentjes
Hier is de rust ook weer in huis na alle drukte rondom de jaarwisseling. Wij gaan vanmiddag even de stad in. Q heeft vorige week een nieuw montuur gekregen want de vorige was erg snel beschadigd. Super service. Alleen was hij er niet bij toen de glazen erin gezet werden, man heeft de bril toen snel opgehaald. Dus hij zakt mega erg af, dus moet zo even goed afgesteld worden. Ook gaan we zoeken voor nieuwe broeken voor Q. Hij heeft altijd de skinny’s van de Zara, die zitten perfect. Maaaar; de 98 is net aan inmiddels en zijn niet mooi meer. De 104 liggen hier al nieuw in de kast maar daar zit zo’n extreem groot verschil in kwa lengte en breedte vergeleken bij de 98, daar past hij echt nog lang niet in. Dus dat wordt passen. Komt vast goed!
Hier vanochtend naar de schoolarts geweest met O. Die meer nu 110,4 cm en 15,8 kg! Volgens mij past dat prima bij hem!
Gelukt met de broeken @jvsd92 ? Ik heb met V hetzelfde probleem; de 104 passen net aan, maar de 110 is echt nog te groot Maar ik ben allergisch voor hoog water broeken haha!
Het liep hier zoals altijd even anders Middelste nichtje belde of ze met V kon spelen, helemaal prima natuurlijk. Dus we hebben N naar mijn ouders gebracht en sindsdien zijn ze heerlijk op V z'n kamer aan het spelen en hebben we een stukje van de Paw Patrol film gekeken. Ik heb ondertussen het speelgoed beneden uitgezocht, volle vuilniszak in de container, wat spullen op Vinted gezet. Helemaal prima
@Nina Sanders ik snap je wel met weer willen gaan werken. Had ik ook, al vond ik lekker lang vrij zijn ooknwel lekker maar even geen mama zijn vind ik heerlijk en krijg ik energie van. @Fanne respect zo lang nog sporten. Ik hou mij ook aanbevolen voor een pb met jullie geboortekaartje en naam. @Katin87 wat een lekker beer van een vent @Magnolia29 binnenkort gaan wij ook de ikea onveilig maken voor een nieuwe kast voor L. Ook wil ik een nieuw behangetje op zijn kamer, maar ik weer nog niet wat. Durf alleen nog geen speelgoed op zijn kamer te leggen, veelste bang dat hij de halve nacht gaat spelen. @jvsd92 hier ook een jongetje wat ober gaat naar maat 104. Gelukkig heeft L nog wel wat spekkies (al is hij al veel kwijt van zijn baby/peutervet). Van de week kleding gekocht bij ot en sien (hebben ze nu een actie 5 halen 2 betalen) van kokonoko. Dit valt vrij smal moet ik zeggen en is een heerlijke joggingbroek. E was/is lang en smal (gelukkig nu wel meer in verhouding) en bij haar zat name it altijd goed. Viel lekker smal en als tussen maat kocht ik vaak bij de zeeman. Was 98 te klein en 104 te groot, dan paste de 104 van de zeeman netjes. Zodra die te klein werd paste ze de andere 104.
Het leek vanmorgen J een goed idee om uit het bovenste stapelbed naar beneden te springen. Nu heeft hij last van zijn voet en loopt hij mank. Ik heb het eerst maar even aangezien, maar na zijn middagslaapje zei hij: mijn voet doet nog steeds pijn. Hij wil absoluut niet naar de huisarts. 'Is nu weer over mama.', maar vervolgens loopt hij nog steeds mank. Dus net de assistente gebeld en ze vond dat we toch maar even moesten kopen.
Hier op het moment weinig te melden. Ben weer aan het werk. Vandaag en morgen lekker vrij. Kwa anoniem hier, ik let wel op en denk zeker na wat ik deel hier. Want aan mijn foto's te zien die ik hier plaats zijn we populair . Meestal zijn mijn foto's hier vaker bekeken dan een foto in grappige plaatjes bijvoorbeeld. L begint ze steeds meer bewust te worden van plassen. Op de opvang heeft gisteren ook een grote plas gedaan (hij gaat altijd even op de wc met de plasrondes). Vandaag riep ikkuh passen ikkuh passen en rende naar de wc, halverwege stond hij stil met gekruiste benen. Op de wc kwam er niks meer, maar in zijn luier zat een hele warme plas. Hopelijknzet hij dit en zijn we bijna van de luiers af .