@Fanne oei oei, en respect voor het sporten. Ik kan het niet-zwanger niet eens. @Katin87 heerlijke baby. Maar elke keer als ik een baby zie ben ik blij dat ik niet meer hoef. In mijn familie zijn nog geen andere kinderen dan de mijne (13,10 en 3). Dus hoop binnenkort eens van dichtbij een babytje te mogen meemaken die ik daarna fijn weer aan zijn ouders kan teruggeven. Wat maat betreft zitten we nog in 98. Soms iets te klein maar houd niet van te groot, vind ik onverzorgd overkomen dus beetje vervelend nu dat we nog niet over kunnen naar 104 maar dat is te groot. Hij zit wat lengte beteeft iets onder het gemiddelde en gewicht iets boven het gemiddelde. Hebben jullie al de 3 jaars afspraak gehad van het CB? Hier wel en de ogentest hebben ze enorm verbeterd tov jaaaaren geleden toen ik met de oudste en middelste ging.
Hier zitten we inmiddels wel echt in maat 104, grappig dat het zo anders is en ze zijn precies even oud haha. Ja hier moesten we met 2 jaar en 10 maanden komen ofzo. Toen kreeg hij ook de ogen test, maar opgeven moment was de aandachtsspanne wel klaar hier. Verder zo leuk dat het nu echt van die hele eigen persoontjes aan het worden zijn. We moeten vaak zo ontzettend om hem lachen om de dingen die hij doet of zegt of vertelt echt heerlijk!
Hier de 3 jaar controle nog niet gehad, maarja hij moet nog 3 worden . Ik kan de ogentest van E nog herinneren en toen vond ik hem vrij ouderwets kwa plaatjes.
Jazeker! Bij de WE hebben we 4 broeken gescoord. Ze zijn wel wat duurder, maar was nu 2e 50% dus dat scheelde al. + De kwaliteit is veeeel beter, fijne dikke stretch stof. Zitten super netjes bij hem.
Wij gaan in februari naar het cb. Stond eigenlijk gepland in december maar toen was hij ziek en ontstoken ogen. Ze begon aan de telefoon direct over de ogen test, dus heb al gezegd dat dat niet nodig is. Aangezien we in het ziekenhuis bij de oogarts lopen en elke drie maanden daar naar toe gaan. Zegt ze; Ja maar het is protocol en wel heel belangrijk. Best vrouw, als we in feb daar zijn zal ik het als nog wel even melden tegen de desbetreffende persoon die ons daar helpt.
We hebben L wakker in zijn bed kunnen krijgen. Wel even er naast gezeten. Hij heeft nu een nachtlampje van E gekregen en hij wilde perse een auto mee naar bed. Prima als je zo weer in je eigen bed gaat slapen vind ik het best. Ook moest de deur open blijven. Op het moment ligt hij tegen 1 van zijn knuffels te kletsen. Ben benieuwd hoelang dit duurt, word wel steeds een beetje stiller boven
Hahahahaha te gek voor woorden als je denkt dat jouw ogentest onmisbaar is terwijl je al bij de oogarts loopt. Die zal er toch meer over weten. Hier gelukkig alleen maar leuke medewerkers gehad.
Leuk! Nee, 104 is qua broeken echt te groot. Sowieso heb ik niet zulke hele grote kinderen. Mijn oudste van 13 is te vergelijken met een 10 jarige. Dat grappige is zooo herkenbaar. Hier speelt ie steen, papier, schaar met de oudsten twee. Doodlachen om te zien. Of hij richt zijn wijsvinger en middelvinger op zijn ogen en dan naar ons toe. Zo van ik houd je in de gatwn. Hij heeft natuurlijk alleen oudere broers met wie hij 8 en 10 jaar scheelt en dat merk je echt.
Ook krijg ik regelmatig de vraag: 'meen je dat?' Als ik iets zeg wat ie niet leuk vindt. Dat zeggen de broers onderling weleens.
@jvsd92 pff wat een reactie van het cb. Wat een grote jongens hebben jullie allemaal zeg! Voor J ik heb net maat 98 J gekocht. Wat leuk om die bijdehante opmerkingen te lezen van jullie kinderen. Ik geniet ook erg van de uitspraken van J. De huisarts kon gelukkig niets bijzonders vinden, maar ze kon zich wel voorstellen dat hij pijn had. Over bijdehante opmerkingen gesproken. Ik vroeg aan J bij de huisarts: Waar heb je pijn? Zegt hij: in m'n hoofd, schouders, knie en teen. (Zegt Gijs tegen juf Roos) Lekker duidelijk. Oh en A gaat steeds leuker tekenen! Hij kon al mooi tekenen, maar dan vooral gewoon met een kleur en nu gaat hij met verschillende kleuren werken. Dit durf ik wel te plaatsen. Hij heeft zichzelf en J getekend die jarig zijn en de kadootjes liggen in het weiland. Ook geïnspireerd op juf Roos, want dat hebben ze de laatste dagen veel gekeken. Vinden ze opeens weer leuk. View attachment 742997
Vergeet ik helemaal hierop te reageren. Ik weet van een eerdere ervaring dat de huisarts dat niet meer voorschrijft (niet meteen) omdat de ervaring heeft geleerd dat het vanzelf overgaat. Vervelend is het echter wel. Het oog voelt toch minder prettig aan. Gelukkig zie je het bijna niet (alleen als ik net wakker ben is het oog wat kleiner).
Hier ook een ontstoken dik oog. Maandag was ik bij de huisarts voor oudste dochter. Toen ook gelijk mijn oog laten zien, maar ze doen er inderdaad niets mee. Moet vanzelf overgaan.
Morning! Wat zijn jullie plannen voor vandaag? Nu de 4e nacht zonder speen voor V en het gaat steeds iets beter. Duurt nu nog zo'n 15/20 minuten voor hij gaat slapen. Middagslaapje heeft hij niet meer gedaan, is nu steeds rond half 7/7u wakker dus prima. Ik ga zo naar een indoor speeltuin, daar heb ik afgesproken met een vriendin en haar 3 kinderen. Kunnen wij even bijkletsen en zij hun energie kwijt Vanmiddag gaat N bij haar nichtjes spelen en verder zien we het wel! Qua huishouden ben ik lekker bij, dus dat is fijn
Ik vind een indoorspeeltuin met peuters heel hard werken. Ik kan nooit rustig achterover leunen maar blijf er de hele tijd bij (echt zo een helikoptermoeder haha).
@Magnolia29 fijn dat het slapen beter zonder speen. @Boordevol ik was de laatse keer een halve helikopter moeder . Ik durf L nu wel aardig los te laten daar al blijf ik nog regelmatig in de buurt. L is motorisch op deze leeftijd veel verder na E dat was.