♡ De 1000+ dagenclub | Pt. 5 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 1 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Habibati

Habibati Niet meer actief

@Magnolia29 hoe is je eerste nieuwe werkdag gegaan?

Magnolia29 vindt dit leuk.
  2. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Nina Sanders hoe is het gegaan. Beviel het werken weer?

@Magnolia29 hoe ging het vandaag met je nieuwe werk?

@Fanne nog e3n beetje kunnen genieten van je dagje alleen?

3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.811
    7.411
    113
    Van harte gefeliciteerd nog @Miekje86 !!

En jaaa, @Magnolia29 hoe was het?
    En @Nina Sanders was vandaag jouw eerste dag? Heb het ff niet helder meer

Herkennen jullie dit, al een paar avonden wordt L vreselijk huilend wakker. Ze slaapt om 19.00 en wordt dan 20.30 wakker
    Dan krijst ze en is er geen land mee te bezeilen. Ze lijkt wel wakker dan, want ze kan wel heel boos 'nee' zeggen als ik vraag of ze bang/boos/verdrietig is. Ze wil niet op schoot,niet knuffelen, niks. Na een minuut of 20 gaat ze dan uiteindelijk heel zielig snikken en kan ik haar knuffelen en weer in bed leggen.
    Het klinkt zo sneu, alsof ze echt een error heeft ofzo. Na een poosje naast haar te hebben gezeten laat ik haar maar uitrazen en kom terug als ik hoor dat ze echt gaat huilen in plaats van krijsen. Of toch nachtangst ofzoiets?

Vandaag weer gewerkt, lekker druk. En de rest naar opvang en school, dat vind ik ook wel fijn, weer in het ritme.
    Man zit beneden met vrienden dus ik kruip lekker in bed met een goed boek :thumup:

Sansaatje, Nina Sanders, Fanne en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Wat een rust hier vandaag. Hoe was het vandaag met iedereen? Hier weer lekker gewerkt. Vanmorgen was ik nog thuis en E had vandaag studiedag. Was blij dat ik naar mijn werk mocht. Die 2 lagen constant met elkaar over hoop, maar stiekem konden ze ook niet zonder elkaar :rolleyes:.

Vandaag gebelt door de logopediste en volgende week woensdag mogen we langs komen. Knoarts zou ook nog terug bellen over de verwijzing maar dat is uiteraard niet gebeurd en ik moet een verwijzing hebben anders word het niet vergoed. Morgen daar maar weer eens achter aan.

Sansaatje, Fanne, Magnolia29 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @riean nee zo erg heb ik dat nog niet mee gemaakt. Is het niet iets van nightterrors (ofzoiets). Vaak maken ze dan zelf niet mee wat er gebeurd maar dan lijken ze wel wakker. L is op het moment wel alles flink aan het verwerken 's nachts en word dan huilend wakker een aantal keer in de nacht, maar zo erg gelukkig niet.

riean vindt dit leuk.
  6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.177
    4.324
    113
    Hier wordt de jongste ineens rond 22/23u wakker en moet perse naast mij/ons liggen. Omdat hij dan wel meteen verder slaapt sta ik het maar toe. Veel te moe om nu regels te stellen. Maar wil er wel weer zsm vanaf.

Fanne, Magnolia29, Mya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hm. Ik herken het ook niet echt. Q is wel sinds een aantal dagen bang. Bang voor het donker, voor spoken en monsters enz. Vandaag een klein nachtlampje gekocht en ik heb hem niet meer gehoord vanavond.

Fanne, Magnolia29, Mya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    Ik herken dat niet, geen van de drie heeft zoiets gehad hier. Maar misschien dromen/nachtmerrie. Misschien kun je t haar de volgende ochtend vragen? Niet op het moment zelf, maar wel vrij snel na het ontwaken, zo iets als, weet je wat er gebeurde waardoor je wakker werd, of had je gedroomd? Ze weten al zoveel, en zeker kids die al goed kunnen praten, kun je t proberen te vragen. Hier had Z. Vannacht zijn arm heel gek liggen in zijn slaap, dat zag ik op de babyfoon camera, maar ik durfde niet zijn kamer in te gaan om m goed te leggen, (als hij wakker wordt is hij driftig, en wilt ie met mij mee) dus liet m maar liggen met t idee, mensen die geen camera hebben weten t ook niet.. dus snachts om 3.00 ging hij huilen, heel kort. Keek op de camera en zag dat hij weer prima ging liggen en slapen. Ik vroeg vanavond aan hem, ( werkte vroeg vanmorgen, dus niet gezien) weet jij waarom je wakker was vannacht, toen je in je bed lag, en ineens moest huilen, zegt hij: ja arm auw, en wreef over de arm die in de knoop lag dus. Dus ik zei ook voor hij ging slapen, niet weer je arm gek doen in bed hè, en hij begreep me echt, zei ook nee mama, en deed zijn armen onder de dekens, hier armen goed zei hij toen. Dus wie weet weet jou meisje ook nog wat haar verstoorde in de nacht.

Fanne en Magnolia29 vinden dit leuk.
  9. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Het is al laat, maar even een korte update!
    Eerste werkdag was heel leuk, maar ook vol informatie en druk. Heb geen tijd gehad voor een pauze en de dag vloog voorbij. Wat ik wilde doen is niet gelukt, kwam vanalles tussen en vooral veel afstemmen en overleggen. Maar echt prima!

Daarna snel naar m'n ouders, daar bleven we eten en V was niet helemaal zichzelf. Wilde niet eten, wilde bij me op schoot zitten. Zegt hij ineens; "Ik moet spugen mam'
    Dus met hem naar de wc, alles eruit, en vroeg daarna om een slokje water alsof er niks was gebeurd :eek: Geen paniek, hoefde niet schoonmaken. Echt fantastisch :thumup:
    Hij slaapt nu, maar is al 2x huilend wakker geworden. Niet meer gespuugd, hopen dat dit het was.

Heb vanavond gesport en lig net in bed. Kon ik mooi nog even meelezen ;)

10. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @riean Ik herken het wel van V, vaak heeft hij dan gedroomd. Is dan ook heel boos, wil niks. Meestal blijf ik dan wel even in z'n kamer tot hij wat gekalmeerd is en weer gaat liggen. Verder geen tips dus, hier werkt met rust laten eigenlijk het beste.

Mya en Fanne vinden dit leuk.
  11. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.116
    4.384
    113
    @Magnolia29 klinkt als een intensieve dag. Hopelijk ben je snel gewend en 'loopt' het snel.
    @riean zo vaak en extreem heeft J het niet, maar zeker na 1 of 2 dagen kdv moet hij het 's nachts verwerken; hij droomt dan regelmatig. We moeten hem dan echt goed wakker maken, anders kunnen we er telkens heen, omdat hij dan blijft dromen. Wat verder ook helpt, is dat hij zijn knuffel goed vast kan houden, dat geeft hem een veilig gevoel.
    @Miekje86 lief dat je het vraagt. Ik heb wel.wst rustiger aan gedaan, maar toch ook nog wel wat klusjes en ik had ook nog twee afspraken. Maar het was wel echt heerlijk dat er rust was in huis!

Magnolia29, Mya en Miekje86 vinden dit leuk.
  12. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    knap dat hij dat zelf kan zeggen zeg, en dat je de wc gered hebt. Hoop ook voor je dat dat t was, misschien iets verkeerd gevallen.

13. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Ik herken het wel @riean L heeft hier soms ook last van. Wij nemen haar dan meestal naar beneden, omdat we niet willen dat Z wakker wordt. Je kunt dan echt niets met L, ze wil dan helemaal niets. Geen drinken, niet op schoot.. Ze blijft dan huilen en zit zichzelf enorm in de weg. Vaak zetten we dan een filmpje aan waar ze iets rustiger wordt. Ik vraag haar dan regelmatig of ik haar naar bed mag brengen en een boekje voorlezen. Eerst schreeuwt ze dan nee, maar na een halfuurtje ongeveer gaat de knop om en is het goed. Heel gek altijd. En dan gaat ze ook lief slapen.

Mya en Fanne vinden dit leuk.
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @riean mini O heeft incidenteel van die night terrors gehad. Zoek maar eens op. Is genoeg over te vinden. Maar was maar een paar keer. Daarna niet meer gelukkig.

Donderdag is m’n eerste werkdag! Dus nog even een paar daagjes ‘rust’. Druk aan het plannen voor het feestje dat we geven voor ons trouwen. Verder veeeeeel afspraken. Morgen L prikjes en mini O controle. Gister echo heupjes L in het ziekenhuis (vanwege stuitligging tijdens zwangerschap), vandaag fysio.. zo is er elke dag wel wat.. pfoe druk!

En O start volgende week met zwemles. Kan er ook allemaal wel bij :eek:. Maargoed. Hij moet op de woe en vrijdag. Ben heel benieuwd hoe dat gaat.

Hoe gaat het verder hier? Je eerste werkdag bij nieuwe baan klinkt goed @Magnolia29 !

Miekje86, Mya, Magnolia29 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.811
    7.411
    113
    Thnx voor de reacties meiden!

Ik zit te wachten tot de auto klaar is. Lekke band. Met de zomerbanden ook al een keer, nu met de winterbanden weer. Kost me altijd teveel tijd, zoiets :rolleyes:
    Ondertussen wel nog wat boodschappen gehaald. Straks verder met soppen.
    Vanavond moet de oudste naar muziekles maar als het goed is is man op tijd thuis zodat ik daar zonder de rest heen kan.
    Verder weinig plannen :thumup:

Mya, Fanne en Magnolia29 vinden dit leuk.
  16. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Hey meiden! Wat een rust hier, hoe gaat het met jullie? Iedereen weer goed opgestart zo na de vakantie, ook de schoolgaande broers/zussen? ;)

Hier loopt het weer lekker op rolletjes. Man is tot donderdag naar kantoor in Rotterdam, dus ben lekker alleen. Vanochtend iedereen weg gebracht, daarna boodschappen gedaan en gesport. Even tijd voor mezelf genomen, N van school gehaald en naar turnen gebracht en daarna had ik nog een vergadering van m'n nieuwe werk. Echt hoor, wat zit ik daar heerlijk in m'n element. Ik kon bepaalde vragen van collega's beantwoorden, ook vanuit m'n ervaring, bepaalde ideeën delen en moest ook meteen wat presenteren. Voel me zo in m'n kracht staan! Super blij met deze stap :D Vind het bijna jammer dat ik morgen naar m'n 'oude' werk moet :roflmao:

Ze liggen beide in bed en heb lekker de bank en tv voor mezelf :thumup: Heb vanmiddag al Criminal Minds terug gekeken van afgelopen zondag, ga zo nog Heel Holland Bakt kijken. Fijne avond!

Mya, Katin87, Miekje86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier gaat het prima. Allemaal weer in het normale ritme. Weinig spannends te melden!

@Magnolia29 Wat leuk om te horen dat de eerste dagen je zo goed zijn bevallen! :D

Mya, Fanne en Magnolia29 vinden dit leuk.
  18. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.116
    4.384
    113
    @Magnolia29 wat ontzettend fijn dat je zo'n goede start hebt gemaakt!
    @riean wat een pech dat je weer een lekke band had. Komt nooit uit zoiets.

Hier voor het eerst écht een dag rustig aan gedaan. Bedden verschoond, gestreken, boodschappen besteld, nog wat opgeruimd enz. Maar verder ook gewoon op de bank gehangen. Het lijkt erop dat ik toch eindelijk wat rust in mijn hoofd en lijf krijg.
    Ik ging nog mijn nagels lakken voor het avondeten en toen liet ik het potje vallen. Zo dat potje rode nagellak over de badkamervloer. Dus kon ik nog de vloer met nagellakremover schuren. :eek:
    Vanavond nog wel gesport en dat was toch ook wel weer lekker.

A heeft best een goede start gemaakt naar de vakantie. Vandaag vertelde hij zelfs wat over school, dat wil hij normaal nooit!
    En J heeft ook weer de grootste lol op het kdv. Hij heeft het puzzelen ontdekt, zo leuk! Ik had zo'n puzzel liggen van kikker met 4, 6, 12 en 16 stukjes en die maakt hij nu achter elkaar en vervolgens maakt hij ze stuk en begint hij opnieuw. Wel fijn dat hij een rustig spelletje heeft wat hij aan tafel kan spelen.

Sansaatje, Mya, riean en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier ook weinig te melden. Vandaag een fantastische bezichtiging gedaan bij een huis. Ik durf niet te hopen. Ik ben bang dat het te veel geld zal zijn qua hypotheek. De rentes zijn gestegen immers. Maar de ruimte.. oh my. In love. Ik heb altijd geroepen dat als dat huis ooit te koop zou komen, dat mijn huis zou worden.. riep ik ooit toen ik 20 was. En nu stond ie te koop.. maar eerlijk is eerlijk. Nu met 4 kindjes hebben we gewoon bepaalde hoge kosten. Ik denk dat het gewoon te veel gaat zijn. We kunnen het betalen, maar dan niet meer (zo veel) sparen. Hm. Dat vind ik niet comfortabel. Daarom ga ik er niks over delen.. behalve dat het 5 slaapkamers heeft, optie om een 2e (kleine) badkamer te maken op zolder, 3 flinke woonlagen heeft, aan het water ligt (verdiept terras boven water) en gewoon echt ruim met een hoofdletter R is. :p
    Maargoed ik wil realistisch blijven. Ik ga niet iets doen wat op dit moment gewoon lastig zou worden. :)

Sansaatje, Mya, riean en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh en ik start donderdag weer. Beetje spannend vind ik het toch wel. Maar ook echt zin in. Het is mooi geweest zo. Ik wil door! Ik wil leuke projecten oppakken en ik wil gewoon vooruit. En ik ben toe aan lente :o:

Oh en, het feest begin feb wordt fantastisch. We zijn dan wat ik al zei 10 jaar getrouwd en ALLE genodigden komen gewoon. Echt, zo onwijs leuk. Ik wil nog een leuke outfit shoppen van te voren. Zit zelf te denken aan een mooie blazerjurk, maar wel een recht model. Als iemand tips heeft.. geen super nauwsluitende dingen. Dat vind ik niet zo lekker meer zitten. :)

Mya, riean, Fanne en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina