♡ De 1000+ dagenclub | Pt. 5 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 1 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.180
    4.325
    113
    Hier onlangs ook deze opdrachten moeten doen. Maar de dame van het cb pakte het supergoed op. deed het heel leuk. Ik ben meestal wel tevreden met ons cb.

Mya en Fanne vinden dit leuk.
  2. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier zitten er alleen maar mensen waarvan het lijkt alsof ze echt niet blij zijn met hun baan. :o: Of gewoon chronisch chagrijnig zijn.

Mya en Boordevol vinden dit leuk.
  3. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.119
    4.385
    113
    Beterschap voor alle zieken en ik heb ook alles gelezen, maar ik ben even te moe om te reageren op iedereen. Misschien later vandaag nog.

Super lief al jullie reacties! De poppoli houdt het allemaal goed in de gaten en ik ben blij dat zoiets bestaat.

Vanmorgen nog bij de huisarts geweest. Longen klinken goed, maar hij zei ook dat het herstel veel tijd in beslag gaat nemen en dat zegt eigenlijk iedereen. Dat is lastig, want in mijn hoofd wil ik zo graag weer van alles doen. Ik loop voor mijn gevoel heel de tijd achter de feiten aan. Maar L is natuurlijk nog maar 2 weken.

@Nina Sanders vanaf wanneer ging jouw L trouwens naar flesjes om de 4 uur? Onze L zit sinds vandaag op zijn geboortegewicht en eigenlijk wil ik hem nog iedere 3 uur geven, maar hij krijgt ze vaak gewoon niet leeg. Dus ik ben een beetje aan het twijfelen waar ik goed aan doe.

Mya en Nina Sanders vinden dit leuk.
  4. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Heerlijk als ze zo eigenwijs zijn :roflmao:. Ik denk dat L ook zo zou zijn. Hier nog geen uitnodiging gehad, maar vorig jaar zijn we in maart geweest. Gok dat we nu weer in maart mogen.

Mya en jvsd92 vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Was het maar zo’n feest haha. Maar nee hoor, in de regio valt hier 4,5 ton bijv in het midden segment. Maar we willen wel graag ons huis verkopen ;). We kopen een huis in het hogere segment dus de bedoeling is om het snel kwijt te raken.

Qua zwemles, ik heb eigenlijk een hele andere gedachte. Volgens mij ligt het aan de badjuf op woe. Ik krijg daar ook vanaf het begin af aan al de kriebels van. O heeft hetzelfde denk ik. Zij is gewoon zo vervelend met kinderen heb ik een paar x gezien. Maar dat ze O dus afgelopen keer overstuur het bad in sleurde vond ik niet chill. Ook dat ze hem alleen rond liet dwalen naar de kantine vond ik ook belachelijk. Ik bedoel. Roep dat een van die badmeesters erbij en laat iemand even meelopen. Het feit dat O een dag van tevoren al buikpijn heeft als ze die badjuf heeft zegt mij ook genoeg. En dat ze kinderen dwingt dingen te doen die ze eng vinden staat me ook niet aan. Op de vrijdag vindt O zwemmen leuk, maar de woe vindt hij vreselijk. Ik overweeg om hem van de woensdag te halen en een andere dag te doen. Dan maar even wachten, want ik vind het ook een vreselijk mens :o: zo ongevoelig en nors.

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Om de vier uur al redelijk gauw. 1,5 mnd ofzo maar ze dronk heel lang toen nog flessen van 120. En dan 5 voedingen op een dag. Dus 7-11-15-19-23. Bij 2 mnd ofzo ging ze naar 150. Ook 5 voedingen nog steeds.

Sinds een week of 3 maken we L niet meer wakker ‘s avonds laat en krijgt ze 4 flessen. Wel van 180. Dus 3 maanden > 4 flessen van 180 > 7u, 11u, 15u, 19u.

Ze regelt dit trouwens helemaal zelf zo en het wil wel eens iets eerder of later zijn.

Mya vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Fanne je kunt het proberen maar wat je dan wel kan krijgen is dat L meer trek gaat krijgen. Misschien de eerste en laatste fles wat groter maken? Of om en om? Hebben wij ook gedaan bij de overgang van 120 naar 150. Maar eigenlijk hebben we gewoon telkens geprobeerd wat ons op dat moment het beste leek. Toen we merkten dat L gewoon niet meer wakker werd ‘s avonds voor die 23u fles dachten we ‘prima, dan heb je hem ook niet nodig.’ Ze kwam nl niet eerder in de ochtend.

Mya vindt dit leuk.
  8. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Nee joh gekheid, snap heel goed dat je het huis zo snel mogelijk verkocht wilt hebben! Er staan er hier 4 in de straat te koop, voor het dubbele als wat wij er voor betaald hebben 8 jaar geleden :eek: Hopelijk verkopen jullie het ook met overwaarde ;)

Zwemles; Zeker doen hoor! De band (of het ontbreken er van) met een zwemjuf/meester is zo belangrijk! Je wilt immers niet dat hij angstig wordt en op den duur niet meer heen wilt.

Mya, Fanne en Nina Sanders vinden dit leuk.
  9. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    We hebben trouwens van de week besloten dat we in de meivakantie van 2024 weer naar Disneyland gaan, dit keer met m'n zusje, zwager en nichtjes! :D

Heb namelijk heel stiekem allang gekeken of wij 't dit jaar nog financieel zouden kunnen :o::rolleyes: Maar de kunststof kozijnen komen in februari, vakantie Portugal is niet goedkoop en we moeten ook nog een nieuwe vloer in de woonkamer. Dus even pas op de plaats, dat gaat voor. Dan is dit in elk geval een heel leuk vooruitzicht :thumup:

jvsd92, Mya, Fanne en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou fantastisch toch. ohja.
    We gaan idd ook nog naar Disney in april
    :D
    wel meeeeega zin in. Maar m’n hoofd staat op dit moment behoorlijk bij het rondkrijgen van de financiering v het nieuwe huis (dit lukt) en vooral ook het verkopen van onze huidige woning. Ik heb er wel vertrouwen in maar hoop vooral dat de verkoop niet tegenvalt en dat we er een bepaald bedrag voor krijgen (of meer).

Mya, Fanne en Magnolia29 vinden dit leuk.
  11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.180
    4.325
    113
    Zou er anders eerst even een gesprekje aan wagen. Hebben wij ook gedaan nadat kids bang waren om te duiken en ze ze zo met een duw het water in liet vallen. Ze waren overstuur. Heb met haar gesproken en uitgelegd dat mijn kinderen zo echt niet minder angstig worden maar juist meer angst krijgen. Zij zag het als 'sommige kinderen moeten gewoon even een grens door en als ze zien dat er niks aan de hand is dan durven ze de volgende keer wel'. Lang verhaal kort, sinds ons gesprek deed ze dat soort gekke dingen niet meer.

Nina Sanders en Mya vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik ga wel even het gesprek aan. Maar dat ik m’n kind gewoon eventjes heel onzeker en klein zie worden vind ik niet oké. Ik geloof heus dat ie overdrijft en ook soms geen zin heeft. Maar dit is anders. Het voelt anders. Ik voel het ook. Ook ik krijg rillingen. Ook ik laat m’n kind niet gerust achter. Stom he.
    Maargoed niks aan de hand. Ik ga het aankaarten. Ik wil m’n gevoel niet negeren. Wellicht tikkeltje overdreven maar ik ken O gewoon en het is gewoon niet mijn O op die dagen. Hij is gewoon anders. Angstig. Ziek, bleekjes, wit en heel overstuur. En tuurlijk is O ook wel eens schoolziek hoor. Kom op. Prik ik zo doorheen. Maar ik wil dit echt niet negeren. Puur omdat ik het zelf ook voel :o:

Mya en Boordevol vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Of overdrijf ik nu echt gewoon?
    Ik probeer ook vanuit mezelf te redeneren. Wat had ik als kind gewild dat mijn mama zou doen?
    Trouwens vandaag weer de zwemles gehad van de andere badmeester en O kwam enthousiast uit de les. Spannend vond ie het. En ook soms eng. Maar wel leuk. Hij had plezier.

Kijk jongen; dat vind ik belangrijk. Wat moet ik nou komende woe doen?

Mya vindt dit leuk.
  14. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Is er geen hoofd van de zwemjuffen/meesters? Ik zou daar het gesprek open mee in gaan. Het liefst voor woensdag al. Misschien kan die gene op beide dagen eens mee kijken. En daarna weer met jullie in gesprek wat zijn/haar bevindingen zijn en hoe nu verder.

15. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.180
    4.325
    113
    Oh nee, je overdrijft echt niet. Wij moeten voor onze kleintjes opkomen. Wie doet het anders? En je gevoel is echt niet voor niets zo sterk. Ik vind het zelf altijd netjes om eerst met de persoon zelf het gesprek aan te gaan en dan pas eventueel met een meerdere. Je hebt hele concrete punten die je kunt bespreken. Maar zou het inderdaad wel voor woensdag doen. Dan kun je tijdig beslissen of je gerustgesteld bent en hij dus woensdag gaat of toch niet. Zou maandag bellen wanneer die juf weer werkt en een afspraak maken voor woensdag.

16. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    Ik zou hem gewoon van de woensdag afhalen, en hem de vrijdag laten, bij mij hadden ze 1x in de week zwemles, en vond dat ook wel genoeg. En altijd je moeder gevoel volgen, zeker als dat zo sterk is!

Nina Sanders vindt dit leuk.
  17. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.180
    4.325
    113
    Hier inderdaad ook 1 keer per week. Wel in een klein groepje van 4 kinderen. Betaalde je meer voor maar waren mijn kinderen bij gebaat. Ze gingen tegelijk op zwemles dus naast mijn twee zoons waren er alleen nog 2 andere kindjes.

Mya en Nina Sanders vinden dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Thanks voor de reacties. Ik ga idd m’n gevoel niet negeren. Ik ga straks even bellen en kijken of ik voor woensdag het gesprek aan kan gaan. Lukt dat niet, dan haal ik hem per direct van de woensdag af. :thumup: Ik krijg zelf alweer jeuk als ik ook maar aan de woensdag denk en ik zie steeds dat angstige gezichtje voor me. Het is de bedoeling dat ie zwemles leuk vindt en dingen wil leren. Gezonde spanning is prima en hij zal heus soms geen zin hebben. Maar het feit dat ie er letterlijk niet lekker van wordt (wellicht zit dat deels in z’n hoofd maar toch) is wat mij betreft de grens.

jvsd92, Miekje86 en Mya vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Goedemorgen trouwens! Wat brengt het weekend jullie?

Wij hebben allemaal een beetje uitgeslapen en aangelummeld vanochtend. Vanmiddag komt m’n broer de tuin doen en mijn moeder en haar man komen om te kijken waar ze eventueel kunnen helpen deze week om ons huis verkoopklaar te maken. Ik ga zo even naar de winkel om een klein taartje te halen en ga vandaag dus alvast bepalen wat ik morgen wil doen hier in en om het huis. Verder ga ik mini O vandaag ook inschrijven voor school en ga ik de jongens inschrijven voor een tweede bso. Ze staan ingeschreven (O en O) maar de wachtlijsten zijn lang. Ik ga ze bij nog een bso inschrijven om de kansen te vergroten. Die is iets kleiner en vaak eerder plek. Gelukkig ook bij school dus dat is handig.

Magnolia29, Mya en riean vinden dit leuk.
  20. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.813
    7.417
    113
    Groot gelijk hoor m.b.t. zwemles! Ik vind 2 keer per week ook pittig. Het was wel het plan met de jongste zoon, hij was al 6 toen hij startte, maar er was geen 2e plek en eigenlijk vond ik het achteraf wel best.

Wij zijn ook lekker rustig opgestart. Zoon is nog flink ziek, heeft 17 uur geslapen :eek: normaal gesproken komt hij net aan de 9 uur per nacht. Vanuit bed is hij weer op de bank gekropen en daar is hij alleen van af geweest omdat hij even moest douchen van mij. En zelfs dat lukte hem niet zelf. Hij wil echt nooit dat ik hem bloot zie, al zeker een jaar niet meer, maar nu mocht ik hem zelfs wassen en afdrogen. Dat zegt heel wat ;)

Dus verder doen we niet zoveel vandaag
    Man is al de hele ochtend in de tuin bezig. Ik rij zo met dochter naar de winkel voor wat om te bakken, is zij ook weer een poosje bezig. En L eb zij zitten nu samen in bad.

Vanavond gaan man en ik samen ergens wat drinken :thumup: werd weer eens tijd. We spreken elkaar zo weinig. Komt ook doordat hij 2 avonden weg was deze week en ik 1.

De zon schijnt hier trouwens heerlijk!al voelt het wel koud. Ik heb vanmorgen hardgelopen en het was toch wel fris. Krijg altijd zo'n zin in het voorjaar zodra de zon door komt :thumup:

Sansaatje, Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina