Heb je O al eens gevraagd hoe hij die zwemjuf vind? Misschien verteld hij zelf wel, dat hij, of 2x zwemmen in 1 week best veel vind, of die juf niet leuk vind.
Hier gaat alles prima hoor! Gisteren hadden we het kinderfeestje van dochter, we gingen dus met 6 kids naar monkey town! Was erg geslaagd, kost wel iets, maar dan heb je ook allemaal dolblije meiden! En er zelf weinig werk aan, behalve ophalen uit school en thuisbrengen. Verder lijkt Z nu wel echt overdag zindelijk, geen ongelukjes meer gehad, en hij geeft t duidelijk aan, ook uit de deur gaat t prima, dus dit weekend gaan we kadootje voor hem kopen, hij mag iets kiezen. @Miekje86 zet jou mannetje nu ook door? Hier was zoon van 7 gisteren thuis gebleven van school, hij had enorme buikpijn steeds en die nacht sliep hij ook niet meer vanaf 3.30, lag hij bij ons in bed, te kermen van de buikpijn en beenpijn ook, dus gisteren ochtend nog naar de dokter en hij heeft nadat hij een vinger prik had gehad om te testen op infecties ( dokter houdt niet van risico’s) kreeg hij van die zakjes mee, dat hielp redelijk snel iets, maar vannacht sliep hij van 19.30 tot vanmorgen 10.30, omdat ik bij m ging kijken of hij t nog wel deed… nu is hij weer fit, hij moest eigenlijk vanmorgen voetballen al om 8.30, blij dat ik m gister al had afgemeld. Dochter is nu naar handbal wedstrijd, samen met vriend, die verwacht ik ergens rond 15.00 weer thuis. Z gaat zo weer eens een tukje doen, had hij maandag voor t laatst gedaan, maar hij stort echt in; al vind hij dat hij niet meer hoeft te slapen, hij gaat er na zijn broodje in, die hij nu dromerig aan t eten is, zijn ogen vallen nog net niet dicht, maar mama nee niet moe blijft hij zeggen…
@Mya wat goed van Z! @riean 17 uur slaap is wel heel veel! Beterschap voor je zoon. En leuk dat je wat met je man gaat drinken. Is inderdaad belangrijk om te blijven doen. Wij willen dat ook zo snel mogelijk weer oppakken. @Nina Sanders ik had gisteren even geen puf om te reageren, maar heb er wel.aan gedacht. Zo zielig voor O, ik kan de pijn dan bijna voelen. Je zou toch meer pedagogische vaardigheden verwachten van zo'n zwemjuf. @Boordevol mijn mond viel echt open. Gebeurt dat echt dat ze kinderen in het water duwen? Ik zou dan bijna zo'n zwemjuf een duwtje geven. Bah! Hier heerlijk veel geslapen vannacht en dat had ik echt nodig. Heb vanmorgen om 4 tussen de fles van L te laten, maar alsnog gaat zijn fles dan niet leeg. Toen bedacht ik dat ik natuurlijk ook voor een grotere speenmaat kon gaan. Het is echt allemaal weer nieuw en zoeken. A is echt heel lief en pakt de situatie met zijn nieuwe broertje echt perfect op. J vindt zijn broertje echt heel lief en wil telkens helpen, maar kan de dingen ook enorm op de spits drijven op het moment. Je merkt dat hij aan de ene kant gewoon echt dat stukje aandacht nodig heeft en lekker even wil knuffelen, maar hij heeft ook.echr duidelijkheid en grenzen nodig, want wat kan hij nu moeilijk doen zeg!
@Mya wat goed van Z. L zet half door, regelmatig nog in zijn luier plassen vooral als we onderweg zijn. Hij zegt dan wel dat hij moet, maar eer dat we dan soms bij een wc heeft hij al geplast. Vannacht was hij droog gebleven en netjes bij uit bed komen op de wc geplast. Gisteren op de opvang ook 1x op de wc geplast, verder toch stiekem nog wel in zijn luier. Te druk met spelen dan. Hij is nu met man mee naar de winkel en daarna gaat de luier af eens kijken wat er dan gebeurd. @Nina Sanders nog iemand van het zwembad te pakken gekregen? En anders zoals andere zeggen gewoon maar 1x zwemmen per week. Doen wij ook, meer dan genoeg voor E. Het is ook veel voor ze merk ik en school en bso en zwemmen. E is vooral ook op woensdag gesloopt van alles.
Vandaag al een productief dagje. Vanmorgen naar de gamma geweest om behang voor L zijn kamer uit te zoeken. We hebben het gevonden, nu waren we een beetje blond waren vergeten zijn kamer op te meten . Man is nu even rollen halen. Direct ook door geweest naar de ikea voor een hoge ladekast. En verder moet ik nog even kijken wat ik daarna kwijt kan in zijn kamertje. Wel veel inspiratie opgedaan. E heeft nog een nieuwe lamp voor op der kamer gekregen, voor bij der bed. Kan ze in de avond nog een boekje lezen. Zit nu even op man te wachten en dan gaan we zo de lamp ophangen in E der kamer en der bureau( kan in meerdere hoogtes) omhoog zetten. En verder doen we lekker niks meer
Hier al lekker het huis helemaal aan kant en schoon. Zit nu even lekker op de bank, Q geeft een show, zingen en dansen haha. Moet nog wat wassen straks weg vouwen en ophangen. De Appie komt ook eind vd middag langs. Dus lekker een rustig dagje hier.
Ja! Hij vindt 2x per week wel veel maar vindt het wel leuk.. ten minste op vrijdag. Gisteren zei hij dat hij 2x per week de meester wilde en anders maar 1x in de week. Hij wil echt niet bij de juf want ‘ze is erg streng’ en ‘ik moet allemaal dingen doen die ik niet durf’. Toen ik vroeg hoe de meester het dan deed zei hij ‘ik moet dan ook enge dingen doen maar de meester helpt mij wel’ (bijv met op de buik / rug drijven). En ‘de meester doet tenminste lief tegen mij’. Dat zegt me eigenlijk wel genoeg. Ik ga hem van de woe afhalen en op de lijst zetten voor een tweede dag. Als dat voorlopig niet kan dan is 1 dag ook prima. Al merk ik wel dat het fijn is dat hij z’n energie kwijt kan. Want ja, hij is in de weekenden en vakanties moe, maar krijgt tegelijkertijd ook energie van lekker in de beweging zijn en dingen doen die hij leuk vindt. Hier staat de lasagne in de oven, broer is in de tuin met man, schoonvader is een kast in elkaar aan het zetten en zometeen komen m’n moeder en haar man. Alle handen aan dek! Komende week komt de glazenwasser (ook voor het houtwerk), moeten een bladstofzuiger lenen of huren (tussen het grind), staan er nog kleine verfklusjes op de planning en moeten we even nieuwe deurmatten / schoonloopmatten (heet dat zo?) kopen. Alles om het goed in de verkoop te zetten. Kleine details kunnen verschil maken, eerste indruk is zó belangrijk!
@Fanne ik stond echt te koken. Maar merkte al eerder op dat ze geen pedagogen zijn. Haar argument was dat ze 6 jonge broertjes en zusjes had en dus wel wist hoe om te gaan met kinderen. Maar daarna heefr ze dus echt altijd goed gehandeld.
Het was hier weer eens druk. Man is verder gegaan met klussen, ik ben vanochtend naar de manege geweest en N opgegeven voor een proefles. Is in maart pas plek voor, maar het leek haar echt geweldig. Dus ben benieuwd haha! Man heeft vroeger paard gereden, echt jarenlang dus die vindt het geweldig. Ik heb echt niks met die beesten Vind ze heel onvoorspelbaar en eng. Dus dat wordt wat als ik ieder weekend met haar daar naar toe moet Daarna met de kinderen boodschappen gedaan in een overvolle Appie (zweet op m'n rug, echt) en in de middag kwamen de 3 nichtjes bij ons spelen. Huis vol, heel gezellig. Morgen moet ik aan de bak voor m'n studie, dus man gaat met de kinderen naar Monkeytown. Heel fijn dat dit zo kan, anders loop ik straks enorm achter qua opdrachten. Nu eerst proberen te slapen. Ben wel moe, maar m'n hoofd staat nog 'aan'..pffff...
Wil geen spelbreker zijn maar let wel goed op voor haar rug. Heb ook meer dan 20 jaar gereden. Begonnen op mijn 8jaar. Mijn eerste monitor was naast lesgever ook kinesist. Zij raadde af om zo vroeg te beginnen met rijden voor de rug. Tot mijn 9de verjaardag mocht ik maximaal 1half uurtje per maand rijden. En enkel in stap. Jammer genoeg heeft het toch redelijk wat schade aangericht maar dat was meer mijn eigen fout. Reed het liefst op ontembare knollen
@Nina Sanders ik zou kijken met O wat hij echt wil. Geen goed idee als hij er een trauma aan overhoud. @Fanne hoe gaat het met jou? Geraak je er bovenop?
@Magnolia29 Ik heb zelf toen ik denk ik 8-9-10 was gereden (uurtje per week) tot we verhuisden op mijn 10e en eerlijk.. ik mis het nog steeds! Ik vond en vind het fantastisch. Een paar jaar geleden een buitenrit gedaan op Terschelling, door buis, duinen en zee en was echt geweldig! Ik zat ook nog op een paard dat echt ging zwemmen, vier benen omhoog en zwemmen, haha echt geweldig. Ik snap N en man wel Ik kan trouwens weer taggen maar krijg nog steeds geen meldingen.. Man en ik zijn gisteren met schoonfamilie uit eten geweest. Voor t eerst sinds oudjaarsdag weer alcohol gedronken; sangria, tequila en als afsluiter nog een Cosmopolitan (die erg zuur was trouwens brr). Vannacht 1x eruit voor T en die was om 6.00 ook weer present.. dus als man wakker is duik ik nog even terug hoor haha. A wordt net wakker dus dat is netjes!
@Habibati Geen spelbreker hoor! Juist goed dat je het zegt, ik zit niet in die wereld dus heb geen idee Zal het eens navragen hoe ze daar op de manege rekening mee houden, wat hun visie is enz. @RoseMurphy Wat leuk dat je het paardrijden nog steeds geweldig vindt Ik ben ook echt bang dat ik het niet meer uit N haar hoofd krijg Jullie hebben een gezellige avond gehad dus, fijn hoor! En fijn dat de jongens er ook rekening mee hebben gehouden qua slaap haha!
Hoe is het voor de rest hier met iedereen, nog plannen voor vandaag? Ik heb last van uitstelgedrag, ben al vanaf 8.30u bezig met dit verslag en heb er zó geen zin meer in Moet nog 2 modellen in eigen woorden beschrijven en daarna verder met m'n casusleerling. Man is net weg richting Monkeytown, heb muziek lekker hard aan en moet nu echt verder
Hier weer gedoe met de wasmachine…. Ding is 3 maanden of zo, en vorige week werdt ie al gemaakt, was iets met veren die niet goed vast zaten.. nu weer rare geluiden, echt wat een gedoe, heb een Bosch serie 6, toch nog bijna 700 euro voor betaald… en nu weer soortgelijke geluiden, maar nu klinkt t alsof er een spaak tussen zit. Maar goed, nooit meer een Bosch na deze geloof ik, sowieso vind ik m niet superfijn of zo, hij maakt veel kreukels in de was, en het zit vaak in de knoop in de trommel, was met de Samsung nooit zo. Dus als ik opnieuw mocht kiezen, zou het zeker deze niet zijn. Maar ik baal er echt van. Verder kwam Z vandaag droog uit de nacht die van 19.30 tot 8.30 vanmorgen duurde. Hij wil nu nooit meer een luier, want hij is groot nu… regelmatig plaste hij nog zoveel snachts dat alles doorlekte, dus ik kan t nog niet geloven, en die m voorlopig snachts echt nog luier om! Ik moet straks even flink wat was weg vouwen, en smiddags hoop ik even te kunnen winkelen, zoon van 7 gaat bowlen, mee met zijn neefje, de baan is voor 6 personen, en hun zijn met zijn vijven, en hij is daar ook vaak te vinden, zijn neefjes maar ook hele goede vriendjes van elkaar, dus die vermaakt zich zeker wel daar.
Hier is A sinds juli proper. Maar 's nachts hou ik, zo lang ze niet moeilijk doet, die pamper om. Op een ongelukje heel af en toe (1soms 2keer per maand) is ze altijd droog of vraagt ze mij als ze moet plassen. Zo hoef ik momenteel toch echt geen lakens 's nachts te wassen. En wat erg van je machine. Ik zou toch kijken of de mogelijkheid er niet is om de machine te ruilen. Al 2keer gedoe op zo'n korte periode. Nu geen probleem want onder garantie. Maar de garantie blijft niet eeuwig duren.
Weinig nieuws hier. Ik kwam om 10u met L het bed uitrollen . Heerlijk een keer. Koffie en rustig opstarten.. Daarna allemaal douchen en daar zijn we nu zo’n beetje mee klaar . Weet nog niet wat we vanmiddag gaan doen. Wil even naar buiten maar even kijken hoe we met slaapjes uit komen.
@Magnolia29 wat leuk dat N een proefles mag doen. Ik heb er verder geen ervaring mee, maar mijn nichtjes hebben in hun basisschooltijd wel paard gereden en hadden daar een leuke hobby aan. Inmiddels je verslag al af? @Habibati lief dat je het vraagt. Ik vind het vandaag best pittig. Merk dat ik toch best het een en ander te verwerken heb. Vorige week was ik met L in het ziekenhuis en voelde ik me zo beroerd. Ik baal er gewoon best van hoe mijn kraamperiode is verlopen. Maar hoe is het met jou? Wanneer is icsi 3? @Mya ah nee hè, weer al gedoe met je wasmachine. Kun je niet gewoon een nieuwe vragen? Toch absurd dat je elke keer weer een monteur moet laten komen? Hier niet zo'n beste dag. Ik ben gewoon heel moe. Gisteren ging het juist heel goed. En ik merk dat de angst voor weer een depressie gewoon best diep zit. Gelukkig kan ik er goed met mijn man over praten. De conclusie is dan ook dat ik gewoon veel te veel wil. Ik kan gewoon moeilijk accepteren dat alles nu op een laag pitje staat en dat ik ondanks dat nog steeds moe ben. Ik troost me met de gedachte dat volgens mij @Nina Sanders een paar weken geleden ook poste dat ze zo moe was. Dan weet ik dat het er ook gewoon bij hoort en dat dat niet perse wil zeggen dat ik depressief word. Ik kijk er gewoon erg naar uit om mijn normale leven weer op te pakken. Maar L is net 2 weken, dus dat is voor nu gewoon niet realistisch. Maar o wat lijkt net me lekker om weer te sporten. En ik verlies nog steeds bloed, dat ben ik ook behoorlijk zat inmiddels. Ik ga de klaagmodus maar uitzetten. Maar het is wel even lekker om het van me af te schrijven. Hopelijk is mijn volgende post wat positiever.
Ja dat klopt zeker @Fanne. Ik ben nog steeds erg moe. Ik heb het zó druk in m’n hoofd. Het runnen van ons huishouden is intens. Ook het huishouden zelf, de klusjes, naast de zorg voor het gezin. Ik werk natuurlijk ook weer. Het hele gedoe omtrent het huis komt erbij (kijk ik wel erg naar uit). Het is gewoon veel. Maar een tijdje geleden was ik vermoeider. Toen voelde ik me ook echt mentaal moe. Ik denk dat dat deels kwam omdat ik vanaf het moment dat L er was gewoon 100% mee draaide in huis. Dat kon ook omdat ik me goed voelde. Maar dat betekent ook dat ik alles niet echt een plek heb kunnen geven en voor m’n gevoel was die tijd en ruimte er ook niet. Pas later besefte ik dat er eigenlijk veel was gebeurd afgelopen tijd. M die pas 5 mnd was toen ik zwanger werd (L is nu bijna 4 mnd, kun je nagaan), de zwangerschap, bevalling, verlof maar ook gewoon geen rust pakken.. weinig tijd voor man en mij samen.. het is me nogal wat. Nu ik een dag minder ben gaan werken voorlopig geeft me dat wat ademruimte. Ik ben wat meer in de relax modus gekomen gelukkig. Lukt een klusje een keer niet of kom ik niet toe aan die was? Geen probleem. Dan is ons huis nog steeds schoon en die was komt dan morgen wel. Behalve als de mand in de woonkamer staat haha. Hij moet dan echt uit het zicht staan. En stofzuigen etc zal ik echt nooit overslaan. Maar andere dingen komen zoals ze komen. Op advies van de huisarts ben ik ook bepaalde vitaminen aanvullend gaan nemen. Vit D bijv (ik heb een getinte huid ook), vit C en af en toe (om de dag) magnesium. Daarbij is mijn ijzerwaarde ook laag. Kan ook voor vermoeidheid zorgen. Maar die was niet té laag, kon ik voldoende nog aanvullen uit voeding. Waar ik te weinig aan toe kom maar wat ik oprecht heerlijk vind: wandelen in de frisse buitenlucht. Ik merk dat dat echt heel lekker is voor mijn gemoedstoestand. Klinkt heel suf, maar gewoon een mooi stukje wandelen en de omgeving goed in je opnemen. Af en toe een mooie foto. Ik klink zoals mijn moeder maar het is echt ontspannend!