@Mya, wat rot zeg dat je dochter zo ziek blijft. En idd, hoe wil je haar dan dwingen te eten? Dat lukt toch op geen enkele leeftijd, en al helemaal niet meer als ze 10 zijn (zo oud is ze toch?) Sterkte, hopelijk kan ze snel de knop omzetten en toch gaan eten. @Habibati wat fijn zeg! @Fanne, wat heerlijk dat jullie nog kunnen genieten! Hier ben ik aan het werk vandaag. Het huis is verder leeg, dus dan kan ik lekker doorgaan. Het is rustig, dus dat is fijn. Vanmiddag de twee jongsten thuis, hopelijk gaat dat een beetje. Jongste zoon is zo uit zijn doen, kost bakken energie. Hij is bijna jarig, ik denk dat dat het is. Ik heb express zijn verjaardag en kinderfeestje achter elkaar gepland, op 1 dag, dan zijn we er na zaterdag vanaf, en hopelijk gaat het dan wat beter. L was vroeg wakker, want ze wilde zo graag naar de juf, maar als ze er eenmaal is is ze helemaal verlegen. Pas als haar vriendje dan binnen komt komt ze los Tjonge, nog een maand of 8, dan gaat ze echt naar school. Heel raar, toen de derde naar school ging (toen was ik verder nog niet zwanger van L), was ik daar helemaal aan toe, het was heerlijk dat ik meer tijd voor mezelf had, hij was er ook aan toe. En ik zie L ook zo naar school gaan hoor, maar ik vind het zelf wel heel wat, mijn jongste poppie niet meer vaak om me heen Nu stond de deur na de derde altijd wel op een hele kleine kier, voor nog een vierde, die deur is nu potdicht, dus misschien maakt dat verschil, dat ze écht de laatste is Nou, ik ga maar weer verder Fijne dag!
Vandaag is ze iig aanspreekbaar, ze zegt ook dat ze iets minder pijn heeft, maar ze is nog flink ziek hoor, al heeft ze wel al beetje appelsap gedronken, ligt ze nu op de bank, voorgaande dagen wou ze niet eens der bed uit, dus er is gelukkig verbetering! Eten wilt ze niets van weten, en dwingen werkt niet, hoop gegil en overstuur kind, ja ze is trouwens 10 in december geworden. Zometeen weer eens kijken of ze wilt douchen zonder dwang, en dan weer een schoon bed voor der maken, ze heeft er zoveel meer uren in doorgebracht, dus moet even iets vaker dan alleen zondag. Ze wilt misschien duivekater eten dat brood van de feestdagen, straks maar kijken of dat al te koop is, dan eet ze misschien iets… Herkenbaar hoor, met verjaardag van zoon is dat net zo, als de datum er bijna is, dan wordt hij ook ontzettend druk/vervelend/onredelijk! Hij wordt in april 8, maar ik verwacht het vanaf maart al te merken aan hem. En hier 3 kids, dat is voor ons ook wat we wouden, en heel duidelijk ook, Z is ons laatste kindje.
Wat fijn dat je test toch vals positief is! Er was niks, zelfs geen snoep koek of chips, nu gaat t iets beter, en zegt ze dus dat ze misschien duivekater (feest brood) wil eten, hopelijk is dat al te koop, zo maar langs de winkel.
@Habibati wat een ontzettend goed nieuws! Wat zijn de afspraken nu verder? @Mya fijn dat het een heel klein beetje beter gaat. Zou het eten ook niet dwingen. Ik ben zelf toen ik 10 was flink ziek geweest met hoge koorts. Ik heb van die periode nog weinig meegekregen, maar ik herinner me nog altijd het teleurgestelde gezicht van mijn moeder toen ze het ene na het andere lekkers kwam brengen en dat ik het dan weigerde omdat het gewoonweg echt niet smaakte. Ik ben toen 2 weken ziek geweest en daarna was er nog weinig van me over. @riean vervelend dat je zoon zo uit zijn doen is. Hopelijk na zaterdag beter. Oh en hier zijn we het er 100% over eens dat L onze laatste is. Als we het zeker zouden weten dat nummer 4 een meisje zou zijn, dan zouden we heel misschien nog twijfelen (vooral man dan), maar dat is toch niet het geval. Maar ik ben wel blij dat we L nog hebben, want oh ik besef regelmatig dat het J zn laatste jaar thuis is. Vandaag eerste werkdag van man. Ik heb toch wat traantjes gelaten. Ondanks de vervelende start hebben we daarna zo genoten van zijn verlof. Nu begint het gewone leven weer en besef ik opeens hoe klein mijn wereldje is tijdens mijn verlof. Dat heb ik dus iedere keer: als ik aan het werk ben, zou ik meer tijd willen doorbrengen met mijn kinderen en heb ik verlof dan mis ik mijn werk... Ik hoop dat het gewoon even het wennen is en dat ik toch straks ervan kan genieten. Het is immers de laatste keer.
Hier zitten we in de wachtkamer bij de huisarts, want ze werd weer zieker en zieker, en ze eet hele dag geen hap, toch maar gebeld en dus nu in de wachtkamer. Haar oor loopt flink nu
Nou na best lang onderzoek, even de vingerprik gedaan, ontstekingswaarde is boven de 200, dat is dus extreem hoog, en dus aan de antibiotica, in combinatie met nurofen, helaas gaat niets vrijwillig, en dus de antibiotica in der keel gespoten met zo spuitje, 10 min later moest ze overgeven… dokter gebeld, en die heeft nu een anti misselijkheid pilletje wat op der tong moet voorgeschreven, die haalt vriend dus nu op, en dan hopen dat antibiotica erin blijft, lukt dit niet dan moet ze morgenochtend terug naar huisarts, en ze hebben het al gehad over een zkh opname…. Dat ze dan infusen krijgt, en zo ook de antibiotica. Sowieso moet ze zich morgen beter gaan voelen en echt gaan drinken, anders ook terug.
Oehhh trouwens. Celebrity SAS (UK) staat online. Nieuw seizoen. Ik ben dus zo’n troela die ze allemaal heeft gezien. De Engelse, Australische en NLse variant.. Meerdere geïnteresseerden?
Ah joh wat naar, veel sterkte! Zo, ik heb mijn doel behaald, 30 minuten hardlopen. Nu volhouden, das vaak de kunst. Ik vind iets opbouwen leuk, maar dan is het gelukt en dan vind ik het al snel saai als iemand nog leuke podcasts weet voor tijdens het hardlopen...ik hou me aan bevolen Nu lekker op de bank met 'Je huis op orde'
Nog even een update: dochter heeft met druppels die tegen misselijkheid dienen, (de pilletjes had onze apotheek niet op voorraad) de antibiotica opnieuw genomen, en nu houdt ze t wel binnen gelukkig. Ze ligt nu net in bed, maar ze heeft de antibiotica nu ruim een uur geleden gehad, dus ga ervanuit dat t nu goed gaat. Ze heeft vandaag dus niets gegeten, geen kruimel, alles weigert ze, met moeite nog wat mini slokjes water, maar ze is zo mager, bijna alsof ze kan breken, polsjes zo dun en alle ribben kun je tellen, alle pyjama’s/onderbroeken zakken af, het is gewoon eng, en voel me ook machteloos, ben ook zo ontzettend moe van alles. Hoop zo dat ze morgen wat wil eten vrijwillig of drinken. Dit kost zoveel energie, zoveel zorgen. Gelukkig zijn er op mijn werk meerdere peuters ziek, daarom is er een leidster over, en kan ik dus iig de ochtend vrij, middag is er weer bij de Bso een probleem, maar mijn leidinggevende gaat anders zelf op de groep staan, dus als t nodig is heb ik de hele dag vrij morgen. Savonds hebben we een etentje met ons hele team, gewoon in t pand en iedereen neemt wat te eten mee, erg veel zin in, maar ben bang dat dat ook niet door kan gaan voor mij dan.
@Mya Ach nee zeg! Wat schrikken en heftig. Ik duim mee dat er morgen eindelijk iets in gaat en ze langzaam wat gaat opknappen zeg.
Ik duim mee hoor. En ik herken wat je zegt met afzakken en zo mager zijn. Dit heeft mini O ook eens gehad. Hij had al ondergewicht en dan nog zo afvallen. Dat lijfje vecht continu. Maar het komt echt goed hoor, het is alleen op het moment echt afzien want wat je zegt, zorgen hebben om je kind vergt zo veel van je. Nogmaals, hoop dat ze gauw opknapt en gelukkig bleef het nu binnen.
Hier verder weinig nieuws. L is verkouden… en wij ook Verder valt het mee. M zit momenteel in een erg lastige fase. Bij alles krijgt ie een woede aanval. Vooral met eten of wanneer hij moe is. Maar hee, deze fase (her)kennen we en gaan we niet uit de weg. Moet eerlijk zeggen dat het niet m’n meest favoriete leeftijd is.. 1,5 jaar. Zeker omdat M ook nog niet zelfstandig loopt en dit graag wil. Maargoed. Dat komt wel en het wordt elke dag wel een keer 19.00 . De oudste 2 zitten daarentegen goed in hun vel en dat is leuk om te zien. Ze worden steeds zelfstandiger en mini O maar zulke sprongen met praten. Echt heel fijn om te merken. Ik ben echt trots op hem! En O voelt zich veel beter sinds we 1x per week zwemmen hebben op vrijdag. Vind het wel even best zo. Gelukkig heb ik m’n gevoel gevolgd. Die woensdag was hij altijd zo down. En L, wat kan ik daarover zeggen. Onze vrolijke meid, al is ze wel zuinig met haar lachjes. Van de oma’s moet ze overigens niets weten. Ik denk dat ze gewoon alleen haar moeder wil . Gelukkig gaat de opvang goed (ze is wel erg moe na een opvang dag, ik laat hen rond 17.30/17.45 een flesje geven en dan gaat ze thuis direct naar bed, slaapt dan zo door tot 6.30!). Maar ze groeit serieus als kool. Niks kleins meer aan hoor!
@Mya wat ontzettend akelig. Ik kan je zorgen om haar gewoon hier voelen. Dat doet gewoon lichamelijk pijn hè om haar dan zo te zien. Hopelijk slaat de ab snel aan en zie je morgen al verbetering. @Nina Sanders fijn dat het zoveel beter gaat met mini O! O en hier groeit L ook opeens zo hard. Bepaalde kleertjes maat 50 worden nu al te kort en krap en hij is nog maar 3,5 week.
Nou hè, gaat hard! Ik ben ook benieuwd wat ze nu weegt. Ze heeft inmiddels 62 maar dat is niet gek voor 4 mnd. Ze groeit in elk geval goed en heeft ook echt wel spekkige beentjes. Maar ze is verder eigenlijk altijd heel gemiddeld geweest qua lengte en gewicht.
Dankjewel iedereen! Ze is blijven slapen, en dat gaan wij nu ook maar eens doen, slaap sowieso al 2 weken slecht nu, dat gaat automatisch als er zieke kids zijn, oudste zoon was natuurlijk ook nog ziek vorige week, of 2 weken terug al, maar veel vroeger slapen helpt niet, dan ben ik snachts klaar wakker, dus echt bijslapen kan ook niet zo.