♡ De 1000+ dagenclub | Pt. 5 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 1 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    Sterkte @Mya wat klinkt dst naar. Dan maar een opname als het moet maar zo doorgaan kan natuurlijk niet. Veel beterschap gewenst.

@derest: ik lees alles maar reageer niet vaak. Zsg ook leuke foto's voorbij komen :thumup:

Mya vindt dit leuk.
  2. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.117
    4.384
    113
    @Mya hoe is het?

Mya vindt dit leuk.
  3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    niet vervelend bedoelt maar als ze zo is met een crp van 200 en vandaag niet opknapt zou ik vanochtend weer naar de huisarts gaan. Dit is echt een flinke ontsteking met niet eten en drinken vind ik eerlijk gezegd dat ze gewoon naar het ziekenhuis verwezen moet worden. Want een crp van 200 is echt absurd hoog en echt een hele fikse ontsteking.

Mya vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Mya hoe gaat het nu? Idd direct blijven bellen bij afwezige eetlust en niet willen drinken!

Mya vindt dit leuk.
  5. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    Het is echt heel lastig en heftig, hoger dan 200 meet het apparaat niet bij de huisarts, dus kan misschien nog hoger zijn. Ze heeft buikpijn, keelpijn, oorpijn, en daar dus ook een flinke oorontsteking, ze heeft vandaag opnieuw die druppels voor misselijkheid gekregen, en nu net der antibiotica, dat moet ook weer binnen blijven, ze zeiden gister ook dat als ze de antibiotica niet binnen houdt, opgenomen gaat worden. Maar ze heeft vrijwillig een half glas water met ors gehad vandaag, eten wilt ze niks van weten, gister heeft ze helemaal niks gegeten, maak me ook echt zorgen, maar huisarts heeft ook gezegd, is er vandaag of morgen geen verbetering weer terug komen.

6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Ik zou echt heel laag stempeling terug gaan. Eerlijk gewoon voor vanmiddag een afspraak maken hoor. Dit klinkt gewoon niet goed en van een gewone oorontsteking krijg je niet zo’n hoog crp.

7. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    Oh, ze zeiden niks daarover, alleen dat ze wel dringend antibiotica nodig had. En dat de waarde dus 200 was en het apparaat niet hoger kon meten, maar ik heb er verder geen verstand van, maar tot nu houdt ze de antibiotica met die druppels binnen, ze heeft ook geen koorts meer, terwijl ze dinsdag nog bijna 40 graden koorts had. Alleen wilt ze niks eten, alle ribben kun je tellen, maar arts zei dat dat heel snel is bij kinderen, ze is 10kg afgevallen in een week.

8. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    10kg in een week echt waar. Dat kan ik me niet eens voorstellen joh. Dat is echt absurd veel. Ik zou me zelf echt veel zorgen maken.

blij83 vindt dit leuk.
  9. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

@Mya wat heftig met je dochter zeg. Ik sluit me wel aan bij Siepie ik zou ook wederom bellen met de huisarts en misschien zelfs vragen om een opname, het lijkt me wel erg zorgelijk en ik begrijp niet zo goed dat de huisarts enkel antibiotica geeft. Veel sterkte!

10. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.204
    2.002
    113
    10 kg is echt heel veel. Ik weet niet hoe zwaar je dochtertje is, maar als er 10 kg af is, dan blijft er toch enorm weinig over?
    Ik zou het zeker nog eens met de huisarts bespreken. Zeker het afvallen en niet eten en nauwelijks drinken. Plast ze nog wel?

11. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    Dank jullie wel, ik heb de dokter opnieuw gesproken. Hij wil haar vandaag nog de kans geven zelf te gaan eten, hij verwacht dat de antibiotica snel zal helpen, moet zeggen, het lijkt al te helpen, ze wordt levendiger, krijgt meer kleur en ze drinkt nu vrijwillig steeds wat meer, alleen wilt ze nog niet eten, ze heeft wel een muizenhapje van een cracotte genomen, maar meer nog niet, maar ze kijkt nu ook weer wat tv en zegt zelf dat ze zich beter gaat voelen. Maar eet ze nog niets, of maar paar hapjes dan zitten we morgen weer bij de huisarts.

Sansaatje vindt dit leuk.
  12. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.204
    2.002
    113
    Misschien nog iets van vloeibaar eten? bij.v drinkontbijt, yoghurt, soep. als tussenfase naar echte vaste voeding.

13. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    ze woog rond 34/35 kilo dat was in de zomer voor t laatst gewogen. En nu 25 kg, volgens de dokter gaat dat heel snel bij kinderen, ze plast nog wel gelukkig, ze heeft nu al meer drinken op als gisteren de hele dag, dus t gaat echt beter gelukkig.

blij83 vindt dit leuk.
  14. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    Hebben alles geprobeerd, smoothies, soep, zelfs chips koek en snoep wilt ze niets van. Dokter zegt dat hij verwacht dat ze vandaag zelf start met eten, zoniet dan staan we morgen vroeg weer bij dokter, hij had t over opname gehad, als antibiotica niet gaat werken, en ze niet eet of drinkt wordt ze alsnog morgen opgenomen, maar dat doen ze pas als t echt niet anders kan.

15. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Poe heftig allemaal, wel fijn om te lezen dat ze een half glas ors op heeft (en dat ze dat doet vind ik knap want ik vind dat me een partij ranzig :oops:), hopelijk is de antibiotica weer binnen gebleven. Fijn dat de koorts weg is, dat scheelt ook een boel voor der. Dit zijn toch wel weer kleine verbeterpuntjes. Hopelijk heeft ze ondertussen alweer iets meer willen drinken en misschien wel iets willen eten. Wat ik vroeger als kind altijd wilde als ik ziek was was vettigheid en zoetigheid. Dus koekjes/snoepjes en vanillevla. Kwa drinken wilde ik dan altijd appelsap, nooit dronk ik appelsap alleen als ik ziek was. En als je het zelf twijfeld of eng vind gewoon de huisarts bellen voor overleg. Ik zeg altijd tegen onze patientjes (oke de eigenaren ;)) ik heb liever dat je 10x voor niks belt en ik je kan geruststellen dan niet bellen en mogelijk te laat kan zijn of maar ongerust blijven.

*edit*
    Ik lees dat je al gebelt heb en fijn dat het toch alweer beter gaat. Maar vloeibaar eten is misschien nu wel even fijn voor der na een week niks eten. Der maag moet daar ook weer aan wennen. En muizenhapjes zijn toch weer een begin van een normale hap

Mya vindt dit leuk.
  16. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.117
    4.384
    113
    Pfoe @Mya wat ontzettend heftig. Ik vind 10 kilo ook echt ontzettend veel. Goed dat jullie contact blijven houden met de huisarts. Dat de koorts nu weg is, lijkt me wel een goed teken en ook fijn dat ze in ieder geval weer wat drinkt.
    Wat bij mij hielp toen ik laatst die longontsteking had was bouillon, gewoon zo zonder groenten oid en inderdaad vla.
    Ik hoop dat het nu de goede kant op gaat en dat de huisarts gelijk heeft dat ze vandaag nog gaat eten.

Mya vindt dit leuk.
  17. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.117
    4.384
    113
    Trouwens, zat te bedenken dat het toch wel heel bijzonder is dat dit eerst een ' de eerste 100 dagen'- groepje was en hoe het inmiddels zo over al onze kinderen gaat. ❤️

jvsd92, Mya, riean en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Habibati

Habibati Niet meer actief

@Mya hopelijk gaat ze snel aan het eten. Wel goed dat de koorts al gezakt is.

@Fanne hoe was de eerste manloze dag?

Hier is A ook weer ziek. Vanacht hoge koorts en enorm veel wakker. Hopelijk deze nacht beter dat we lekker kunnen slapen. Draai momenteel op 2-3u slaap en is toch wel niet voldoende ...

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  19. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier ook weer een teken van leven, zit even bij zwemles. Afgelopen nachten heeft L erg geslapen. Wilde alleen maar bij ons liggen, maar bij ons ook heel onrustig slapen. Afgelopen nacht heeft hij gelukkig goed geslapen. Hij is helaas verkouden en zoals een echte vent ben je natuurlijk dooooood ziek vooral in de nacht :rolleyes:. Man was ook niet fit, heb geëist van hem dat hij zich ziek melde op zijn werk. Ook beetje bonje gehad samen omdat hij niet communiceerd over hoe hij zich voelt en tja dan die vermoeidheid er bij maakt het er niet gezelliger op ;). En ik weet ik mag eigenlijk niet klagen over slechte nachten want over het algemeen slapen ze beide erg goed, alleen altijd optijd wakker.

Hij heeft ook de uitslag gekregen van zijn sterilisatie. Maar hij mag nog een keer wat inleveren. Hij heeft de afgelopen 3 maanden een keer koorts gehad (toen we corona hadden) en daardoor is de uitslag nu niet betrouwbaar. Nog langer wachten :o:

Verder gaat alles goed hier, druk met vanalles. Hopelijk snel weer even rust in huis.

riean en Magnolia29 vinden dit leuk.
  20. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    Hier ook weer even een update: ik ben de middag maar gewoon gaan werken, het ging snel steeds beter, ze heeft 3 broodjes gegeten, cracker en chips… avond eten zelf wou ze echt niet, maar ook wel 5 glazen totaal gedronken, met appelsap en veel water, en de antibiotica slaat dus gelukkig heel goed aan!

Sansaatje, Boordevol, Habibati en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina