♡ De 1000+ dagenclub | Pt. 5 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 1 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Knuffel.

Miekje86 vindt dit leuk.
  2. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.091
    4.347
    113
    Super fijn die goede feedback! Ja, ik absoluut dat je er tegenop ziet. Ik hoop dat het meevalt!

Magnolia29 vindt dit leuk.
  3. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.091
    4.347
    113
    Ah nee hè, wat vervelend allemaal. Hoop dat het zonnescherm nog onder de garantie valt, maar alsnog is het gedoe. Maar dat de kat ziek is, is helemaal akelig. Maar hij is bij jou in goede handen!

Miekje86 vindt dit leuk.
  4. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.091
    4.347
    113
    Gaat nu een beetje wisselend. Hij drinkt sowieso beter, maar nog wel kleine beetjes, waardoor hij niet zo geweldig slaapt overdag. Maar hij gaat steeds meer aanvallen op zijn fles en dat is fijn om te zien. Hij oogt oog vrolijker. Hiervoor was hij een beetje stoïcijns en dat herken ik van J. Nu zit hij echt vrolijk te maaien met zijn armen en benen. Vanavond had hij echt serieus zin in zijn fles en had hij na 150/5 nog zin en heb ik nog 30cc bijgemaakt. Ik hoop zo op een stijgende lijn en dat we er op tijd bij waren.
    J was 3 maanden toen hij pas de Neocate kreeg en die had toen al een aversie tegen de fles en dat is nooit meer goed gekomen. Die is de melk pas gaan waarderen toen hij die uit een beker kon drinken.

Magnolia29, Mya, Miekje86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Wat een ellende allemaal! Wat zielig voor je kat, hopelijk knapt hij snel op.

Miekje86 vindt dit leuk.
  6. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Nou de slechtste eigenaren zijn de artsen en assistentes ;). Nee zonder gekheid ik weet wel wat ik nu moet doen en heb een kleine apotheek in huis. Voordeel ook is dat ik hem gewoon even mee kan nemen naar het werk en er word dan gewoon tijd gemaakt ookal staan we vol ik vermoed zelf dat hij een keelontsteking heeft. Aan de telefoon zou ik zeggen je kunt het beste even langs komen en ik denk nu mwah kan nog wel even aankijken:o:. Aan de andere kant als ze iets mankeren denk ik meteen het ergste wat er eventueel kan zijn

Fanne en Mya vinden dit leuk.
  7. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Medicatie lijkt goed aan te slaan. Hij oogt iets fitter en heeft zelfs al weer een beetje brokjes willen eten. Hopelijk is het een simpel virus, maarja het is ook een kat van 13jaar.

8. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hier gaat alles zijn gangetje, weet niet meer of ik laatst verteld had hier dat Z de vijfde ziekte had, maar het leek over te zijn, en ineens uit t niets had hij vanmiddag weer overal uitslag, en t jeukt enorm, hij wordt er echt gek van, bloed chagrijnig, ik smeer hem in, met vaseline, calendula of bepanthen, weet niet wat nu t meeste helpt, maar zijn huid is op bepaalde plekken enorm rood, en op sommige plekken lijken blaren te zitten, bij de meeste gaat de vijfde ziekte gewoon in 1 x weg, maar bij Z wordt dit weer een langdradig iets heb ik t idee, las op internet dat sommige kinderen zomaar er maanden of zelfs jaren last van kunnen hebben, en ben bang dat dit Z betreft, hoop maar dat hij er morgen weer vanaf mag zijn. En hij had bij zijn mondhoekjes de boel al stuk gekrabd, en hij doet dit snachts steeds weer, dus het geneest niet, nu ben ik bang dat hij daardoor ook nog krentebaard krijgt, t is lastig te zien of de wondjes groter worden, dus ik heb er foto van gemaakt, en hou t maar goed in de gaten, voordeel van in de kinderopvang werken, ik herken t meteen als t krentenbaard is geworden, en dan ga ik ook meteen contact zoeken met de huisarts voor een cremetje.

Fanne, Miekje86 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  9. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.091
    4.347
    113
    Hoe is het met iedereen? Rustig hier de de laatste weken.
    @Nina Sanders je bent zo stil. Gaat alles goed? Ik mis je dagverslagen en denklijstjes. ;)

Ik ben echt zo dankbaar en blij! L gaat steeds beter drinken. Zojuist heeft hij gewoon in 20 minuten een fles van 200cc rustig gedronken. Hiervoor zat ik dan echt een uur! Dan was het wurmen, huilen, overstrekken en toch weer een paar slokken drinken en dan het riedeltje weer opnieuw. Zo blij dat hij nog geen aversie heeft ontwikkeld.

Nina Sanders, Mya, Miekje86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Fanne fijn dat L zo goed heeft gedronken.

Hier vandaag weinig te melden. Heb een goeie nacht gehad en kan weer positief denken ;). Met de kat gaat het een heel stuk beter. Vanmorgen hadden we kijkles bij E op school. L en ik zijn geweest. L vind groep 3 alleen nog niks, die fluisterde in mijn oor gaan we :roflmao:. Toen ontdekte hij de legohoek en ging daar maar spelen. Verder vandaag de boodschappen gedaan en met L naar de kapper geweest. Verder lekker weinig gedaan. E hoorde vandaag dat ik maandag jarig bent en nu was ze verdrietig want zij had nog geen cadeautje voor mij. Nu gaat ze zaterdag samen met man en L een cadeautje kopen voor mij. Ik ben benieuwd. En ik verheug me nu al even op een paar uurtjes rust, ze gaan met de bus vanwege de auto. Man heeft nu 2 hele enthousiaste kinderen voor zaterdag :roflmao:
    Bekijk bijlage 746813

11. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Wat fijn dat het met de kat weer beter gaat! En leuk dat de kids zaterdag even een paar uur met papa op pad zijn voor een kadootje voor jou, stiekem is die paar uur rust, al een kadootje op zich.., iig dat zou voor mij zo zijn…

Miekje86 en Fanne vinden dit leuk.
  12. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hier vannacht Z nog een keer ingesmeerd, hij ging heel lief roepen, mama mama ik jeuk, mama crème smeren.. toen ik binnenkwam zei hij al dankjewel, zo schattig. Na t insmeren ging hij weer lekker slapen. Hij wordt vrolijk wakker en de vlekken/ uitslag was weer flink geminderd, dus dacht t gaat weer goed. Gewoon naar psz geweest en opa en oma, daar zijn ze altijd donderdag, alleen vandaag hadden wij dagje vrij, lekker samen gewinkeld, en rond half 4 waren we weer bij opa en oma, schrok me rot het was veel erger geworden, hij was toen net uit bed daar en opa en oma waren ook al enorm geschrokken, hij zat veel erger onder de uitslag dan gisteren, en voordat hij naar bed ging viel t ook wel mee, wel wat vlekjes maar niet extreem zeiden opa en oma. Het zat nu enorm in zijn gezicht, zijn oogjes gezwollen, en zijn halve lichaam onder de vlekken, t leek wel op brandnetel plekken, ik dus de dokter gebeld, en moest foto’s sturen, doen ze niet graag, maar t was inmiddels al 16.00 en geen tijd voor afspraken meer, werd na paar minuten gebeld met de mededeling dat Z dus netelroos heeft, en in een heftige vorm, dus moest gelijk medicijnen ophalen en een koelzalf op de plekken smeren… maar bij het naar bed brengen kwam ik erachter dat zijn piemeltje ook helemaal gezwollen is, en daar heeft hij dus ook veel pijn aan, en hij kon de laatste uren bijna niet bewegen, alles deed pijn zei hij. Op internet vond ik dat dat er ook bij kan horen, maar hij heeft t dus enorm erg, daarbij hoest hij ook enorm veel, kan er allemaal bij horen, hij wou ook echt niet douchen, dat wilt hij normaal wel 3x per dag als t zou mogen, dus hij voelt zich echt ziek. Maak me toch zorgen over hem, t kan ook ineens in zijn keel komen en of ernstig benauwd worden, echt teveel zorgen. Het lijkt wel of hij alles altijd veel erger krijgt dan de gemiddelde kinderen, zijn broer en zus hadden bv maar paar waterpokken vergeleken met hem, en hij kreeg toen ook die ernstige huid infecties, en hij is sowieso veel vaker verkouden/ziek. En nu dus netelroos, hebben die andere 2 ook nog nooit gehad (klopt wel even af).

riean vindt dit leuk.
  13. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Wat fijn dat het zo goed gaat met de nieuwe melk, en dat hij zelf ook goed gaat drinken!

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja ja check!

De laatste tijd zo druk geweest. Lees alles mee maar kwam bijna niet aan reageren toe. Ik zal af en toe weer wat hersenspinsels droppen!

Nu ga ik er gauw uit. Klaarmaken (M roept tegenwoordig als ie wakker wordt: haiiii, eten!!!!!!!). M wacht maar even hoor. Hotel mama zit volgeboekt. O op tijd naar school en daarna ga ik even door naar de bakker voor verse kaascroissantjes.

Mya, Fanne, riean en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.793
    7.380
    113
    @Mya wat naar voor Z joh, beterschap!
    @Miekje86, fijn dat het beter gaat met de kat
    @Fanne, heerlijk dat drinken weer goed gaat, scheelt zoveel stress!

Hier ook weer present. L klaagde gisternacht de hele nacht over zere benen. Zou dat groeipijn zijn? T was een erg kort nachtje daardoor. Gelukkig vannacht wel redelijk, al.m hoest ze enorm, tot kokhalzen aan toe. Hoop echt dat alleen zij het heeft, heb geen zin in dat gedoe :rolleyes: het moet voorjaar worden, weg virusjes.

Vanmorgen ga ik de wachtrij in voor het stap budget. Ik werk een dag minder dus dacht: tijd voor studie :roflmao:
    Vanmiddag komt er volgens mij een vriendje en vanavond uit eten met vrienden :thumup:

Fijne dag!

Sansaatje, Miekje86 en Mya vinden dit leuk.
  16. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.345
    8.348
    113
    Amsterdam
    @Miekje86 onze oude kat van 14 heeft 3 weken geleden zo’n erge longontsteking gekregen dat ze op de poezen ic heeft gelegen. Zelfs de eerste nacht hebben ze gebeld dat ze het waarschijnlijk niet ging halen. 2000 euro lichter maar wonder boven wonder ze is er nog steeds. En we hadden net een week 2 nieuw mainecoon kittens erbij, de oude dame is ook mainecoon.
    Op die oude leeftijd heeft ze me echt doen verbazen! Fijn dat de kat bij jullie ook opgeknapt is!! En hopelijk een tijdje nog mee kan!

Sansaatje en Mya vinden dit leuk.
  17. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    @Mya wat naar! Hoe gaat het nu?

@riean hier werd er ook al een paar dagen geklaagd over beenpijn door de peuter.

Mya vindt dit leuk.
  18. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Het gaat al veel beter, de medicijnen verrichten echt wonderen, hij is vandaag zelfs gewoon naar psz geweest, hij wou dat zelf echt heel graag, en hij had vanmorgen nog maar paar mini plekjes, en nu al helemaal niks meer, hij ligt nu net lekker in bed. Vanmiddag heb ik nog school gesprek zoon van bijna 8, en direct daarna logopedie met Z.

Sansaatje en Miekje86 vinden dit leuk.
  19. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Heel fijn! Gelukkig lijkt het met een sisser af te lopen. Heeft hij misschien eczeem? Misschien een rare gedachtenkronkel maar zou het dus kunnen zijn dat hij een gevoeligere huid heeft dan broer/zus waardoor huid(ziektes) bij hem erger uitpakken?

20. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hij heeft nooit eczeem gehad, en verder ook niet een gevoelig huidje normaal. We grappen wel; Hij was wel een cryo, de andere kids waren verse embryo’s… wie weet ligt t daaraan, geen idee of dat kan hoor, maar zijn weerstand is wel t slechtste van de 3 kids.,.,

Deel Deze Pagina