Wij gebruiken soms de buggy nog. Als ik E op ga halen van school hebben we vaker de loopfiets bij ons. Laatst was hij niet lekker en toen heb ik wel de buggy mee genomen. Vond hij wel erg fijn. Volgende week staat de efteling op de planning en dan gaat de buggy wel mee, maar of hij er in gaat zitten weet ik niet. Verder probeer ik hem zo min mogelijk te gebruiken.
Hier gebruiken we de buggy niet meer voor Z. Vaak gaat zij achterop de kinderwagen staan als we met J aan de wandel zijn. Wij zijn nu een midweekje naar België. J heeft voor het eerst gezwommen Hebben jullie nog tips voor een outfit naar een bruiloft? In juni gaat een vriendin trouwen, maar ik heb echt kledingstress. Ik wil graag een jurk met korte mouw. Ik vind maxi erg mooi, maar met mijn 1.60m is dat vaak echt te lang, haha. Iemand tips?
@Magnolia29 hier wel de buggy in de auto maar pak hem alleen als het moet. Als het aan mij had gelegen had ik hem allang de deur uit gedaan maar het is een wegloper, luistert niet goed dus soms moet het wel. Grootste punt is dat hij er wel zelf uitkwn of zo hard gaat gillen dwt je hem er uiteindelijk uithaalt. Laten we het zo zeggen, ontspannen weggaan met hem met of zonder buggy zit er nog niet echt in. Alleen waar je vrij kunt lopen zoals in de kinderboerderij is het enigzins ontspannen omdat het relatief veilig is maar op straat schiet ie alle kanten op en in winkels ook. Gelukkig zijn er ook momenten dat ie wel lief aan de hand kan lopen. @riean hoe ging dat op school met je derde? Ik ben dus zo bang dat ie daar in de pauze wegloopt of geïnteresseerd in iets is en het dan achterna loopt en ze dat niet tijdig niet doorhebben.
Oh op school nooit problemen. Maar echt weglopen is bij onze school bijna onmogelijk vanaf het kleuterplein, dat is zo veilig, voor hij via het grote plein eraf was gegaan had al lang iemand hem gezien en tegen gehouden. Ook binnendoor is erg ingewikkeld vanaf de kleuterklassen, gelukkig. Maar Sowieso speelden de problemen die we thuis ervaarden op school totaal niet, daar was/is hij een ander kind, dus wie weet valt het daar erg mee bij jouw jongste. Overigens ís het probleem voor hem wel school, ondanks dat hij daar totaal ander gedrag vertoont dan thuis. Maargoed dat gaat aangepakt worden gelukkig.
Z is precies zo, wat een drama vandaag met hem, echt gillen om niks… maar zoals jij het beschrijft is het hier dus ook…
Ik ben vandaag de deur niet uit gegaan maar manlief wilde hem wel meenemen. Zonder buggy. Hij zag zooooveel dingen det ie mega enthousiast was over al het speelgoed dat hij zag. Hij wilde vooral kopen hahaha maar liep wel goed aan het handje begreep ik. Maar winkelen bijvoorbeeld doe ik zelf echt liever niet met hem. Ik krijg daar enorme sstress van. Mijn man is een stuk relaxter en vind het gedrag dan minder storend maar ik kan er niet tegen haha. De oudste twee willen heel graag met hem spelen buiten voor onze deur. Maar dat mogen ze absoluut niet (al is de oudste 13 en heel verantwoordelijk). Ik zeg altijd het ligt niet aan jullie maar aan jullie broertje. Het is te gevaarlijk voor hem omdat ie alle kanten opvliegt en gewoon niet stopt als je STOP roept.
Dan hoop ik echt dat hij daar wat meer indimt. Het schoolplein is wel omringd met een hek maar pff, ik vind de gedachte gewoon zo eng want zie gewoon hoe ondernemend en nieuwsgierig hij is.
Z luistert dus ook niet naar stop! Vorige week nog rende hij ineens de weg op, terwijl hij vlak daarvoor goed luisterde. Hoop stress krijg ik daarvan ook, andere 2 kids deden dat nooit, Z lijkt er een spel van te maken, al meerdere keren ook uitgelegd dat auto’s hem niet kunnen zien, en dat hij heel veel pijn kan krijgen, maar het heeft weinig zin. Na de zomervakantie moet hij naar school, de 2 oudsten gaan al paar jaar zelf nu, ze willen hem dolgraag mee nemen, maar dat gaat zeker niet gebeuren voorlopig… ze willen ook met hem naar de speeltuin, hier echt heel dichtbij, maar ook dat mag niet, alleen in de achtertuin met de poort op slot mag hij spelen….
heel herkenbaar. Dat het zweet je uitbreekt. Maar hier dus ook alleen buiten onder toezicht van een volwassene. Al moet ik eerlijk bekennen dat opa en oma geen last hebben van dit gedrag. Dan kan hij prima luisteren. Ik ken dit ook niet van mijn andere kinderen.
Hier is hij volgens opa en oma braaf… rent nooit weg en kan hele afstanden lopen zonder te zeuren of weg te lopen….
Fijn om te lezen dat wij niet de enigen zijn met een die z'n oren mist V is echt zo anders dan N. Die hoefde ik maar 1x te waarschuwen en dan deed ze iets niet meer. Bij V kan ik waarschuwen en uitleggen wat ik wil, waarom iets gevaarlijk is of gewoon geen goed idee is, maar meneer moet en zal het toch uitproberen. Of een oplossing verzinnen. Doodvermoeiend Geen buggy gevonden trouwens, dus ga er maar gewoon een bestellen
Buggy: hier wilden zowel O als mini O er al niet meer in zodra ze konden lopen. Dat hebben wij sindsdien eigenlijk ook niet meer gedaan. Prima, want ik vind het best ondingen. ze liepen bij ons ook altijd gewoon mee, al loop je dan wel het risico dat je niet ver kunt lopen. Hier gaat dus enkel M nog wel in de buggy (die kan natuurlijk pas net lopen) en L zit in de omgebouwde wagen. Ze ligt nu even tijdelijk in het campingbedje want het ledikant waar mini O nu nog (prinsheerlijk overigens) in ligt, gaat straks naar haar in het nieuwe huis. Peuterbed en toebehoren hebben we voor mini O al in huis maar gaan we nu niet voor een dikke maand nog opzetten. Ik heb voor de 2 oudsten hetzelfde peuterbed (Woodies Noble toddler bed) en de 2 jongsten liggen dan in het ledikant (heel basic, eikenkleur van de Ikea). 2 oudsten hebben hetzelfde bedhemeltje in ‘mustard yellow/gold’. L krijgt het hemeltje dat M nu heeft (beige met gouden stippen) en M heeft nieuwe: Pruisisch blauw met gouden sterren. Hij krijgt denk ik ook de grote planetenmobiel op z’n kamertje en de maanlamp van Zoe Rumeau dus ik vond het mooi bij elkaar passen.
Klinkt heel leuk @Nina Sanders! Als je tegen die tijd zover bent; erg benieuwd naar foto's of moodboards haha! Hoe gaat het trouwens met zwemles van O, schiet dat al een beetje op?
Morning, wat zijn jullie weekendplannen? Gisteren zijn we naar Plopsaland geweest (hebben abonnement) en de kinderen vonden het weer fantastisch. V durfde ook ineens meer; in de achtbaan en de vuurtoren. Kun je echt aan merken dat hij ouder wordt Ik ga zo boodschappen doen, N heeft paardrijles en aansluitend een kinderfeestje op de manege. Ze is er dan van 11.30u tot 14.30u en ze heeft er onwijs veel zin in! Daarna gelijk door naar m'n zusje, die is jarig vandaag. Fijne dag allemaal!
Wij hebben nu heerlijk een weekje vakantie, al hoe wel ik denk er nu wel even anders over. Sinds E en L wakker zijn is het alleen maar ruzie maken. Gaat zo een lange week worden. We blijven lekker thuis en kijken wel wat we gaan doen. Donderdag is E jarig en dan willen we als het weer mee werkt naar de efteling. Koningsdag hebben wij niet heel veel gedaan. In de ochtend zijn we naar de mini kermis geweest (blik gooien, eendjes vangen, brandje blussen, eierkoeken versieren enzo). Daarna vrachtwagens zwaaien (komen ieder jaar 150 vrachtwagens door de gemeente (verschillende dorpjes). De chauffeurs touren dan met mensen met een handicap die zich dan echt koning(in) voelen en zwaaien naar iedereen en ondertussen luid toeteren). Daarna is E met een vriendinnetje mee gegaan om te spelen en L heeft heerlijk met water in de tuin gespeeld. En wik hebben even genoten van de rust en zon. Helaas mijn gezicht is al verbrand (gelukkig nu wel al bij aan het trekken) Bekijk bijlage 749061 Bekijk bijlage 749062 Bekijk bijlage 749063
Nou ben nog niet zo gevorderd met het huis verder want we pakken enkel de muren en vloeren aan. Die zijn nu besteld etc. en qua meubels nemen we ook gewoon alles mee. Enkel wat nieuwe dingetjes omdat we kinderkamers in te richten hebben en wellicht nog een keer een nieuwe kast of stoel, maar dat is het dan ook. Maarja, als ik iedereen in het inkomenstopic moet geloven dan is dat meeeeeeegaaaaa luxe (heb niet eens m’n inkomen gepost daar ). Tegen die tijd zal ik sowieso fotootjes plaatsen hoor. Met de zwemles gaat het eigenlijk best goed. Hij vindt het tegenwoordig echt leuk en deze week (en volgende week) moet hij 3x zwemmen omdat hij nog twee inhaallessen had. Das wel even een gedoe hoor, drie dagen op rij heen en weer maar voor het goede doel. Ben benieuwd wanneer hij weer een niveautje hoger gaat, hij is nog niet zo heel lang bezig. Vanaf half januari. Hoelang heeft N erover gedaan? En zwom ze 1 of 2 keer per week?
Gefeliciteerd met je zusje! Hoe is de situatie eigenlijk ten op zichte van een poos geleden? Is de rust weer helemaal terug gekeerd? Hier niet zo veel plannen. Heerlijk, gewoon wat aanmodderen. O is bijna klaar met zwemmen en vanmiddag hoop ik even met z’n allen naar buiten te gaan. Is nog steeds een uitdaging met de verschillende slaapjes van M en L.
Eindelijk lekker weer!! Ik heb vanochtend de tuin achter lekker opgeruimd en schoon gemaakt. Ben gisteren naar de intratuin geweest en had wat leuke nieuwe plantjes gekocht. Dus het ziet er lekker fris uit buiten. Ook voor binnen voor de nieuwe kasten wand wat leuke dingen bij elkaar gezocht! Bekijk bijlage 749067 Bekijk bijlage 749066 Met Koningsdag zijn wij hier het dorp in geweest. Rondje over de markt gelopen en daarna nog bij het podium met muziek gestaan. Q weer lekker gedanst, wij bijgepraat met bekende. Altijd gezellig!
@Magnolia29 Mag ik jou een werkgerelateerde pb sturen? Als het goed is heb je vakantie dus als je het niet op prijs stelt hoor ik het graag.