♡ De 1000+ dagenclub | Pt. 5 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 1 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.621
    10.827
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Nog gefeliciteerd
     
    jvsd92 vindt dit leuk.
  2. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.786
    6.044
    113
    Vrouw
    Nog van harte @jvsd92! Is 92 je geboortejaar?
     
    jvsd92 vindt dit leuk.
  3. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Jazeker! 31 it is. :D
     
    Mya vindt dit leuk.
  4. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.786
    6.044
    113
    Vrouw
    Wat een broekie! :roflmao: Heerlijk hoor je dertiger jaren. :)
     
    Mya, jvsd92 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  5. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.894
    4.168
    113
    @jvsd92 van harte gefeliciteerd! Je bent net zo oud als mijn broer(tje) onder mij, die wordt deze week ook 31.
     
    Mya en jvsd92 vinden dit leuk.
  6. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.401
    23.010
    113
    Vrouw
    @jvsd92 Nog gefeliciteerd! 31, heerlijk jong nog :D Hoe ging het in de bios met Q, naar welke film is hij geweest?
     
    Mya en jvsd92 vinden dit leuk.
  7. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.401
    23.010
    113
    Vrouw
    @Fanne Geniet morgen nog even van je laatste verlofdag! Kan me helemaal voorstellen dat je geen zin hebt om weer te beginnen. Hoeveel weken moet je nog tot de vakantie? :p Hier nog 11, ik zou er bijna een kalender voor maken :roflmao:
     
    Mya en Fanne vinden dit leuk.
  8. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.401
    23.010
    113
    Vrouw
    Ben hier gelukkig weer opgeknapt, heb gisteren de hele dag ook veel geslapen :eek: Heel vreemd, maar zal het wel nodig hebben gehad.
    Vandaag veel in/om het huis gedaan, man is net weer vertrokken en V ligt in bed maar wil niet slapen :rolleyes:

    N is vreselijk misselijk dus die ligt al even in bed. Heb alvast maar een bak naast haar bed neer gezet :o:

    In deze vakantie zijn 2 vaders van 2 leerlingen uit dezelfde groep 8 overleden (beide aan kanker). Geef ook af en toe les aan die groep. Zal morgen wel heftig worden als ze elkaar allemaal weer zien, ook voor ons als leerkrachten. Ik ken de leerlingen al vanaf kleuter af aan en de vaders dus ook... Nooit leuk zoiets. Bah. Zie er best wel tegenop.
     
  9. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Thanks! Ging super goed! Hij vond het geweldig. Iets met een dikke kat, :roflmao: weet de naam niet haha.
     
    Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  10. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Fijn dat je bent opgeknapt! Oh wat naar zeg.. :( Dat zal vast een beladen dag worden, logisch dat je daar tegen op ziet. Hopelijk kunnen ze als groep elkaar helpen/opvangen. In groep 7 is er een klasgenootje van mij overleden, we zijn toen als groep zo sterk en een ‘team’ geworden. Zijn toen nog tot eind middelbare school met zijn alle op haar sterfdag naar haar graf geweest en gingen daarna langs haar ouders.
     
    Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  11. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Oh wat grappig! :D
     
  12. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.894
    4.168
    113
    @Magnolia29 oh wat heftig zeg! Pfoe dat lijkt me bijna onmogelijk om zo met die klas te moeten starten. Wat zeg en doe je dan wel en niet? Lijkt me zo lastig! Hopelijk hebben die leerlingen ook wat steun aan elkaar. Hebben jullie daar een methode/handreiking voor op school? Op de basisschool waar ik gewerkt had hadden ze die. De hebben ze toen aangeschaft op het moment dat er bij een vader van een leerling terminale kanker werd ontdekt
    Hij overleed twee weken nadat de diagnose gesteld werd. Ik had die leerling niet, dus heb me er toen niet goed in verdiept eigenlijk. In ieder geval sterkte voor het moment dat je voor die groep moet.

    Ik ben naar aanleiding van je berichtje gaan tellen. Nog 10 weken tot de vakantie. Ik weet van de andere keren dat op het moment dat ik voor de klas stond dat ik dacht: Oh, ik kan het nog. Dus ik hoop dat dat nu ook weer zo is en dat ik er van geniet. Meestal is dat wel zo.
    Maar ja, ik heb ook gewoon een fijn verlof gehad. L is gewoon een droombaby. A was een makkelijke baby, maar L denk ik nog makkelijker. Maar hij is minstens net zo vrolijk en misschien nog wel vrolijker dan A. Heel de tijd schateren en lachen. Als hij wil dat we naar hem kijken gaat hij mega hard lachen en kraaien, net zolang tot we naar hem kijken. Ik ben zo verliefd op dat mannetje. ❤️
     
    Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  13. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.401
    23.010
    113
    Vrouw
    Och jeetje wat heftig ook voor jullie zeg! En wat mooi dat jullie dat als groep nog zo lang hebben gedaan.
     
  14. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.401
    23.010
    113
    Vrouw
    Wat een fijne afsluiting is de derde dan ook voor jullie, dat je mee hebt kunnen maken hoe fijn het ook kan zijn. Zo blij voor jullie! En zo te lezen is L een heerlijk mannetje, kers op de taart dus ;)
    Dat gevoel van; Oh ik kan het nog, herken ik heel erg. Beide keren ook gehad haha!

    We hebben er geen methode voor, maar als stichting hebben we wel een rouwkist die je kunt gebruiken. Met prentenboeken, leesboeken, draaiboek dat je kunt volgen, hoe je een kringgesprek houdt met verschillende leeftijden enz. Het ligt ook heel erg aan de leeftijd/de groep/het kind zelf hoe diep je er op in gaat en wat je wel/niet doet. Op de andere school waar ik werk is in de kerstvakantie een vader overleden, ook van een gr 8 leerling, en die jongen wilde het er tot 9u die ochtend over hebben en daarna 'gewoon' aan het werk. Juist om even met iets anders bezig te zijn. En dat is allemaal goed natuurlijk, zolang het maar in het belang van het kind is.
     
    Fanne en Mya vinden dit leuk.
  15. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Zeker. Alvast veel sterkte en succes gewenst morgen hè!
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  16. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.607
    2.172
    113
    Oh jee, hopelijk wordt N niet ziek, wel slim om alvast een bak naast haar te zetten, hopelijk niet nodig!

    Heftig hoor van die leerlingen, snap dat je er tegenop ziet, nooit fijn dat soort gebeurtenissen. Sterkte!
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  17. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.607
    2.172
    113
    Hier had zoon die van 8, een teek in zijn borstkas. Ik zag m zelf, hij was erg moe van de voetbal, meerdere wedstrijden vandaag, en moe van gisteren hele dag slenteren in de Efteling… dus ik ging m afdrogen ( vaak doet hij alles alleen eigenlijk) dus toen zag ik iets in borstkas, leek op klein uitstekende wondje, maar was wel bedacht op een teek, en ja hoor dat was t. Wel echt een mini, zat er denk ik nog maar net vandaag in, gelukkig heeft vriend m gelijk verwijderd, ( doet hij serieus bijna dagelijks bij onze kat) en hij had hem in 1x te pakken en hij was helemaal heel.
     
  18. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.894
    4.168
    113
    Die rouwkist kleingoed en het is idd vooral belangrijk om het kind te volgen.

    Ja, L is echt de kers op de taart! Zo blij dat we hem nog hebben gekregen! Het is ook helend volrde periode na de geboorte van J. Ik kan.nu foto's van hem kijken al baby en denken: wat een schatje was het toch, ipv te herinneren hoe akelig ik me toen voelde.
     
    Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  19. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.621
    10.827
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik kon vanmorgen wel even huilen. Alle spekken waren gescheurd en vielen uit elkaar :cry:. Vanmorgen stond ik dus om 7.15uur in de jumbo om chips te kopen. Was E gelukkig ook blij mee.

    E was erg nerveus voor het trakteren, ze is gisteravond zeker tot 22uur in de weer geweest. Daardoor hield ze ook een poos L wakker. Die hangt nu even moe voor de tv ;). Vanmiddag mag ik weer gaan werken, stiekem nog niet heel veel zin in. Maar aan de andere kant weer in het normale ritme zitten is ook wel weer lekker.
     
    Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  20. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.621
    10.827
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Magnolia29 sterkte vandaag. 2 in 1 klas lijkt mij helemaal heftig. Al is 1 ookal heftig.

    @Mya goed dat jullie die teek hadden ontdekt. Nu maar goed in de gaten blijven houden. Hopelijk krijgt hij geen gekke dingen van die teek.

    @Fanne geniet van je laaste verlofdag. Herkenbaar het aftellen naar de volgende vakantie. Hier nog 3 maanden en dan ben ik 2 weken vrij. Als ik het rooster rond krijg dan ben ik 2 juni vrij en dan gaan de kinderen heerlijk naar de opvang. Even een dagje voor mij zelf. Kijk er nu al naar uit ;)
     
    Mya, Magnolia29 en Fanne vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina