Ohhh fijn! Ik ben met 30 weken gestopt. Was er zo klaar mee. En inmiddels voel ik me een vette zeekoe (sorry voor mijn bewoordingen maar dat ik exact hoe ik me voel). Met mij gaat het vandaag so so. Eigenlijk was afgelopen zondag en gisteren te veel. Eerst al mijn rug door het haren wassen in de wasbak en het gebuk. Dan ook gewoon regelmatig het getil van mini O (trap af, uit bed etc) en van M. En gisteren kantoordag dus ook veel in dezelfde houding. Eenmaal thuis nog gestofzuigd, toiletten gedaan en vaatwasser uitgeruimd… allemaal dingen die funest zijn voor mijn rug. Want echt, die buik. Mijn hemel ik ben er echt klaar mee. En tsja, daar moet ik dan vandaag een beetje voor boeten. Heb de hele dag al zo’n stekende rugpijn icm pijn down under . Mijn lijf voelt zo zwaar en vermoeid ik kan soms wel janken maargoed. Nog even volhouden hier. Ben wel echt blij dat ik bijna met verlof ga en dat ik niet meer naar kantoor hoef. Sowieso ben ik al wat dingen aan het overdragen en dat geeft me iets meer mentale rust. Komend weekend gaan we de vliering opruimen (geeft ook ruimte in mijn hoofd!) en do wordt het schuurtje afgemaakt. Maar we hebben hulptroepen ingeschakeld want no way dat ik me veel ga inspannen. Ik hoop oprecht dat ik volgende week als mijn verlof start ook wat rust kan pakken. En dat ik het mezelf ook vooral gun. Mijn hoofd zit zo vol.. Buiten het geklaag dat ik er klaar mee ben gaat het goed. Morgen controle bij de vk en dan krijg ik de verwijzing mee voor een inleiding dus kan ik een afspraak maken. Ben reuze benieuwd of ze nog steeds met haar hoofdje naar beneden ligt. Verder ook acupunctuur.
Vandaag erg drukke dag gehad op het werk. Was niet leuk meer zo druk. Ik moest ook optijd weg ivm informatieavond op school. Wij zijn ook net terug hiervan. Men wat een informatie hebben we gekregen. Ik snap wel nu waarom E regelmatig zo moe is. Wel leuk om te zien qat ze doen in de klas, ze hadden ook filmpjes opgenomen in de klas. Super leuk E deed ook een aantal vragen beantwoorden, trotse mama dat ze het goed had
@Katin87 Fijn dat je nu een beetje weet wat de planning is! Vond ik in elk geval toen wel met V, dan heb je iets om naar uit te kijken en weet je ook; dan gaan ze wat proberen. Gaf mij toen wel rust! @Nina Sanders Kan me zo goed voorstellen dat het nu even allemaal heel intens is! Hopelijk straks met je verlof meer tijd voor rust en ontspanning!
Het is hier ook hectisch! M'n zusje heeft eindelijk een ander huis hier in de buurt gevonden, dat ging allemaal heel snel ineens dus we zijn met z'n allen flink aan het klussen. Man kwam gisteren thuis en vandaag hebben we beide meegeholpen in het huis. Vanavond nog informatieavond voor ouders op m'n werk, dus ik ben kapot Lig alvast in bed. Nog een rondje social media checken en dan slapen.
Toevallig wilde ik net vragen hoe het met je zusje ging. Maar wat fijn, een ander huis! Moet er veel aan gedaan worden? Fijn dat jullie snel met een klusteam paraat stonden. Al geboekt voor de herfstvakantie?
Helloooooo wat een rust hier. Even een korte update want ik sta op het punt om O van school te halen. vanochtend controle gehad bij de vk. Baby lag nog steeds met hoofdje omlaag. Dat is dus top. Volgende controle over 2 weken met 37 wk. Indien mogelijk wil ze wel proberen om dan al te strippen want ze kon wel zien dat ik er een beetje doorheen zat (ik heb eerlijk besproken dat ik wel wat angst heb om die kraamperiode uitgeput in te gaan en zie gewoon op tegen straks 7 man in huis na de geboorte • het zweet breekt me uit als ik alleen al daaraan denk). Dat is echt de vermoeidheid die spreekt icm met rugpijn / pijn in mijn bekken door die grote buik. Ik heb absoluut goede dagen maar zoals gisteren bijv valt het me enorm zwaar en zie ik liever iedereen gaan dan komen . Dat logge lijf werkt gewoon niet mee dan en dat ik zo slecht slaap ook niet. Verder consult met de gyn gepland volgende week dinsdag om in elk geval een einddatum te bepalen mocht de kleine dame besluiten het nog heel lang naar haar zin te hebben in de buik. Voorwaarde natuurlijk dat zowel mijn lichaam als baby signalen geven toe te zijn aan de bevalling want eerlijk gezegd heb ik nog nooit een ballon nodig gehad en was strippen altijd voldoende. Dat geeft me wel rust en de bevestiging dat mijn lijf al wel wat voorwerk doet. Ben heel benieuwd wat het uiteindelijk wordt. Kleine stapjes dichterbij. Morgen komt mijn moeder mij heel lief helpen met wat dingen. Ze neemt de babywas mee, haalt O van school en rijdt naar de stad voor een boodschap. Ook mijn broer komt de schuur af maken en mijn man heeft schoonvader ingeschakeld om komende za ochtend de hele vliering op te ruimen en vuil te storten met een aanhanger. Dan heb ik volgende week als mijn verlof start tijd, rust en ruimte om kleding uit te zoeken, flessen en spenen uit te koken (doe ik alleen voor de eerste keer gebruik haha) en evt bij te kopen wat ik nog mis en nog wat kleertjes bij te shoppen! Het einde is nabij!
Onze update is korter, het is niet onze dag . Begon vanmorgen al met een zwaar chagerijnige E omdat ze gisteren te laat naar bed is gegaan. Ze smeet der kleren door der kamer. Uiteraard met naar school brengen mega regenbui . Auto moest getankt worden, bij de eerst pomp werd mijn pas geweigerd. 2de pomp ging gelukkig goed. Kwam thuis na het tanken en boodschappen doen met een chagrijnige L. Was ik vergeten te pinnen voor de glazenwasser (en die was uiteraard net bezig toen ik thuis kwam) dus weer terug naar een pinautomaat. Uiteraard was die in storing. Glazenwasser heeft dus even pech, betaal het de volgende keer wel. Begin van de middag toch maar de huisarts gebelt, L heeft een lelijk plekje op zijn vinger. Ik vermoed krentenbaard, mocht een foto opsturen. Huisarts verdenkt hem er ook van mocht een zalfje ophalen. Net dus even opgehaald. L mee op zijn loopfiets en voorzichtig staat niet in zijn woordenboek. Meneer crosst over een voetpad wat net opnieuw is aangelegd en en gaat onderuit. Met een bloedneus tot gevolg. Ben nu wel even klaar met vandaag . Word heel makkelijk koken vandaag
Dan kan ook alles tegenzitten op een dag. Begrijpelijk dat je makkelijk kookt. Ik zou iedereen op tijd in bed doen en op de bank ploffen en zoek het allemaal maar uit.
Dat was ik voor vanavond zeker ook van plan. Zo dadelijk alleen nog het douche ritueel overleven, het is haren wasdag vandaag.
Sinds 19uur liggen beide kinderen op bed. E was op het einde hondsbrutaal en krijsen in de tuin. Na paar keer waarschuwen gezegd dat ze als eerste moest douche en direct door naar bed. Na het douche even gepraat waarom en zo. Daarna L gedoucht, verhaaltje gelezen en naar bed gebracht. Toch nog even wezen kijken bij E omdat het zo stil was, lag ze gewoon al diep te slapen. Hopelijk slaapt ze door tot morgenochtend
Hier ook overleefd hoor. O ging vanmiddag nog bij een vriendje spelen. Heel irritant want ik wil gewoon dat dat van tevoren wordt afgesproken en niet dat ik voor jan l*l naar school rijd. In groep 1 snap ik het nog maar nu.. ik heb ja gezegd met als voorwaarde niet bij ons thuis (hallo zeg, stel het je voor..). Maar ga daar wel afspraken over maken. Ik wil als er gespeeld wordt dat we het a) van te voren afspreken en b) ook bespreken welke dagen kunnen. Zo voorkom ik dat we voor niks naar school rijden en dat ik een kind hier over de vloer heb terwijl ik eigenlijk andere plannen had of wellicht nog wat voor mijn werk wilde doen (soms heb ik een overleg en dat kan ik O rustig wel zelf even aan het werk zetten). En voorlopig dus echt even niet hier ik ben hoogzwanger en het is druk genoeg nu. Verder liggen de jongens er sinds 19 / 19.15 in dus mooi op tijd. Alleen nu moeten we dus nog wat verzinnen qua eten. Tsja, zo gaat dat soms hier normaal zou 1 van ons gerust al overdag hebben gekookt (het lukt echt niet om einde dag én te koken én te douchen én iedereen op tijd erin te krijgen én te dweilen etc). Over het algemeen gebeurt dat ook niet en doen we gewoon dingen tussendoor als iedereen thuis is zodat we ook avond kunnen hebben. Straks ook maar even een fijn douche ritme weer zoeken maar daar gaan we vast uitkomen aangezien we maar 2 kantoordagen hebben en gerust ook in de ochtend of vroege avond kunnen gaan. Alleen momenteel is het voor mij echt lastig om volwaardig mee te draaien met de zorg voor de kinderen en het huishouden. Nog een reden waarom ik het zat ben . Ik wil weer normale eettijden haha. Maargoed dat komt allemaal wel. Het is dat we gelukkig kunnen thuiswerken want anders zou ik niet weten hoe we werk en zoveel kinderen zouden kunnen combineren. Ws hadden we er dan ook geen 4 gehad . Ik zoek nog een nieuwe serie om met man te volgen. Iemand een suggestie?
Goedenavond! @Nina Sanders ik voel met je mee, logisch dat je er soms doorheen zit. Ik heb beide keren ook een mega grote buik gehad op het laatst en dan gaat echt alles zeer doen. Fijn dat je een verloskundige hebt die met je meedenkt. En ook heel fijn dat de baby nog steeds goed ligt. @Miekje86 Wat een dag zeg! Gelukkig liggen ze nu op bed! Groot gelijk dat je het eten simpel hebt gehouden! Het was een drukke dag qua werk. Man was eind van de middag met de jongens naar de kinderboerderij gegaan, dus zo kwam ik in een stil en leeg huis thuis. Heerlijk! Tijdens het eten waren ze allebei heel vervelend. Niet willen eten, moeilijk doen enz. J ook super boos toen hij uit bas moest en rekken bij het naar bed gaan (allerlei dingen verzinnen die eerst nog moeten of hij vergeten moet en drama schoppen als her niet mag). Toen we uiteindelijk boven waren, lagen ze gelukkig binnen 3 minuten allebei op bed. Nog een uurtje gewerkt en nu is het mooi geweest! Fijne avond nog!
Hangt er iets in de lucht ofzo met die moeilijke dagen?! Vreselijk! Het is hier precies net zo haha. Ik heb vreselijke spierpijn van het klussen gisteren Echt, ik kan amper lopen. Laat staan zitten. Ik laat mezelf dus steeds op een stoel/bank vallen, tot hilariteit van man Niet te doen dit joh haha. Morgen nog werken en dan weekend. Helemaal ramvol gepland nu met het helpen klussen. En m'n moeder wordt vrijdag 60 (vader is vorig jaar 60 geworden) en na de hele Covid periode, geven ze zondag een groot feest met alle vrienden/familie. We gaan bbq'en en er staat dat er 18 mm regen gaat vallen Hebben wij weer!! Nou ja, komt vast goed. Fijne avond en hoop voor iedereen een betere dag morgen!
@Nina Sanders Yes, we hadden al geboekt hoor! Had ik ook al gedeeld. We gaan in de herfstvakantie 3 dagen/2 nachten naar Disney. En een dag eerder vertrekken we al richting Parijs en slapen we in een hotel 10 minuten bij het park vandaan. Mega veel zin in!!
@Katin87 Ik wil iedere keer vragen hoe het gaat, maar je ook niet chagrijnig maken als er steeds nog niks loos is Maar ik doe het toch; hoe voel je je?
Klinkt goed @Magnolia29 ennehhhhh, dat op de bank laten vallen herken ik Mijn hele lijf doet zeer vanaf rug tot knie (rugpijn, pijn bekken, zere spataderen, maar ook een pijnlijke ribboog). Het is gewoon genoeg Ze is nog verre van ingedaald en ik hoop stiekem wel dat dat nog gaat gebeuren. Krijgt mams in elk geval meer lucht. En ik overweeg om pcm te nemen voor mijn rug maar eigenlijk wil ik dat niet. Dan kan ik aan de gang blijven.