♡ De 1000+ dagenclub | Pt. 5 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 1 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Fijn dat er een einddatum is @Katin87
    Het aftellen kan nu écht beginnen :o: Zo spannend. En dinsdag is al vet snel!

Katin87 vindt dit leuk.
  2. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Het is al bijna 7 uur. Hoezee :o:

Mya en Nina Sanders vinden dit leuk.
  3. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Hier waren ze zo moe en hangerig en verkouden dat ze 18:30 er al in lagen. Ik zit op de bank en luister naar de regen. Zelf ook moe en verkouden en hangerig. Ik wil niets dit weekend. Hangen en slapen.

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  4. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.167
    4.420
    113
    @Katin87 heerlijk! Het einde is in zicht! Merk je iets van het strippen?
    @Nina Sanders weer zo'n kort nachtje. Gek hè dat alles dan opeens relatief is en dat je dus daarmee al tevreden kunt zijn.

Hier prima dag gehad. Al heeft het heel de dag geregend en heb ik dus niets bijzonders kunnen doen. Maar A en J waren weer heel lief vandaag. Geen ruzie gemaakt en heel lief samen gespeeld. Ze hebben lekker lang geslapen vanmiddag en nu zijn ze nog even met man mee en heb ik het rijk alleen.

Vanmorgen mijn glucose geprikt. Overdag zijn mijn waardes goed, maar vanochtend was het voor de tweede keer net iets te hoog (5.5). Komende dagen maar iedere ochtend prikken om het goed in de gaten te houden.

Mya, Nina Sanders en Magnolia29 vinden dit leuk.
  5. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Ik heb een beetje beurs gevoel van onder en af en toe een beetje kramp, maar heb nog niet het idee dat het door gaat zetten. Ik stel je gewoon in op dinsdag en dan kan het alleen maar meevallen :)

Mya, Nina Sanders, Fanne en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.186
    4.325
    113
    @Fanne denk dat ik je bericht gemist heb over een ruggenprik? Heb je die bij de eerste twee niet gehad?

7. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.167
    4.420
    113
    Klopt. Nee, bij A en J heb ik alleen een pethidineprik gehad. Ik had bij allebei beenweeën, waardoor ik helemaal verkrampte. Na de pethidineprik ontspande ik en ging de ontsluiting heel snel.
    Het nadeel is alleen dat die maar 2 uur goed werkt en daarna ging ik trillen en voelde me echt heel akelig en due fase duurt nog 2 uur. Tijdens die fase is A geboren en ik kon me niet meer goed op de weeën en hem kunnen concentreren. Ik was niet meer helder . Bij J heb ik die prik een 45 minuten voor zijn geboorte gehad. Bij zijn geboorte was ik wel helder, maar ik ben toen ook flink akelig geweest na zijn geboorte. Ik was het toen ook niet van plan om hem te nemen, maar de laatste cm ontsluiting kwam maar niet en ik wist dat het bij A echt we hielp. En het woord keizersnede viel al en dat wilde ik voorkomen. Vandaar dat ik dit keer een ruggenprik overweeg.

Heb jij ervaring met een ruggenprik?

Mya vindt dit leuk.
  8. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.756
    2.234
    113
    Hier alles prima hoor, kom net thuis van de bios, waren naar Soof 3 geweest. Vond van de week bioscoop bonnen die tot morgen geldig waren… Me moeder had opgepast, en ze waren alledrie gewoon goed gaan slapen gelukkig. Mijn moeder is niet de jongste meer en helaas dus ook niet zo mobiel meer, komt amper de trap nog op, dus ben blij dat t goed gegaan is.

Over bevallen: hier 3x bevallen aan een infuus, met iets dat ik tijdens de heftigste momenten kon inzetten, haalde de scherpste randjes ervan af, ruggeprik was ik veel te bang voor, hou niet zo van naalden… en ook niet t vertrouwen dat ik stil genoeg zou kunnen zitten of zo.

@Katin87, hoop dat je bevalling gewoon snel uit zichzelf start, en anders: t aftellen is nu echt begonnen!

Fanne en Katin87 vinden dit leuk.
  9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.186
    4.325
    113
    Dat klinkt heftig. Maar nee, geen ervaring.
    Bij alle drie geen pijnbestrijding gehad. Waar het bij de eerste twee goed te doen was (natuurlijke weeen) kreeg ik bij de derde weeopwekkers en die bevalling heb ik vanag het begin bewust meegemaakt waardoor ik op een gegeven moment toch om iets vroeg. Maar voor een ruggenprik en al het andere was het al te laat. Dus wilde eigenlijk meer zeggen vraag het tijdig aan. Uiteindelijk kwam het vanzelf goed. Bij de eerste twee twijfelde ik of de bevalling begonnen was en ging ik bij de eeeste met 5cm naar het ziekenhuis terwijl ik dat dus niet doorhad. En bij de tweede was er al bijna ontsluiting waardoor het ziekenhuis geen optie meer was en ook daar twijgelde ik of de bevalling wel begonnen was. Bij de derde dus eerder aan de bel getrokken en was ik om 11 uur in het ziekenhuis en werd hij pas om 16.45 geboren. Dat hele proces van ontsluiting heb ik dus veel bewuster meegemaakt.

Fanne en Mya vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Fanne is een TENS niet iets v je?

11. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.167
    4.420
    113
    @Boordevol Bedankt voor je reactie! Ja, ik wil er inderdaad dit keer vroeg bij zijn.
    @Nina Sanders nee, ik denk het niet, omdat ik iets wil waardoor ik gewoon echt kan ontspannen en niet alleen olaatselijk in te zetten is. Voor nu klinkt de ruggenprik goed, dus dat ga ik donderdag met de gynaecoloog bespreken.
    @Katin87 ik hoop niet dat je het vervelend vind als ik het vraag, maar hoe gaat het met je?

Nina Sanders en Mya vinden dit leuk.
  12. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.684
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Katin87 fijn dat er een eind datum in zicht is. Hopelijk helpt het strippen al, elke cm die je alvast er bij krijgt scheelt weer.

@Fanne balen van je suikerwaarde. Ik had bij L ook 1 week dat ik een paar keer nuchter te hoog was en de rest van de dag gewoon goed. Moest toen x aantal dagen nuchter prikken en als daar iets in te hoog was moest ik aan de medicatie. Alsof mijn lichaam die dreiging hoorde want sindsdien was het weer normaal. Hopelijk gebeurd dat bij jou ook.

@Nina Sanders wat super lief van je collega's.

Fanne en Mya vinden dit leuk.
  13. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Het gaat goed hier! Gisteren heb ik af en toe menstruatieachtige krampen gehad, maar het heeft niet doorgezet. Wel bloed- en slijmverlies gehad, dus er zal wel iets op gang zijn gebracht, maar dat is ook weer gestopt. Achja, 20-9 is een prima datum. Meisjes gaan op maandag altijd naar school/bso en de opvang. ‘s Avonds gaan ze uit logeren, zodat wij dinsdagochtend rustig naar het ziekenhuis kunnen. Dus ik heb maandag nog een rustig dagje om een beetje aan te rommelen. Vind ik ook prima, ik heb me er al bij neergelegd dat het een inleiding wordt. :)

Magnolia29, Nina Sanders, Miekje86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.840
    7.470
    113
    @Katin87 , jammer dat het niet geholpen heeft, maar wie weet nog voor dinsdag...

Goodmorning!
    Hier best goed geslapen, man op de bank omdat hij zo'n herrie maakt in zijn slaap als hij verkouden is, en dat bed voor mezelf helpt wel :D
    Om kwart voor 7 stond de derde er, en toen minuten laten L. Zij wilde meteen door naar beneden. Gister was ze in de auto in slaap gevallen, dus ik had haar met kleren en al in bed gelegd en verder ook niet laten plassen. Nu bleek ze vanmorgen in bed geplast te hebben :eek: ik had het niet door, ze klaagde beneden tegen man dat ze het zo koud had. Arm kind. Man heeft haar gedoucht en onder een dekentje op de bank gelegd.

Ik heb weinig plannen vandaag. Straks met zoon naar sporten, de boodschappen komen, en man gaat net de 2 jongsten naar een open dag op een bouwplaats. Nouja, eigenlijk met jongste zoon, maar ik vind dat hij L ook mee mag nemen :D heb ik mooi een uurtje zonder kleine kinderen om me heen :thumup:

Misschien dat we vanavond nog wel even samen een 'terrasje' gaan pakken. Als man zich dan fit genoeg voelt. Is ook weer even geleden.

Fijne dag!

Fanne, Mya, Magnolia29 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Goedemorgen. Hier tot nu toe een prima ochtend. Zitten nog te ontbijten en man gaat vanochtend met zijn vader de vliering op om op te ruimen. M ligt dan zo weer in bed. Ik moet eigenlijk wassen maar heb niet zo veel zin dus ik kijk even of ik dat vandaag doe of dat ik het vanavond aanzet en morgenochtend wegwerk.

Verder heb ik nog een pakket wat ik terug moet brengen naar de stad maar ik heb eigenlijk niet zo veel zin om speciaal daarvoor naar de stad te rijden. Heb verder nu niks nodig en ik vind het niet echt heel lekker weer om rond te lopen. Maar ik kijk nog even. Het kan eventueel ook maandag.

Eigenlijk niks te melden verder. Ik denk dat ik ga beginnen met de VSM caulophyllum tabletjes. Alle keren rond dit termijn begonnen en ik heb een prima ontsluitingsfase gehad en na de bevallingen ook niet veel bloedverlies gehad. Of het daaraan ligt weet ik natuurlijk niet maar het kan ook geen kwaad, mits verantwoord gebruikt.

jvsd92, Fanne, Mya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Ja hoor, heb ik weer. Tijdens het eten ging mijn vulling uit mijn melkkies. :rolleyes: Ja, melkkies, haha. Er zit geen volwassen kies onder, dus zolang deze blijft zitten doet de tandarts er niets aan. Gelukkig kan ik vanmiddag al terecht (heb uiteraard verteld dat ik 41 zwanger ben en dinsdag wordt ingeleid, dan kunnen ze altijd gelijk iets meer met de planning).

Fanne, Mya, Magnolia29 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.840
    7.470
    113
    Oh wat erg! :eek:

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh jeetje @Katin87 zul je net zien. Maar godzijdank kun je meteen terecht. Hopelijk valt het mee en heb je nadien geen last!

19. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Zul je net zien dat het straks in de tandartsstoel begint :roflmao: Succes!!

Mya vindt dit leuk.
  20. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Ben alweer terug! Ze hebben er een noodvulling ingezet. Kies was tot onder het tandvlees afgebroken en moet waarschijnlijk getrokken worden. Maar dat doen ze na mijn bevalling en keer.

Magnolia29, Fanne, Mya en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina