Aangezien ik toch op mijn telefoon zit te koekeloeren kan ik net zo goed even mijn - niet spannende - verhaal delen. Vanochtend vroeg gemeld in het ziekenhuis na gisteravond wat serieus voorwerk. Ik had 3 cm ontsluiting dus mijn vliezen werden rond 9.00 doorgeprikt en ik ging direct naar 4 cm. Afspraak was om een uurtje aan te kijken of ik zelf begon met het krijgen van contracties. Ondertussen voelde ik me prima en heb ik nog wat boodschappen bij appie besteld en serie gekeken. Het krijgen van weeën gebeurde na een uur ongeveer en rond een uur of 11 zat ik op 5 cm en vond ik het wat serieuzer worden. Maar ik kon me ook niet helemaal lekker ontspannen dus vroeg om een epidurale. Maar kon niet op dat moment want anesthesist stond op de OK. Wat een hels idee. Ik besloot toch even onder de douche te gaan staan omdat ik echt zocht naar die ontspanning. Dit bevestigde mijn oorspronkelijke gevoel dat ik hier heel kriebelig van werd. Brrr, wekt echt enorme irritaties op haha. En daardoor werden de weeën juist wat sterker. Natuurlijk op gang gekomen overigens. Rond half 12 kreeg ik gelukkig toch de epidurale. Ik kon hem zelf tussendoor qua dosis bijstellen (is nieuw). Rond 14.00 volledige ontsluiting alleen: ik kreeg niet echt persdrang tegen de verwachtingen in. Na een uur werd de epidurale uit gezet maar er veranderde nog niet heel veel. Ik wilde toch graag gewoon afwachten omdat ik me enorm relaxed voelde en de baby het goed deed. Enige minpunt is dat mijn bloeddruk regelmatig sterk daalde (tot ong. 75/<40 en dat voel je behoorlijk). Daar kreeg ik een extra zak vocht voor. Maar tussendoor heb ik heerlijk mijn ogen kunnen sluiten en voelde ik me goed. Na 2(!) uur volledige ontsluiting te hebben kreeg ik pas goede persdrang en toen was ze er in 8 minuten. 3176 gram, 47 cm, maar 150 ml bloedverlies en geen hechtingen! Nadien nog lekker even kunnen douchen en L doet het goed! Kraamzorg hebben we vanavond niet meer gekregen, die komt morgen. Net zoals de boys, die komen morgen weer terug. Ben benieuwd naar de ontmoeting!
@Nina Sanders Oh wauw, dat klinkt echt als een hele fijne bevalling! Super dat alles zo gelopen is. Fijn dat jullie inmiddels lekker thuis zijn met L. Wat een popje kwa formaat. Ik ben reuze benieuwd naar haar! Rust lekker uit als dat lukt en geniet er onwijs van!
@Nina Sanders klinkt als een hele fijne bevalling, fijn hoor! Heerlijk even een nachtje met zijn drietjes! Geniet ervan, hopelijk wordt het een goede nacht waarin je ook nog even goed mag slapen.
Ik zal een dezer dagen zeker een fotootje posten hoor. Maar serieus. Ik kan echt niet slapen. Ik heb gewoon een dochter. Een meisje . Ik kan het niet geloven. Je mag me alles afnemen, mijn huis, mijn baan.. álles. Maar ik heb gewoon een klein meisje. En ik ben zo verschrikkelijk verliefd op haar! whoeiiiii. En ik kijk erg uit naar de ontmoeting met broers. Ik voel me veeeeeeel relaxter dan de andere keren.. was ik de vorige 3x al helemaal aan het opruimen en baalde ik dat mijn huis niet perfect was. Nu constateer ik dat mijn huis idd wat rommelig is en dat ik teveel vingertjes op glas zie. Maar dat het nog steeds schoon en opgeruimd is. En dat het me niet zo boeit. Want ik heb een meisje! Hoe kan ik nou ooooooooit nog slapen?
Wat heerlijk om je verhaal te lezen ❤️ Hoop wel dat je ergens toch nog wat hebt kunnen slapen haha! Ben benieuwd hoe de nacht gegaan is en hoe de jongens en je ouders gaan reageren! En tegen een foto tzt zeggen we natuurlijk geen nee
@Nina Sanders ik lees ook nog soms even mee! Was benieuwd of je al bevallen was en jahoor! Gefeliciteerd met jullie dochter !
Ik vond zo'n eerste nacht thuis altijd heel overweldigend. Zo van; Nou, je kind is er, alles is verder goed en veel succes er mee Zo'n ieniemienie mensje wat dan eerst nog in je buik zat en nu gewoon in je armen ligt. Och, wat een liefde ❤️
Is ook zo hoor. Man had het fijn gevonden als er gisteravond nog even iemand mee had geholpen met de opstart maar het is razend druk. En een beetje vertrouwen in onszelf mag wel bij nr 4. Hier een goede eerste nacht. Zeker geslapen nog. Ze is zo klein ❤️ maar heerlijk tevreden. Drinkt goed en een klein beetje misselijk van de bevalling. Met mij gaat het ook goed. Beetje naweeën waar ik wel pcm voor neem. Verder komt de kraamzorg tussen 8 en 10 en zijn we nog even met z’n drietjes. Hoe gaat het hier? Wat zijn jullie plannen?
Nou, wat een heerlijke eerste nacht! Fijn dat je jezelf ook goed voelt, dan ziet de wereld er al heel anders uit Hoe laat komen de jongens thuis?
Sorry voor alle spam, ik ben al vanaf 4u wakker Eerst door N, die kwam toen bij ons in bed en viel gelukkig weer in slaap. Ik niet En om.6u werd V wakker, die was doorgelekt. Heb mooi man eruit gestuurd, succes ermee Dus die zitten beneden.
Nou meeeeid, ja. Ik zat om 6.45 alleen beneden met mijn broodje op de bank. Man die dacht dikke doei ik blijf in bed. Prima. Maaaaaar; na 5 minuten is de race stil gelegd ivm de harde regenval. Zit je dan met je goeie gedrag.
Verder vandaag niet al teveel plannen. Man gaat begin vd middag even een rondje langs wat winkels met Q. Daarna kunnen we misschien even het bos in ofzo. Het wordt prima weer. Maar dat zien we straks wel even.
@Nina Sanders wat fijn dat je zo'n goede bevalling hebt gehad en ook stoer dat je de twee uur hebt afgewacht tot je persdrang kreeg. Zo'n eerste nacht doe ik nooit een oog dicht. Ik sta dan stijf van de adrenaline en zit alleen maar naast me te kijken van: hòe dan? @jvsd92 balen zeg. Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken? @Magnolia29 hopelijk rust je nog even uit.
Nee en ik mis niets geloof ik. Ik lig in bed en hoor stuiterende kinderen dus ik blijf nog even in bed. (Beetje jammer dat de IPad niet hier is.
@Nina Sanders klinkt als een mooie ervaring! Geniet van elkaar. Zo bijzonder als ze er net zijn, dat dat ienieminie mensje gewoon in je buik is gegroeid tot een compleet mensje. ❤️