Bleg ik zit ziek thuis . Ik heb vannacht ieder uur op de wc gezeten. Ben nu erg slap, gelukkig hoef ik niet ieder uur meer naar de wc. Zo maar proberen wat te gaan eten, maar zie daar een beetje tegen op en dan ben ik echt ziek als ik ga zeggen ik zie op tegen eten
Helloooo! Teken van leven. Het gaat goed met ons. We zijn nog een beetje onze weg aan het vinden in de ochtend- en avondspits, maar voor de rest is het heerlijk om er weer een newborn bij te hebben. Het geknuffel, de geluidjes.. en terwijl ik dit dus typ kan ik met enorme stelligheid zeggen dat dit ook echt de laatste keer is. Met de komst van L erbij zijn we echt compleet . De stuwing neemt af (gelukkig, ik had er na de geboorte van M meer last van) en ik kan inmiddels weer op mijn zij slapen. L krijgt nu 6 voedingen per dag met ongeveer 4 uur ertussen. Dat betekent dat ze 1 voeding in de nacht krijgt. Die drinkt ze meestal niet helemaal op, maar wel de helft dus dat is ook de reden dat ik ‘m er voorlopig in wil houden. Als ze flessen van 120 gaat drinken dan ga ik haar schema sturen op 0.00 laatste fles en 6.00 de eerste. Maar zover is het nog niet en da’s prima. Het slapen gaat hier weer stukken beter. De nachten zijn relatief kort maar dat was niet anders toen ik nog zwanger was. Ik kan me in elk geval weer fatsoenlijk bewegen . Verder • heb het al vaker gezegd • ook echt petje af voor mijn man. Hij is degene die altijd relaxed blijft (van nature altijd al rustig en kalm) en eerlijk gezegd is dat ook wat ons gezin momenteel nodig heeft. Ikzelf ben veel temperamentvoller en zal redelijk snel ‘de bocht uit vliegen’ (O lijkt daarin erg op mij, daarom botst het ook vaak tussen ons, maar momenteel juist niet). Maar zodra ik dat doe, dan zijn de kinderen ook gelijk gejaagder. Man blijft eerder rustig en de jongens zijn dan ook relaxter. Hij doet momenteel de nachtvoedingen en de avondvoeding van 23u doet hij meestal ook. Ik bereid ‘m dan voor en zorg dat de rest hier op orde is. Denk aan het klaarleggen van verschoonspul voor de nacht (meestal poept ze dan, hehehe), programmeren van de was, uitruimen vaatwasser, opgeruimd aanrecht.. het klinkt zo cliché, maar het het helpt enorm als dat soort dingen niet in de ochtend erbij komen. Gisteren hebben we in overleg met de vk en het kraambureau de kraamzorg na ong 15u afgesloten. L doet het heel goed, zit bijna (misschien vandaag al wel) op haar geboortegewicht en wij hebben relatief weinig aan 2,5/3 uurtjes in de middag. Het enige wat ik haar echt heb gevraagd is om de was bij te houden en af en toe te stofzuigen. Voor de rest werd het bijna ongemakkelijk want ja, we zijn beiden thuis en rusten wel tussendoor, maar voor de rest loopt alles gewoon door hier. Met of zonder kraamhulp. Dus het is goed zo! ‘s middags hadden we een relaxed moment voor onszelf. Jongens op de opvang, mijn moeder past op do middag altijd op O en L sliep. We hebben zowaar op de bank een filmpje kunnen kijken en er een zak chips bij open getrokken. En eigenlijk voornamelijk gekeken naar hoe L sliep haha. Vandaag ook een prima dag. Man is nu met mini O naar logopedie en neemt op de terugweg croissantjes mee. ❤️ Ik heb L net voor de fles in bad gedaan. Dus ik heb weer een frisse baby. Nog enkele dingen die me te binnen schieten: Ik kan me niet meer voorstellen dat ze een week geleden nog in mijn buik zat. Ik vind haar de allermooiste meisjesbaby die ik ooit heb gezien en ben zo verliefd op haar! Ze lijkt dus sprekend op O! Zo grappig. O is de enige met lichte ogen.. zou het? On-voorstelbaar hoeveel doekjes, luiers, luierzakjes en dat soort dingen er doorheen gaan met 3 in de luiers. Had niet anders verwacht maar mijn hemel. Hetzelfde geldt voor de was. Ik had sowieso al elke dag genoeg was. Maar had even geen rekening gehouden met extra stukken naast babykleding. Denk aan de dingen waar overheen wordt gespuugd, lakentjes et cetera.. Gisteren dan eindelijk de bakfiets opgehaald. Wat een prachtig ding. Een dure aankoop, maar wat zullen we hier veel plezier van gaan hebben. Oeh, man komt thuis met mini O. L is inmiddels in diepe slaap en M slaapt ook nog dus ik ga heerlijk genieten van een kop koffie met een croissant.
@Miekje86 Wat akelig zeg! Beterschap! @Nina Sanders fijn om te lezen dat L het zo goed doet. En fijn om te horen hoe jullie genieten van jullie newborn en dat jullie de tijd ervoor maken om ook lekker samen een filmpje te kijken. Ik ben helaas niet fit: hoofdpijn, heel moe, verkouden en de jongens zijn ook hangerig. Ik vermoed dat ik weer corona heb, want op mijn zelftest zag ik namelijk echt een super licht streepje. Dus we zijn vanmorgen om half 9 maar weer met z'n vieren naar de teststraat gegaan. Ik zou er wel van balen, want dat zou alweer de tweede keer zijn deze zwangerschap. De vorige keer was namelijk 10 weken geleden. We wachten af. De jongens liggen nu op bed en ik ga zo ook slapen. Ik ben echt zo moe.
Beterschap @Miekje86 en @Fanne! Hoop dat jullie snel weer opknappen! Tweede keer corona is ook niet niks trouwens en dat zo snel achter elkaar! @Nina Sanders Prachtig mooi meisje ❤️ Fijn om te lezen dat het zo goed gaat en jullie langzaam aan wennen aan de nieuwe situatie! Vergt veel van iedereen, het is niet zomaar wat!
Hoi hoi! Fijne studiedag gehad op het werk. V is bij mijn ouders, N is nu bij m'n zusje. Ze blijven logeren, dus was nog even hectisch om alle laatste dingen in te pakken vanochtend. Man en ik zouden dus uit eten gaan, maar kreeg net bericht dat hij pas om 17u of zelfs later terug vliegt Helaas. Zit heerlijk op de bank serie te kijken. Ga zo nog uitgebreid douchen en ik bestel wat te eten. Het huishouden komt morgen wel weer
Oh dat is even een domper maar heerlijk, even op de bank met een serie. Ik doe met je mee as we speak. Mini O en M zullen zo wakker worden, L ligt naast me te slapen en man is met O even naar de winkel.
Ohhh, kan iemand van jullie beginnen aan de serie 'Devil in Ohio' op Netflix? I need to talk about it
Niet eng?? (Ik ben aan seizoen 4 van Stranger Things begonnen en dood eng. Vingers in de oren en bril af zo eng. )
Nee nee! Goed verhaal en mooi in beeld gebracht! Wel spannend, maar niet eng. Je kan het prima 's avonds alleen op de bank kijken