Juni-juli 2022 mama’s

Discussie in 'De mama's' gestart door Inaya1991, 23 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    Een topic voor iedereen die in juni / juli 2022 moeder is geworden. het lijkt me leuk om de eerste periode ervaringen uit te wisselen met elkaar!
     
  2. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Gevonden, super leuk! Hier kunnen we dan lekker verder kletsen en adviezen vragen/geven :)
     
    Inaya1991 vindt dit leuk.
  3. Chanbee

    Chanbee Fanatiek lid

    19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Gevonden ❤️
     
    Kimmetjuh90 en Inaya1991 vinden dit leuk.
  4. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    Gezellig!
    Hoe is het inmiddels met jullie ? genieten jullie van je kraamweek en loopt alles een beetje ?

    Hier geniet ik ondanks de zorgen van afgelopen week echt intens van mijn kleine mannetje .. helaas de laatste 2 avonden wel veel last van krampjes super zielig :(
    Net even met de kinderwagen een rondje gedaan .. toch wel lekker om langzaam aan het “normale” leven weer op te pakken ..
     
  5. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik geniet op en top van onze kleine man, hij is zo snel tevreden!
    Helaas is da toon t enige waar ik van kan genieten, ik hou alleen maar meer vocht vast, dus kan amper lopen..
    En t vloeien is nogsteeds helder rood ondanks keizersnede..
    Ik doe ook veel te veel (kan nket stil zitten)
    Dus loop dan door de pijn in mn voeten heen, de wond doet geen pijn, alleen bij hoesten niezen en erop duwen, dus dat is gunstig :) hij is ook mooi rustig, kan niet wachten tot ik naar buiten kan met de kleine❤
     
    Inaya1991 vindt dit leuk.
  6. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Yes, gezellig! Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met/bij jullie!

    Hier ook intens aan het genieten van ons kleine meisje. Mijn herstel gaat vlot deze keer. Vergeleken de vorige keer is dit echt een hele andere ervaring voor mij. De vorige keer kon ik na een week nog niet eens rechtop staan.. nu kan ik eigenlijk alles, zo bizar!
    Ik ben wel echt super moe haha. Overdag kan ze goed slapen maar 's avonds/'s nachts wil ze echt om de anderhalf uur drinken ongeveer. Goed om de productie goed op gang te krijgen, maar niet helemaal fijn voor mij :roflmao:..

    Ben wel.echt super trots op onze zoon. Had echt verwacht dat hij het er super moeilijk mee zou krijgen, ondanks zoveel mogelijk voorbereiden. Tuurlijk is het een grote verandering voor hem, maar alsof hij weet.. dit is mijn zusje. Normaal is hij bang van kinderen die hard huilen. Als onze dochter (N.) nu huilt, zegt hij: kijk mama, baby..
    En hij ging vandaag zelf zitten met een kussen op schoot en stak zijn handjes uit omdat hij haar wilde vasthouden. Ik smelt echt weg dan. Zo lief. Hoe gaat het bij jullie met de andere kindjes?
     
    Inaya1991 en Kimmetjuh90 vinden dit leuk.
  7. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ahwww leuk zeg! Trotse grote broer!
    J. wil R. ook telkens vasthouden, ze heeft hem ook direct geaccepteerd.
    Wel is ze van de leg door t uit logeren, want ze mocht daar van alles wat ze dus bij ons niet mag.. dus ze is een beetje ontspoord, hopelijk word ze gauw weer de oude!
    Ze is wel heel lief voor haar broertje :)
    En mn oudste vind hem ook super schattig, en wil t liefst heel de dag naar m kijken, ze zijn zo trots de 2 grote zussen!
    En ik ben trots op mn mooie complete gezin♡

    R. clustert nu ook savodns anderhalf uur, en dan moet ik m alsnog 4 uur later gewoon wakker maken voor eennvoeding:roflmao:
    Hij slaapt heel makkelijk, en ben ik heel blij om, hoop dat ie dit vast blijft houden:rolleyes:
     
    Inaya1991 vindt dit leuk.
  8. VeganMil

    VeganMil Actief lid

    27 jul 2018
    186
    74
    28
    Hoi meiden, gefeliciteerd met de geboortes van jullie kinderen! Ik ben 3 juni bevallen van ons tweede dochtertje. Mag ik met jullie meeschrijven of zijn jullie een besloten groepje van een ander topic?:)
     
    Kimmetjuh90 en Inaya1991 vinden dit leuk.
  9. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    welkom! tuurlijk mag je mee schrijven! Leuk om zo ervaringen uit te wisselen..
    hoe oud is je andere dochtertje ? men hoe gaat het nu met jou en jullie kleintje ?
     
  10. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    fijn om te lezen dat je je zo goed voelt! En wat lief hoe je zoontje er mee om gaat! hier zijn ze ook helemaal weg van hun broertje maar die van 6 spant de kroon .. echt een moedertje en wilt de hele dag kusjes geven ( moet haar geregeld even af remmen/ afleiden zodat haar broertje aan zijn rust kan komen :roflmao:
    Gelukkig morgen weer maandag :oops: rust in de tent
    Ben trouwens wel benieuwd hoe je haar genoemd hebt gezien je N zegt .. had de S naam verwacht:p
    Hopelijk snel wat meer tijd tussen de nacht voedingen !
     
  11. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    wat slaapt hij in de nacht al goed ! Heerlijk zeg ..
    M. Laat er vaak 3 uur tussen en eind vd nacht begin ochtend 2 uur .. overdag heel wisselend krijgt nu wel vaker periodes met krampjes helaas .. hopelijk neemt dat niet toe!
    morgen komt het cb op huisbezoek, en heb vandaag de vakantie geboekt! Gaan weg als hij ruim 5 weken is en komen terug als hij 9 weken is .. ontzettend spannend maar kijk er wel naar uit !
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  12. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Haha o ja dat van de leg zijn ken ik. Vervelend is dat he.. hier resulteert dat dan in dwars liggen constant, heel vermoeiend.
    Wat leuk dat ze zo goed reageren op hun broertje! Hoe is het voor jou om een jongetje te hebben na 2 meisjes? Ik vind het nu echt zo anders een meisje na een jongen.. verschonen is echt een stuk lastiger :roflmao:

    Echt fijn dat hij het zo goed doet 's nachts zeg!

    Hier echt grotendeels van de dag/nacht om de 2u drinken. Vind dat wel pittig want heb tepelkloven.. en zo krijgen ze ook niet echt de rust. Morgen komt er een lactatiekundige meekijken, ben benieuwd!

    Tuurlijk, gezellig! :D jij ook gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje!

    Haha aaah maar wel heel lief en leuk om te zien ook als ze zo gek op het zijn! Hij wordt gewoon lekker verwend met al die knuffels.

    Ik stuur je een privé bericht met de naam ivm herkenbaarheid :p
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  13. VeganMil

    VeganMil Actief lid

    27 jul 2018
    186
    74
    28
    Leuk, dank jullie! Ik schreef het niet helemaal goed maar we hebben een zoontje van 2 en dit is dan nu een dochtertje idd. Ik herken wel wat @Lovieyou schrijft, verschonen is echt andere koek:roflmao: terwijl toen we ons zoontje kregen ik daarvan dacht, hoe moet dat dan allemaal haha. Dat denkt @Kimmetjuh90 misschien net andersom?!
    Fijn dat jullie kinderen zo goed reageren op de kleintjes. Hier ook, oudste is helemaal dol op haar. Ik heb me echt verbaasd over waar die kleintjes al toe in staat zijn, zo lief en zorgzaam.

    Zo te lezen geven jullie allemaal ook borstvoeding? Wat fijn dat het ook is gelukt:) succes met de lacatatiedeskundige morgen @Lovieyou
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  14. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Welkom!!! En jij ook gefeliciteerd!
     
  15. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ohh lekker vakantie! Wij gaan in augustus een weekje weg, ben benieuwd hoe dat gaat met R. gaat :)
    Hier komt t cb 6 juli op huis bezoek :)
    Wellicht gaat R. ook nog wel problemen geven hoor qua slapen, daar stel ik me wel op in, hij is nu een week oud, jou mopje is een bijna 2 weken ouder natuurlijk :)
    Wellicht zal ik over 2 weken hetzelfde ervaren, dat weet ik nog niet:roflmao::rolleyes:
    Tepelklemmen heb ik ook, ik heb hydrofiel pas op mn tinten geplakt, en dat helpt!
    Mijn linker tepel lag ook open, maar komt omdat R. gelijk z'n kaak sluit als ie ook maar een klein stukje tepel voelt, t is een snelle pitbull:roflmao:
    Ik moet m helpen met z'n aanhap groter te maken door m'n vinger op z'n onderkaak te drukken zodat z'n mondje ver genoeg open gaat :)
    Ondanks de pijn ben ik wel met links blijven voeden, nu is mn tepel alleen nog gevoelig, maar verder niet.

    Poeh ehhh ja een jongen is hele andere koek, geregelt piest ie alles onder, dan was ik te laat met doekje erop leggen:roflmao::roflmao:
    Het is hier vaak in de nacht dus feest om m geheel om te kleden:rolleyes::roflmao:
    Maar hij is zo rustig en tevreden, zo anders dan mn jongste dochter was!
    Ja bij mij is t idd andersom, het is nog een beetje tempo zoeken wat werkt qua verschonen, maar we komen er wel:D geef jij ook borstvoeding?
     
  16. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Kleine R. is gewoon een week oud, jeetje wat gaat t hard!
    Hij zit nu 30 gram over z'n geboortegewicht, en we zijn gisteren al met hem buiten geweest even , wat was dat fijn! Vabdaag is ie mee geweest met papa boodschapjes halen, toen miste ok de kleine man ook echt!
    Kraamtranen zijn hier ook, wat een verschrikkelijk iets zeg, hopelijk gauw voorbij:roflmao::rolleyes:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Campus en Inaya1991 vinden dit leuk.
  17. VeganMil

    VeganMil Actief lid

    27 jul 2018
    186
    74
    28
    haha ja jongens kunnen zo lekker wildsproeien maar dat zie je nog een beetje aankomen, bij mijn dochtertje denk ik steeds niets aan de hand en t volgende moment is alles nat:roflmao: maar zonder gekkigheid, zo mooi om zowel een zoontje als een dochter te hebben, echt geweldig.
    Ja ik geef ook borstvoeding, dat gaat deze keer gelukkig makkelijker. Bij mijn zoontje was het een lastig verhaal en duurde het maanden voordat het een beetje wilde zonder pijn. Uiteindelijk wel lang kunnen voeden, totdat we weer het medisch traject ingingen voor een tweede. Wat vervelend van die kloven @Kimmetjuh90, dat doet vreselijk pijn. Wat een bikkel ben je dat je toch doorzet:)
    Heb je de vorige keer ook borstvoeding kunnen/willen geven?

    @Lovieyou hoe was het met de lactatiedeskundige?
    @Inaya1991 beetje de “rustige” maandag gehad waar je op hoopte?
     
    Kimmetjuh90 en Inaya1991 vinden dit leuk.
  18. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja het is zeker prachtig om beide te hebben jongen en meisje :)
    Haha meiden vind ik makkelijker te verschonen:roflmao:
    Ik leg altijd een schone uitgevouwen luier onder de vieze, en heb ook een onderlegger op t aankleedkussen (op de hoes) en daar bovenop dan een hydrofiel doek en dan pas baby:D

    Bij de meiden ook bv gegeven ja alleen bij mn oudste maar 3 weken (ik wist niks van bv en dacht dat mn melk op was, bleek regendagen te zijn achtersf).
    En bij mn 2e dochter 9 weken gegeven, toen gepushed door m'n vriend om kv te geven omdat ik er volgens hem aan onderdoor ging.. dochter zag me alleen nog maar als voedselfabriek en kon niet eens lekker met haar knuffelen of die mond ging al open:roflmao:

    Nu hoop ik wel langer te kunnen voeden, gelukkig zijn de kloven weg maar t gevoelige blijft, en kan ook blijvend zijn, linker tepel was echt gehavend dat zelfs mn kraamhulp zei respect dat je doorzet, ik wil t beste voor mn kindje :)
    En als ie goed aanhapt, dan doet t ff zeer en daarna niet meer :)
    Ben er al aan gewend ondertussen haha:roflmao:
     
    Inaya1991 vindt dit leuk.
  19. Damali

    Damali Fanatiek lid

    18 aug 2008
    1.236
    170
    63
    Ik ben gister bevallen van W. 3985 gram en 45 centimeter. Het ging super vlot ( 1 uur en 50 minuten). Dus nu lekker last van naweeën :confused:.

    Maar alhamdoelilah, met ons gaat alles goed.
     
    Chanbee, Kimmetjuh90 en Inaya1991 vinden dit leuk.
  20. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    al hamdoulilah
    Moge Allah hem zegenen ❤️
    Super snel bevallen zeg!
    Vond mijn 2:18 min al snel! Logisch dat je last van naweeën hebt .. hopelijk snel minder !
     
    Damali vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina