♡ De eerste 100+ dagenclub gaat door | deel 3! ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 1 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    L is hier ook huilen en draaien met luiers verschonen. Kan haar soms vijf keer overnieuw goed leggen, maar ik heb eerlijk gezegd zoiets van ‘joh kind dat leg ik hou toch nog een keer goed?’. Merk dat ze nu weer het verschonen prima gaat vinden, was / is vast een fase :thumup:

    Hier zit ze in maat 3 en voorlopig zit ze daar nog in. Ze is zo smal bij haar heupjes. Ik had vier in huis, dat kan ook. Maar zit te los bij de heupen.

    Hier heerlijk samen film avondje met pizza !
     
    S2909 en Mya vinden dit leuk.
  2. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Herkenbaar hoor! Wij hadden t vorige zomer niet gedaan omdat toen R eraan kwam. Nou, voor je het weet ben je dus weer een jaar verder :oops:
    wel lekker hoor, om er vanaf te zijn
     
    wolkje1994 en Miekje86 vinden dit leuk.
  3. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik hou ook van de herfst!! Wij zitten ook lekker onder een dekentje tv te kijken (Sergio & Axel van de kaart).

    Vandaag in ‘t bos gewandeld (veel kantarellen gevonden!) en daarna verjaardagsfeestje gehad. Dochter van vriendinnetje is 1 jaar geworden recent.

    Al met al weer een super leuke dag :)
     
    Nina Sanders, Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  4. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.589
    10.781
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik hou ook van de herfst (niet van de regen). Lig ookal heerlijk onder mijn kleedje op de bank. Wilde eigenlijk de kaarsjes aanzetten, maar niet meer aan toegekomen om de herfstvarianten op te zoeken (de zomerse wil ik niet aan steken :rolleyes:). Ben trouwens al in staat om het huis in herfstsferen te brengen :oops:
     
    Mya vindt dit leuk.
  5. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.589
    10.781
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Zo jammer dat wij niet echt een bos in de buurt hebben, voor een beetje bos moeten we zeker een half uurtje rijden. En het park hier is natuurlijk niet veel aan, veelste klein.
     
  6. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Ja! Bijgelezen :D

    Hier ook geen luierbroekjes fan, totdat we bezig gaan met zindelijk worden. Schoenen uit, broek uit, hannessen om dat ding fatsoenlijk aan te krijgen, alle kleding weer aan :rolleyes: Ik vind 't echt niks. Dan maar in ninja snelheid de gewone luier vastplakken, het is even niet anders :roflmao:

    Iemand vroeg naar een fiets? Met 3 jaar zeker met zijwieltjes, voor N haar 4e verjaardag kon ze al zonder zijwieltjes fietsen. Tip: ga naar een dure fietsenwinkel om te kijken welk frame goed past. Daarna 2e hands (of online nieuw) een kopen :o:

    Wij zijn net terug van een Portugese/Braziliaanse barbecue. Collega's van man met hun Braziliaanse vrouwen die er altijd tip top uit zien. Haar, make up, chique jurk, hoge hakken. Dus ik ben vanochtend naar de kapper geweest om m'n haar te laten wassen en krullen (heerlijk even tijd voor mezelf!) Om me vervolgens ook vol in de glam te hijsen :roflmao:. Hele gezellige avond gehad, 2u naar huis moeten rijden en de kinderen slapen inmiddels weer. :thumup: Nu mama nog o_O:o:
     
    wolkje1994, Poolvos, Boordevol en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Kan iemand mij zeggen wat ik verkeerd doe? 4dagen geleden sliep mevrouw ineens een super nacht 1keer wakker op 10u tijd. Nadien enkel drama nachten die weer erger om erger worden. Was ze gisteren om 21u aan het slapen werd ze de eerste maal wakker om 23u30 en sindsdien ieder uur. Nu is ze al sinds 5u30 klaarwakker en aan het spelen maar ik kan niet meer volgen.
    Mijn man maakt het hem gemakkelijk waar hij mij in het begin af en toe hielp om haar te doen slapen is alle zorg op mij gekomen sinds mei. Gisteren doet hij alsof hij haar gaat laten slapen en hoor ik hem kiekeboe met haar spelen en na 10minuten staat hij beneden dat ze niet met hem kan slapen want hij heeft geen borsten?!
    Eerlijk ik kan niet meer slapen ben zodanig uitgeput. Zelf een dutje in de dag zit er voor mij niet bij want wat moet hij doen met A gedurende die tijd.
    Voor hem heeft A nog steeds ieder uur de borst nodig en moet ze nog ieder uur gaan slapen want ze is moe.
    Ik weet 1 ding ik ben moe en wil weer slapen.
     
  8. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Echt wat rot meid! Gewoon *** ! L is ook drie maanden lang zo extreem geweest met slapen, bij ons heeft de homeopathie geholpen. En wat betreft je man, ik weet soms niet wat ik lees. Vind het dapper dat jullie nu voor een tweede willen gaan ( dat wilden jullie toch ). Maar kan jou gezondheid dat wel aan met zo weinig slaap ? Soms zou ik het liefst je man even door elkaar willen rammelen. Het is vast een schat, maar inlevingsvermogen in jou wat betreft dit onderwerp is er niet. En kiekeboe spelen helpt je dochtertje ook niet. Zo leert ze toch nooit dat het nacht is? Dikke knuffel meid! Ik hoop dat ze een keer kan logeren bij iemand ?
     
    Boordevol, Poolvos, Mya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Hier heeft L de nacht doorgeslapen van 19.15 tot 06uur. Ik mag niet klagen, geen flesje tussendoor niks. Maar jeetje wat ga ik slecht op 06uur wakker worden, altijd al zo geweest :$
     
    Boordevol, Mya, S2909 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.589
    10.781
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Muisje458 geen idee wat je verkeerd doet. Maar het is niet handig van je man om kiekeboe te gaan spelen als ze moet gaan slapen ;).
    - Is het misschien te licht (of te donker) in der kamer?
    - Waarschijnlijk voelt ze jou spanning van naar de opvang gaan, een werkgever die niet wil dat jij gaat werken maar jij wel wilt.
    - Voor overdag een schema maken op papier en deze op een duidelijke plek ophangen en je er beide aan houden, zodat zij ook duidelijkheid er in heeft.
    - Bied jij in de nacht nog de borst aan? Als dit (bijna) ieder uur gebeurt niet meer doen, evt terug brengen naar 1x of geen keer.
    - Misschien overdag meer eten geven, misschien heeft ze ook trek. L krijgt ook meer te eten dan wat de schema's voor 8 maanden zeggen dat ie moet eten.
    - slaap jij nog bij der in de nacht? Misschien is ze een lichte slaper van zichzelf en word ze van jou wakker.
    - Ik kan mij een foto herinneren (als ik dat mis heb sorry en negeer dan deze hele zin/tip) dat ze met een matras op de grond slaapt, dit nodigt vaak wel uit om de boel te verkennen, misschien heeft ze toch de geborgenheid van een ledikant nodig. Kleine ruimte....dus duidelijk hier moet ik het mee doen en niet met de hele kamer waar ik van alles kan uitspoken.
    - slaapt ze met een knuffel/kroel? L heeft hier veel baat bij. Als hij die niet heeft slaapt hij ook niet. Ik kreeg van de opvang de tip om zijn kroel veel bij mij te dragen zodat mijn geur er aan hing, dan heeft ie een bekende geur om zich heen op de opvang. Misschien werkt dit voor jullie in de nacht en voor straks op de opvang.
    - evt. een nachtje bij iemand anders laten slapen zodat je zelf even bij kan tanken. Desnoods overdag bij je man achter laten en dan zelf ergens anders heen gaan. Dan moet hij wel.

    Ik weet niet of je hier wat mee kan, maar misschien heb je het al allemaal geprobeerd negeer dan vooral mijn post. Als je wil kan ik het schema van L delen, maar hij is nog net geen 8 maanden. Geen idee of dat nut heeft. En goed het gesprek aan gaan met je man, want als er een 2de komt dan komt er ook veel meer zorg bij voor jullie beide.

    Mijn nicht heeft een zoontje van nu 5 maar die hebben ook heel veel slaapproblemen met hem gehad. Tot ongeveer 3 maanden geleden. Hij heeft allemaal testen gehad en kwam uit dat hij tos heeft en daardoor gefrustreerd is dat hij zich niet goed kan uiten, maar wat iedereen bij hem dacht is hij heeft zo min mogelijk prikkels nodig om te slapen maar wat blijkt hij moet juist heel veel prikkels hebben om zijn aandacht bij iets te houden. Daardoor ging hij al beter slapen en sindskort heeft hij een verzwaringsdeken om te slapen en gaat het nog een stuk beter. Ik weet alleen niet of ze zo'n deken al mogen hebben op deze leeftijd.
     
    Boordevol, wolkje1994 en Mya vinden dit leuk.
  11. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.589
    10.781
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Daar heb ik ook last van, kan ik nog 8uur heel goed slapen maar om 6uur wakker worden en ik ben helemaal verrot
     
    Mya vindt dit leuk.
  12. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.589
    10.781
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier een goeie nacht gehad. L kwam om 6.15uur vanwege een volle luier en E kwam pas om 7uur :eek:. Hopelijk zet zich dit zo vort zonder speen
     
    Boordevol en Mya vinden dit leuk.
  13. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier ook goeie nacht. Eens wakker rond 3u en dan weer pas om 6u45. Wel met giga poepluier dus die was klaarwakker na het verversen.

    Moest aan het gesprek van luiers en broekjes denken tijdens het verversen daarnet. S ligt ook niets stil, is met niets af te leiden. Maar wat ik toch nog het ergste van al vind is dat hij zijn poepluier vanonder zijn kont te trekken of vol met zijn handjes naar beneden reikt als de luier open gaat. Dat is dan echt NEEN, S, NEEN!!! niet doen.
     
  14. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    @Muisje458 , wat rot zeg. Ik denk toch dat je nu 1 plan van aanpak moet gaan inzetten en dat minimaal een week vol moet gaan houden.
    En je man zal mee moeten doen. Persoonlijk zou Ik op deze manier niet eens dénken aan een tweede. Eerst samen op 1 lijn komen te zitten wat A betreft.

    Zelf zou ik een week lang afspreken dat je man de hele nacht voor A zorgt zodat je van de nachtvoedingen af bent. Toen mijn kinderen borstvoeding kregen wilden ze ook alleen mij, omdat ik de melk had. Maar op deze leeftijd kunnen ze heus wel zonder hoor. Prima als iemand dat niet wil, maar als je eraan onderdoor gaat zou ik daar mee stoppen.

    Daarnaast laat ik L echt huilen. Gisteravond was het weer raak. Tot 23.00 mocht ze beneden zijn, groot feest. Ik was toen zo moe dat ik haar toch weer in bed heb gestopt. En ja, ze huilde, en dat heeft ze 10 minuten volgehouden. Maar ze had een extra fles op, schone luier, nergens pijn zo te zien. Dus ze had echt even pech. Daarna is ze blijkbaar in slaap gevallen en ze slaapt nu nog.
    Dat is natuurlijk wel anders dan bij jullie hoor, want bij L zijn het echt fases dat ze opeens weer in de avond wakker is, dus misschien heb ik makkelijk praten.
    Wat betreft laten huilen zitten mijn man en ik ook niet op 1 lijn. Het komt hier weinig voor,maar man vindt haar al snel zielig. Maar als hij zegt dat hij het zielig vindt dan zeg ik dat dat mag, dat hij haar er uit mag halen,maar dat ze dan ook tot morgen 8 uur voor hem is. Soms kiest hij daar dan voor. Prima, maar ik heb daar geen zin in.

    @plannen vandaag, vanmiddag komen man en zoon thuis van hun vader zoon weekend. Benieuwd hoe het was. Verder geen plannen eigenlijk, als het een beetje weer is misschien even naar schoonouders wandelen of naar het bos.
     
    Boordevol, Siepie85, wolkje1994 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    @Muisje458 sorry even geen lief hebbende slaapadviezen.
    Maar ik denk dat je echt wat moet gaan doorbreken, ze hebben nu echt niet meer ieder uur de borst nodig. 1 keer k dat mag en kan prima.
    Ik zou toch eens goed ruzie met je man gaan maken eerlijk gezegd. Zoals je het verteld ik zou zelf echt woedend geworden zijn.
    Het beste wat jullie denk ik kunnen doen is jij gewoon ik jullie eigen bed en je man bij a de komende nachten. Dat moet je dan wel echt volhouden.

    maar dit is even allemaal geschreven of je echt wil veranderen erin of dat je dat niet wil ziet zitten dan kan je idd nog allerlei andere dingen proberen. Het is wat dat betreft vrees ik gewoon gewenning.
    Zeker aangezien je schrijft zo snel mogelijk voor een tweede te willen gaan. Lijkt het me voor jezelf en ook voor de tweede vrij handig om wat onder controle te hebben. Ikzelf moet er niet aan denken zwanger te zijn en dan ook nog zo dramatisch te slapen.
    Succes en sorry even misschien voor dit ongenuanceerde verhaal etc. Maar dit komt voort uit het feit dat je al zo lang aangeeft dat het zo niet gaat.
     
    Nina Sanders, Boordevol, Poolvos en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Dan mag ik blij zijn dat hij hier niet aan zijn luier zit. Hij wil alleen snel weg en probeert zich op zijn zij te rollen maar hij graait nergens jn/naar hahaha. Zou echt gek worden dan. Zodra hij schoon is mag hij zich omdraaien en dan heb jk het luierbroekje zo om gedaan. Romper is dan een groter probleem haha maar gelukkig gaat het over het algemeen goed. Ik verschoon ook nket op een commode maar gewoon waar het uitkomt. Heb zo een zeiltje om onder zijn achterwerk te leggen dus alles blijft schoon.
     
    Mya vindt dit leuk.
  17. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    @Muisje458 ik denk dat je je inderdaad goed moet voorstellen dat je straks weer met een buik loopt, misselijk bent enz en dan dit gedrag van A erbij. Dat zal niet makkelijk zijn (op zijn zachtst gezegd). Dan heb je de hulp van je man echt wel nodig.
     
  18. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Bedankt voor de tips. Eerlijk ik weet dat mijn man liever tam dan moe is. Er zijn een paar dingen gebeurt in het verleden waardoor ik zie dat ik met hem liever niet in discussie ga.
    Jammer genoeg heb ik niemand meer aan wie ik hulp kan vragen. Mijn vader is een alcoholist dus dat is uitgesloten en mijn moeder heeft al meer dan een maand niets meer van haar laten horen na de laatste discussie.
    Verder heb ik aan A regels opgelegd gezien ik de slaapjes doe. Het enige dat ik nog niet heb opgelegd is een vast wakker uur. Maar ze heeft een duidelijke planning en een vast slaapritueel.
    Te weinig eten zou mij verbazen gezien ze bijna helemaal bovenaan staat in de gewichtscurve. Maar ze ziet mij als een wandelende fopspeen en dat moet wijzigen.
    Ze slaapt nu in een ledikant dat omgebouwd is tot co-sleeper. Ik leg wel het voedingskussen tussen ons beide voor dat ze niet kan blijven doorrollen. Een knuffel hecht ze totaal geen belang aan. Heb er verschillende geprobeerd. Zowel met als zonder onze geur moet ze er niets van weten.
    Wat er wel is dat ze haar eerste slaapje als het volledig stil is kan doortrekken maar dat is het probleem hier. Het is hier zodanig rustig dat elk geluidje precies 10 keer luider is en ze er wakker van schrikt. Maar ik kan de geluiden van buitenaf niet controleren.
     
  19. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    Ik wil niet stoken of iets dergelijks, maar hoezo kan je /mag je je man niet ter verantwoording roepen. Lieverd jij gaat er onder door en er is toen vanuit het zkh al gezegd dat hij gewoon wat moet gaan doen toen jij er helemaal zo doorheen zat. Ik zou daar gewoon naar terug verwijzen. En je zegt idd een vast ritueel te hebben maar heeft ze echt vaste rust/slaap tijden.
    Ik bedoel als voorbeeld T is maar 2 weekjes jonger en die heeft echt vaste structuur qua eten en slapen. Slaapjes hij gaat over 30min gewoon in bed en daarna rond 1430 weer. Baby’s en kinderen houden van regelmaat en nu is het opletten van moeheid signalen niet meer zo van belang. Juist de vastigheid etc geld nu veel meer. Ik hoop echt dat het jullie gaat lukken!! En überhaupt gaat lukken weer zwanger te worden, zeker aangezien jullie weer traject in moeten en kan je zeggen met een al een kindje is dat nog pittiger.
     
    Mya en Nina Sanders vinden dit leuk.
  20. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @Muisje458 Ik ben best wel benieuwd hoe haar planning/ritme eruit ziet. Misschien moet daar iets anders in. Ik denk zelf dat ze zo in een vaste gewoonte/ritme zit wat doorbroken moet worden.

    Het is totaal iets anders hoor, maar, Q lag tot 6 maanden nog ingebakerd. Dat moest echt anders want hij begon te draaien. Dus gevaarlijk. Dat aangeleerde ritueel moest weg. Het was een week lang huilen, oververmoeid en ellende. Omdat hij niet meer ‘snapte’ wat hij moest doen, slapen of spelen? Omdat de duidelijkheid weg was. Ik heb echt door moeten zetten, en die week vaak zat huilend bij hem gezeten. Maar na een week was het goed, hij sliep los. Zo blij door gezet te hebben.
     
    Mya, Nina Sanders, Poolvos en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina