♡ De eerste 100+ dagenclub gaat door | deel 3! ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 1 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Eens met wat @Siepie85 zegt. Hier is het ook echt een duidelijk ritme. Elke dag hetzelfde. Dat werkt echt het beste! Om daar te komen is het echt even doorzetten en elke dag blijven herhalen. De eerste tijd slaapt ze dan misschien niet op die momenten. Of is het veel huilen. Dan troosten en weer weg. Het is echt volhouden volhouden volhouden!

    Je gaat er zo echt aan onderdoor! :(
     
    S2909 en Siepie85 vinden dit leuk.
  2. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.822
    7.770
    113
    Amsterdam
    Ja precies maar kinderen houden nou eenmaal van regelmaat en voorspelbaarheid. De oudste vindt dat nog steeds heel fijn!
     
  3. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Hier is haar schema normaal wakker om 8u dan om 10u stipt gaan we naar boven. Slaapt ze soms 45min soms 1,5u en daar zitten we dan al met het eerste probleem dat als ze wakker wordt voor 11u of om 11u45 dat het volgende slaapje of om 14 of om 15u start. Daar valt dan te zien met haar slaapje 's ochtends is het verschillend kort of lang slaapje. Om 20u gaan we naar boven en slaapt in rond 21u. Eten heeft ze ook bij opstaan haar melk als wij ontbijten krijgt ze een boterham, dan voor haar dutje drinkt ze ook nog, rond 12u krijgt ze haar fruitpap gevolgd met weer de borst voor te slapen, om 16u nog een boterham en om 18u warm eten. En nog de borst voor het slapen. Dus een schema zit erin. Het enige is dat het soms 8u30 is als we opstaan en soms 7u30 en dan gaan we een kwartiertje eerder gaan dutten.
     
  4. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.529
    7.033
    113
    Dan zou ik daar mee stoppen @Muisje458 .
    Dus elke dag om 07.30 er uit, haar wakker maken.
    Dan altijd om 10.00 weer in bed. Ongeacht hoe lang ze slaapt pas 14.30 er weer in. Evt wakker maken na een uur. En dan 19.00 altijd weer in bed. En haar er dan niet meer uit halen. Of tenminste niet van haar kamer af tot 07.30 uur.

    De tijden zeg ik maar wat he. Maar ik bedoel dus echt strak qua bedtijden.
    Dat was mijn redding bij mijn derde. Van 10 keer per nacht wakker naar 2 keer, en overdag een ritme. Dus hij ging altijd om 7 uur uit bed, altijd 10 uur er in, 15.00 er in, 19.00 er in.
    Nu is hij 5 en we hebben echt nog heel veel lastige nachten gehad hoor. Ik ben nu ook weer bezig om hem savonds eerder in slaap te krijgen, want 23.30 uur slapen Met 5 jaar vind ik niet goed. Gister was het al 21.15 uur toen hij sliep. En dat echt allemaal door heel strak te zijn. 19.45 in bed liggen, tot 20.45 verhaaltjes luisteren, dan lamp uit, cd speler uit en slapen.
     
    Mya en Siepie85 vinden dit leuk.
  5. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Muisje458 het gaat al mis als je zegt “het is te zien, het volgende slaapje start om 14 of 15u”

    Hier is het:
    - ergens tussen 5 en 7 wakker worden. Indien vroeg krijgt hij een extra flesje. 7u niet wakker = wekken.
    - 7u ontbijt
    - 9u stipt dutje 1 (fles bij neerleggen)
    - 10u of bij wakker worden - fruithap
    - 12u lunch
    - 13u stipt dutje 2 (wederom met fles)
    - 15 a 15.30 fruithap
    - 17u avondeten
    - 18.30 start avondritueel (met fles)
    - 19u stipt in bed

    Soms slaapt hij van 9 tot 11.30u Dan gaat er meteen lunch in en om 13u ligt hij weer. Die slaapjes schuif ik echt niet mee, want dan is het draaaama. Dan denkt hij meteen dat geen enkel slaapje meer hoeft :rolleyes:
     
    S2909, Mya en Siepie85 vinden dit leuk.
  6. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders waar hang jij uit? Opletten!! Je moet een deel 4 aanmaken ;) we zijn bijna vol :roflmao:
     
  7. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ga ik doen!
     
    Poolvos en Mya vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    hier een baby met een vast ritme want ik ben van mening dat dat echt is wat ze nodig hebben. Ja, ik leg hem dus wakker in bed. En ja, ik laat hem gewoon brullen. Sterker nog, ik leg hem neer en loop direct weg. Dit duurt maar max 2 min en dan is het stil. MAAR: BEHALVE ALS ZE ZIEK ZIJN. Dan is het schema echt ver te zoeken en kijk ik puur naar wat hij nodig heeft. Zoals nu:
    Van 18 tot 6 geslapen. Fles om 6.30. 7u tot 9u naar bed. En nu ligt ie er weer in sinds 5 min en hij is vertrokken. Zetpil gegeven. Arme ventje wil vooral knuffelen en is stiekem nog best vrolijk. Alleen dan zie ik heb alweer moe worden en dan denk ik: hoo. Dus ik heb net met hem lekker warm gedoucht en nu ligt ie er weer in.

    Normaal slaapt ie s nachts de klok rond en slaapt ong van 9-11 (na fruit) en van 13 tot 15 (na brood). Om half 7 starten we hier het avondritueel (met baby O nog een fles, die wil ik er voorlopig nog niet uit doen) en 19u liggen ze beiden plat.
     
    jvsd92 en Siepie85 vinden dit leuk.
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Muisje458 eens met @Siepie85 maar klopt het dat jouw van uit een vrij dominante cultuur komt? Dat was jij toch he? Dan snap ik echt waarom je niet per de discussie wil aangaan. Dat kan enorm overheersend en intimiderend overkomen. Ik weet dat omdat mijn vader eigenlijk ook een beetje zo is en mijn moeder vroeger echt over zich heen liet lopen. Ze vond het nooit makkelijk om tegen hem in te gaan, ook al wist ze dat dat wel het beste voor mij was.
    Paar voorbeelden:

    Ik vroeg een glas fris. Kreeg groot glas. Kreeg ik niet op. 10 min later weer dorst. Weer groot glas fris (met prik). Kreeg ik weer niet op. Weer weg. Na 3x kreeg mijn vader er genoeg van en moest ik het hele glas van hem opdrinken. Gevolg: alles kwam er met een boog weer uit. Was toen een jaar of drie, maar dat zijn echt geen leuke dingen.

    ander vb. Ik lustte vroeger geen champignons. Van mijn moeder mocht ik ze van de pizza halen en laten liggen. Mijn vader ging er met een pollepel naast zitten, ik moest en zou ze opeten. Dat soort dingen. Écht niet leuk als je zo jong bent. Mijn ouders zijn dan ook gescheiden toen ik een jaar of drie was. Omdat mijn moeder merkte dat ik ook leed onder de sfeer in huis. Als ik nu naar wijze O kijk, dan denk ik: wat krijg je al veel mee met 3 jaar. Mijn vroegste herinneringen zijn ook van toen ik 3 was ofzo.

    Kortom: kies voor jezelf en voor A. Ik heb dan nog het geluk dat ik vrij pittig zelf ook ben en absoluut niet over me heen laat lopen. Maar met wat zachter karakter kan dat denk ik heel wat lastiger zijn. Denk ik hoor, puur gebaseerd op mijn eigen ervaringen natuurlijk. Maar die kleine van jullie is het meest kostbare bezit. Moet je heel erg zuinig op zijn! ;)
    Beetje ongenuanceerd misschien maar baby's merken het echt wanneer het niet helemaal lekker zit. Structuur en regelmaat geeft hen een veilig en geborgen gevoel. De wereld van een baby is al zo onzeker en het is allemaal nieuw. Dan hebben ze juist die rust en zekerheid nodig.
    Succes en vraag anders een huisartsassistent om advies?
     
    Mya en Siepie85 vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Poolvos en jvsd92 vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Beheer deze mag dicht wanneer ie tegen de 4900 reacties aan zit! (Ik gok dat dat vandaag of morgen is haha)
    De nieuwe is al aangemaakt
     
  12. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.584
    10.773
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Muisje458 het schema van L ziet het volgt er uit

    Wakker vaak rond 6.00uur
    6.30uur fles
    9.00uur fruithap
    9.30uur slaapje, 1.5 tot 2uur (begint nu iets te verschuiven naar 10uur)
    12.00uur lunch (brood + fles)
    14.30uur slaapje 1.5uur
    16.00uur middagsnack (maisvinger/rijstwafeltje/liga)
    17.00uur warme hap
    18.15uur naar boven voor slaapritueel
    19.00uur uiterlijk slapen

    Ik merk als wij hier vanaf wijken dan L van slag is. Dat merk ik dan vooral in de avond met gaan slapen en de volgende dag. Heeft de opvang ook geen vast schema? Bij ons is het dat ze de babies volgen kwa ritme, maar vanaf ongeveer een jaar (per kind een beetje afhankelijk) gaan ze in het ritme van de opvang mee. Bij ons staat dat op de site omschreven. Met E ben ik dat ook gaan volgen voorjaar structuur en straks met L volg ik dat weer, al komt nu al een groot deel overheen met elkaar
     
    Mya en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.584
    10.773
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik vergeet helemaal bij zijn avondritueel Hoort ook een papfles
     
  14. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.529
    7.033
    113
    Maar de voorbeelden die jij noemt zijn an zich niet verkeerd, maar dat ze niet op 1 lijn zitten, dat vind ik niet handig.
    Want hier krijgen ze echt geen 3 glazen fris die ze niet leegdrinken. En als ze er wel 1 willen (in het weekend, verder krijgen ze alleen water en soms aanmaak), dan drinken ze hem ook op. Soms knijp ik een oogje toe, maar vaak ben ik ze voor door eerst te vragen of ze hem leeg gaan drinken. Zeggen ze ja, dan gebeurt dat ook. Ongeacht hoe hard ze roepen dat ze echt niet meer willen.
    En champignons van een pizza afhalen gebeurt hier ook niet. Ze eten wat de pot schaft, hebben alledrie 1 groente die ze niet hoeven te eten, dan mogen ze een boterham.
    En toch zijn wij hele gewone Hollanders :roflmao: maar wel met een paar regels die we consequent handhaven. En daar valt eten dus ook onder. Nu weet ik heus wel dat er uitzonderingen zijn die iets echt niet lusten, of hele moeilijke eters zijn. Maar mijn kinderen vallen daar tot nu toe niet onder, dus blijft de regel gehandhaafd :D
     
    Mya vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nouja, mijn vader had kunnen weten dat een 3jarige geen longdrinkglas achterover kan slaan. En als hij het daarna weggooit en weer zo'n groot glas inschenkt dan kun je dat verwachten vind ik. En qua champignons, als je moet kokhalzen omdat je ze écht niet lust, dan vind ik het heel normaal om ze eraf te vissen. Hier eten ze ook wat er is, maar mijn kind hoeft van mij ook niks te eten waar hij van gaat kokhalzen. En als O drinken wil, dan krijgt hij een normaal bekertje wat past bij zo'n klein lijf of ik zet het tussendoor even weg zodat hij later verder kan drinken. ;) Dus nee, ik vind de voorbeelden als ik er zo over nadenk ook niet oke. Als mijn man er met de pollepel naast zou zitten had ik hem denk ik persoonlijk een mep verkocht ermee ;)
     
  16. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Vraagje; wanneer zijn jullie naar 3 flessen gegaan? Ik heb het gevoel dat A het prima zou kunnen (hij zit nu op 4, op zich prima hoor). Hij eet al best veel namelijk. En wij geven m meestal +- elke 4 uur fles maar hij is eigenlijk nooit van slag als het wat later is, haha. Drinkt wel altijd alles leeg..
     
    Miekje86 vindt dit leuk.
  17. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    A is gewoon al 8 maanden o_O
     
    Mya, S2909, jvsd92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Gaat hard he. Baby O na onze vakantie (nog een weekje) alweer 10! :o:
     
    Mya, S2909, RoseMurphy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Is het heel erg dat ik geen zin heb in weer een visite ronde? Pfff.. kan ik daarna weer een schoonmaak ronde doen. Heb het wel een beetje gehad hoor haha!
     
    Mya vindt dit leuk.
  20. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier is dat een beetje vanzelf gegaan. Bij ons was de vierde fles een late avondfles. Die geven we nu sinds een paar weken niet meer en hij mist hem dus ook niet. Hij eet daardoor overdag veel beter fruit, groente en brood.

    Hier is het schema als volgt;
    Tussen 6 en 6.30 wakker
    Broodje eten en water
    Rond 9 krijgt hij een fles en gaat dan slapen
    Slaapt tot ongeveer 10.30
    Fruithap en water
    Rond 13.30 een fles en gaat dan slapen
    Slaapt tot ongeveer 16.00
    Groentehap en water
    Tussen 18/19 krijgt hij een fles en gaat daarna slapen.

    Als het brood eten beter gaat, want nu is het een kwart van het broodje, dan gaan we dan weer eens kijken hoe we het gaan doen. Maar nu gaat het prima zo!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina