Vandaag toch weer de strijd aangegaan met peuter en mama heeft na een uur gewonnen Ik wil haar niet te makkelijk meenemen naar beneden. Het is een pienter ding en heeft heel goed door hoe ze iets voor elkaar krijgt. De na schema voor de kleine is: 7.00u fles 180ml 9.30u fruit 11.00u fles 180ml Soms tussendoor Liga, soms niets 15.00u fles 180ml 17.00u warme hap 19.00u fles 180ml Brood is nog steeds geen succes. Ze verslikt zich en moet vervolgens spugen. Binnenkort proberen we het weer een keertje.
Hee dat klopt eigenlijk wel. Sowieso is baby O een stuk voller dan zn broer, die was als baby ook smaller qua gezicht. Maar wel veel meer getint dan baby O hoor! Haha
Haha, hier ook eentje die dol is op ‘gieteren’! Heb haar nu maar geleerd hoe ze haar gieter moet vullen in een volle emmer water (anders blijf ik zelf naar de kraan lopen, haha).
Tipje: zeeman heeft super veel leuke korte jeans. Het kost geen drol en nu lijkt het net alsof ik zo op de centen ben maar als je een maat kleiner neemt (zeeman valt groot vind ik) heb je echt super toffe aansluitende korte spijkerbroekjes (vind wijde pijpen bij een baby of peuter niet leuk voor jeans). 5(!) Euro!
Hier was het vandaag ook bal kwa slapen zeg. Hij slaapt op de opvang sowieso altijd slechter. Ze liggen daar met 4 kindjes, soms 5 op 1 kamer. Dus als er 1 wakker wordt of snurkt oid, wordt de rest dat ook. Afgelopen dagen merkte ik dat L smiddags steeds "te vroeg" wakker werd. Maar thuis heb ik dan de ruimte om nog even bij zijn bed te gaan zitten tot hij in slaap valt. Maar dat gaat bij de opvang dus niet. Want nog andere kindjes op die kamer en dan nog 1 of 2 die in de speelruimte rondlopen (gastouder, is maar in dr eentje) Maar goed. Ideaal zou zijn als hij tot half 4/4 uur slaapt vanaf 1 uur/half 2. Dan red hij t precies tot 7 uur. Wordt hij eerder wakker, dan is er echt nog een extra dutje nodig. Nou, wat denk je.. 14.45! Krijste alles bij elkaar zei de gastouder, dus de andere 3 kindjes ook meteen wakker.. naja. Ik ging ze dus maar ophalen. Kind was nog doodmoe. Dus thuis zn groente gegeven om 4 uur (kreeg pas half 4 bericht dat ik ze kon komen halen) en daarna nog even half uurtje tukken. Kind werd zelf wakker na kwartier. Nog steeds mie. Hangerig, huilerig, aanhankelijk. Vamavond echt van kwart over 7 tot 9 uur bezig geweest om hem in slaap te krijgen. Bij zn bed zitten, op schoot nemen, even mee naar beneden voor nog wat drinken en een zetpil. En toen eindelijk ging hij ma nog wat gemopper slapen. Na de zetpil voelde hik zich duidelijk beter. Goede combi, tandjes (2 grote harde bobbels boven in), sprong en slaapregressie (die zit idd rond 8 maanden en is duidelijk merkbaar.) Hier een foto van een half uur na de zetpil:
Ohhhhhh een slaapregressie rond 8 maanden. Ondanks dat hij altijd al slecht slaapt is het nu ineens een tandje erger (voor zover dat kan). Maar dat is dan heel goed te verklaren. Ben blij dit te lezen. Dank je wel.
@Imona, pfoe, die 8 maanden grens duurt hier nog een maand. Misschien zijn wij verwend door broer O. Zo mak als een lammetje. Vanaf week 4 doorslapen van 23 tot 6. Vanaf 3 mnd zeker van 20 tot 7. Elke week nog uiteten. Zo makkelijk. Vanaf 1 jaar werd hij pas meer werk. Baby O net zo. Zo makkelijk. Zelfde ritme qua slapen. En ja, ik prijs me zo gelukkig daarmee, ze zijn echt slaapkoppen. Maar nu voor het eerst is baby O vandaag uit zijn doen. Miss toch tandjes. Zn broer had er nu al wel wat. Achteraf gezien had ik hem miss ff zetpil moeten geven, want hij zat zichzelf in de weg. Enfin, hij is om 19 lief gaan slapen en heb hem niet meer gehoord....
Ik bedenk me nu dat ik vannacht afschuwelijk heb gedroomd. Onze oudste rende de weg op (een drukke 80 km weg). Nu weet ik direct weer waarom ik vandaag de hele dag moe ben geweest. Dat soort dromen vreten energie van mij en houden mij daarna een soort van in de ban....
@Katin87 hier gaat brood dus ook helemaal niet. Maar hier krijgt hij nog behoorljjk veel bv als ik eht zo vergelijk met de rest. Misschien geen trek. Per dag eet hij ongeveer 120 gram fruit/groente (bij elkaar opgeteld, dus in totaal samen). Verder alleen melk en brood nog steeds ter geootte van een 2 euro munt denk ik. Hij kokhalst enorm. Bij 9 maanden ga ik ermee naar het cb/huisarts. Die kokhalsreflex zou namelijk minder moeten worden zoals @Siepie85 vorige keer zei maar dat wordt het niet. Hij is verder gekkk op water. Dus dat krijgt hij een paar keer per dag wat slokjes.
Ja vreselijk vermoeiend. Heb bij de oudste ook ooit gedroomd dat hij niet meer wakker werd, dit was tijdens mijn verlof nog. Ik had alleen een slap lichaampje. Hier ben ik serieus 2 dagen van uit mijn doen geweest. Vreselijk.
@Magnolia29 hoeveel voedingen zit je normaal op en hoeveel geeft het kdv? bizar idd 6 keer moeten kolven dat is niet te doen. @wolkje1994 ik maak alles zelf dus moeilijk om in te schatten. Maar ik gebruik van de avent bakjes en voor fruit is dat een vol bakje waar 180ml in gaat. En avond eten een vol bakje waar 240ml in gaat.
Hier vind ik de 2 slaapjes juist heerlijk overdag. En gewoon vaste tijden. Heel af en toe duurt ie wat korter maar er zit echt een ritme in.
ik vind dit ook heerlijk! Maar L heeft dan ook wel twee langere slaapjes... Wanneer wij langere tijd slechte nachten hebben, duik ik ook nog wel eens een half uur in bed. Mocht dit met werk enz kunnen