♡ De eerste 100+ dagenclub gaat door | Pt. 4 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 30 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Echt waar? Spelen er hete mannen in mee? ;)
    Op NF? Of VL?

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zie t al. Toegevoegd aan de lijst! Ga ik samen met man volgen. Zelf volg ik nu eerst OMLT én moet ik the sinner nog af kijken.

3. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Nou ik had ook liever dat mensen dat deden, maar ze laten ze dan ook nog blijven tot we dicht gingen.... nog erger dus, en dan beetje schaapachtig lachen als we vertellen hoe zijn dag was, echt bijna alleen maar huilen, en daarbij hadden we 2 nieuwe baby’s voor t eerst hele dagen, 8 baby’s totaal, ik en collega waren om 16.00 echt op. Maar goed, dat soort dagen gaan vaker komen ben ik bang. Dus ik heb liever wat meer MUTS ouders!

Boordevol, S2909 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  4. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik kijk het op een zweedse streamingdienst. Maar vast te vinden daar.
    Ik ben halverwege aflevering twee en het is echt al spannend. :)

Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Poolvos staat gewoon op de Nlse Netflix!

Poolvos vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Pff. Ik vind dat best wel egoïstisch. Als in: luister gewoon naar je kind en kijk wat ie nodig heeft. Eerlijk is eerlijk. Beide boys gaan deze week, ja, tijdens onze vakantie, een extra dag opvang omdat we nog wat klussen in de tuin willen afmaken. Egoïstisch? Ja aan de ene kant wel, we hebben immers vrij. Aan de andere kant: ze hebben het enorm naar de zin en de overige dagen hebben we gewoon enorm veel lol. Lekker lang keten in bed óf kinderboerderij. Samen broodjes maken EN: HEEL VEEL LEEUWENSPRONGEN MAKEN haha.
    Achja, dat vind ik dan wel wat anders dan midden in de nacht thuiskomen en een oververmoeid kind naar de opvang doen. Wij probeerden vluchten handig te plannen en als dat niet lukte, weet je wat wij deden? Alles afbellen en met zijn allen terug in bed duiken met warme melk en koffie ♡♡♡♡

Mya en jvsd92 vinden dit leuk.
  7. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ik ben dan weer het andere uiterste en mn hart verdraagt het gewoon niet om de kleine achter te laten. Vandaar het werken toch weer uitgesteld. Komt wel als ie een peuter is. Zodra een kind een beetje kan praten heb ik er zoveel minder moeite mee om het achter te laten dan als het een baby is. Heb het ook echt gezellig met die kleine de hele dag haha al ben ik blij als ie zijn slaapjes doet :).

Mya en Siepie85 vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Echt waar? Helemaal geen baby naar de opvang? Baby O heeft onwijs naar de zin daar. Vind het persoonlijk ook goed dat ze vroeg wennen aan andere mensen dan papa en mama. Maar natuurlijk gewoon doen waar jij je het beste bij voelt.

Mya en S2909 vinden dit leuk.
  9. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier geen opvang maar beide oma’s die oppassen. Of tantes. Of vriendinnen haha. Q vind het echt allemaal best. Zolang hij zijn eten maar krijgt, weer op tijd in zijn bed ligt en je een beetje gezellig doet. :roflmao:

RoseMurphy, Mya, S2909 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.145
    5.996
    113
    Ik snap je helemaal! Ik ben ook helemaal fan van hoe het in Zweden gaat. Ik geloof heilig in het feit dat baby’s echt de eerste tijd/eerste jaar beste bij mama/papa kunnen zijn. Hier is het bij ons dan niet anders en is L met zes maanden oud 1 dag per week naar de gastouder gegaan, kwam Corona al snel tussendoor. En ik merk aan alles dat het haar goed heeft gedaan veel met ons te zijn. Kan niet met feiten komen, echt mijn moeder gevoel denk. Maar ze is nu elf maanden en merk ook weer hoe ze sinds twee maanden helemaal gelukkig wordt van de voordeur van de gastouder. En hoe goed en leuk ze al contact zoekt met andere kinderen.

Toevallig ook besloten met mijn vriend dat ik voorlopig twee dagen blijf werken met een max tot 2,5 dag. Maar max twee dagen opvang per week. Één dag mijn moeder en één dag gastouder. Ze heeft het die dagen naar haar zin en heeft het duidelijk leuk. Maar we zien haar ook oprecht genieten van dagen thuis/relaxed. Goed je eigen gevoel volgen :)

Mya en Boordevol vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hahaha die Q toch. Ideaal toch?
    Wij hebben beiden gekozen voor fulltime jobs maar we hebben het goed geregeld vind ik. 2 dagen opvang, allebei 1 dag thuis (we proppen ons werk in 4 lange dagen en ik kan mijn eigen uren indelen, zeer ideaal) en 1 dag + nacht oma.

Mya, jvsd92 en Boordevol vinden dit leuk.
  12. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Nope helemaal geen opvang. Ik zou weer starten met werken afgelopen maand maar puntje bij paaltje kon ik het toch niet :(. Echt, mn hart.. alleen al bij de gedachte eraan. Terwijl ik drie dagen werkte voor zijn geboorte. En de oudere kids ook makkelijk kwa gevoel kon achterlaten. Maar die babytjes.. dat lukt me gewoon niet gevoelsmatig.

Mya en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.781
    7.367
    113
    Wat doe je voor werk dat je zo makkelijk uit kan stellen? Als je niet wilt zeggen prima hoor ;)

Hier gaat L nu maar 1 dag naar de opvang, de andere ochtend besloot de opvang dat ze zouden stoppen met die dag omdat ze nog maar de enige is. Ze mag naar een andere locatie, maar dat is echt te ver omrijden voor ons en daar zijn haar bekende juffen van de maandag niet, dat wil ik echt niet. Dus werkt man thuis op de ochtend dat ik werk, tot ik een andere baan heb. Dan kijken we weer verder. Ik wil sowieso wat anders en evt meer werken, maar mijn kind niet 3 dagen naar de opvang brengen. Dus of 2 dagen werken of 3 werken en man 1 dag thuis werken. Ik vind sowieso opvang duur, als ik meer ga verdienen moeten we nog meer zelf betalen, en dat vind ik nu al veel met 1 middag bso voor 2 kinderen en 1 dag kdv voor L.

Net terug van een vergadering, morgen weer vroeg werken. Maar eerst heerlijk op de bank tv kijken. Dat doe ik echt bijna nooit als het langer licht is. Maar het is al weer kaarsjes weer, stiekem best lekker :)

14. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.145
    5.996
    113
    En ik denk dat het per kind ook echt verschillend is wat goed is. Sommige kinderen doen het prima op vier/vijf dagen opvang, lekker doen dan. Sommige kinderen niet. L is er daar één van. Merken het aan de nachten, haar doen en laten... Vorige week drie dagen bij opvang / oppas Achteréen en dat hebben we geweten. Ze is gewoon wat onrustiger, gewoon wat gevoeliger ervoor. Kind van der moeder denk :roflmao:

Mya en Boordevol vinden dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik denk dat dat vooral het allerbelangrijkste is. Je gevoel volgen. Jij voelt het beste aan wat goed voor jou en je gezin in. En een happy mama betekent vaak een happy kind. Het gaat om de balans, het geheel. Ikzelf zou dood ongelukkig worden met maar 2 dagen werken per week en ik ben ervan overtuigd dat dat ook zn weerslag zou hebben op mijn kinderen. Je moest eens weten hoeveel vervelende opmerkingen ik heb gehad toen ik vertelde fulltime te willen werken nadat O kwam. Toen deed ik dezelfde mededeling na baby O, moet je nagaan.. 2 kindjes. Waar ik wel niet voor uitgemaakt ben. Maargoed ik heb gewoon mijn eigen gevoel gevolgd. Omdat ik denk dat dat (een blije mama) goed is voor een kind. Andersom geldt dat net zo. Top dat we onze kroost zo goed kunnen aanvoelen toch?

Mya, jvsd92, wolkje1994 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Ja heeerlijk toch! Ik ben echt minder gaan werken. Mijn functie was gewoon niet te doen als mama. Hoe het nu loopt en gaat is het allemaal helemaal prima!

Mya, wolkje1994 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  17. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    S gaat 5 dagen per week naar de crèche van 8u tot 16u. Veel in vergelijking met de meeste hier, maar wel de norm in België. En hij heeft dan nog geluk gehad dat hij tot 8 maanden bij mij was. De meeste gaan reeds vanaf 3 maanden voltijds naar de crèche.

Ik merk aan hem dat het hem wel deugd doen, vooral nu hij mobieler is. Hij huilt niet of amper als ik hem ga afzetten, eet goed, slaapt niet zo goed, maar dat is thuis ook niet super en vooral hij lacht al als hij de opvoedsters nog maar ziet.

Aanvulling: mijn voorkeur gaat ook uit naar het Zweeds model. En vooral dat de papa ook de kans krijgt om thuis te zijn. Nu was dat 10 dagen en voor de rest zag hij hem enkel s ochtends even en s avonds even, en dan in het weekend. Dat merk je toch wel aan S dat hij veel meer aan mij hangt.

Bijkomende aanvulling: in België is het ook spotgoedkoop in vergelijking met Nederland. Wij betalen voor 1 maand 425 euro en krijgen daar nog 60 van terug via de overheid.

Mya, wolkje1994, Boordevol en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Wij zijn vandaag wezen shoppen. Helaas was zo’n beetje alles wat ik graag wou niet in de juiste maat. Dus dan maar weer online kopen. Vind ik dan zo jammer, ik vind het écht leuk om met lekkere volle tassen naar huis te gaan.

Wél heeft mijn man alles gezien wat ik leuk vond en vond alles ook heeeeel leuk. Dus ik kan legaal losgaan.

Q vond het ook allemaal wel goed. Hij was rond 11 wakker en had geen behoefte aan een middag slaapje. Dus is de hele middag wakker geweest en sliep om 18.30. Geen kick gegeven.

Ik verbaas me wel echt met de dag hoe groot hij al is. Doei baby.

Bekijk bijlage 661527 Bekijk bijlage 661528

Mya, S2909, Nina Sanders en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    @Nina Sanders inderdasd voelen we zelf onze kindjes het beste aan. De mijne zou echt doodongelukkig worden en ikzelf ook. Dat zou niet bevordelijk zijn voor ons beide. Mijn kinderen zijn uit zichzelf snel eenkenning en heftiger eenkennig dan andere kinderen. Dan kun je denken dat het aan mij ligt maar dat is echt hun karakter want andere thuisblijfmoeders hebben hele sociale, open kinderen. Mijn oudste en middelste hebben maaaaanden gehuild op de psz. Vonden het weg zijn van mij echt niet leuk. Ondanks dat we genoeg andere mensen zien. En ondanks dat deze jongste meneer iets minder eenkennig lijkt merk ik dat hij net als zijn broers is. En beiden zijn pas minder verlegen geworden na hun 6/7de.

Mya, Nina Sanders en wolkje1994 vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik echt mijn eigen uren indeel en mijn leidinggevende mij 100% steunt wanneer ik kids issues heb.... telt ook mee.. :rolleyes: niet altijd zo geweest want ik werd ontslagen omdat ik zwanger was bij vorige baan...

S2909, jvsd92 en Boordevol vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina