Hier ook weinig idd. In de ochtend een bord pap met 150 cc melk, overdag een paar slokken water uit de tuitbeker, en in de avond soms nog wat pap, of melk, max 100 cc. Meer krijg ik er niet in. Mijn derde kreeg tot hij 1,5 was nog 2 flessen pap per dag omdat hij verder niks dronk en pap uit een bord weigerde. Hij is ook prima groot geworden daarmee dus ik maak me er maar niet te druk om, maar ik hoop wel dat ze beter gaat drinken.
@wolkje1994 Hier bv dus thuis weinig zicht op. In de kdv drinkt hij 2x120ml. Soms minder omdat hij sinds zijn verjaardag eerst vaste voeding krijgt en dan pas melk (ervoor andersom). Thuis probeer ik hem wat groeimelk te geven en bij het eten voornamelijk water, uit een rietbeker drinkt hij het best.
Even radiostilte hier. Ik heb echt een onmogelijke baby O momenteel. Wie ben jij en wat heb jij met mijn zoontje gedaan? Geen bal aan, echt waar. Komt er op neer dat meneer eigenlijk gewoon niet wil slapen en doet alsof ie vermoord wordt als ie in zijn eigen bed gelegd wordt? Echt, why. Normaal nooit problemen mee. Kan het komen door een combi verkoudheid, diarree, tandjes en sprong ofzo? Gisteren merkten we al in de mdidag dat hij telkens niet wilde slapen. Had ook steeds gepoept (diarree) en uiteindelijk sliep hij wel 1,5 uur. 's avonds ging hij goed slapen (in tegenstelling tot de nacht ervoor want donderdag heb ik hem nog van 00.15 tot 00.35 in slaap lopen wiegen) MAAR: om 3u werd meneer wakker. Wilde absoluut niet slapen. Toen bij ons in bed gelegd. Om 3.45 merkten we dat hij heel erg warm aanvoelde (koorts) en hebben we hem neurofen gegeven. Uiteindelijk viel hij rond 4.30 bij ons in bed in slaap, maar begon kei hard te snurken. Ja hallo. Hier kan ik echt niet van slapen. Toen maar toch in zn eigen bed gelegd. Thank God, hij sliep verder. Vanochtend 6:00 brulde hij alweer hoor: had ook de luier weer vol (diarree). Vanochtend 10 min geslapen in de draagzak, vanmiddag maar een half uur. Terwijl meneer echt wel moe is. Jullie begrijpen dat ik met een ongelofelijk chagrijnig kind zit. Gelukkig wel leuke planten voor de tuin nog gehaald en heerlijk pizza gegeten. Morgen ga ik echt niet koken hoor. Dikke doei. Ik bestel wel een patat oorlog en 2 kipkorns speciaal. Heb het helemaal gehad. Daarbij komt nog dat de oudste VOOR GEEN METER luistert. Serieus he. Praat ik Chinees? Anyway. Vandaag wel ff momentje met de oudste gepakt. Samen gewandeld, hij was erg lief. Ook baby O is tussendoor echt wel heel lief, maar kind kind kind. Waarom ga je gewoon niet slapen? Ik hoop zo dat het een fase is. Wat ik zeg, hij is heel erg verkouden, heeft diarree, krijgt tandjes en wellicht zit hij in een sprong? Maar ik wil mijn makkelijke baby terug en mijn slaap! Heb hem net in bed gelegd, het is nu stil en fingers crossed op een goede nacht. Ik moet nog wel stofzuigen enzo maar ik vind ook dat dat gewoon door moet gaan. Ik ben dit totaal niet gewend zo. Weet niet meer of we dit bij de oudste ook gehad hebben. Ja, ik geloof het wel ja, echt even een hele korte fase. Laten we hopen dat dit nu ook zo is. Oke, ik knal nog ff een droger aan, breng de oudste ook naar bed ('als je muisstil bent hoef je geen tanden te poetsen, joejoe) en dan ga ik echt een gintonic glas vol met wijn nemen hoor. OH MY GOD.. Hopelijk bij jullie betere nachten. Do nacht maar 4 uur gepakt en afgelopen nacht echt iets van 4u ofzo...
Klein lichtpuntje wel. Ik heb van mijn schoonouders een Fashioncheque gekregen v. € 50,= om iets leuks van te kopen voor de kinderen. Dat is wel lief!
Zo ik ga nu effe mijn hart luchten. Zoals jullie weten gaat het niet goed in mijn huwelijk. Als we dit al een huwelijk kunnen noemen. 4jaar geleden heb ik een scheve schaats begaan en heeft mijn man zich lekker op mij uitgereageerd. Ben toen gedurende een maand bij hem weggegaan maar hij heeft mij kunnen overtuigen om terug naar huis te keren met de belofte dat dit nooit meer ging gebeuren en dat hij nooit meer alcohol gaat drinken (was echt de duivel die hem overnam) echter sinds de geboorte van A is hij enorm verandert tijdens een woordwisseling zie en voel ik de agressie weer in hem. Gisteren was het weer bingo en tijdens de ruzie kreeg ik de melding dat als het zo blijft voortgaan ik niet verbaasd moet zijn als hij mij nog is verrot slaat en dat A mij haat. Nu zullen jullie zeggen wat doe ik nog bij hem maar eerlijk ik kan nergens meer naartoe. Mijn beide ouders hebben hun rug naar mij gekeerd en de enige vriendin die ik had heb ik ook al een paar jaar niet meer gehoord. Ja ik voel mij enorm eenzaam maar het ergste ik heb weer bang want wat gaat er weer gebeuren en ik moet A echt beschermen. Maar ik ga jullie niet meer lastig vallen met mijn problemen laten we dit een leuk en luchtig groepje houden. Bedankt meiden dat ik gedurende een jaar hier mijn hart heb kunnen luchten.
@Nina Sanders Oh wat erg. Hopelijk snel beter. Klinkt wel alsof ie lat heeft van verkoudheid ook als ie snurkt enzo. Intense nachten zo Durf het bijna niet te zeggen maar A heeft tot 8.20 geslapen Hoorden hem om 6.45 even, was ook al dikke prima maar toen was t ineens weer anderhalf uur stil haha. Gister was ie supervroeg en hele dag aan t mekkeren terwijl ik op kantoor was, man vrij met hem. Wel sneu voor allebei. Maar vandaag de rest van de dag ook supervrolijk en alsnog 2x geslapen (1x half uur en 1x een uur). Heel gezellig. A is nu bij mijn ouders, daar gegeten en gaat daar voor t eerst logeren Man en ik zijn thuis en vieren digitaal verjaardag van een vriend zo Grieks besteld en dat wordt elk moment bezorgd. Grieks bier erbij, ben benieuwd. Vanavond via telefoon spelletjes doen met een groepje. En morgen uitslapen
Oh nee @Muisje458 je moet echt hulp inschakelen hoor. je mag hier altijd ventileren. Maak de juiste keuze voor jezelf en voor A!
@Muisje458 Wat een nare situatie. Vooral hier blijven ventileren hoor!! Misschien kun je je moeder bellen om te praten, of wil jij of zij dit niet denk je ? En zijn er misschien instanties in België waar je je kunt melden?
@Muisje458 wat zit je in een verschrikkelijke situatie. Wil jij wel contact met je ouders? Zo Ja probeer die telefoon te pakken en te bellen of schrijf ze een brief. Weet je ook waarom ze geen contact meer met je willen hebben? Hier in Nederland hebben we veilig thuis, misschien is er ook zoiets in België. Blijf hier ventileren, hier kan het lekker anoniem en misschien kunnen wij tips geven waar je zelf nog niet aan gedacht heb. En anders ben je het misschien wel even kwijt. Denk in ieder geval goed na over je relatie met je man en of je hier verder mee wil. Denk ook in het belang van A en dat is njet altijd dat papa en mama bij elkaar blijven voor haar. Een hele dikke digitale knuffel
Hier een beetje druk. L heeft het tijgeren nu helemaal ontdekt. Hij heeft geen rust meer in zijn kont en wil het liefst met de waterfontein van de katten spelen . Van de week deed ik de boodschappen uitpakken en meneer zat voordat ik het wist in de voorraadkast. Verder zijn er weer tanden opkomst volgens mij. Hij verliest liters kwijl en rode schrale wangetje. Het slapen overdag gaat gelukkig wel weer beter, wel iets minder dan eerst Maar goed hij word ook weer ouder. E zit zich zelf volgens mij een beetje in de weg. Luisteren doen we nog steeds niet. In slaap vallen is heel lastig en staat met enig regelmaat halverwege de trap te roepen. Als iets niet lukt of der niet zint zet ze het op een krijsen/gillen. Ook probeert ze ons te commanderen . Echt waar is ons makkelijk meisje gebleven. Hopelijk komt het door alle indrukken van school. Komende week heeft ze vakantie. Mijn man is ook vrij dus hoeft ze ook niet naar de bso, hopelijk komt ze dan weer even tot rust en krijgen wij onze lieve vrolijke meisje weer terug Bekijk bijlage 665862
@Muisje458 Wat een vreselijk ingewikkelde situatie! Denk goed om je eigen veiligheid, maar vooral ook die van A. Je bent haar moeder, je moet haar ten alle tijde beschermen. Voor alles en iedereen, whatever it takes. En denk goed na of je A wilt laten opgroeien met zo'n voorbeeld en zo'n 'gezinssituatie'. Heel veel sterkte en wijsheid!
We hebben een heerlijke dag gehad, heerlijk aan de wandel geweest en genoten van de zon. Iedereen gezellig en blij! Morgen komen mijn ouders en zusje nog even langs voor V zijn verjaardag. Zusje maakt weer een taart, net als van de cakesmash shoot. Straks na Wie is de mol de slingers ophangen en door naar bed; ik ben kapot
Veel sterkte. Volgens Google kan je bij CAW terecht voor informatie. Blijf niet bij hem voor A, daar doe je haar echt geen plezier mee. Geweld en dreigen met geweld kan niet. Vraag bij CAW waar je terecht kan voor eventuele begeleiding. Alleen is niet gemakkelijk, het is niet aangenaam, maar het is de eerste stap naar verbetering. En muisje, dat verdien je, verbetering. Hetgeen jij opgeofferd hebt en nog steeds opoffert voor jullie dochter is bewonderingswaardig. Jij bent een supermama, en laat niemand anders jou iets anders wijs maken! Blijf hier vooral schrijven. Al is het maar zodat je gehoord wordt als het je even teveel wordt.
Duimen jullie mee voor een heerlijke nacht zonder wakkere baby haha? Liggen er nu in en please baby O. Love you so much but need my sleep as well as my time off. Xoxo
@Muisje458 blijf hier alsjeblieft ventileren en ergens vind in het ‘fijn’ dat je wat meer verteld. Zo kunnen wij ook meer ‘begrijpen’ wat er dan voor zorgt wat er is... Kijk alsjeblieft naar jouw welzijn en dat van A. Een gelukkige gezonde mama is een gelukkige gezonde dreumes. Ik hoop dat het je lukt te voorkomen dat agressie weer de kop op speelt bij hem. Ook al is A klein, gevoelsmatig heeft ze alles door. Ook nu al. Kies voor jezelf en je dochter ! Misschien wanneer jou moeder je verhaal hoort, wilt ze helpen? Zij had toch ook moeite met je man ?
@Muisje458 Hele dikke knuffel!! Volledig eens met wat de andere dames al opgenoemd hebben. Het lijkt mee heel verstandig om met de Belgische ‘veilig thuis’ contact op te nemen. Dit kan ook anoniem. De drempel wordt zo steeds hoger. En blijf hier je hart luchten. Wij zijn er altijd!
Ik lees trouwens alles mee hoor. Maar het is zo zo zo druk hier nu dat ik echt ka-pot ben aan het einde vd dag. En mijn telefoon al geregeld zo vol in mijn gezicht is gevallen in bed. Niet oké.