Ik zit hier al 2.5uur te wachten op een telefoontje van de hap . 1.5week geleden gestoken door een wesp. Na paar dagen was het helemaal weg en Sinds gisteren weer terug . Jeuk word alleen maar erger, dacht ga toch even bellen om te overleggen wat verstandig is om te doen. Vind de assistente dat ik toch gezien moet worden. De arts was even op huisvisite en daarna zou hij videobellen met mij . Had ik even niet aan zien komen.
Fijn! Dat scheelt ook. @Magnolia29 hij zal wel even het vertrouwen verliezen in zijn lichaam maar als jullie afspreken dat als hij zich weer slecht voelt in elk geval niet jn de auto stapt en zich thuis laat brengen dan moet het goed komen. Hopelijk komt er geen volgende keer maar je kan dit maar beter afpsreken zodat hij er alert op is.
@Muisje458 heftig hoor zo’n start met A op de opvang. Ze is natuurlijk ook al bijna één: ze snapt veel beter wat er gebeurd dat zo’n klein babytje. Was het idee dat ze meteen een hele dag ging? Ik vind het namelijk best heftig om ze opeens voor lange dagen weg te moeten brengen. Zeker als ze nog maar 1 of 2 keer zonder papa/mama zijn geweest. Jij bent nu nog thuis, dus dat scheelt in dat opzicht wel. Maar als je moet werken dan moet je wel. Een paar wen-ochtendjes zouden geen kwaad kunnen. Daar tegenover staat trouwens wel dat ik vind dat ze je niet voor elke scheet moeten bellen. Ze zoeken het maar uit, als ze niet eet moeten ze maar iets anders aanbieden en als ze krijst, ja, dan moeten ze troosten. Koorts: natuurlijk wat anders. Maar bovenal: belangrijk dat ze niet misbruik maken van dat jij thuis bent en makkelijk kan komen ophalen. Jij hebt deze tijd voor jezelf hard nodig. Volgen ze op de opvang een schema voor eten en slaapjes? Want ze heeft die zeker nodig als alles nieuw is. Uitgeput thuiskomen gaat (tegen verwachting in) zeker geen goed doen voor haar nachtrust. Beterschap voor A
@Muisje458 , hopelijk gaat t snel beter op de opvang, wel raar dat ze geen eens je melk geprobeerd hebben te geven. Gewoon vragen waarom niet. En ik vraag me ook af, doen ze niet aan wen uurtjes daar? Ik werk natuurlijk zelf in een baby groep, dus weet er t een en ander van. Heb je wel goed gevoel bij de opvang? Bedoel bij de leidsters?
@Muisje458 hoe is het nu met A? Beterschap. Hier weinig spannends te melden. We zijn met zijn drietjes even wezen wandelen, nog een trui voor baby O gekocht, stickers voor broer O en op weg naar huis zei hij dat hij moe was (YES) en begon het gejengel. Heb thuis een broodje en een fles gemaakt (baby O ert vandaag slecht, is snotterig en wil vooral drinken) en nu liggen ze beiden(!) plat en heb ik ongeveer 2 uur voor mezelf (hoop ik). Die was wacht maar even haha. Ik gooi alle speelgoed in de mand en duik zelf ook met een heerlijke serie op de bank ♡♡
@Poolvos dinsdag is ze van 10 tot 15 geweest en gisteren ging ze normaal van 9u tot 14. Had gisteren gezegd dat ze sinds 7u wakker was en dat ze rond 10u haar dutje moest doen maar ze leggen haar pas in bed als ze bijna omvalt. Mijn man begint onverwacht vanaf maandag met een opleiding en hij heeft de auto nodig dus dan zou ze wel volle dagen moeten gaan. Heb een fietskar besteld zodat ik haar toch wat vroeger kan gaan halen. Deze wordt woensdag of donderdag geleverd. @Mya wenmoment doen ze hier niet. Heb enkel een rondleiding gekregen voor dat ze begon maar dit duurde niet langer dan 30min. Een goed gevoel heb ik niet maar het was de enige opvang die plaats had voor A. Hier rond Brussel is het supermoeilijk van opvang te vinden. @Nina Sanders de temp is omlaag nu met de paracetamol maar ze is extreem hangerig en wilt enkel melk drinken. heeft volgens mij zowel keel als oorpijn hoor een beetje geroggel tijdens het drinken.
@Muisje458 wat vervelend dat je met A zo een start had op de opvang. Gek dat ze niet eens je melk hebben aangeboden. Kon je dat thuis niet nog aanbieden? Hopelijk zakt de koorts snel bij A. Beterschap! Lief dat je het vraagt. Gaat goed hoor Termijnecho gehad afgelopen week. Alles was in orde. En weer afgevallen whoop whoop Nu alleen nog steeds kapot moe. En een vent die dat niet begrijpt dus het is erg gezellig hier op t moment
Oh zo herkenbaar. Mijn man begreep het ook niet altijd. En dan kon ik echt zijn hoofd er wel af bijten!
@Kirzy wat rot dat hij het niet begrijpt. Die van mij is ook een uilskuiken soms, maar toen ik zwanger was deed hij echt álles (waar nodig). Gelukkig is het maar tijdelijk hopelijk gaat de vermoeidheid snel over ook!
aah dat is fijn. Hopelijk gaat ze snel wennen ook. Wat betreft die dutjes zou ik gewoon ruzie maken. Schema geven en ze moeten zich er maar aan houden. Kom op zeg! Kijk, heeft de opvang zelf een schema, prima. Maar als ze gewoon wachten tot kinderen omvallen: nee, gewoon nee.
Hier doen ze tot ongeveer een jaar eigen schema aanhouden en vanaf daarna in overleg (!) mee met het schema van de opvang. Maar enkel in overleg. Ze bellen hier zelfs om te vragen of hij een extra cracker ofzo mag hahaha.
Hier had ik haar maïsvingers meegegeven en dar wordt nooit gegeven. Het is echt enkel patatjes en fruit of bij de hele kleintjes hun melk. Ook merk ik dat hier bij grotere meerdere dutjes een no go is. Had in haar boekje gezet dat ze momenteel het 2,3,4 volgt maar we zullen zien anders zal ze nu al overgaan op 1dutje per dag.
@Nina Sanders @Poolvos Gewoon schijt irritant want wie ligt er nu op de bank te rotten? Dat is hij. Woest Dus ik ga nu maar ff lopen met J. Hier doet hij iig net zoveel als hiervoor. Erg weinig Ik tel maar weer even een paar keer tot 10..
Hahaha ja. Ik heb dus een a relaxt gevoel hier thuis want het is een enorme ‘bende’. En ik heb geeeen tijd vandaag. Dus morgen gaat echt alles aan de kant, op de tafel/aanrecht en wordt elke hoek goed gezogen en daarna gedweild. We gaan maandag naar Landal en ik wil echt vertrekken uit een schoon huis.
Ja duhh. En bij thuiskomst natuurlijk alles gelijk wegwerken en ook lekker stofzuigen enz. Doe ik ook hoor. Lekker naar Landal! Waarheen? Hoelang?