♡ De eerste 100+ dagenclub gaat door | Pt. 4 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 30 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    @Poolvos naar is dst he, als het eten net beter gaat en ze weer iets onder de leden hebben (weet ik nog van mijn oudste). Beterschap aan alle ziekenkindjes, er waren er meer maar even de namen niet onthouden.

gister ondanks dat we alleen thuis zaten een superfijne dag gehad. Goed verwend door ons en hij kan zo leuk met zijn broers spelen (die verstoppen bv achter de bank, hij ziet dst en gaat er achtrtaan en zij komen dan tevoorschijn en dan gaat ie hard lachen en snel oroberen weg te komen en zo kunnen ze dat echt even volhouden.

Poolvos, Muisje458, Mya en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Mogguh allemaal, hier een goeie nacht gehad. L had even moeite om in slaap te komen maar na een half uurtje wiegen is hij bij mij in slaap gevallen. Daarna niet meer gehoord tot 8uur. E hadden we gisteren ook problemen met naar bed brengen. Ze was denk ik nog oververmoeid van school en dat uitte zich in tegendraads en der vader slaan :rolleyes:. Even een goed gesprek met der gehad want ze was na het slaan overstuur aan het huilen omdat ze der vader had geslagen en geen sorry durfde te zeggen. Maar tis allemaal gelukt, E heeft tot half 7 geslapen, maar ze mag pas om 7uur uit bed komen en daar heeft ze zich netjes aan gehouden.

Ik ga zo dadelijk met mijn moeder en zusje maar de wedding fair. Ik ben benieuwd. Verder staat er weinig op de plannen vandaag.

Siepie85, Mya, jvsd92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier gaat alles ook weer beter! Q heeft geen koorts meer, wel zit hij helemaal onder de uitslag nu. Dus waarschijnlijk de 5e of 6de ziekte. Hij is al een stuk vrolijker.

Ik ga zo naar het huis toe om even lekker wat dingen af te maken. Het duurt nu echt niet lang meer of we kunnen over! Ben er ook al een tijdje niet geweest dus erg benieuwd hoe alles er nu uit ziet. :D

Miekje86, S2909, Boordevol en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Vrijdag was ik laat gaan slapen en was A er vroeg, gisteravond was ik dus echt kapot haha. 23.00 gaan slapen en ik kon blijven liggen vanochtend, ik kwam 9.30 uit bed. Heeerlijk. A was om 6.15 wakker, man is met hem naar beneden gegaan. Hij slaapt nu alweer sinds 9.15 haha.

A heeft gisteren voor het eerst 3 flessen gehad! Hij dronk al een paar dagen zijn flessen overdag niet leeg. Dus gister dacht ik, even proberen. En hij vond het helemaal prima! Drinkt ook wel lekker thee en water enzo. Wat geven jullie eind van de middag voor iets van een snack?

Miekje86 vindt dit leuk.
  5. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Wat zouden jullie doen trouwens. Ik heb jullie al verteld hoe sterk mijn wens voor een tweede is. Ik krijg echt steeds meer het gevoel dat ik binnenkort zou willen beginnen met proberen. Een tijdje terug heb ik het er met man over gehad en hij zou ook nadenken over wanneer hij zou willen beginnen. We zijn het er wel over eens dat we vanaf het proberen ook er klaar voor moeten zijn zegmaar, voor het geval het snel lukt haha.

Man is in die tijd ook bezig (geweest) met opzeggen oude baan, wanneer hij kon beginnen bij nieuwe baan etc. En in verband daarmee zit hij niet geweldig in zijn vel vooral op werkgebied.

Ik twijfel nu of ik hem zal vertellen dat mijn wens eigenlijk met de dag sterker wordt zo ongeveer. Natuurlijk heb ik ook wel gedachten als; jeetje als het snel lukt hebben we twee hele jonge kindjes etc. En het verdelen van aandacht etc. Maar ik heb steeds sterker het gevoel van er echt voor te willen gaan.

Alleen wat ik niet wil is dat ik hem een soort van overhaal om ervoor te gaan ofzo, ik zou echt graag willen dat we er weer ongeveer net zo in staan als toen we voor A gingen. En als ik hem vertel hoe ik me nu voel ben ik bang dat hij voor mij eerder ja zegt ofzo. Aan de andere kant staat hij echt wel sterk in zijn schoenen en doet hij echt niet iets als hij het zelf niet wil.

Helemaal niets zeggen voelt ook niet helemaal goed, ik vertel man altijd alles (hij is eigenlijk de enige)..

Sorry voor de lange egopost maar moest het echt even kwijt!

Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.347
    8.349
    113
    Amsterdam
    Ik zou het gewoon bespreken en aangeven en dan hem ook een beetje de ruimte laten. Hier was het vrij makkelijk we hadden eigenlijk al van tevoren met elkaar besproken wanneer we weer verder wilde. Dus misschien kan je dat ook gewoon zeggen joh zus en zo, zullen we gewoon vast leggen wanneer we er weer voor willen gaan. Dan kunnen jullie het allebei tot dan ook laten rusten?

Mya, S2909, RoseMurphy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.347
    8.349
    113
    Amsterdam
    Hier zometeen lekker de pulled porc die van gisteren over is voor de lunch eten haha!! Eigen gemaakt zo lekker. En m’n vriend is volgende week jarig gaan we lekker sushi eten.
    T heb ik dus z’n ochtend bv afgepakt hij krijgt nu pap met de resten bv uit de vriezer. Dacht ie dus vanochtend even m’n shirt naar beneden te kunnen trekken en even te drinken. Hij zette toen echt een pruillip op toen het niet mocht. Bijna gezwicht haha, maar dat is dus precies wat ik niet wil dat gegraai. Hij krijgt voorlopig nog savonds, daar heb ik nog geen tijd op gezet wanneer dat over is.

Mya, Nina Sanders en S2909 vinden dit leuk.
  8. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    @RoseMurphy Zou het wel bespreken met je man. Zoals je zelf al aangeeft staat hij sterk in zijn schoenen. Denk niet dat je dan bang hoeft te zijn dat hij je zal pleasen in deze. Gaat niet om de aanschaf van een nieuwe stofzuiger of iets toch:roflmao: Misschien komen jullie wel nader tot elkaar of kom jij tot een ander inzicht. Kan nooit geen kwaad toch om zoiets bespreekbaar te maken:) je zal het toch met zijn 2en moeten doen;)

Mya en RoseMurphy vinden dit leuk.
  9. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    @RoseMurphy inderdaad wat de rest zegt. Gewoon bespreken met je man en benadrukken dat jij respecteert dat hij misschien nog wilt wachten.

Hier in dubio. L is niet zo’n beste slaper in de nachten, al gaat het steeds beter! Soms zelfs doorslapen, maar met vallen en opstaan. Nu gaan de ochtend slaapjes steeds moeizamer. Vanochtend hielt ze feest in bed en was ook absoluut niet moe. Goede nacht gehad. Vandaag heeft ze maar één keer geslapen en ze doet t prima vandaag. Idee om nu al naar één slaapje te gaan? Vind het toch een dingetje, wel eens gelezen dat te vroeg naar één slaapje gaan juist kan betekenen voor slechte nachten. Wat denken jullie/hoe gaat het nu bij jullie ? Over ruim 2 weken wordt L 1 jaar

10. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Denk dat je naar de behoefte van L moet kijken. Als zij op 1 slaapje prima gaat is het goed toch? Wat je ook kan doen om langzaam naar 1 slaapie te gaan is het ochtend slaapje steeds een half uur later doen. Met J is het op dit moment ook een beetje aanklooien. Ene keer heeft ie het echt nodig 2 slaapjes de andere keer is het weer drama.

Mya en wolkje1994 vinden dit leuk.
  11. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

Hier hadden we deze week hetzelfde probleem. Ze heeft uiteindelijk een ochtend dutje van 20minuten gedaan en haar namiddag was 2uur. Haar laat dutje begint ze ook te trekken dus ben ook aan het twijfelen van over te gaan op 1. Ook werkt de opvang met 1dutje. Ga nog effe aankijken deze week hoe het evolueert.

Mya en wolkje1994 vinden dit leuk.
  12. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @RoseMurphy gewoon met je man overleggen hoe hij er nu in staat en of hij een idee heeft wanneer hij wil starten. Vertel hem ook gewoon dat jou wens steeds groter word voor een 2de.

@wolkje1994 kijk naar L en probeer het uit door 1 slaapje. Je kan altijd terug naar 2 slaapjes. Ik weet van E nog dat ze rond de 13 maanden was toen ze naar 1 slaapje ging. Had wel eens eerder het idee, maar merkte na een week dat ze er toch 2 nodig had. Bij mijn nicht ging haar zoontje met 10 maanden al over naar 1 slaapje, hij was altijd al een slechte slaper en nu na 5 jaar nog steeds helaas.

Hier een heerlijk dagje gehad. Heerlijk om er even uit te zijn met mijn moeder en zusje. Even geen mama zijn en heerlijk bruiloft dingen regelen en stijl achterover vallen van sommige prijzen. Daarna even gezellig gaan borrelen en even bij kletsen met ons drietjes. Heerlijk gewoon

S2909, Mya, wolkje1994 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    @Siepie85 en @Boordevol gefeliciteerd met de verjaardag nog

Hier volgende week verjaardag spreid het over 2 dagen uit ivm corona

Meneer heeft 4 tandjes in 10 dagen gekregen gelukkig niet heel veel last van zelf, alleen moeders want aardig dunne poep menig romper er onder zitten

Boordevol, S2909, Mya en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Muisje458 dit klinkt voor over dag al als een ritme. Gaan de nachten ookal beter? Ookal een beetje gewent aan het kinderdagverblijf?

Boordevol vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hij staat er nog he.
    Oeps. Heerlijke dag gehad en de Boretti aangestoken. Ook nu weinig nieuws van mij kant. Heerlijk avondje met mijn man samen dus de telefoon gaat weer weg. Ik had echt ff wat tijd alleen én wat tijd met mijn man nodig. Morgen weer een drukke werkdag dusss.. fijne avond dames. Gaat hier wel lukken ;)
    En stomme is dus.. ik durf dus serieus niks te doen he na verwijderen spiraal. Echt.. ik ga helemaal op slot. Tuurlijk gaat het daar niet alleen om en hebben we het op genoeg andere gebieden heel fijn maar het lukt me gewoon echt niet. Niet zolang we er niet 100% eens zijn. Man zegt: boeien, we kijken wel. Alles is goed, we shall see. Zo niet prima, dan zijn we compleet. Zo wel, heerlijk. Ook goed. Maar ik wil die stomme houding niet. Of wel of niet snap je. Ik wil niet half hopen. Maar ik kan mijn man hierin absoluut geen ongelijk geven. Dit was onze afspraak. En ik weet dus niet of het voor mij werkt. Wat ik dan wel wil? Echt geen idee. We hebben het gewoon prima maar ik weet niet wat er is. Intussen hebben we natuurlijk gewoon andere middelen die we kunnen gebruiken, waar we beiden niet dol op zijn (ja, condooms dus). Vreselijk eigenlijk. Maar meer zit er nu niet in. Hoe stom toch. Mijn man reageert eigenlijk precies zoals ik er ook in sta. Waaaaaaaarom zoek ik dan toch naar meer? Geen id hoor

Boordevol en Mya vinden dit leuk.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    hee @jvsd92 doe eens ff wat updates en foto's van jullie huis!

En hier wereldnieuws! Het gras is geworteld! Yes yes yes! Onze jongens vinden het heeeerlijk. Vandaag schandalig met baby O op het gras geknuffeld en gespeeld. Wat tof was dat!

Boordevol, S2909, jvsd92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Juliie verklaren me vast voor gek eigenlijk. Waarom zo zeiken na alle moeite en k*t trajecten die ons bijna ons huwelijk hebben gekost. Nu heb ik eindelijk een man die zich enorm flexibel op stelt. Het is voor mij denk ik dat stukje controle wat ik zo lastig vind

Mya vindt dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @RoseMurphy absoluut bespreken. En check dan mijn domme posts. Hop hop. Talk to your man! With him. Echt hoor!

19. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

Ja we hebben een ritme maar jammer genoeg geen goede uren :roflmao: . We staan tussen 8u en 9u op. 1ste dutje is om 11u tot max 12 en nadien van 15 tot max 17u :| en om 20.30 naar bed. Daar clustert ze wel serieus lang maar om max 21.30 ligt ze in dromenland. Nachten zijn nog heel wisselend. Soms wordt ze 1keer wakker soms nog steeds ieder uur. Maar ik weet dat ze dus wel kan slapen. En nu ben ik aan het proberen van haar stilletjes aan iets vroeger in bed te krijgen. Zolang ik niet werk geen probleem met deze uren maar als ik ga moeten opstaan om 5om naar bureau te gaan zal het wel anders moeten.

Boordevol, Mya en Miekje86 vinden dit leuk.
  20. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Balen dat de nachten nog steeds wisselend gaan. Hopelijk komt daar ook snel verbetering in. Je klinkt wel positiever als ik je zo lees.

Deel Deze Pagina