@Poolvos of @Siepie85 A heeft vandaag bijna 39gr koorts. Zou dit nog kunnen door de bmr prik van verleden week vrijdag? Of zouden jullie een corona test doen gezien de quarantaine in de crèche?
Ik zou geen test doen, pas als jij zelf klachten krijgt bij jezelf. Kinderen kunnen heel vaak koorts krijgen. Van de bmr kan het niet zijn als die van verleden week vrijdag is. T heeft vorige week ook hoge koorts gehad bleek de zesde ziekte te zijn. Kinderen kunnen ook rs virus krijgen of gewoon normaal verkouden zijn met koorts. Lekker pcm erin en als het niet over is na 3 dagen even contact opnemen met de huisarts behalve als het netjes gedaald is dan niet nodig.
Hier echt naar een nieuwe fase. Ochtend slaapje pikt L echt niet meer, vaak gaat ze pas 11 uur lekker slapen tot een uur of 12.30. Rest van de middag gaat ze lekker haar gang, maar stort in rond vijf uur. Ik hoef jullie natuurlijk niet te vertellen hoe een kind dan is . Naja wat zeggen we dan ‘het is een ‘faseeeeee’. Gelukkig gaan de nachten wel goed en komt ze maar één keer! Wel echt hysterisch huilen altijd, even in de woonkamer zitten en sussen . Na 15 minuten gaat ze weer lekker slapen . Vanavond geen plannen, frituur gaat aan. Kaarsjes aan. En in mijn joggingsbroek heerlijk op de bank
Ja wij gaan morgen proberen naar 1 slaapje te gaan. Dus pas na 1230 op bed zo rond 1300 proberen. Want vanmiddag weigerde hij te gaan slapen en heeft nu knalrode wangen. Was al opvallend toen we rond ochtendslaapje naar mn ouders reden en hij niet in slaap viel.
eens met @Siepie85 dat ik zeker niet zou testen bij zo’n kleintje als ‘t niet hoeft. Die BMR daarentegen is wel een logische verklaring! Die geeft in tegenstelling tot de andere prikken pas gemiddeld na 7-10dagen koorts (het meest tussen dag 5 en 12 - maar uitschieters tot dag 21 (!!) komen voor). Ze kan ook mazelen/bof-achtige vlekjes krijgen in de komende dagen
Hier qua dutjes is opstaan rond 8u30 en dan slapen van 13 tot 16 en bedtijd tussen 20u30 en 21u. Voor ons werkt het zo
Hier twee slaapjes nog steeds van 45 minuten per keer. Heeft ie nog echt nodig maar soms is het 1 slaapje als het ochtendslaapje echt laat is. Maar hij is heel makkelijk af te leiden en wakker te houden. Dus zelden dat ie heel vervelend is en het niet meer trekt. Vandaag wel een laat middagslaapje omdat we weg zijn geweest. Pas om 17.00 uur wakker, vanaf 15.30 geslapen. Dus leg hem straks rond 20.30 op bed.
Even snelle vraag, ik moet weer paracetamol bestellen voor L. De laatste keer (2 maanden geleden) woog hij 10kg. Nu lees ik in de bijsluiter dat hij dan al 240mg mag hebben, maar voor zijn leeftijd zou hij volgens de bijsluiter de 120mg moeten hebben. Mijn medische gedeelte zegt gewoon de 240 nemen, maar de moeder in mijn zegt neeeee bijsluiter volgen straks doe je hem overdoseren vanwege zijn leeftijd Ik beken als klanten zo tegen mij doen denk ik altijd denk toch eens logisch na
Gaat om gewicht voor het verdelingsvolume. Maar voordeel is van kleinere dosering dat je het wat vaker over dag dan kan verdelen. Ik geef inmiddels gewoon die 240 maar als het meevalt pak ik 120.
Vandaag een jaar geleden Ja het is nu vooral voor de nacht als hij tandjes krijgt. Het lijkt er nu op dat hij er boven 3 aan het krijgen is als ik de verdikkingen zo zie, maarja als hij er net zolang over doet als de eerst 2 zijn we nog wel 4 maanden bezig . Overdag gebruik ik zoveel mogelijk vsm tandengel of dentidox
Bij L zit het verschil echt tussen 05 uur of 07 uur wakker worden. Wat ook logisch is! Ik wil haar ook het liefst wakker houden tot 12 uur. Nu is van 13 uur tot 19 uur net te lang...
En juist wat eerder naar bed op de dag en dan 2 korte dutjes? Van 10 tot 11 en van 15 tot 16? Lijkt me zo'n enorm lange dag als ze al vanaf 5 u wakker is om het dan met 1 x slapen te doen... vooral voor jou bedoel ik dan he
Fijn hoor om even weg te zijn ❤ N benoemt zo ongeveer ieder half uur dat ze zo blij is en dat het zo gezellig is op vakantie Schatje. Iedereen slaapt, ik heb nog geen zin... De bedden liggen echt ruk; zo'n enorm zacht matras waar je helemaal in weg zakt. Vreselijk! Morgen gaan we naar een Dino park, daar kunnen kinderen 'botten en dino eieren' opgraven' en ze hebben 30 levensgrote dino's in het bos staan incl geluid/bewegingen enz. Hoop dat V er niet te veel van schrikt .
Precies zo @Miekje86! Je mag 15mg/kg geven per keer. Dus een kindje van 10kg mag 150mg en een kindje van 12kg mag 180mg. Max 4x per dag. Een te grote zetpil is niet meteen super erg, want de opname is meestal niet 100%. Maar altijd te grote dosis zou ik niet doen. Als tip geef ik vaak een keer paracetamol vloeibaar te proberen. Die kun je namelijk veel preciezer doseren - en de opname is ook veel zekerder (van zetpillen wordt maar iets tussen de 30% en 90% opgenomen en je weet niet hoeveel dan precies). Kun je als voorbeeld ook kiezen om 120mg zetpil geven en als het dan niet goed genoeg helpt, alsnog die 50mg vloeibaar geven. Of alles vloeibaar vanaf t begin.
Dit klinkt zo fijn!! Geniet er maar lekker van samen. Dat dinopark doet me denken aan de dierentuin met L een paar weken terug. Was een hoekje ingericht met levensgrote dino’s en ook zo’n opgraafstukje. Vanaf het moment dat we de dierentuin in kwamen wilde ze naar de dinos (bij de uitgang) en toen we er eindelijk waren, vond ze het toch te eng
ooo nee ik bedoelde het zit het m in hoe laat ze wakker wordt en één slaapje lukt. Net was ze dus om zes uur wakker. Dan gaat ze mooi naar bed om negen uur voor een uurtje. Maar dan slaapt ze ook. Is ze rond zeven uur wakker, dan is het slaapje van negen uur niet meer haalbaar. En denk ze dat ik padje af ben wanneer ik haar in bed leg. Op zulke dagen één slaapje rond de lunch. Geniet van jullie dagen ! Één week gingen jullie toch ?
Hier was ze weer lekker vroeg wakker. Was daar om 5. Ben stikkapot. Heb maar van 2 tot 5geslapen. Had het fijne idee gehad om eens in mijn bed te gaan liggen maar dat was dus echt geen succes. Man heeft de gewoonte nu om in het midden van het bed in slaap te vallen dus er blijft niet veel plaats voor mij over en ieder lawaaitje of beweging werd ik wakker dus buiten inzitten lukte het niet. Was blij dat A zich om 2 melde zodat ik op mijn bed kon gaan liggen.