♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 1 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 26 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    @Nina Sanders verschrikkelijk zeg. Toch je ergste nachtmerrie ! Inderdaad je medeleven laten zien is altijd ‘fijn’. Neemt geen verdriet voor ze weg, maar altijd goed om te horen dat je niet alleen bent.

@Boordevol een maand... hier uitslag na een week wat betreft ontlasting onderzoek.

@Miekje86 leuk zeg! Ik ben ook altijd helemaal van de tuinen

Miekje86 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  2. Lancer1992

Lancer1992 Niet meer actief

Nou wat een drukke dag.

eerst dus groeiecho. Echo was prima. Super leuke foto van de echo gemaakt (de printer was kapot dus even met de telefoon gemaakt).

ze loopt alleen behoorlijk voor qua groei dus langer dan 39w willen ze me niet laten lopen. Daarna dus afspraak bij de gynaecoloog. Direct het over het slapen gehad en ze bood meteen een nachtje ziekenhuis aan. Ik was hier heel blij mee maar krijg nu een beetje gemengde reacties van onze ouders en vrienden.

“zou je dat nu wel doen in deze corona periode?” “Is de medicatie niet schadelijk voor het kindje?”

ik ben gewoon op en een nachtje even goed doorslapen klinkt zo hemels. Ik moet zaterdag ochtend bellen naar het moeder en kind centrum of er dus een kamertje vrij is. Volgens de gynaecoloog kan het geen kwaad voor de baby. Maar de reacties zorgen ervoor dat ik toch met mixed feelings zit.

daarna meteen door voor een rondleiding bij de peuterspeelzaal. CB gaf laatst aan dat als we B naar de peuterspeelzaal willen brengen we toch langzaam nu moeten gaan kijken ivm wachtlijsten. Zo vreemd allemaal want onze ouders letten nu op B maar op een gegeven moment moet hij ook met andere kindjes leren omgaan en naar andere volwassenen te luisteren. Maar het zag er allemaal heel erg goed uit dus hebben hem ook maar direct ingeschreven.

Over 1,5 week dus mijn laatste afspraak, wat overigens geen echo meer word en daar krijg ik ook meteen te horen wanneer ze me willen gaan inleiden.

B heeft in de middag 3 uur (!!!!!!!!!!) geslapen. Ondanks dat was hij wel constant chagarijnig. Heeft eergisteren zn prikjes gehad dus denk dat het daarmee te maken heeft. Gisteren was de nacht wederom ruk dus hopelijk vandaag beter!

Bijgevoegde bestanden:

Mya, Muisje458, S2909 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.226
    1.262
    113
    @Lancer1992 vervelend dat er in je omgeving niet echt positief gereageerd wordt op je nacht door willen slapen. Goede nachtrust is zo belangrijk, zowel fysiek als mentaal. En al helemaal met een bevalling in het vooruitzicht. Je zou kunnen opperen dat als zij het er niet mee eens zijn dat ze B maar een nacht in huis moeten nemen zodat jij kunt slapen. Maar misschien slaap je dan minder goed dan met behulp van medicatie. Alhoewel het dan natuurlijk wel in je eigen bed is, wat misschien weer lekkerder ligt dan een ziekenhuisbed (en in het ziekenhuis is er natuurlijk bijna altijd bedrijvigheid). Ik snap heel goed dat je echt toe bent aan een nacht goed kunnen slapen. Sommige mensen hebben geen idee wat wekenlang/maandenlang slecht slapen met je doet, zowel op lichamelijk als geestelijk vlak. Op een gegeven moment ben je gewoon op en dat is zeker niet handig als je hoog zwanger bent.
    En als de gyn zegt dat het geen kwaad kan voor de baby dan zou ik daar maar van uit gaan, ik denk dat een mama die helemaal op is meer kwaad kan...

Katin87, Magnolia29, Lancer1992 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    @Nina Sanders, wat heftig voor je collega en gezin, ik snap dat je daarmee zit. Ik zou idd dan ook een lief kaartje sturen. Dat soort gebeurtenissen, zetten je gelijk altijd weer ff aan t denken. Sterkte.

@Lancer1992, Ik zou gewoon doen waar jij je goed bij voelt, en je vriend ook natuurlijk. Vervelend dat zoveel mensen er commentaar over geven, en logisch dat je dan gaat twijfelen. Ik had trouwens ook grote baby’s. Z werd met 38,2 geboren omdat ze berekend hadden dat hij op dat moment al 4500 gr woog. En ik had ook veel groei echo’s gehad. Hij werd geboren met nog geen 3900 gram. Hij was uiteindelijk mijn kleinste. Dus hou er rekening mee dat ze toch nog flink naast de schatting kunnen zitten hoor.

Lancer1992, Magnolia29 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  5. Lancer1992

Lancer1992 Niet meer actief

#3245 Lancer1992, 21 jan 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jan 2021
    @Mya & @Yaisa
    Ja de reacties vind ik zelf inderdaad niet fijn maar ik ga het gewoon doen. Ik denk dat ik daar sowieso beter zal slapen want ik slaap ontzettend licht en bij ieder kreetje vanuit B uit ben ik al direct klaarwakker omdat ik dan weer direct denk: ja hoor daar gaan we weer. Slechte mindset van mij, dat weet ik ook wel maar na al die weken zo slecht slapen door zowel B of geen houding vinden ivm de bekkeninstabiliteit lijkt het net alsof ik nu op het moment niet anders kan denken. Klinkt een beetje wanhopig maar zo voel ik me ook. Hierdoor geniet ik ook totaal niet van deze zwangerschap wat zo ontzettend jammer is want ik weet gewoon zeker dat hierna mijn kinderwens compleet is. Laatste zwangerschap dus. Tuurlijk als ik een echo zie, of haar voel maakt mijn hartje een sprongetje van geluk maar al vrij snel veranderd dat roze wolkje in een grijs wolkje.

maargoed ik wil gewoon zo graag 2 kindjes dus heb ik het er wel voor over. Makkelijk is het niet

B heeft al een aantal keren bij mijn schoonouders geslapen maar zelfs dan nog word ik meerdere keren wakker vanwege de pijn. Bij mijn ouders laat ik hem liever niet slapen ivm de spanning tussen mijn ouders en broer die nog thuis woont en daar wil ik B niet betrekken. Ik kijk nu al uit naar zaterdag! Hopelijk is er een bedje vrij!

Yaisa en Mya vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Helloooooo. Hier totaal geen nieuws. Nu het slot aan het kijken van tiny pretty things (is dat de juiste naam?).
    Verder weinig spannends te melden. Voel me prima, geen klachten. Dussss....

Mya en jvsd92 vinden dit leuk.
  7. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    @Lancer1992 meid als je t voor jou goed voelt, lekker doen. Voor jezelf kiezen is ook belangrijk voor je meisje, én B natuurlijk!

8. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Hee dames, weinig berichten vanuit mijn kant. Door mijn nieuwe werk (op kantoor) heb ik overdag geen tijd om te lezen, dus dat doe ik altijd ‘s avonds pas.
    @Lancer1992 gewoon voor jezelf kiezen hoor! Ik kan me heel goed voorstellen dat je er doorheen zit. Toen onze jongste zo slecht sliep snakte ik ook na een nacht doorslapen. Daarnaast ben jij nu ook nog hoogzwanger! Ik hoop dat ze plaats voor je hebben zaterdag.
    Hier trouwens ook grote kindjes, jongste 3100 (wat reuze meevalt) maar wel met precies 37 weken geboren. Jongste was 4030 met 39,2 weken.

Mya, wolkje1994 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  9. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier ook weinig te melden, rustige avond gehad. Planning was tuinhuisje zoeken (willen er zelf 1 in elkaar zetten maar een voorbeeld is handig) maar ben begonnen aan de serie station 19 en heb mij net los gerukt :oops:.

wolkje1994 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  10. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Lancer1992 goed dat je aan je zelf denkt en een arts stelt dit niet zomaar voor. Laat ze weten dat jou roze wolk grijs aan het worden is. Hoe langer je daar mee loopt hoe lastiger het is om er uit te komen. Ik ga voor je duimen dat er zaterdag een plekje is.

*edit* ze schatte E ook met 40wkn zeker minimaal 4kg. Ze is met 39+4 geboren en woog 3.3kg. L hadden ze wel goed geschat. Die schatte ze op 3.7kg met 40wkn en met 41wkn woog hij net geen 3.8kg

Mya vindt dit leuk.
  11. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier al lekker in bed. Ben kapot. Ik was even vergeten hoeveel bende er komt met stucen. Gelukkig alles goed afgeplakt enz. Morgenochtend direct de bouwstofzuiger door die ruimtes heen want oh oh. Wat een witte zooi. Dus ergens lig ik niet lekker in bed want het idee dat er iets niet aan kant is trek ik slecht.

Maaaar; het wordt prachtig. Zo blij als dit erop zit. Echt de laatste muurtjes. Dan kunnen we zelf de laatste dingen schilderen en de vloer erin enz. De laatste welbekende loodjes!

S2909, Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ohhh zon bouwstofzuiger werkt echt al een trein!!!!

jvsd92 vindt dit leuk.
  13. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Lancer1992 Ik zou me niet zo laten beïnvloeden door mensen die geen idee hebben hoe je je voelt. Jouw lijf, jouw slapeloosheid, jouw bevalling straks en dus jouw beslissing. En die van je man natuurlijk, maar naar andere mensen zou ik écht niet luisteren.

Mya vindt dit leuk.
  14. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

Bij mij hakt al de stress van deze week er serieus in. Ben helemaal op.Man had maandag eindresultaat en na al de beloften dat hij kon verder gaan met de opleiding kreeg hij ineens de melding dat hij toch eerst zijn Nederlands moest bijscholen. Humm niet helemaal akkoord dus met geslepen messen in de aanval getrokken. Was zo pissed dat ik zelf om 2u 's nachts een mail heb gestuurd naar zijn leerkracht.
    Daarbij het dubbele werken en A dat weer 4keer per nacht wakker wordt breken mij serieus op.
    Deze ochtend wakker geworden en zag onmiddellijk dat 1vd parkietjes niet goed was. Nog geen uurtje later was hij dood. Ben daar dus zo ongelooflijk gevoelig aan als er iets aan 1van mijn beestjes gebeurt.
    Ga nu effe proberen te slapen. Vrees voor weer wakker deze nacht want het begint weer ferm te waaien.

Magnolia29 vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
  16. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.361
    113
    Amsterdam
    @Lancer1992 even wel een heads up met de zwangerschap van T heb ik af en aan in totaal 6 weken verplicht in het zkh moeten slapen. En de matrassen zijn zo slecht wat een verschrikking. Ik ben een onwijs goede slaper ook hoog zwanger maar in het zkh bed vreselijk. Dus wat ik je mee wil geven als dat zo is probeer dat zoveel mogelijk los te laten de de prik zn werk te laten doen. En hopelijk is die prik dan afdoende om je gewoon te laten slapen, want daar ga je zeker giga van opknappen.

@wolkje1994 sorry ik heb echt geen verstand van baby’s en obstipatie etc. Zou gewoon morgen hierover ecen contact zoeken met je huisarts. En evt verwijzing kinderarts ofzo?

Magnolia29 vindt dit leuk.
  17. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    ahh oké prima hoor! Ja we lopen al hiervoor bij de kinderarts. Dinsdag belafspraaj. Kinderarts heeft ons vanochtend even doorverwezen naar de huisarts voor klysma’s en checken op uitdroging. Was alleen benieuwd of een tweede klysma na een uur niet te snel was, dit wilde de huisarts. Bijsluiter zegt na 2/3 uur. Maargoed heb m uiteindelijk niet gegeven

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier trouwens vanmiddag met O1 bureau.
    Hij was 0,5 cm gegroeid maar wel een kg aangekomen :roflmao:
    96,5 cm en 13,8 kg.
    Verder heeft ie wel eigenlijk platvoeten. Ws doordat hij ook hypermobiel is (wisten we al).
    Zolang hij er geen last van heeft en we afwisselen met schoenen zou het vanzelf goed moeten komen. Kinderen hebben dit vaak en zijn er vaak met een jaar of 8 vanaf. Maar O heeft het wel redelijk zeg maar, was me ook al opgevallen. Maargoed. Hij loopt niet op zn tenen en kan ook gewoon normaal springen en rennen dus ik maak me eigenlijk niet zo'n zorgen.
    Over een maand krijgt hij zn vaccinaties!

Mya vindt dit leuk.
  19. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

@wolkje1994 een paar tips bij moeilijke stoelgang. A heeft ook vaak last om te poepen.
    Een beker frigokoude melk bij het ontbijt, tijdens de voormiddag een beker vers sinaasappelsap, qua groenten oranje groenten zoveel mogelijk opzij laten en groene groenten zijn top. Fruit geen appel of banaan. Als je vindt dat ze te weinig drinkt haar ook dagelijks een soep maken hoe meer vocht hoe zachter de poep.

wolkje1994 vindt dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Joepie. Geshopt op deze vroege ochtend. Blauwe chino, beige basic trui, tussenjas zonder sluiting (handig tijdens en na zwangerschap), leren chelsea boots, mom jeans met strass stenen..

Screenshot_20210122-073834_H&M.jpg Screenshot_20210122-072518_H&M.jpg Screenshot_20210122-072506_H&M.jpg Screenshot_20210122-073854_H&M.jpg

Mya, jvsd92, wolkje1994 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina