♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 1 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 26 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Oh joh, wat gaaf zeg! Ik hoop dat je veel volgers krijgt! :)
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  2. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.866
    7.809
    113
    Amsterdam
    Misschien een domme vraag hoor maar waarom al vanaf groep 1?
    Soms voel ik me echt een slechte moeder haha. Maar ik zie hier ook op zp al zoveel voorbij komen dat ze kinderen extra dingen te doen geven. Dat doe ik dus totaal niet, maar vraag me dus af waarom al les materiaal vanaf groep 1? Is dat niet al veel te serieus? Als ik naar E kijk bijv vanavond wilde ze optellen dus gingen we samen voor haar doen hele moeilijk sommen doen in bad... maar toen kwam ze dus wel al zelf met 8+9 en al tellend op het goede antwoord. maar ik ga daar dus alleen in mee als zij er zelf over begint. Ze wilde bijvoorbeeld haar namen leren schrijven dat hebben we gedaan en ze is gek letters dus met voorlezen voor het naar bed gaan pakken we vaak een letterboek. Dat lijkt met dan toch genoeg op die leeftijd of juist niet? Of moet je hedendaags toch al meer gaan doen? Hebben mijn ouders nooit gedaan en ik ben qau school toch aardig terecht gekomen.
    Graag je eerlijke mening hehe, wil ze namelijk wel de kansen geven maar ook nog lekker kind laten zijn!
     
    wolkje1994, Mya en Sansaatje vinden dit leuk.
  3. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    @Magnolia29 mag ik jou dan een persoonlijke vraag stellen mbt hoogbegaafheid? Hier namelijk een kind waarbjj het officieel is vastgesteld. Maar juist totaal geen beheofte heeft aan uitdaging. Zich het liefst zo min mogelijk inspant dus vind het prima om met de gewone lessen mee te doen.
     
    Mya, Siepie85 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  4. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Je zegt het precies goed; je volgt je kind en je biedt haar aan waar ze om vraagt. Dat is helemaal prima! Er zijn ook ouders/leerkrachten die bijvoorbeeld geen idee hebben wat ze dan extra zouden kunnen aanbieden wanneer hun kind/lln er om vraagt. Of; een kind/lln is geïnteresseerd in een onderwerp (bijv. Dino's) en wil daar meer over weten, meer de diepte in zeg maar. Ik verzamel dat soort ideeën en opdrachten zodat het makkelijk op 1 plek te vinden is en je het niet zelf hoeft te bedenken. Niks is verplicht, alleen zijn er soms kinderen die naast het gewone werk van hun groep meer aankunnen en zelf ook meer willen leren. Daar speel ik op in, meer niet ;)
     
    wolkje1994 en Mya vinden dit leuk.
  5. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Jazeker! Stuur me maar een pb met verdere info dan probeer ik je te helpen!
     
  6. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.866
    7.809
    113
    Amsterdam
    Ahhh ja snap soms niet waar ze al haar nieuwe kennis vandaan haalt want ze heeft soms de aandachtspanning van een 1 dagsvlieg. Nou dan doet deze mama het zo gek nog niet haha.
    Ach en bij E ze zal wel slimmer zijn dan gemiddeld maar eerlijk hoop ik niet meer dan dat. We zijn allebei ook al op wo niveau dus meestal kinderen dan ook.
    Maar super cool dat je dit kan doen en het dan behapbaar kan maken voor de ouders.
    Moest van de week lachen kwam ze ons even vertellen waarvoor een vuurtoren diende etc en hoe je bloedvaten werken dat ik echt denk waar haal je dat allemaal vandaan! Bij doorvragen weet ze dan echt al veel, zo’n kinderbrein is echt nog een spons merk je dan.
     
    wolkje1994, S2909, Magnolia29 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Goedemorgen! Er ligt hier zowaar sneeuw! Ik heb late dienst dus vanmorgen lekker vrij. Oppas was ziek gisteren, ben benieuwd of ze vandaag kan. Anders redden man en ik het ook wel, die heeft het rustig vanmiddag en ik heb soms diensten waarin ik niets te doen heb maar wel stand-by moet staan, dat is goed te combineren met sneeuwpret. :roflmao:
     
    Miekje86, Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  8. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.602
    2.172
    113
    Goedemorgen, hier ligt Z nog steeds te slapen, hoorde hem om 7.00 wel ff mopperen, maar 7.10 sliep hij weer. Denk dat er ff wat herrie was van broer en zus. Nu dus alweer bijna 9.00. Dan houdt hij het wel vol om pas om uur of 13.00 te gaan slapen, kunnen we gezellig lunchen met zijn allen. Hij is de laatste dagen echt een enorme knuffelbeer geworden, komt steeds uit zichzelf kusjes en knuffels geven, zo lief.
     
    Magnolia29, Miekje86 en S2909 vinden dit leuk.
  9. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.593
    10.782
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Goedemiddag ondertussen alweer. Hier gelukkig weer een heerlijk nachtje gehad. Beide kids kwamen pas om 7uur :). E had zich zelf al aangekleed beetje jammer dat ze dan precies de kleren pakt die net te klein zijn :rolleyes:. Vanmorgen al een heerlijke morgen gehad. Met E geknutseld verplichte opdracht van school o_O, L ligt al sinds 10uur op bed en tot nu toe slaapt hij nog lekker. Ook de boodschappen alweer binnen. Nu even met de voetjes omhoog en zo nog even stofzuigen en dweilen.

    En gisteren is mijn z8 pakketje binnen gekomen :). Vest is super leuk en valt heel goed (zelfs nog iets te ruim) bij E. Ze is er helemaal blij mee
     
    wolkje1994, S2909, Mya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.593
    10.782
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier alleen maar regen :(. Van mij mag de lente wel beginnen ben klaar met die modder
     
  11. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Hier is alles ook weer weg helaas. Was wel even prachtig mooi! Ik wil ook lente! :)
     
    Miekje86 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  12. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Hier vanochtend ook sneeuw! Begon rond 6.45 u en binnen no time lag er een paar cm. Bleef mooi liggen, ook op de wegen. Heb een er een half uur over gedaan om op m'n werk te komen ipv 10 minuten :rolleyes:. De noodopvang gedaan met de midden/bovenbouw dit keer. En natuurlijk een paar sneeuwpoppen gemaakt ;) N en V hebben heerlijk buiten gespeeld met de oppas. N is al weer een paar nachten veel te vroeg wakker (tussen 3 en 4, ik slaap daarna niet meer) en ik had vanochtend enorme hoofdpijn. Alsof ik een avond flink op stap was geweest :|. Pcm helpt gelukkig, maar ik ga er vroeg in.

    Heb trouwens Bridgerton in een paar dagen uitgekeken. Waar moet ik nu mee beginnen; suggesties? :o::roflmao:
     
    Mya vindt dit leuk.
  13. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Hier ook een teken van leven. Ik was vandaag alleen op mijn werk, dus erg druk, maar stiekem vind ik die dagen het mooiste :D dan kan ik met zo'n voldaan gevoel mijn laptop dichtklappen om 17.00 :thumup:

    L doet het volgens het boekje, 8 dagen na de inentingen en ze heeft koorts. Ze sliep al zo lang vanmiddag, vanaf 12.00 en 15.00 heeft mijn man haar wakker gemaakt, met moeite. Rode komen, 39.7. Met een zetpil ging het snel beter. Helaas ligt ze nu weer in bed te huilen, dus ik ga haar zo maar weer halen. Ze voelt zich echt niet lekker. Lekker veel kroelen samen :thumup::D
     
    Mya, S2909, Nina Sanders en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.593
    10.782
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Magnolia29 station 19 is een aanrader, wel alleen op videoland
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Was er nu hier iemand met wishbone stoelen? Ik kan ook gek zijn. :roflmao:
     
  16. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Hier ook nog in leven haha ! Alles door gelezen, weet niet alles meer.

    wel dat ik een super knap ventje voorbij heb zien komen @jvsd92 ! Heerlijk !

    @Magnolia29 super leuk dat je dit zo opzet ! In het onderwijs wel eens kinderen gezien die juist wel om de uitdaging vroegen, maar het niet kregen. Heel sneu. Mooie manier van aanpak !

    Hier verder alles zijn gangetje. Gaat gewoon allemaal echt goed. Wat betreft L haar darmen minder, vezelzakjes moeten verdubbeld worden en zonodig nog meer. Hier heeft ze wel last van en soms drinkt ze daardoor bijna niet. Maar vandaag een super dag voor haar. Verder is ze ons blije ei en horen we haar nooit.

    En wat gaat de ontwikkeling hard zeg. Ze kletst zoveel. Vanochtend wilde ze absoluut niet eten. Ik proberen natuurlijk. Kijkt ze me aan en zegt kraakhelder ‘ nee nee!’ En schudde driftig met haar hoofd. Gisteren was ik haar kwijt in huis. Ik haar roepen , hoor ik vanuit onze slaapkamer ‘jaaa’. Echt je kan me opvegen dan. De poppen, papa en mama hapjes geven is ook helemaal hot item. Ja deze leeftijd vind ik leuk. Heel leuk :roflmao: al blijft dat eeuwige klimmen en geen angst kennen sinds ze al zes maanden is een dingetje. Haha nee grapje, maar mijn hart heeft vaak genoeg een slag overgeslagen
     
    Mya, jvsd92, S2909 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    jup ! @Nina Sanders
     
  18. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.341
    4.876
    113
    Vrouw
    Heb wel alles bijgelezen maar weet ook niet alles meer..

    Ben onwijs moe en ook best veel misselijk! Niet overgeven gelukkig, maar toch wel vervelend. Met A gaat het heel goed. Hij is ook onwijs veel aan het kletsen, zo leuk :)
    Morgen neem ik een dagje zo goed als vrij en gaat A naar opvang en man aan het werk, dus lekker relaxen :)
     
    Mya, S2909, Nina Sanders en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Zoooo een teken van leven. Druk geweest vandaag. Tot 13u in training gezeten (vanaf 9u, dat is echt veel te lang). Kon mn concentratie op een gegeven moment niet meer opbrengen @Magnolia29 herkenbaar?

    Verder is man vanochtend met O naar de tandarts geweest en dit ging zowaar goed. Hij ging lief liggen in de stoel en de tandarts mocht zelfs een klein beetje aanslag erg poetsen :thumup:.

    Verder maken we vrij weinig mee natuurlijk. Veel regen gehad vandaag.

    Volgende week 8 jr getrouwd en ik heb mijn man zo ver dat we dit weekend toch lekker sushi bestellen:p en daarna mrt een filmpje op de bank. Lekker als de kindjes op bed liggen, en ik heb nog een code van Pathé. We moeten er toch maar zelf iets van maken, toch?

    Morgen past mijn moeder op en heb ik een aantal afspraken. Verder eigenlijk geen bijzondere plannen. Dan is het alweer bijna weekend joh. Ben nu op Netflix Outlander aan het kijken. Wel aardig hoor! Man is chagrijnig dus die heb ik mooi naar boven gestuurd. Ja sorry hoor, ga maar lekker in je eentje chagrijnen, zadel mij er niet mee op :p ben ik tegenwoordig heel makkelijk in.

    Ik ga lekker een kop thee zetten (de vloer is nog nat, dus moet nog 5 min wachten) en een bak druiven erbij nemen en dan weer verder met serie.

    Oh trouwens, ik zei toch een tijd terug dat O niet te genieten was? Afgezien van zn 14 maanden sprong ontdekten we ook een flinke kies die door is. Arm ding. Hij is nu stukken vrolijker al heb ik wel het idee dat de rest ook door gaat breken. Vuurrode wangen en hele dunne zure tandenpoep! :|

    Wat doen jullie vanavond?
     
    Mya, S2909 en Magnolia29 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina