♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 1 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 26 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Wij zijn ook echt voorlezers, ik ben zelf een lezer, E op het moment nog niet zelf. Ik vind lezen ook erg belangrijk, ik heb zelf dyslexie en er is 50% kans dat onze kinderen dat ook hebben. Hoe vaker ze het juiste horen hoe makkelijker het straks voor ze is om mee te komen met de lessen. En voorlezen is ook een goeie les voor mij :oops:

Vanmorgen een drukke ochtend met niks doen gehad :eek:. L was half 8 wakker, E kwam om 7uur. Maar L heeft de hele ochtend niet geslapen en ligt sinds 12uur op bed. Uiteraard was hij net heerlijk doorgelekt met zijn plasluiers en zat er ook nog eens een zure poepbroek bij wat helemaal korrelig was geworden :eek:. Fijn schoonmaken met een L over de zeik omdat hij moe was. Sta ik alles op zolder in het wasmachine te proppen hoor ik E beneden roepen uhmmm MAMAAAAAA ER staat iemand voor de deur. Ik rennen want ik verwachte een pakketje en onze nieuwe pakketbezorger rent altijd heel snel weg :rolleyes:. Gelukkig bleef hij dit keer staan. Ben nu kapot van deze ochtend, E was ook lekker opstandig. Nu wil ik eigenlijk met de benen omhoog maar de keuken is echt ontploft :eek:

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.797
    7.388
    113
    @noodopvang, ik hoor steeds meer om me heen dat ouders het amper meer trekken.
    Ik was zo blij dat de directrice van school heel veel begrip had toen ik aangaf dat het echt niet ging, 4 kinderen en beiden werken. Gelukkig was de opvang van L ook erg coulant en kon ze meteen komen. Helaas wel maar 1 dag, de andere dag hebben we pas vanaf maart een contract voor.
    Mijn vriendin is juf en die heeft het heel duidelijk gezegd: als je het als ouders amper meer trekt, trek aan de bel, niet als je er al doorheen zit.
    Ze heeft regelmatig huilende ouders aan de lijn die er totaal doorheen zitten.
    Hoop zo dat ze dinsdag gaan melden dat de boel weer open gaat.

Ondertussen hebben we hier wel een extreem rustige dag wat L betreft. Ik heb haar 10.30 wakker gemaakt en toen was ze alsnog boos dat ze eruit moest. Om 11.30 lag ze er weer in en sliep, en dat doet ze nog steeds :eek:. Koorts was wel weg vanmorgen, maar ze is blijkbaar nog niet echt lekker. Wel handig op een werkdag zo :roflmao:

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  3. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @jvsd92 Oeh wat mooi strak! Ben benieuwd hoe het er straks uit komt te zien als het af is :thumup:

@voorlezen; hier ook (natuurlijk). Iedere dag een paar keer. V vindt boekjes over dieren leuk omdat hij dan de dierengeluiden na kan doen. En boekjes met geluiden (instrumenten, voertuigen enz). Op de opvang hebben ze vanwege de voorleesdagen 'Coco kan het' voorgelezen en een tekening van gemaakt. Die hangt nu op de deur, iedere x als hij langs loopt wijst hij er naar en roept 'cocooooo!' Zo schattig :D N is dol op de boeken van Marianne Busser en Ron Schroder (Boer Boris, Liselotje, alle 'winkeltje' boeken enz.) Die zijn allemaal op rijm, leest ook heerlijk voor! :thumup:

Mya en Miekje86 vinden dit leuk.
  4. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Wij hanteren wat er op de Rijksoverheid site staat, dus 1 cruciaal beroep. Wij gaan vanaf volgende week, weer hele dagen werken i.p.v. halve. Het is gewoon druk, ook nieuwe kinderen, (die al gepland stonden) blijken recht te hebben op noodopvang. Zowel bij de peuters als baby’s komen er kinderen bij. Leidinggevende zei vandaag al, zoveel aanvragen te krijgen, ook van ouders die t thuis niet trekken meer, dat zij gaat overleggen met zeg maar de echte baas, wat ze ermee moet. We hebben ook pas sinds paar weken nieuwe leidinggevende, en zij weet t ook niet. Ik zelf vind het ook een lastige kwestie, ik wil liever ook gewoon weer werken, maar dan ook dat mijn kinderen weer gewoon naar school gaan. Mijn vriend werkt al sinds maart thuis, enkele keren op kantoor geweest, toen t mocht. Maar voor hem is t ook niet echt haalbaar als ik hele dagen moet werken. Dus als scholen toch langer dichtblijven, zal ik ook noodopvang aan vragen, gewoon omdat t dan helemaal niet meer te doen is. Met de halve dagen, die ik nu had was t redelijk te combineren. Maar ik merk gewoon, dat mijn vriend, met al t werk wat hij moet regelen ook niet maanden gaat trekken meer.

5. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Hier ook fan van Marianne en Ron! ‘Het grote voorleesfeest van tante Til’ en de voorleesfiets, etc. Daarnaast boeken over Lisa en Jimmy van Vivian den Hollander en mij favorieten zijn van Hans Hagen; lichtjes in je ogen en jij bent de liefste. En, Toon Tellegen: ‘misschien wisten zij alles.’ :roflmao:

Magnolia29 vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Goedemorgen! Hoe gaat het bij iedereen? Wat een enorm saaie week met enorm veel regen. Zucht...
    Verrer weinig spannends te melden. Vandaag doe ik mijn 10 weken dansje! :o:

Magnolia29, jvsd92, Mya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Kwam er zojuist achter dat ik veel te weinig basics heb in de kant. Dus lekker geshopt hoor. 2 katoenen leggings (grijs en beige), een lange leopard print blouse, een grijze trui, 2 zwarte t-shirts en nog een toffe jas!

En dit was deel 1, want ik heb ook nog wat dingen van Scotch & Soda op het oog en van de Zara :|
    Maar kijk die kortingen dan..

Screenshot_20210129-073451_H&M.jpg Screenshot_20210129-073506_H&M.jpg

Mya, RoseMurphy en jvsd92 vinden dit leuk.
  8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.797
    7.388
    113
    Gaaf @Nina Sanders !

En @jvsd92 prachtig de keuken!

L is tot 01.00 bezig geweest. Man had een vergadering dus ik heb een uur op haar kamer gezeten, alleen dan huilde ze niet. Verder was ze beneden. Om 23.00 ging man er gelukkig uit met haar, ik was doodmoe, bij hem viel dat nog mee. Nu slaapt ze natuurlijk nog. Hopelijk is ze vandaag wat gezelliger.

@vandaag, ik heb het zo gehad met dat corona gedoe, de hele week met zijn allen op elkaars lip. Ik heb zo'n zin om weer eens een ochtend alleen met L te zijn. Dat ik dolblij man en de kinderen uit kan zwaaien en we ons dan heerlijk op de bank nestelen om flink te knuffelen samen zonder gedoe om ons heen :D
    Dromen mag :roflmao:

Vanmiddag komen er 2 vriendinnetjes van de kinderen dus die vermaken zich dan wel. Verder is de badkamer al gedaan en moet ik nog wat wassen wegwerken, en naar het Kruidvat.
    Danmarna doe ik het hele weekend weinig meer denk ik :D

Magnolia29, wolkje1994, S2909 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ohh herkenbaar hoor. Ik kan ook niet wachten tot ik weer eens even een dag alleen ben ofzo. Pff, dat is echt wel een poos geleden. WIj zijn sowieso wel mensen die graag alleen zijn en af en toe dus ook enorm kunnen genieten daarvan. Wij plannen zo'n 4x per jaar afzonderlijk van elkaar een vrije dag in (op dagen dat de kinderen de hele dag naar de opvang zijn en de partner een dag naar kantoor is). We zorgen er dan ook voor dat op die dagen geen toiletten of was gedaan moet worden, dus echt een vrije vrije dag. Dat is af en toe gewoon heel fijn, dat je een hele dag kan doen wat je wil zonder dat de ander daar wat van hoeft te vinden. Je begrijpt dat dat met Covid-19 natuurlijk lastiger wordt. Pff. Wel aan toe moet ik zeggen. Man begint in maart met nieuwe baan en ik hoop dat hij dan af en toe ook weer naar kantoor mag hahaha. Want dat betekent dat ik weer een keer een dag kan aansukkelen.

Oh de boodschappen komen er aan (ook zo lekker haha). Daarna doe ik even een toilet en spring ik met de oudste onder de douche (of misschien gaat hij wel met papa mee daarna, ik zal het hem vragen). Daarna hoop ik tussendoor wat werk te kunnen doen, afhankelijk van hoe de kinderen zich gedragen.

EN ik kijk nu al uit naar morgen want dan gaan we sushi bestellen (man is om) en een filmje kijken. Heerlijk. Verder vandaag nog geen concrete plannen. Ik wil mijn kledingkast kritisch onder de loep nemen. Heb veel kleding die nog nieuw is, maar die zeker al langer dan een jaar in de kast hangt. Tsja, dat ga ik dan toch niet meer dragen en het neemt alleen maar ruimte in. De gelegenheid grijp ik gelijk aan om de dingen die ik momenteel even niet meer pas onderin de kast te leggen.

Magnolia29, S2909 en Mya vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    OMG. De appie is er dus en die jongen kon ons huisnummer niet vinden, hahahaha, heo droog was dat. (Onze voordeur dit aan de zijkant van het huis).
    Ik heb maar even voor het raam staan zwaaien, ahahahaha! Sorry maar ik ga echt stuk hier.
    Ahahahahahahahahah! :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

Magnolia29, S2909, Mya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Tipje. Wij hebben, zoals ik al vaker zeg, de Beregoede lotiondoekjes van de AH huismerk. Bevalt ons prima voor de prijs-kwaliteit verhouding. Maar volgens mij zijn de Pampers lotiondoekjes nu in de aanbieding bij de Aldi of Lidl (een box met 6 pakken). Eerlijk is eerlijk, ze zijn een stuk groter en natter (en fijner dus). Voor de reguliere prijs zou ik het niet doen, maar in de aanbieding loont het. Ik heb 6 pakken voor 6 euro gekocht. (Heb er 12 genomen overigens). Het loont altijd om nog even te kijken als je er bent.

Mya vindt dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Woooowwww post eens wat! Ik ben de boel weer aan het vol spammen :roflmao:

jvsd92 vindt dit leuk.
  13. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    @Nina Sanders pampers pure is ook echt top! Zou niet anders meer willen. Ik koop het per doos bij bol.com. De helft goedkoper :thumup:

S2909 vindt dit leuk.
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Bedoel je deze?

upload_2021-1-29_11-47-11.png

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Pfoe. Dit is ook wel een aardig voorraadje.
    upload_2021-1-29_11-59-47.png

wolkje1994 vindt dit leuk.
  16. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    jup! Ik gebruik ze niet alleen voor de billen van L, gezichtje handen enz. L heeft hele gevoelige billen / huid. Sinds deze doekjes gaat t super. Soms zijn ze nog goedkoper bij bol.com , altijd even in de gaten houden.

jvsd92 vindt dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    ^^ Heb deze hierboven ook maar besteld.
    Ze komen ze zondag bezorgen (we hebben bol.com Select dus dan is de bezorging op zondag ook gratis).

jvsd92 vindt dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Idd ja.
    Ik heb de 'reguliere' besteld omdat dat prima gaat hier. 1200 stuks dus als het goed is kunnen we eventjes vooruit..

19. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Deze zijn inderdaad ook erg goed!! Ik gebruikte ze zelf ook na de bevalling. Prikte niet op de wond. Ze zijn goed nat ook!

20. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier inmiddels was nummer 5 in de machine. Tijdens het stucen kon ik vrij lastig bij de wasmachine. Alles was wit daar. Dus ik heb wat in te halen. Mijn man die maakte gisteravond zelfs een opmerking; ‘Goh, ik heb geen joggingsbroek meer..’ en daarna direct ‘Ik bedoel niet dat je de was niet goed doet hoor’ Die dekte zichzelf al even in haha. :roflmao:

Mya, Magnolia29 en Nina Sanders vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina