♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 1 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 26 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Code rood?????

2. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.343
    8.344
    113
    Amsterdam
    Hier nog niks van school of opvang gehoord. Ben benieuwd!

3. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier net bericht gekregen van school dat ze dicht zijn vanwege code rood. Van de opvang nog niks gehoord.

@Magnolia29 sterkte met een kapotte kachel. Dat word heel veel kaarsjes aansteken

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  4. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Vanaf vannacht ijzel. Volgens mij is jou regio als laatste aan de buurt. Hier komt het al vroeg aan

Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.226
    1.262
    113
    Krijg hier ook net een berichtje dat de school in elk geval morgen ochtend dicht is.
    Verder hebben wij een heerlijk weekend gehad. Zaterdag lekker ‘s ochtends naar het bos geweest, met de slee van alle heuveltjes af en ‘s middags lekker wezen schaatsen. De oudste deed het heel aardig, de middelste kan nog niet zo goed z’n evenwicht bewaren en de jongste zat lekker op de slee. Het kon haar niet gek of hard genoeg, dan moest ze keihard lachen. Vandaag een lekker chill dagje gehouden. Begin van de middag nog ff het bos in, maar verder lekker rustig aan gedaan.

Sansaatje, S2909, Mya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Monteur is 45 min bezig geweest, kan het voorlopig niet maken :eek:. Heeft een onderdeel nodig wat geen van de collega's in de bus had liggen. Morgen gaat hij op zoek en word ik terug gebeld.

Ben ik even blij dat we nog een losse radiator hebben. Die haal ik zo uit de berging en zet ik alvast neer voor morgen. Zo maar naar bed, hopen dat iedereen de nacht gewoon doorslaapt ;)

Sansaatje en Mya vinden dit leuk.
  7. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    En zojuist mail gehad van de dagopvang. L is lang genoeg in contact geweest met een positief geteste persoon. Hij moet nu 10 dagen in quarantaine of na 5 dagen testen maar dat gaan we niet doen. Maar weer afwachten :(

8. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ahhhh wat sneu! Ik zou zo'n kleintje ook niet laten testen. Kun je het thuis opvangen de komende dagen samen met je man? Per wanneer gaat (ging) de quarantaine in?

9. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hier om 22.20 bekend geworden dat mijn werk (kinderopvang) morgen pas om 11.00 open gaat, ivm code rood. Echt bizar dat dat zo laat wordt medegedeeld aan ouders ook. Maar goed na vorige week drama, hebben ze blijkbaar iets geleerd.... en ik zou 7.30 beginnen tot 17.00 dus toch weer wat uurtjes minder. Hier verder alles prima, fijn weekend gehad, veel met de kids weggeweest, met de slee en op t ijs gespeeld.

@Miekje86 Wat naar zeg, moeten jullie nu allemaal in quarantaine?

@Magnolia29 Wat vervelend dat juist nu de kachel t begeeft, hopenlijk morgen snel gemaakt.

Sansaatje en Magnolia29 vinden dit leuk.
  10. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Wat ik uitgerekend heb sinds gisteren. Dinsdag 22 februari mag hij weer komen wat ik de app kon zien. Ik moet gewoon naar mijn werk, mijn man werkt thuis en heeft geregeld dat hij alleen de mail doet. Nu maar duimen dat wij niks krijgen

Mya vindt dit leuk.
  11. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Mya zolang er geen klachten zijn hoeft de rest van het gezin niet in quarantaine. Nu maar duimen dat wij niks krijgen. L snottert alweer een beetje sinds donderdag, maarja die krijgt kiezen op het moment en is lekker weerstand aan het opbouwen. Verder is hij goed vrolijk, goeie eetlust en geen verhoging/koorts. Vandaag waren wij wel aan het snotteren maarja we waren ook lekker buiten in de kou en dan stroomt het ook lekker bij ons. Morgen maar eens kijken na een nachtje goed slapen.

Mya vindt dit leuk.
  12. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Oh jongens, ik ben vanochtend samen met de kinderen van de trap gevallen :eek: Zij hebben gelukkig niks, behalve erg geschrokken. Ik hou me gelukkig altijd vast aan de reling, maar kletterde toch de halve trap af. Linkerkant voelt bont en blauw, kan niet eens zitten en lopen is vreselijk :o:

'Gelukkig' net bericht gekregen dat de school toch dicht blijft en ik niet hoef te werken. Vind ik voor nu even niet zo erg :oops:

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.788
    7.374
    113
    @Miekje86 balen zeg! Ze zeggen toch wel dat testen meevalt bij de kleintjes. Volgens mij heeft @Siepie85 het laten doen bij haar zoon in de vorige golf?

De kinderen hoeven pas vanmiddag naar school. Ik breng L ook dan pas naar de opvang, anders blijf ik rijden. Wel balen, al het verkeer rijdt hier gewoon prima door. Maar om bij school te komen moeten we wel over boerenweggetjes. Die in onze gemeente zijn altijd perfect gestrooid, die in de gemeente waar de school can onze kinderen is bijna niet. Dus dit is vast veiliger maar wel irritant.
    Ik ben maar om 7 uur gestart met werken zodat ik de mail vast weggewerkt had toen ze allemaal wakker werden.
    Zo gaat L haar bed weer in. Het maakt blijkbaar allemaal niks uit qua savonds slapen helaas, maar ze is wel moe om half 10 dus ze gaat er mooi in zo.
    Ze is weer van 21.30 tot 23.30 wakker geweest. Huilen wordt wel wat minder, maar zo lang wakker zijn is natuurlijk ook niet leuk voor haar. Dubbele slaapzak, ze voelde lekker warm, blijkbaar is het dat ook niet. Dan gaan we maar uit van een fase :D

Mya en S2909 vinden dit leuk.
  14. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @riean fijn dat het voor die kleintjes evt meevalt. Mochten zijn klachten erger worden dan gaan we wel testen, maar we mogen op zijn vroegst donderdag pas testen dan hebben we op zijn vroegst vrijdag of zaterdag de uitslag. Vanaf dinsdag mag hij gewoon weer gaan zonder testen, dan gaat de opvang alleen om maandagmiddag. Mijn man heeft al via zijn werk kunnen regelen dat hij de komende 10 dagen alleen de mail doet en geen telefoontjes beantwoord dus opvang is hier al helemaal geregeld.

15. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Net een mailtje gehad dat ze toch vanaf 11uur open gaan omdat het toch code geel is geworden. E houden we vandaag toch thuis uit voorzorg. Gisteren na de ijsbaan had ze een snotneus, ik gok van de kou maar door het bericht van de opvang gisteren ben ik toch voorzichtiger geworden. School is heel blij dat we zo voorzichtig zijn, maarja ik wil het niet op mijn geweten hebben dat E haar klas in quarantaine moet. Als ze morgen nog geen snotneus heeft gaat ze gewoon weer lekker naar school

Mya vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat balen @Miekje86 en nu maar hopen dat ze geen snotneus krijgt ;)

Hier een prima ochtendje. Wat werk verricht, kindjes naar de opvang (alles is hier nog gewoon open, was wel erg glad vanochtend) en vanmiddag tussen 16 en 17 heb ik nog een overleg. Verder vanmiddag eigenlijk qua werk rustig. Ik hoop wat op de bank te hangen en even te relaxen. ;)

Verder was O niet te genieten vanochtend. Voor de zoveelste keer lag hij op zondag veel te laat in bed. Het is elke zondag drama.
    Oke, hij gaat naar opa en oma wat ik juist altijd aanmoedig. Die gaan lekker met hem weg en zijn neefjes en nichtjes zijn er ook. Hartstikke top.
    Alleen (hoe zeg ik dit respectvol..) zijn neefjes en nichtjes hebben amper een ritme. Kort door de bocht: die worden hele dagen volgepropt met suiker en hebben geen vaste bedtijden. Nu ga ik het ook gewoon zeggen hoor. Ik vind dat niet oké, maar hee.. ieder zijn ding. Laten we zeggen dat de ouders vrij weinig verplichtingen hebben ;)

Maar ja. Wij doen alles om de boel hier draaiende te houden, hanteren vaste structuur want ja, dat heeft ie nodig. Gisteren was mijn maat alleen vol. Ik vind dat het aan mijn man is om er wat van te zeggen, klaarblijkelijk doet hij het niet voldoende en mijn grens in zwangere toestand is nu bereikt: om 18u kregen we de mededeling dat ie daar friet mee at (excuse me, overleg dat en sowieso eerder, ik zat met witlof klaar). Ze moesten nog eten notabene. Terwijl hij uiterlijk 19u in bed hoort te liggen want 3 dagen opvang is gewoon vermoeiend voor hem.

Kind kwam 19.15 pas thuis, helemaal hyper (tuurlijk volgestopt met suiker, appelsap, koekjes, friet, toetje, chocomel..) en weigerde naar bed te gaan. 20.15 (gvd een uur lang drama - kan ik hem niet kwalijk nemen kind was oververmoeid) lag hij er pas in. Hij is al die suiker niet gewend en hij klaagde natuurlijk over buikpijn.

Ik merk als ik dit typ, dat het me eigenlijk flink dwars zit. Stop met het volproppen van mijn kind en respecteer onze grenzen. Hij was niet voor niks enkel gegroeid in gewicht en niet in de lengte. Oke, ik overdrijf nu gigantisch maar niet oke mensen. Grrrrrrrrr. Hoorde hem in bed ook hikken dus volgens mij was hij zo ziek geworden als hij zich nog meer druk had gemaakt. Dit gaat élke zondag hetzelfde en nu ga ik komend weekend echt duidelijke grenzen stellen: we spreken op zaterdag vaste tijden af en gaan het ook hebben over alle suikerinname, want hij kan daar uiteraard niet goed tegen omdat hij dat niet gewend is en komt elke keer zo oververmoeid thuis dat in het kwartiertje dat ie ons ziet, wij ook weer boos moeten worden.

Oke lalalala nu zet ik me er overheen. Genoeg geklaagd. Als zijn moeder ga ik gewoon de grens bewaken en iedereen kan in de stront zakken die het er niet mee eens is ;)

Ik had zo'n goede zin nog wel.. Verder heb ik eigenlijk weinig nieuws.
    Had een NIPT blundertje maar ga ik jullie niet mee vermoeien. Net nog even de bestelling afgemaakt en morgen komen de boodschappen.

Man is zijn werk aan het afronden want begint in maart met een nieuwe baan dus dat loopt ook wel. Geen bijzonderheden verder. Volgens mij wordt het komend weekend rond de 13/14 graden en heel eerlijk: daar kijk ik ook wel naar uit.

Wat zijn jullie plannen verder?

Mya, jvsd92 en Sansaatje vinden dit leuk.
  17. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.343
    8.344
    113
    Amsterdam
    @Miekje86 ik heb ze zelfs beide 1,5 week geleden nog laten testen. E heeft geen kick gegeven en T was heel kort even huilen en was zo weer klaar. Ik zou het niet laten juist als hij dan weer 5 dagen eerder alles mag en kan. Wij hadden binnen 24 uur de uitslag korter zelfs.

18. Lancer1992

Lancer1992 Niet meer actief

Hallo dames!

Na vandaag nog 2 halve dagen recht op kraamzorg (donderdag is meer afscheid) en dan zijn we alleen met z’n 4tjes.

R doet het steeds beter. Drinkt steeds beter en spuugt steeds minder. Goed nieuws dus! Na 2 gebroken nachten hadden we besloten haar afgelopen nacht in haar eigen kamertje te laten slapen en dit ging fantastisch! Wij werden namelijk van ieder hikje, kreuntje, zuchtje wakker toen ze nog bij ons lag.

B had 2 weken bij ons op de kamer gelegen maar toen waren we maar met z’n 3en en konden we overdag zelf even bijslapen, nu gaat dat lastiger met B dus hebben we die stap genomen.

B heeft er wel moeite mee. Was de eerste dagen behoorlijk overprikkeld maar weet steeds beter een houding erin te vinden. Gisteren was hij alleen tijdens haar flesje van 18:00 zoooo kwaad dat hij dik 15 minuten aan een stuk door heeft lopen brullen. Hij wou namelijk ook een flesje, en papa was op dat moment zeker niet goed, hij wou alleen naar mij toe. Jaloezie denk ik dan toch.

Met pijn in mijn hart gisteren dit gedrag moeten negeren en zodra hij rustig was meteen beloond door lief tegen hem te praten. Ik ben het niet gewend dat B zo tekeer kan gaan... Had dus ook B gisteren toen die gekalmeerd was en R haar flesje op had zijn flesje gegeven en hem zelf in bedje gelegd.

Ik ben benieuwd of we vanavond dezelfde uitbarsting gaan krijgen. Ik hoop het niet.

Mya, jvsd92, Magnolia29 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw

Gaat het al wat beter? Is toch wel verschieten als het gebeurt.

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dikke knuffel voor de schrik @Magnolia29

Oke ik twijfel. Ik heb zulke toffe sneakertjes voor de zomer gezien. Man vindt ze 'de lelijkste ever'. :o:

Wat vinden jullie?

upload_2021-2-15_14-15-40.png

jvsd92 en Magnolia29 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina