♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 1 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 26 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Lancer1992 Het is ook ontzettend wennen! Voor iedereen natuurlijk. Neem iedere dag zoals het komt, fijn dat R goed drinkt en goed slaapt!

@Nina Sanders Ik hou er van! Dus ik zeg doen ;) Staat superleuk onder een lichte jeans! :thumup:

Ik ben echt stijf :o: Net even gecheckt, dikke blauwe plek op m'n bil. Zal nog wel erger worden. Overal spierpijn. Maar goed, de thermostaat is gemaakt en de kindjes zijn wonderbaarlijk goed gezind vandaag :thumup: Leuk aan het spelen, af en toe even tv kijken. Niks meer aan doen. We eten vanavond de restjes van de Javaanse rijsttafel, dus ik hoef het alleen maar op te warmen. Dikke prima :thumup:

S2909, Mya, Nina Sanders en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    @Lancer1992 fijn dat het zo goed gaat! En het gedrag van B is heel normaal, je gaat er goed mee om zeg! Hoe voel jij je verder ?

Lancer1992 vindt dit leuk.
  3. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    @Magnolia29 jeetje overkomt jou weer! Gelukkig geen gebroken benen of iets dergelijks. Succes !

Magnolia29 vindt dit leuk.
  4. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders Om even te reageren op O en de zondagen; is het een idee om af te spreken dat jullie hem om 16.00/16.30 u ophalen? Dan heeft hij thuis nog even de tijd om bij te komen en energie kwijt te raken (hier moeten ze ook altijd even ontladen als ze bij de opvang/oppas enz zijn geweest) en is hij weer rustig rond etenstijd. Dan heb je het hele gedoe van overeten/te veel suikers voor het slapen gaan ook getackeld.

Mya en wolkje1994 vinden dit leuk.
  5. Lancer1992

Lancer1992 Niet meer actief

Ondanks een goede nacht toch echt moe. Maar mijn ijzergehalte is aan de lage kant en ga vandaag beginnen met tabletten die de gynaecoloog voorgeschreven heeft :)

nog wel een beetje last van de bekken maar het word minder.

ja B zijn gedrag negeren is zo ontzettend moeilijk, het liefst geef ik R direct aan mijn man en troost ik B maar we kunnen deze fase maar beter nu hebben dan dat ik zometeen er alleen voor sta omdat manlief aan het werk is. Het doet wel echt wat met mij, liefst huil ik met hem mee. Arm klein ventje heeft er veel moeite mee

Maaaaar ik heb de smartmax safari dieren maar eens besteld. Zag ze zovaak voorbij komen hier. Kan kleine B de aankomende dagen zich daar lekker mee bezig houden :)

Mya en Sansaatje vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zeker een idee. Punt is alleen dat zn neefjes en nichtjes pas rond een uur of 15 komen. Ik vind dat dan zo sneu want hij kijkt er echt naar uit.
    Maar denk dat we dat wel zo gaan doen ja..

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Anyway sowieso tijd voor een goed gesprek even met man denk ik.
    Ik ga hem niet random midden op de dag aanspreken, want het is immers een werkdag, maar ik denk wel een goed momentje om tijdens een kop koffie oid te bespreken. Zolang we maar op 1 lijn zitten maar man man man ik ontplofte bijna gisteren. :p

Hier heb ik trouwens hele milde neusverkoudheidsklachten gekregen. Denk ik. Ik twijfel omdat ik ook wat jeukende ogen heb op het moment dat ik mijn lenzen uitdoe. Het kan theoretisch gezien ook hooikoorts zijn. Heb verder nergens last van.

Man is nu de kindjes ophalen, ik heb net gezogen en zit aan n kop koffie. Keuken schoon, vaatwasser kan morgenvroeg aan en de boel is opgeruimd. Zo even lekker knuffelen met de jongens, mini O kring nog een flesje melk en ik hoop vanavond de 2 laatste afleveringen van Suits te kijken met man.

Ben nu ook bij e10 van Firefly Lane. 2e gedeelte van het seizoen is wel een stuk leuker vind ik.
    En dan kunnen we weer op zoek naar een nieuwe serie haha.

Iemand een idee wanneer New Amsterdam seizoen 3 verschijnt?

8. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @Magnolia29 Jeetje schrikken zeg!! Gelukkig met een sisser afgelopen. :eek:

9. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    S2909, Lalaatje90, Mya en 8 anderen vinden dit leuk.
  10. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Super mooi! Echt rete strak zoals ze zeggen. :roflmao:

Magnolia29 en jvsd92 vinden dit leuk.
  11. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    @jvsd92 heel mooi! Moet er na de keuken nog veel gedaan worden? Of het is dan eindelijk echt klaar ?

@Nina Sanders ik snap je helemaal... ik ben ook niet van de suikers. Is L pas 16 maanden dus heel normaal dat ze geen snoep koek enz krijgt. Maar mijn schoonfamilie is hier anders in. Ze doen echt hun best hoor, maar ik houd mijn hart vast voor wanneer ze ouder is. Natuurlijk mag ze een keer een snoepje dan, maar één... geen drie. Een danoontje toetje.... een pakje yogi. Echt niet. En zolang ze er geen weet van heeft en zichzelf niet achter gesteld voelt op anderen. Laten we het lekker zo:thumup: Gelukkig zit mijn vriend op één lijn met mij, in laat het dus voornamelijk aan hem over. En af en toe kan heus wel hoor. Wij aten laatst een keer een macdonalds (doen we nooit). Voor L een happy meal gekocht, voor de patatjes. Kind nam een paar patatjes en pakte daarna het zakje met appels :p

Even heel nieuwsgierig aan de andere dames. Meeste kindje zijn ondertussen wel één jaar geweest. Hoe gaan jullie met snoep / koek om? Ben juist ook benieuwd naar de reden waarom juist wel...

S2909, Mya en jvsd92 vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou hier over het algemeen ook niet. De mini krijgt suiker van de appelsap die we aanlengen met water. En hij krijgt wel de kleine keuken koekjes zonder toegevoegde geraffineerde suikers. En ja, tuuuuurlijk mag hij af en toe patatjes en een stukje kroket mee eten en op z’n eigen verjaardag (of die van ons) krijgt hij rustig een paar hapjes taart. Maar dan hebben we het wel over uitzonderingen. Bij O is het anders. Die komt ook gewoon buiten de deur dus je hebt er nooit helemaal zicht op. Hoeft ook niet. Af en toe een koekje of wat lekkers moet kunnen. En hij krijgt in het weekend thuis altijd wat choco vlokken over z’n havermout gestrooid. Daar kijkt hij op maandag al naar uit en wil ik hem niet ontzeggen. Maar ik heb m’n grenzen. Niet alles tegelijk. Ik ontplofte toen ik hoorde dat hij chocoladekoekjes, chocomelk (wtf, hij krijgt Max 2 melkproducten op een dag, anders moet ie alleen maar veel poepen), knijpfruit (waarom moet hij dat hebben?), friet en ook nog een toetje op had (altijd volvette en volle soorten vla).
    Tel daar bij op dat hij s ochtends bij ons al sap, havermout met vlokken en fruit op had. Oh en volgens mij ook nog een halve sultana van papa. Ja jongens, zoooooo stom!

Mya en wolkje1994 vinden dit leuk.
  13. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Neeee, alleen nog een klein stukje bijkeuken vloer. De wc moet geschilderd en afgekit. En de trap naar beneden en een klein stukje overloop nog geschilderd. Maar goed, we doen alles in de vrije uurtjes die we hebben. Dus het is niet veel werk, maar doen er wel even wat langer over. En alle leefruimte zijn nu af dus we hebben ook niet heeeeel veel haast meer. :D Even wat rustiger aan na maanden keihard aan de gang.

wolkje1994 vindt dit leuk.
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    jvsd92 vindt dit leuk.
  15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.343
    8.344
    113
    Amsterdam
    @wolkje1994 E krijgt alles wat ze wil met mate! Bijv op de woensdag als m’n vriend er is mag ze altijd een boterham met chocopasta en ze mag 1 snoepje of een lekker koekje etc. Mits er wel gewoon gegeten wordt. Ik wil het namelijk niet verbieden maar meer laten zien dat het ook mag en lekker kan zijn. Dat je niet straks krijgt dat ze op de middelbare school helemaal los gaan met chips en snoep en dan alsnog een eetstoornis ontwikkelen.
    T krijgt eigenlijk helemaal zowat niks nog qua snoep en koek. Ja eierkoeken etc. Als ie wat ouder is en het snapt dan pas. Zijn snoep is nu mandarijnen!

Mya, Sansaatje en wolkje1994 vinden dit leuk.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    ^^ idd dus met mate mits er wel normaal gegeten wordt. O zeurt ook wel eens om iets maar weigert dan zn broodje. Ja doegggg vriend. Gaan we niet doen

Mya en Siepie85 vinden dit leuk.
  17. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    kijk dit omschrijft dus precies hoe ik het voor mij ziet :)!

Siepie85 vindt dit leuk.
  18. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.788
    7.374
    113
    @eten, het is een illusie dat ik bij L al het ongezonde buiten de deur kan houden helaas. Ze wil wat wij eten. Dat krijgt ze heus niet altijd, maar zij krijgt al veel meer ongezond eten dan onze oudste 2 op die leeftijd. Nu krijgen mijn kinderen op schooldagen alleen fruit in de ochtend en 1 of 2 kleine snoepjes smiddags. L krijgt dan een rijstwafel o.i.d. Om een uur of half 5 krijgen ze vaak een bakje met tomaatjes, paprika, komkommer, stukje worst of kaas. Maarja, L eet absoluut geen rauwkost, dus eet zij vaak alleen een stukje kaas of worst. Beiden zijn ook niet echt gezond, maar ik maak me er niet zo druk om merk ik. Bij de oudste 2 nog wel, maar ik laat het meer los. Al krijgt ze echt nog geen snoep of andere koekjes ofzo. Op een klein hapje van mijn koekje na soms. In het weekend is het lastiger, dan krijgen de oudsten soms iets extra's zoals chips op zondag, daar eet L dan graag van mee als we niet opletten :oops::roflmao:
    Bij de ene oma krijgt ze handenvol lange vingers. Tja, daar vind ik heus wat van, maar wij vragen haar als oppas zo af en toe, dan vind ik dat ik niet moet zeuren over die lange vingers eigenlijk. Als ik er bij ben, bij beide opa's en oma's overigens, dan geef ik vaak wel aan dat ik liever heb dat ze iets anders krijgt dan koekjes. Mijn moeder heeft een speciale pot met maisvingers, voor L en mijn nichtje. Die pot is magisch, want beide meiden vinden die maisvingers geweldig, terwijl L ze thuis kapot trapt op de vloer en ze boos is omdat ze niks anders krijgt :roflmao:

Ik.denk trouwens ook dat het aan het kind ligt. Mijn oudste heeft enorme behoefte aan snoep, terwijl dochter alleen drop lekker vindt. Ze bakt wat af, maar eet er zelf nooit wat van.

We hebben vandaag weer overleefd. Kinderen waren de hele dag vrij, maar ik heb L tussen de middag wel weggebracht. Ze hebben haar daar te laat uit bed gehaald denk ik, ze ligt er pas net in, eerder werkte het niet, ze was niet moe. Hopelijk gaat ze dan nu in 1 ruk door :thumup:

@jvsd92 prachtig!

@Lancer1992 , knap hoor, zo met 2 kleintjes! Echt respect, als ik bedenk dat ik naast L ook nog een baby zou hebben breekt het zweet me uit :oops:

@wolkje1994 en @Muisje458 , nog bedankt voor de tips qua warmte, Ze slaapt nu in 2 slaapzakken, michelin vrouwtje :roflmao: gelukkig wordt het weer warmer, kan het daar in ieder geval niet aan liggen :D

S2909, jvsd92, Mya en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Siepie85 fijn om te lezen dat die testen wel meevallen bij die kleintjes. Ik zie bij ons de meer waarde er niet van in om te testen (zolang hij geen klachten heeft). Hij zou dan een halve dag eerder naar de opvang kunnen ivm het weekend wat er tussen zit. Als het van het weekend lekker weer is gaan we lekker rondje fietsen ofzo.

@jvsd92 mooi geworden.

@Magnolia29 auw, hopelijk word het niet al te erg met je blauw plek en spierpijn. Gelukkig niet iets heel ernstigs gebeurd.

@Nina Sanders tot nu toe is ze snotvrij echt ik maak der neus dicht als ze morgen toch snot heeft :D

@wolkje1994 L krijgt nog geen snoep, ja wel eens van die babykoekjes. Je maakt hem op dit moment nog gelukkig met een rijstwafel, ontbijtkoek en fruit of eigenlijk alles wat je hem voorschuift. Prakkie spinazie of rode kool gaat er zo in. E mag al wat meer snoepen maar niet iedere dag. Ze heeft een eigen koekjestrommel met snoep er in en soms mag ze daar iets uit. Ze vraagt zelf ook regelmatig om komkommer of tomaatjes. Ik ben wel van mening dat je ze nu gedoseerd moet laten wennen aan suiker zodat ze straks hopelijk niet los gaan er mee en er problemen door krijgen.

@Lancer1992 dat is heel normaal gedrag in het begin. Als ze 3.5jaar zijn hebben ze daar ook last van;). Ze moeten opeens mama delen met iemand anders en dat is even wennen. De oudste bij een collega die ging op dat soort moment alle planten uit raam gooien :eek:. Fijn dat het verder wel goed gaat.

jvsd92, Mya, Siepie85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    @Magnolia29 Dat was schrikken zeg van de trap vallen.

@Lancer1992 Fijn dat t allemaal goed gaat, lekker van genieten.

Hier hoefde ik pas om 11.00 naar me werk, dacht ga mooi op tijd weg, en wil me auto starten, en doet helemaal niks meer. Ja, alle lampjes met dingen brandden, beetje sputterend geluid met starten, na 3 x opnieuw starten deed ie helemaal niks meer. Gelukkig kon me vriend me wegbrengen en ophalen ook. Vanavond met startkabels in de weer geweest, maar er gebeurt niks, nu net een druppellader besteld mijn vriend dan, die denkt dat t aan accu ligt, nou ik twijfel, ik zie t somberder in, auto is bijna 8 jaar. Toevallig moet hij in maart apk gebeurt en grote beurt erbij gedaan, maar nu maar afwachten of ie t woensdag weer doet. Morgen brengt en haalt vriend me weer.

Deel Deze Pagina