♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 1 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 26 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Pffff. Net Firefly Lane afgekeken maar ik snap het einde niet (dit wordt niet bekend gemaakt).
    Kan ik niet tegen.. :p

Magnolia29 vindt dit leuk.
  2. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Op naar een volgend seizoen :p

Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    S2909 vindt dit leuk.
  4. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    @S2909 van harte Gefeliciteerd, spannende tijd weer.

S2909 vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Morning. Hoe ging de nacht bij jullie?
    Hier zoals gewoonlijk rond een uur of 3/4 weer wakker, maar toen heb ik het raam verder open gezet en sliep ik gelukkig vrij snel verder.
    Kindjes nu opvang en vanochtend een werkblok gepland. Vanmiddag hopelijk wat tijd voor ontspanning en verder zie ik wel even wat de dag brengt.
    Ben nu nog heel lui wat aan het shoppen met een kop koffie ('s ochtends wordt alle voorraad aangevuld haha, maar heb me beperkt tot sokken voor de mini en een zwarte satijnen blouse voor mijzelf (die had ik overigens echt nodig want momenteel begint alles weer wat strakker te zitten). Als mijn koffie op is schop ik mezelf onder de douche!

Mya vindt dit leuk.
  6. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    S2909 vindt dit leuk.
  7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    @S2909 gefeliciteerd!!! Dat alles goed mag verlopen!

S2909 vindt dit leuk.
  8. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    En ik maar teruglezen omdat ik het gemist moest hebben hahaha.

@S2909 van harte! @Lancer1992 ook van harte!

S2909 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.786
    7.374
    113
    Van harte gefeliciteerd @S2909 !

Ik word weer tante, ergens in de zomer. Zo leuk weer! Vorige keer waren we tegelijk zwanger, ik heb al gemeld dat ik niet meer meedoe :roflmao: kan gelukkig niet eens meer, of nou ja, niet met mijn eigen vent :roflmao:
    Maar van de zijlijn weer meegenieten vind ik geweldig. Ik heb al gezegd dat ze wat dichterbij moeten komen wonen, dan kan ik elke dag knuffelen straks, maar helaas :D

Hier weer gestart met werken, het lijkt rustig te blijven. L gaat vanmiddag naar oma.
    Zitten jullie kindjes ook in zo'n extreme verlatingsangst fase? Het lijkt echt dat te zijn bij L. Maar ze doet het bij iedereen, op het kdv gaat ze huilen als de juf waar ze zich op richt wegloopt, thuis huilt ze als ik of man weglopen, net op wie ze gefixeerd is op dat moment. Gister was mijn moeder er, die ziet ze bijna wekelijks, maar het duurt zeker een half uur voor ze überhaupt een stap in haar richting zet. Verder houdt ze constant mij in de gaten of ik niet wegloop. En de avonden zijn 'drama'. Op zich niet erg hoor, omdat het niet om de nachten gaat, maar ze is echt zeker 2 uur wakker steeds en flink huilen. Ik vind het stiekem zo zielig, maar baal er ook van. Laten huilen helpt blijkbaar ook niet zo. Maar misschien moeten we doorzetten en het nog een week aanzien ofzo?
    Verlatingsangst schijnt dan wel weer een teken te zijn van een goede hechting, dus daar hou ik me maar aan vast :roflmao:

Mya, S2909 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  10. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @riean Hier ook sinds een paar weken extreem! Megaaaaa huilen als ik hem weg breng naar mijn moeder. Dan gaat hij in de keuken al aan mijn been hangen, zo van; ik weet dat je zo weggaat. Ook thuis hangt hij de heleeeee dag alleen maar bij me en aan me moet bij me in de buurt zijn. En hij had het ook met naar bed gaan. Maar dat is nu over gelukkig. Het is weer een fase toch. :o: Ik ben deze dagen vaak blij als het avond is en hij ligt te slapen. Dat gehang de hele dag aan me. :rolleyes:

Mya en Sansaatje vinden dit leuk.
  11. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Hier een prachtige termijnecho gehad :D alles zag er goed uit :) (ik plaats geen foto, sorry:p). Mijn banner kan zo blijven, de datum blijft alsnog die ik zelf al had uitgerekend haha. De baby bewoog ook tijdens het maken van de echo, zo lief om te zien. Echt alweer een mensje :)

Ik kan me echt niet op werk concentreren..

Mijn moeder is er om op A te passen. Hij wilde zelfs dat zij m op bed bracht net :eek: terwijl ik er was, pfffff haha.

Op het kdv hadden ze hem gister maar 1x laten slapen, maar dat hadden ze niet even van tevoren gezegd ofzo, vond ik toch een beetje gek.. of is dat normaal? Er stond gewoon in t verslag; we hebben hem wakker gehouden en dat ging prima. Oké, op zich ook niet zo erg maar had t toch fijn gevonden als ze het even van tevoren zeiden ofzo. Ohja en ze vroegen of ie gewone melk mocht want hij jatte steeds de tuitbeker van z’n buurvrouw blijkbaar:|:roflmao: vond ik erg grappig.

Hij krijgt smiddags (naast ochtend en avond) nog een fles maar wat mij betreft kan die er echt wel af, ook als je ziet wat ie eet en drinkt. Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik denk dat we gewoon helemaal ermee stoppen en gewone melk of thee aanbieden ofzo. Maar ben ergens bang dat ie dan smiddags minder goed gaat slapen. Benieuwd naar jullie ervaringen.

Magnolia29, Mya en S2909 vinden dit leuk.
  12. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Hier hangen ze allebei extreem aan mama. Als de oudste bij mij zit komt de jongste eraan gesneld en krijgt de oudste een kopstoot o_O Bij de oudste is het de laatste tijd ook weer huilen geblazen bij het wegbrengen naar de opvang. Erg sneu. Gelukkig krijg ik altijd weer snel een berichtje van de juf dat de tranen weg zijn en ze lekker aan het spelen is.

Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  13. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Bedankt iedereen!

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zoooo, deze moeke is weer terug van 9 buisjes bloed prikken (NIPT, 12-weken screening, glucose en schildklier). :roflmao:

Ik heb er totaal geen problemen mee (kan er ook gerust naar kijken). Maar bij 9 buisjes vraag ik wel of ze een slangetje aanlegt i.v.m. bewegen van de naald. Als je 8x het buisje verwisselt op de naald zelf, dan gaat de naald natuurlijk bij elke wisseling nét een stukje verder in je ader. Door de bewegingen riskeer ik al gauw een 16-kleurige plek. Ik heb een dunne huid, dus snel blauwe plekken. :cool: Door een slangetje aan te leggen waar de buisjes op worden gewisseld beperk je dit flink! :thumup: Ben benieuwd, hopen op een goede uitslag zonder nevenbevindingen.

Ben al lang blij dat het formulier nog een keer opnieuw geprint kon worden (ik was het formulier na betaling kwijt geraakt).

@RoseMurphy wat fijn van de goede termijnecho! Blijft bijzonder he. Heb je zelf een voorgevoel qua geslacht?

@riean een tijdje terug had de mini extreme verlatingsangst. Dit lijkt nu wat minder te worden eigenlijk. Maar hij kan nog steeds overdramatisch doen hoor, zeker wanneer hij zijn zin niet krijgt. Och och, dan vergaat echt zijn wereld (ik wil dan die pruillip kussen hahaha).

wolkje1994, Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  15. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    @riean proficiat met het toekomstige nichtje of neefje!

Hier geen verlatingsangst. Het tegendeel zelfs. Er kan nog net een zwaaitje vanaf als we hem afzetten bij kdv. Maandag was hij een dagje bij mijn schoonouders en toen ik hem ging halen zat hij op mijn schoonma haar arm. Ze vroeg of hij bij mij wou komen en hij keek eens naar mij en knabbelde verder op zijn stukje appel.

@Nina Sanders wow 9 buisjes. Voel je je niet te slap daarna?

Mya vindt dit leuk.
  16. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    @RoseMurphy goed dat de termijn echo goed ging. Toch iedere keer weer een opluchting.

Vind het ook wel raar dat ze het op de kdv niet even op voorhand lieten weten dat ze hem op 1 dutje gingen zetten. maar hier doen ze ook niets zonder overleg.

Mya en RoseMurphy vinden dit leuk.
  17. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @RoseMurphy fijn dat de echo goed was. Hier overleggen ze over het slapen en las als wij toestemming geven passen ze het aan. Denken wel altijd mee. L slaapt nogal lastig op de opvang. Vaak maar 1 keer 1 a 2uurtjes. Maar verder is daar vrolijk. Hier thuis doet hij ook moeilijk met 2 slaapjes. Wij kijken nu wanneer hij moe word en laten hem dan lekker een lange ruk maken. Gisteren sliep hij van 10 tot 14uur. Nu nemen ze dit ook over op de opvang. Vandaag lag hij pas om 12uur op bed, benieuwd hoelang hij slaapt vandaag. We zijn met L vlak na zijn eerste verjaardag gestopt met flesvoeding, pak was op en hij dronk gewone melk ook goed. Opvang vroeg ook vrijwel direct of hij gewone melk mocht krijgen

Mya vindt dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nee hoor, helemaal niet. Ik heb al zo vaak bloed laten prikken en echt nooit problemen erna gehad. 9 buisjes schrikt natuurlijk af (de NIPT buisjes zijn groter, dat wel), maar als je al het bloed in een kopje zou opvangen, dan valt het reuze mee wat ze feitelijk prikken.
    Nope, geen issues mee! Ik zou het alleen irritant vinden als het nuchter zou moeten want ik heb 's ochtends altijd honger en word chagrijnig als ik niet eerst kan eten haha!

Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  19. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Het zit even niet mee (ja ik weet het kan altijd erger) man stond vanmorgen op met last van keel en meer hoesten dan normaal dus direct maar een test aangevraagd, we nemen het zekere voor het onzekere maar vanwege L. Komt E net uit school had ze een ongelukje gehad met de gymles. Ze huppelde naar de glijbaan en opeens stond der voet anders (omschrijving van E). Juf heeft wel gekeken maar toen was niks te zien. Trekt E net der sok uit zit er gewoon een ei op der voet :eek:. Als ik er maar naar wijs gaat ze al jammeren (en ja met dit soort dingen is ze wel een klein beetje een aansteller). Nu maar flink koelen en afwachten maar

Magnolia29 en Boordevol vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh nooooooo. Sterkte ermee hoor!

Deel Deze Pagina