♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 1 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 26 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lancer1992

Lancer1992 Niet meer actief

Ik wacht dan nog heeeeel geduldig af. :p
    Het zou zo handig zijn als hij kan lopen, denk dat er ook hoop frustratie bij B wegvalt dan. We shall see. :) We forceren niks, weet inderdaad dat het averechts werkt. Hebben we gemerkt met het rollen toendertijd. Toen we stopte met oefenen deed hij het ineens een paar weken later zelf met de biggest smile op zn gezichtje

wolkje1994 en Mya vinden dit leuk.
  2. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Ik ga kijken hoeveel ik ga verdienen en dan de keuze maken of 3 of 4 dagen werken. Ik wordt straks ouderen psychiater.

Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Ja eens kinderen gaan pas echt dingen doen als ze er klaar voor zijn. T rolde pas met 5,5 maand maar toen ging het rap en stond hij ineens al met 6,5 mnd.... z’n zus rolde al met 3,5 mnd bijv en ik heb bij beide niks anders gedaan. Eerlijk ik doe nooit wat qua stimuleren heb ook nooit het zgnde gedwongen tummytime gedaan. Altijd gedacht namelijk als ze dingen kunnen doen ze het zelf wel.

Mya vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Tsja, ik ben er niet continu bij (geweest) natuurlijk maar ik weet wel wat ik zag: als ik op visite ging, een kind dat continu bij de hand werd genomen en 'moest' oefenen. Daar had ik toen mijn twijfels over maar ik vind het ook niet aan mij om daar verder wat van te zeggen oid.

Maar hee, laten we een uitspraak van mij (namelijk dat té vroeg lopen mijns inziens niet goed is voor een kind - zie nuancering) niet mega uitvergroten ;) Want volgens mij is het verder niet aan de orde en ik geloof ook dat iedereen het eens is met de basis: een kind doet pas wat als hij eraan toe is. Oefenen leuk en prima, maar zolang het leuk blijft :thumup:

Hier overigens weer een mannetje dat echt last heeft van de kiezen. Er komen er 2 door onder. Arm ding, hij heeft er echt erg last van. We doen dus niet zo veel andere dingen dan knuffelen en als ik hem aar bed breng, dan krijgt ie neurofen. Hopelijk is het gauw over want het is wel sneu. Maargoed. Moet ie natuurlijk ook gewoon even doorheen.

Kijken jullie ook zo uit naar het weekend? :D

Mya vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh dat tummy time, ik moet heel erg lachen.
    Hebben wij bij beiden nooit gedaan MAAR: als ik voor de gein een kind op zijn buik legde dan werden ze echt woest :o: Echt bozer dan boos!

Mini O draaide trouwens zelf zijn hoofd van kant met 1 week oud, ook nooit geoefend.
    En ik krijg al ik weet niet hoe lang van het cb op mijn kop omdat O toch echt een keer zindelijk moet worden. Ja eens opzich, want dat is makkelijker voor ons, maar ik ga er geen probleem van maken want ik wil niet dat hij straks angst ontwikkelt of onzeker wordt.

Mya vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Handig zeker, ik hoop dat als de baby straks komt in aug dat de mini ook al loopt hoor. Hij is dan 1 jaar en 9 maanden..

Lancer1992 vindt dit leuk.
  7. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier heeft oefenen ook geen zin. :o: Als ik nu met Q wil rondlopen en pak zijn handjes dan gaat hij hangen aan mijn handen. Super leuk natuurlijk. :roflmao: Vind hij ontzettend grappig. Houd dan ook zijn benen in de lucht.

RoseMurphy en Mya vinden dit leuk.
  8. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Maar zindelijk worden kan je wel mee gaan beginnen hè. Ben ik bij E met 1,5 mee begonnen en ze was met 2 zindelijk. T gaat volgende maand ook op het potje zitten. Zal nog niks doen er geen zak van snappen maar als er dan per ongeluk iets in zit prijs ik ze de hemel in. En zo heb ik dat toen langzaam met E gedaan. En daarna elke keer na elk slaapje etc op het potje omdat je dan de grootste kans heb dat ze gaan plassen. Dus ja zindelijk worden vind ik wel iets wat je kan motiveren. Vooral omdat ze als ze 4 jaar zijn echt zindelijk moeten zijn voor school. Heb hier op zp echt al teveel problemen zien voorkomen dat het dan toch niet lukte met laat beginnen.

Mya vindt dit leuk.
  9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Oh zindelijkheid... nee daar ga ik zelf nog niks mee doen. Met de oudste hadden we poepproblemen dus pas met 3,5 jaar begonnen en toen was het gelukkig redelijk snel gelukt. De middelste begonnen met 2 jaar en die was binnen een week zindelijk. Moet er echt niet wan denken om constant op t potje te zetten. Maar hoor graag hoe het gaat.

Mya vindt dit leuk.
  10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Komt vast helemaal goed.

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Oh tummy time was me niet gezegd door de kraamverzorgster en was ik dus ook helemaaaaaal vergeten. Toen ik het jneens ergens hoorde of las. Vol met hormonen dachr ik dat het nooit meer goed zou komen haha

Mya vindt dit leuk.
  12. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    @zindelijk worden, bij de oudste ben ik met 2,5 actief er mee bezig gegaan. Gewoon luier af, onderbroek aan en verder niks. Ja, een paar dagen tig natte onderbroeken en toen was hij er doorheen. Tweede deed het zelf een dag voor ze 3 was , en de derde is pas sinds kort elke dag droog. Hij is geopereerd, naar de pladpoli geweest, maar blijkbaar duurde het bij hem langer. Wel leerde ik hem met 3,5 echt wel zelf zich omkleden want dat gaat de juf echt niet 3 keer per dag doen. Dus dat heeft hij vabaf 3,5 altijd zelf gedaan.
    Verder vind ik het voor 2,5 onnodig om er moeite voor te doen , die luier verschonen interesseert me niks, die 3 keer per dag ofzo dat het nu is, soms 4. Ik vond het veel fijner om uit te kunnen leggen wat dat zindelijk worden in houdt. En mijn oudste 2 waren dus met bijna 3 slim.zat om prima te begrijpen wat er van ze verwacht werd.

Leuk hoor, rondje fietsen :roflmao: we volgden een knooppuntenroute, het was zó lekker, de kids genoten enorm . Tot ik na een tijdje een lekke band kreeg, denk dat we iets van 5 of 6 km hadden gehad. Nouja, toen hebben we maar een korte route gedaan en verder lopend afgelegd :D uur gelopen ofzo.
    Maar we kwamen niet langs het restaurant met koffie to go, dus vanmiddag band geplakt en weer op de fiets, naar het restaurant. Mooi weer 7 km gefietst :thumup:

Nu zitten de meiden samen in bad en de derde onder de douche. Zo maar eens koken, kunnen ze vanavond nog even een filmpje kijken.

Mya, S2909 en Sansaatje vinden dit leuk.
  13. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

@Tummy time: nooit gedaan was ook al 2 weken dat ik de papieren van het ziekenhuis eens doornam :oops: maar toen kon ze al haar hoofd effe omhoog houden.

@ de hand wandelen was het enige dat ze wou doen. Ik gaf haar mijn 2vingers en ze trok haar recht en hupsakee weg was ze. Deed ze al rond haar 10maand. Wel geen uren aan een stuk. Ze mocht eens op en af lopen en blij dat ze was. Liep ook zelfstandig op een week na haar 1ste verjaardag en was direct weg. Liep de eerste dag al van de 1kant van de salon naar de andere.

@zindelijkheidstraining beginnen we ook volgende maand aan. Nu is het meestal opstaan, pamper verversen en binnen het kwartier mag ik pamper 2 aandoen want ze heeft een pakske gelegd. En iedere dag vraag ik mij weeral af waarom ik zo snel ververs.

Mya vindt dit leuk.
  14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Zo, wij zijn gesetteld in ons huisje :D N gelijk uit school opgehaald, daarna ruim 2.5 u gereden. (Alles is bij ons immers 2.5 u rijden toch @Sansaatje :roflmao:) Ze hebben het prima gedaan. V nog bijna een uur geslapen, N heeft alleen maar gekletst. Heerlijk :D

Huisje is helemaal prima! We hebben voor de deur een speeltuin, ook geschikt voor V, top dus. Gelijk alle spullen opgeruimd, bedden opgemaakt, campingbedje voor V enz. Rondje over het park, bami gemaakt en V net in bed gelegd. Die moet altijd wennen, eerst ruim een kwartier gieren. Ga dan even met hem op schoot zitten in de kamer, dan kalmeert hij en geeft hij zich eindelijk over. Volhoudertje hoor :o::roflmao:

Man is onderweg, zal het eten warm gaan maken. Zijn cadeaus voor morgen liggen bij N op de kamer, ze vindt het helemaal spannend. Nu maar hopen dat hij het leuk vindt ;) En even bedenken waar we een lekker taartje gaan scoren...:thumup:

Mya, Siepie85, Nina Sanders en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Zindelijkheid; we zijn rond N haar 2e verjaardag begonnen. Toen was ze er echt nog niet aan toe. Alleen maar stress en gedoe voor mij, dus weer een tijdje laten zitten. Met 2.5 begon ze zelf aan te geven dat ze naar de wc moest. Uiteindelijk met 2 jr 10 maanden zindelijk. Alleen poepen was nog een dingetje, dat vond ze eng op de wc :rolleyes: Maar dat was 2 weken later ook klaar, hebben we een beloningskalender voor gebruikt.

Mya vindt dit leuk.
  16. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113
    @Magnolia29 heerlijk! Geniet ervan meid !

hier vanavond een gezellig avondje via Zoom! Maar man man wat heb ik zin in een normale tijd. Maar hé ben gelukkig niet de enige :rolleyes:

Mya, Magnolia29 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  17. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Hahaha, we moeten er wat voor over hebben om in onze mooie provincie te wonen. :p

Hele fijne tijd en alvast succes voor de uren durende terugreis. :roflmao:

Magnolia29 vindt dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Veel plezier @Magnolia29
    Tot wanneer blijven jullie?

19. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Dank je! Tot maandagochtend. Man gaat zondagavond weer richting Rotterdam :thumup:

Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.151
    6.003
    113

Deel Deze Pagina