♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 1 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 26 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    Sterkte @Muisje458 , wat rot! Lijkt me heel naar als je zo graag nog een kindje wil en het niet meer 'mag'. Zo veel geluk met jullie drietjes!

L is weer de halve dag buiten geweest. We hebben een eind gewandeld, en daar heeft ze een tijd in de zandbak gespeeld. Daarna thuis ook weer. Man heeft gister een nieuwe gemaakt van 2,5 x 1,5 meter. Hij is heel diep en we hadden veel te weinig zand, ideaal met L, ik zet haar er in, zij kan er niet meer uit en gaat heerlijk zitten spelen terwijl ik mijn boek kan lezen zonder steeds haar in de gaten te moeten houden :D

Verder is ze al een paar dagen snotverkouden. Ik hoop zo dat ze geen koorts ofzo krijgt, en ze gewoon naar de opvang mag morgen. Hoewel ik dat ook dubbel vind, want als zij een juf aansteekt mag die gelijk niet meer werken. Maar ik ben blij dat ze allemaal weer weg zijn morgen tijdens mijn werkdag. Op de oudste na, maar die mag gelukkig dinsdag weer, vind ik echt fijn voor hem, zo lang zonder klasgenoten om hem heen lijkt me niet geweldig voor een puber.

En dan hopen dat alles gaat versoepelen en we snel weer meer kunnen :thumup:

Mya vindt dit leuk.
  2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Muisje458 sterke, ik sluit me helemaal aan bij wat de rest zegt en heb feitelijk niets meer toe te voegen. Lijkt me heel moeilijk en ik kan me goed voorstellen dat je tijd nodig hebt (en afstand) om het allemaal een plekje te geven. Ik wens je daar heel veel kracht, moed en liefde bij. En mocht je besluiten af en toe nog mee te kletsen of iets dergelijks, voel je vrij dat te doen!

eten/tanden/gedoe
    Hier ben ik daar denk ik de allermakkelijkste in: niet willen eten? Geen enkel probleem. Ik haat geklieder met eten en geproest, dus hier is het heel simpel: dan krijgen ze gewoon een papfles. Beiden jongens lustten graag een papfles bij doorkomende tanden en kiezen, dus hoppa. Papfles it is. Vorige week nog 4 doorkomende krengen gezien bij de mini. Hij had het er echt lastig mee, maar gelukkig sliep hij verder wel goed.

weekend dingen
    Verder hier heerlijk bijgetankt. Wat kan een dag en nacht zonder kinderen je letterlijk doen opladen zeg. Oke, daar is natuurlijk niet elke keer een hotelovernachtig voor nodig, maar ik merk nu pas dat we eigenlijk veel te weinig tijd voor elkaar (en dus onszelf) nemen. Als moeder (geldt ook voor de vaders) sta je altijd maar aan. Als moeder, huisvrouw, werkende vrouw en ook als eigen persoon. Maar soms gaan die rollen zo in elkaar op dat je ze allevier tegelijk bent. Even op de rem dus. :)
    Kindjes liggen sinds een half uurtje heerlijk op bed en hier had ik vanmiddag serieus tijd over haha. Het was half 1, ik had alle was al weg, er was al gezogen, de vaat was klaar, mijn man was karton aan het plat maken en had ook al de toilet gedaan. Tjonge wat een zee van tijd zonder kinderen. Heel gek ;).

Nu is mijn man even een klein stukje voetbal aan het kijken en ik heb hier net alles voorbereid voor morgen. Wil geen gedoe en de jongens gaan op tijd weg. Man begint morgen dus voor het eerst en ik wil ook geen stress en gedoe morgenvroeg. Ik heb O dan ook heel goed uitgelegd dat we morgen eerst gaan aankleden en opfrissen, dan gaan ontbijten en daarna naar de opvang gaan (we doen het ook wel eens andersom en hij wil nog wel eens moeilijk gaan doen als het allemaal niet gaat zoals hij wil. Zeker als hij te weinig heeft geslagen is het in de ochtend echt een stuk chagrijn).
    Maar hij ging akkoord en ik heb hem laten kiezen waar hij mee wil ontbijten. Havermout it is.

Dus ik heb een brod havermoutpap voor O gemaakt, voor man een smoothie geblend met soja yoghurt, bosvruchten, havermout en een scheutje appelsap, de melk staat al afgesloten in een fles klaar voor de mini (papfles) en voor mezelf.. tsja. Ik kijk morgenvroeg wel even wat uit komt naar mijn kop koffie. Want ik sta uiteraard als eerste beneden te genieten van mijn rust :roflmao:.

Ook mijn dag is voor morgen al voorbereid. Ik heb maar 3 werkdagen deze week en einde week een belangrijke deadline. Hier had ik vorig weekend(!) al rekening mee gehouden dus alles onder controle.
    Ik heb verder eigenlijk totaal niets spannends meer te melden joh. Alles onder controle.
    Ben een beetje inspiratie aan het opdoen voor geboortekaartjes (maar ik vind uiteraard weer eens niets leuk). En gewoon nog maar 1,5 week tot de geslachtsecho.
    Zegt mijn man vanmiddag doodleuk: "ik vind het ergens ook wel wat om gewoon te wachten tot de 20-weken echo."
    Ehhh.. ik heb maar net gedaan alsof ik dat niet hoorde.. o_O

Nu ga ik een kop thee zetten, een bak druiven maken en op de bank ploffen. Ik zoek een nieuwe serie om te volgen. Gister Behind her Eyes af gekeken. Het einde heeft toch nog wel (ondanks dat ik gelijk had wat er gebeurde) een wtf-gehalte. Vond dat er wel veel narratieve elementen in de laatste 2 afleveringen zaten. Natuurlijk.. er zit een opbouw in naar een allesbepalend plot. Maar ik vond het toch wat mager. De complexiteit van het verhaal complementeert mooi aan de wezenloosheid van de karakters. Maar het is gewoon a lot aan het einde. Ik vond dat de tijdsduur van de handelingen behoorlijk werden ingedikt doordat ze zo gefragmenteerd werden. Maarja, wie ben ik om daar wat over te vinden.
    Desondanks keek het heerlijk weg, maar het lijkt me sterk dat er een vervolg komt.

Oke, ik ben weer eens veel te lang aan het schrijven. Heb ik wel vaker last van :p
    Thee en druiven it is.
    En tips voor een nieuwe serie zijn welkom!

Mya, wolkje1994 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  3. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Lieve @Muisje458 wat een #%@*#^#&@ nieuws heb je gekregen zeg. Ik snap zeker dat je nu niet op dit forum wil zijn met al die zwangerschappen en babies. Hopelijk gaat de behandeling helpen bij je en heb je niet meer medicatie nodig

Ik wil jullie drieën heel veel sterkte, kracht en moed wensen voor de toekomst en je bent altijd welkom als je toch je ei hier kwijt wil
    of om weer mee te kletsen als je daar aan toe ben

4. Katin87

Katin87 Fanatiek lid

20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Och @Muisje458! Wat ontzettend k*t zeg! Ik sluit me aan bij alle anderen, doe waar je je goed bij voelt, maar weet dat je altijd welkom blijft hier!
    Veel geluk gewenst met A en je man en hopelijk heeft het zoutloze dieet effect. Sterkte

5. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    @Muisje458 Heel veel sterkte. Wat een rotnieuws. Ik sluit me aan bij de andere dames. Hopelijk ooit tot ziens hier voor een update. Maar kan me goed voorstellen dat dat voorlopig niet in je hoofd zit.

6. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

@Muisje458 ik wil jou en je geliefde A en man alle wijsheid, kracht en liefde wensen.

7. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Welke serie moet ik kijken?

8. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Omg @Nina Sanders dankzij jou in een ander topic ging ik kijken of bij ons echocentrum de pretecho’s ook weer mogen.. en in principe doen ze vanaf 1 april pretecho’s! Voor vrouwen die nu 16 weken zijn beetje rot. Maar voor mij komt dat eigenlijk precies goed uit :) woohoo. Oke, tot 20 weken echo is echt geen ramp. Maar vind het ook wel heel leuk om tussen de 12 (morgen) en 20 weken echo nog een keer te kijken :D

Mya, Sansaatje, Nina Sanders en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    @Sansaatje 9-1-1 op Videoland? Je moet er wel van houden, brandweer/politieshow maar dat is best wel mijn ding haha.

jvsd92 vindt dit leuk.
  10. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    E was vandaag hyper. Vroeg wakker en ze stond direct aan. Heb ook aan der gevraagd of ze niet nog moe was zei ze mijn hartje is moe maarja mijn lichaam doet dit gewoon zelf :eek::roflmao:. Heb der samen met der vader die was ik ook even zat, hing alleen maar op.de bank op de fiets weg gestuurd naar een speeltuin dorpje verder op. Op de terug weg kwam ze een vriendinnetje tegen en is ze daar gaan spelen. Ze kwam gesloopt terug, missie geslaagd :D

L heeft vanmiddag maar kleine 2 uurtjes geslapen dus die was ook gesloopt einde van de dag. Beide lagen heerlijk voor 19uur op bed en heb ze niet meer gehoord.

Nu lekker bank hangen en niks meer doen, morgen weer in het gareel voor school en werk

Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.336
    8.341
    113
    Amsterdam
    @Muisje458 wat een vervelend nieuws zeg. Snap ook dat de nieuwe zwangerschappen dan niet fijn zijn. Hopelijk slaat het nieuwe behandelplan goed aan!
    en als je wil kan je altijd weer even spieken of gewoon weer terug komen!

12. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.336
    8.341
    113
    Amsterdam
    Hier heeft E dit weekend teveel speelafspraakjes gehad, dit doen we zo ook maar niet meer;)
    Verder een jurk en een broek gemaakt voor E, de komende tijd heerlijk weer tijd voor om zelfs meer te maken!
    Verder lekker in huis gerommeld buiten geweest, gewoon een lekker weekend gehad! Nu op de bank series kijken.

S2909, Mya, Sansaatje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @S2909 Ach wat sneu! Ik ben dan ook helemaal niet moeilijk; extra fruit door de yoghurt prakken, knijpfruit/yoghurt zakjes enz. Mijn kinderen hadden bij doorkomende tanden/kiezen totaal geen zin in warm eten. Maakte er dan geen punt van, gewoon extra geven wat ze op dat moment wel willen.

En stiekem ben ik zo blij dat we daar al klaar mee zijn :|. V had al z'n tanden en kiezen rond z'n 1e verjaardag er door :oops:

jvsd92, S2909, Mya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Miekje86 Oh, te herkenbaar :roflmao: Ik was m'n man vanochtend ook zat. N was helemaal hyper en wilde rolschaatsen. 'Papa gaat wel met je mee', zijn ze zo een uur weg geweest :p

Mya, Siepie85 en Miekje86 vinden dit leuk.
  15. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.145
    5.996
    113
    @Muisje458 veel sterkte, wat is de wens voor jullie groot. Wat een klote nieuws zeg. Ook ik begrijp helemaal dat je afstand doet van het forum. Misschien zien we je nog een keer !

16. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Misschien hem zelf laten kiezen tussen dingen. Z hier kiest heel veel zelf, en dan eet hij beter.

17. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    @Muisje458 Wat een naar nieuws hebben jullie gehad, en wat verdrietig dat jullie verdere kinderwens niet in vervulling mag gaan. Ik hoop dat je nog wel een keertje terug komt om te kijken of even te vertellen hoe het allemaal gaat. Heel veel sterkte met alles te verwerken.

18. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    @Muisje458 wat een vreselijk nieuws. Als de keuze voor je gemaakt wordt terwijl je hart er niet achter staat. Ik hoop dat je het gauw een plekje kunt geven. En vooral dat het dieet aanslaat en dat je gezondheid verbeterd. Dat is toch het belangrijkste, je gezondheid. Fijn te lezen dat de nachten soms beter gaan. Succes met afbouwen van de bv. Hoe emotioneel ook, het zal je ook rust geven.

@eten bij tandjes... hier deze week ook. Hij eet geen pap, krijgt geen flesjes of bv meer en weigerde dus warm eten. Dan krijgt hij gewokn een boterham. En een smoothie avocado, banaan en melk gaat er ook altijd goed in.

Deze week heerlijk naar de duinen, het strand en Limburg geweest. Vele uren jn de auto gezeten maar wat hebben ze zich vermaakt. Kleine is helemaal gek op steentjes verzamelen. In elke hand een paar en zodra hij er weer een ziet meteen proberen te pakken.

S2909, Mya, wolkje1994 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Wow zo snel! Wat chill. Hier echt alleen nog maar 4 boven en 4 ondertanden. Ookal denk ik dus telkens wel dat er iets door komt en heeft hij echt duidelijk last soms van die plekken. Er zitten heel veel bobbels dus nog even afwachtte.

Magnolia29 vindt dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oehhhh de nagelsalons gaan weer open. Ga gelijk een afspraak maken, vrees dat ik nog wel ff moet wachten voordat ik terecht kan hahaha!

RoseMurphy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina