♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 1 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 26 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Wat een rust hier.

Hier een gebroken nacht achter de rug door een hoestend mannetje die daardoor niet kon slapen. Iedere keer zakte hij weg en moest hij weer hoesten. Pas rond een uur of 3 sliep hij en rond 7uur was hij alweer wakker. Ook E kwam gezellig hyperactief erbij om 7uur :rolleyes:. Man doet nu alleen alsof hij het zo zwaar heeft gehad vannacht terwijl ik zo goed als de hele nacht heb opgevangen o_O kan daar niet zo goed tegen, vooral niet als ik amber geslapen heb.

Strakjes even naar de winkel hoestdrank halen. Als jullie tips hebben welke goed werkt bij een 1 jarige dan graag.

2. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Wat vervelend dat je mannetje zo hoest, en mannen..... hier eentje die gisteren tijdens t klussen met zijn vader, een klap met de hamer op zijn vinger heb gehad, hele nacht lopen miepen, ik amper geslapen van de zorgen... compleet dikke vinger met veelal paars, gaat ie zo weer verder klussen... kan ik ook niet zo goed tegen.

Wat betreft hoestdrank hebben hier voor Z tijm siroop van Daro. En ook natterman alle hoest vanaf 1 jaar, daar de nachtvariant van, die doet echt wonderen, compleet hele nacht geen gehoest.

Miekje86 vindt dit leuk.
  3. Lancer1992

Lancer1992 Niet meer actief

Nou dames de voeding slaat tot nu toe goed aan! Spugen is bij R een stuk minder, geeft wel nog af en toe een mondje terug maar lang geen golven wat ze voorheen deed. Daarnaast heeft ze gisteren 4 (!!!) poepluiers gehad en vannacht weer 1.

ze is wel nog wat onrustiger maar gelukkig nu wel te troosten, dat scheelt al een hoop.

ik mis het dat we niet spontaan even naar de winkel of zwembad kunnen met z’n allen. We wandelen nu wel wat meer maar that’s it.

wolkje1994, jvsd92, Nina Sanders en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Tijm siroop idd (godsgruwelijk goor, dat wel) of druppels van VSM

Miekje86 vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    #4585 Nina Sanders, 6 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2021
    Hier ook wat rustig vanuit mij.
    Paar dagen met de jongens vond ik ronduit PITTIG. eerlijk: ze kunnen hier thuis echt niet heel goed samen door 1 deur. Elders zal het heus anders zijn maar hier.. de een loopt de ander continu in zn nek te hijgen en te domineren en de ander loopt de hele dag te brullen omdat ie zn zin wil. Ze zijn hartstikke lief en rustig afzonderlijk maar samen: nou, ik ben blij dat de woe en de vr voorbij zijn.
    Of is dat stom om te zeggen?

Ik haat het om toe te geven dat ik nu dus serieus wel wat vermoeid ben door deze dagen (sowieso druk met man zn nieuwe baan, heb hem volledig met rust gelaten en het hele huishouden, koken, voorbereiden maaltijden, iedereen opstarten etc op me genomen). Hoewel we dit ook hadden afgesproken ben ik toch best vermoeid. Heb ook nog eigen werk natuurlijk. Maargoed even wennen dus. Werd dus met knallende koppijn wakker.

Even rustig opgestart en nu ff aan de koffie met een groot stuk choco cake. Die heb ik zó verdiend. :)
    Daarna wil ik echt even ons keuken eiland helemaal soppen (anders heb ik echt geen rust) en vanmiddag wil ik even een wandeling maken buiten, liefst even alleen. De rest van de dag weinig plannen. Relaxen met de jongens en einde middag pizza's maken!

Mya vindt dit leuk.
  6. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Nina Sanders ik snap helemaal dat het pittig is. Zeker nu je ook nog zwanger bent. Hier kunnen de 2 niet met en zonder elkaar :rolleyes:. Regelmatig bonje in ieder geval. Ben blij dat E weer naar school gaat, scheelt een boel aan elkaar plukken en doen.

Mya en Nina Sanders vinden dit leuk.
  7. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Net natterman gehaald voor L. Helaas hadden ze alleen de nachtvariant staan voor 18+. Driekwartier geleden gegeven en het lijkt nu rustig of dat is toeval . L vond hem heel smakelijk, maarja hij is ook een zoete kauw :roflmao:. Ook luuf gehaald voor de nacht, snot stroomt wel uit zijn neus maar dacht kan vast geen kwaad. Hopelijk slapen we vannacht beter

Mya vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Is zo hoor. Ben ook wel blij dat O naar school gaat straks wanneer de baby komt. Jeetje ik moet er niet aan denken. De hele dagen 4 mensen om me heen :eek: haha :). Mijn man en ik zijn op zn tijd ook graag gewoon even alleen. Gelukkig plannen we dit soms ook in. Niet vaak, maar wel nodig.

Zit daar nog een smaak aan? Beide kindjes hier vinden Neurofen heerlijk maar ulg... daar zit sinaasappel smaak aan. Bah! :o:

Mya vindt dit leuk.
  9. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @Miekje86 Naar dat L zo hoest. Hopelijk helpt de hoestdrank voor hem!

Hier net weer thuis. Zijn even langs mijn ouders geweest. Q vond het alleen na een tijdje wel welletjes en begon alleen maar heeeeel dramatisch te huilen. Toen hij in de auto zat was het weer lachen en gezellig. Dus hij had geen zin meer in de drukte denk ik ofzo. :o:

Verder loopt hij steeds grotere stukken. ZO cute. En trots dat hij zelf ook is.

Q gaat rond 12 lekker slapen en ik trek dan mijn klus pak aan en ga verder met schilderen in de wc. Die krijg ik vandaag wel af. Verder weinig plannen.

Miekje86 en Mya vinden dit leuk.
  10. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.781
    7.367
    113
    Goedemorgen!
    @Nina Sanders , logisch hoor dat je moe bent. Als ze elkaar hier te de hele dag in de haren zitten kun je me ook opvegen savonds. Terwijl ze me op dagen dat ze onwijs lief spelen vooral energie geven.

We hebben besloten om vanaf nu te starten met project gang, bijkeuken en werkkamer. Dat betekent vandaag mijn werkkamer leegruimen en man gaat dan een muurtje slopen. Hopelijk gaat dan snel het nieuwe plafond er in,betonvloer storten, vloerverwarming er in en weer inrichten. Gelukkig hebben we nu genoeg bergruimte zodat ik al mijn zooi ergens kwijt kon waar ik het niet steeds zie. Alleen mijn bureau staat nu in de keuken. Ik hou enorm van netjes, geen prulletjes, geen overbodige meubels, dus dit is stiekem al een doorn in mijn oog, maargoed, het is het laatste project in huis dus ik zet me er maar over heen.
    Daarna gaan we door met de bijkeuken en gang. Toilet verplaatsen, extra badkamer er in. Hopelijk tegen de zomer helemaal klaar :thumup:

L heeft de halve ochtend rondgelopen buiten en was helemaal zwart dus die zit in bad. Ze zal vast vanavond weer moeten :roflmao:

S2909, Miekje86, Mya en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Keuken eiland is spic en span! Heerlijk!
    Nu loop ik even lekker met de oudste buiten. Hij wilde graag mee. Even naar de winkel, een yoghurtje halen (traditie hier, meneertje krijgt echt altijd een portie yoghurt verpakking die hij zelf mag kiezen. Voelt zich dan intens happy).

En: ik haal even een appeltaartje (klein) voor morgen. Wel een kleine hoor. Want na het weekend wordt hier niet meer gesnoept in huis en moet het op zijn ;).

Mya en jvsd92 vinden dit leuk.
  12. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Hallo hallo! Vanmorgen gewerkt en daarna badkamer en trap en wc geboend. Man op zijn kantoor, oudste bij oma, dreumes in bed en ik op de bank met thee van verse gember en citroen. Denk dat ik zo maar New Amsterdam verder ga kijken, ben al bij 12, wat kijkt dat lekker weg.

ook wij eten pizza! Heb bloemkoolbodems en maar straks zelf saus en dan lekker beleggen met mozzarella en parmezaan, simpel maar heerlijk. :D

Nina Sanders, Miekje86, Mya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier is de wc geverfd. Mooi morgen verder met afkitten en spullen ophangen.

Nu even lekker op de bank, ik hoop dat Q nog heeeeel even blijft slapen want er liggen pizzabroodjes in de oven. :D

Mya, Nina Sanders, Sansaatje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Staat er niet echt op wat voor smaak maar er zit honing in volgens de verpakking. Het ruikt in ieder geval mierzoet

15. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @jvsd92 hoestdrank lijkt te helpen. Hoesten is 80% minder geworden. Snot stroomt nog wel lekker :rolleyes:. Net heeft hij wel lekker bijna 3uur geslapen :). Net ook ontdekt dat onder ook 2 kiezen aan het doorkomen zijn. Van de week zijn er boven ook 2 kiezen door gekomen.

16. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Ze krijgen ook een hoop voor de kiezen die kleintjes. En ja, pun intended. :D

Mya, jvsd92 en Miekje86 vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zoooo. Wij hebben vanmiddag al heerlijk pizza’s gemaakt. Iedereen had trek haha. komt ook beter uit want ik wil nadat de jongens op bed liggen ook even douchen etc en dan heb ik geen zin om nog heel veel op te ruimen.
    Verder hier net begonnen aan the Bold Type. Met een kop rooibos thee.
    Zijn net een 2 broeken bezorgd en die ga ik zo even passen. Verder ben ik wat kadootjes voor m’n bday op m’n lijst aan het zetten. Waaronder de mooie glazen paasdecoratie en Iittala pizzaborden zie hieronder.. :o:
    weet nu al dat ik ze sowieso krijg hahahaha

FF177812-FD58-4AF2-8ACA-F8F3C2625767.jpeg 450A83FB-FA7C-40AC-B723-F574FDE90F3A.jpeg

RoseMurphy, Mya en jvsd92 vinden dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh als het maar goed loskomt. :thumup: Vaak geeft dat al verlichting

Miekje86 vindt dit leuk.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zo. Hier even door mn kledingkast heen geraasd :o:
    Laten we het erop gooien dat ik weer een zak weg kan brengen.. :thumup: weg ermee. Ruimte voor mooie nieuwe items straks!

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wij hebben meestal de courgette bodems. Vaak eten we ze op za en zo. Wel verschillend belegd.
    Vandaag was het rode ui, tomatenpuree, roasted kip en kaas!

Deel Deze Pagina