♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 1 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 26 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik ben voor mn gevoel wel mega kritisch maar hee.. het is een naam.. :p

2. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @namen bij E stond der naam met 20 weken al vast. Bij L de knoop door gehakt met 37 weken. We twijfelde tussen Luuk en Daan (we hadden er meer maar deze 2 stonden bij ons beide op het lijstje). Mogen jullie raden welke naam het is geworden :p. De 2de naam hebben ze beide van mijn ouders en de achternaam van mij man (die draag ik ook). Onze gedachte nu dragen ze van beide families een naam.

Kirzy, Magnolia29 en Mya vinden dit leuk.
  3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    @Nina Sanders hoe voel jij je er trouwens bij aangezien je gevoel een meisje aangaf? Hier waren de oudsten ook teleurgesteld dat het een jongen was en de hele omgeving reageerde eerst steeds met ohh we hadden op een meisje gehoopt, maar een jongen is ook leuk. En heel eerlijk, het had me ook geweldig geleken om eindelijk schattige jurkjes enzo te kunnen kopen maar ik was en ben ook met dit jongetje meer dan blij. Hij is ook echt werr helemaal geweldig. :roflmao::roflmao:

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.783
    7.372
    113
    @wolkje1994 , ik weet eigenlijk niet meer hoe jouw L heeft :eek: maar bij onze L ben ik afgestapt van het idee in mijn hoofd dat al onze kinderen onbekendere namen moesten hebben. Wij vonden meisjesnamen nooit moeilijk, tot bij L. Pff, ik had zo veel eisen. Tot ik dus een nachtje sliep over de naam L (heel bekend, top 20 naam volgens mij). De dag daarna dacht ik echt: wat doe ik moeilijk, ik vind die naam gewoon superleuk, wat kan mij het schelen dat hij eigenlijk niet perfect bij de rest past. Later als ze de 20 gepasseerd zijn wonen ze allemaal op zichzelf en heeft niemand het meer over die combi van namen :roflmao:

Wel heb ik best vraag gehoord: huh,heet ze L? Wat bijzonder bij de namen van de rest.
    Al vind ik dat ook wel meevallen. Wij willen namen die je op zijn Nederlands schrijft en uitspreekt, en dat zijn ze alle vier. En met alle namen ben ik echt blij en tevreden :thumup:
    Dus, conclusie, Levi kan best :D (stond op mijn nr 1 bij de oudste, man vond dat belachelijk want je noemt je kind toch niet naar een slijkerbroekenmerk (levi's):rolleyes::roflmao:)

Ik hoor mijn L wakker worden. Gisternacht is ze echt bijna elke minuut in de weer geweest. Savonds al krijsen, dus bij ons in bed, maar we hebben amper geslapen, ze bleef maar overeind zitten, jammeren, weer liggen (lees: gooit zich achterover op mijn gezicht) etc. Maar deze nacht ging gelukkig weer goed :thumup:

Zo de kinderen naar school brengen en ik wil ff een bakje koffie gaan doen bij mijn moeder. Zij heeft hulp nodig bij de inrichting van hun nieuwe werkkamer, ik bij mijn bijkeuken, dus dan plannen we vaak even een brainstorm momentje in :D

S2909, Kirzy, Mya en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders
    huh? Ik vind die helemaal niet op elkaar lijken!

6. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @riean hier ook zo. Bij E wilde ik perse geen top 10 naam want we wonen in een klein dorp dus dan zit ze straks met allemaal naamgenootjes in de klas. E was een top 30 naam. In een half jaar tijd zijn er hier 3 E-en geboren. 1 is verhuisd en de ander zit op de andere school. Dus geen naamgenootjes in de klas gelukkig. Bij L dacht ik dus boeiend ik kies wat wij leuk vinden top 10 of niet. E was wel de eerste naam die in mij op kwam maar eerst gecheckt of het geen top 10 was en daarna mocht ik hem pas echt leuk gaan vinden van mij zelf

S2909, Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  7. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    @Mya we hadden er wel een paar maar na die steeds vaker hardop te zeggen hebben we die toch afgeschoten. Vind het deze keer echt super lastig.
    De woning is opzich wel klaar op wat dingen na natuurlijk maar dat komt wel na de bevalling. De lampen worden eind maart geleverd en beneden worden de kunststof kozijnen rond mei/juni geplaatst.
    Ahahha dat mopperen, herkenbaar.. Super grappig om te zien hoe de jongste de oudste dan in de startblokken probeert te krijgen. Heerlijk :roflmao:
    Praten doet J ook nog niet hoor. Losse woorden zoals papa, mama, oma, koe, eend, woef voor hond en mi voor kat, de rest idd onverstaanbaar gebrabbel.

@Poolvos ahaha nou die 6 maanden na de geboorte had hier nu ook wel gemogen:roflmao: mijn vriend zegt het word gewoon mijn naam aangezien ik hem moet aangeven:rolleyes:o_O
    Inspiratie is altijd welkom ahah dus mocht je nog een lijstje hebben kom maar op:thumup::p

Poolvos, S2909, Eli05 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Eli05

Eli05 Niet meer actief

#4868 Eli05, 12 mrt 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2021
    Haha :roflmao: Daar zet hij zich wel over!

Oeh, Leo(n) vind ik ook een leuke naam!

Lenny was bij mij een topfavoriet, maar manlief vond het echt niets :( Hij is nogal héél traditioneel...

Oh, de tips in verband met de slaapzak hebben geholpen. We hebben N. een slaapzak met TOG 2 aangedaan en met mouwtjes. Hij heeft geen kick gegeven deze nacht!

S2909 en Mya vinden dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Tsja. Ik ben super blij en dankbaar. Ik vind het niet jammer dat het een jongen is. Ik vind het wel jammer dat ik nooit een dochter zal hebben. Maar bij dit soort dingen ben ik super nuchter. Je hebt er geen invloed op en dit jungske wilde blijkbaar echt heel erg graag bij ons zijn. Hoe kan ik daar nou niet meeeeeeegaaaaaa blij, trots, dankbaar en nieuwsgierig naar zijn? :D:D

RoseMurphy, Boordevol, Magnolia29 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zo hier ga ik even lekker klagen.
    de oudste is de hele dag schofterig brutaal en de jongste loopt alleen maar de brullen. De hele dag. Jullie kunnen je voorstellen dat het hier enorm gezellig is in huis o_O en ik nu al weet dat ik straks knallende koppijn ga hebben.

S2909, RoseMurphy, jvsd92 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Heerlijk nog een zoon erbij :roflmao:;)

jvsd92 en Mya vinden dit leuk.
  12. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Krijg er helemaal zo'n Kim Kotter vibe bij; jongensmama met 3 mannetjes vlak achter elkaar ❤

Nina Sanders vindt dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ohhh ja das waar ook!

Magnolia29 vindt dit leuk.
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Heb trouwens een mega goede tip voor verkouden kindjes. Keelsiroop junior van A. Vogel.
    Mag gebruikt worden vanaf 1 jaar. Is iets van 8 euro en werkt enorm verzachtend voor de keel. De jongens lusten het hier allebei!

Miekje86, Eli05, Mya en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Zo, hier net het laatste stukje in de wc afgekit. Alles even goed schoongemaakt. Volgende week zaterdag komen eindelijk de nieuwe ramen voor in de wc. Dan ga ik het direct daarna aflakken en kunnen de houten lamellen er tegen aan. Kan man daarna het laatste stukje vloer in de bijkeuken erin knallen en dan hoeven we alleen de hal beneden nog te verven. Yeaaaah einde is in zicht!!

Gisteren ook nog een leuke poster opgehangen in de eetkamer! Alles wordt steeds gezelliger in huis.

Bekijk bijlage 681807 Bekijk bijlage 681808
    Bekijk bijlage 681809 Bekijk bijlage 681810 Bekijk bijlage 681811

Poolvos, Miekje86, Sansaatje en 9 anderen vinden dit leuk.
  16. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ziet er mooi uit!! :thumup:

jvsd92 vindt dit leuk.
  17. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Je omschrijft dit echt goed! Dit is ook hoe ik het voel als blijkt dat we (bij ons dan een tweede) jongen krijgen :)

Nina Sanders vindt dit leuk.
  18. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Wat een weer joh :eek: Hier is het steeds regen/droog/zon/repeat. Ben al 2x nat geregend :rolleyes: Boodschappen zijn binnen, vanochtend nog even met V bij mijn ouders geweest. N opgehaald in de stromende regen op de fiets :o: V slaapt nog. Had een smartgame besteld via Ali, kwam vandaag binnen. Dus heb met N gepuzzeld, ze vond het leuk en moeilijk ;) Heel goed! :D Rond 15.00u gaan we bij mijn oma op bezoek. Wil vanavond m'n nagels nog doen en man komt ook weer thuis :thumup: Drukke dag dus haha.

jvsd92, Mya en Boordevol vinden dit leuk.
  19. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Ik dacht vanochtend onder de douche trouwens dat ik de baby voelde :eek: had m’n hand ook wel echt op m’n onderbuik en t was heel licht maar wel zo’n bekend plopje. Maargoed ik weet dus niet zeker of t zo was haha

Sansaatje, S2909, Mya en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    jvsd92 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina