♡ De eerste 1000+ dagenclub | Pt. 1 ♡

Discussie in 'De mama's' gestart door Nina Sanders, 26 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    @Magnolia29 , fijn weer er uit kunnen vandaag, geniet er van! :D

    @drinken, L drinkt heel weinig. In de ochtend bordje pap van 200 cc melk. En dan overdag met een beetje geluk 200 cc water. Vaak een halve beker. Dat is het. Er zit ook vocht in fruit en groenten natuurlijk en ze heeft 1 echt volle plasluier tussen de middag en in de avond een redelijk volle. Poepen gaat tegenwoordig ook prima.
    Ach, ik ben het gewend van grote dochter. Die leeft nog steeds op 300 a 400 cc water per dag. Ook niks anders qua drinken. We hebben al zo veel geprobeerd, en ze weet waarom het beter is meer te drinken. Maar ze is 9 dus ik kan het niet naar binnen mikken.

    We werden pas om 07.45 wakker, toen kwam de derde tussen ons in kruipen :eek:. Man wilde 6 uur starten met werken, tja, dat wordt em niet :roflmao:
     
    Mya en Magnolia29 vinden dit leuk.
  2. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  3. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.602
    2.172
    113
    @Magnolia29, goed volgehouden zolang binnen te blijven! Geniet er extra van!

    @riean hier dochter van bijna 8, drinkt ook enorm slecht, drinkt wel limonade maar ik ben al blij met 2 glazen per dag, vaak blijft t er bij maar 1. Zelfs al eet ze chips krijgt ze geen dorst van.

    Hier gaat verder alles prima. Z slaapt altijd goed, die ligt nu nog te slapen, ga ik zo wakker maken. Zoon was om 4.40 beneden, dus die gaat straks weer paar uur verplicht terug naar bed. Z drinkt niet heel veel, maar ook niet weinig vind ik. Ong 2 of 3 volle tuitbekers, en smorgens nog een pap fles van 210cc nutrilon 4.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  4. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Voor degene met peuters/kleuters; deze tip had ik misschien al gegeven, maar het spelletje
    ”Allemaal Stekeltjes” is echt top!!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      58,9 KB
      Weergaven:
      55
    S2909 vindt dit leuk.
  5. Lancer1992

    Lancer1992 Niet meer actief

    Nou drukke ochtend. Vanochtend met moeder even snel nog boodschappen gehaald en de fototaart opgepikt bij de Hema. Hij is toch iets groter dan ik had gedacht... nouja des te meer voor man en mij :p:p

    B ligt heel lief te slapen. Nu bijna 1 uur. Om half 11 maken we hem wakker. Of hij vanmiddag gaat slapen? We shall see.. is ons probleem dan. Zolang hij maar lekker gezellig is bij het bezoek zometeen ;)
     
    S2909, Mya, jvsd92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Lottie987

    Lottie987 Bekend lid

    17 mei 2019
    538
    347
    63
    Vrouw
    Hier een tip van een stille meelezer. Onze oudste is al vanaf zijn derde verjaardag ‘s nachts zindelijk, maar durft nog steeds niet ‘s nachts naar de wc (wordt in februari 5) dus hij heeft een potje op zijn kamer staan. Dit gaat prima, als hij geplast heeft legen we hem ‘s ochtends maar soms is hij leeg.
     
    Magnolia29, Mya, wolkje1994 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Ohhh top, dank je wel voor het reageren!! Zal eens overleggen of ze dit wil, ze heeft nogal een sterke eigen mening :rolleyes::o::roflmao:
     
    jvsd92 vindt dit leuk.
  8. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.596
    10.787
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier een heerlijke ochtend achter de rug. L heeft tot tegen 7uur geslapen. Daarna even met z'n alle relaxen bij ons op bed om daar er achter te komen dat we nog een uur hadden om te ontbijten, aankleden, spullen verzamelen van L en L af te zetten bij mijn ouders. Kan jullie vertellen is niet gelukt :roflmao:. Daarna zijn wij met E naar Intratuin Halsteren geweest. Heerlijk genoten daar met elkaar en kwa drukte was het heel goed te doen. E kon 3 rondjes achter elkaar in de draaimolen en ook direct in het treintje. Ook keek ze haar ogen uit bij de kerstdorpjes en vooral die van de Efteling vind ze helemaal geweldig. E heeft van ons samen ook nog een foto gemaakt, zie 2de foto :roflmao: van de 20 foto's is er 1 gelukt :roflmao:

    Nu nog even relaxen en als L zo weer wakker is gaan we hem weer ophalen
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mya, Kirzy, wolkje1994 en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Wat leuk @Miekje86 om zoiets zonder dreumes te doen.
    Het is dat we momenteel bijna wekelijks oppas nodig hebben voor L, omdat er nog geen plek is op de opvang. Maar als dat rond is ben ik ook van plan haar af en toe bij opa en oma te droppen zodat we wat net de rest kunnen doen.

    Net een eind gelopen in het natuurgebied hier dichtbij, met de 3 jongsten. Jongste zoon vindt dat heerlijk, van top tot teen onder de modder zitten, in alle plassen springen en dan thuis een uur in bad. Daarna in pyjama een filmpje kijken. Op dat soort momenten geniet ik ook zo van deze tijd van het jaar.

    L trekt alleen constant haar muts af en wantjes uit. En dan brullen van de kou :rolleyes: eigenwijs ding.
     
    Mya, RoseMurphy, wolkje1994 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Lottie987

    Lottie987 Bekend lid

    17 mei 2019
    538
    347
    63
    Vrouw
    Of op het potje of over de donkere gang naar de wc, ben benieuwd wat ze kiest ;)
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  11. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Hier ook de oudste met een potje op haar kamer! Werkt erg goed. :D

    Handig he stille meelezers. :p

    Ik wil best meeschrijven maar jullie zijn zo hecht en dat voelt als inbreuk. :rolleyes:
     
    Mya, Lancer1992, Poolvos en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Zoals laatst al gemeld hoe meer hoe liever. We gaan nog een tijdje door dus hebben tijd genoeg om elkaar te leren kennen.
     
    Mya en Poolvos vinden dit leuk.
  13. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Wij zijn daarstraks gaan wandelen. Het is hier schitterend weer. Dolle pret op de glijbaan.

    Er staat al kip in de slow cooker om straks vol au vent te maken. En morgen de overschot in een macaroni schotel 1 keer werk, twee keer plezier.

    S ligt nu te slapen dus ik chill even op de zetel.
     
    Mya, Kirzy, Miekje86 en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. Muisje458

    Muisje458 Niet meer actief

    Hier ook gaan wandelen. 2u met A en de hond. Voel mijn benen niet meer. Want met Mouna wandelen is aan een sneltempo.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mya, Kirzy, Lancer1992 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Oh amai zeg, schoon beestje!
     
  16. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Mee eens @Sansaatje


    Aa lieve foto’s!
    En: dat vol au vent recept wil ik graag hebben, als t goed is gelukt :) Is t enige dat hier ookt was mislukt in de slow. Ofja, gelukt, maar hmwah was qua smaak.
     
  17. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Leuk! Dan ga ik eens wat vaker reageren. Zo herkenbaar want mijn kindjes zijn even oud als de kindjes hier. Oudste, meisje, bijna 4 en jongste, jongen, bijna 1. :)
     
    Mya, RoseMurphy, Miekje86 en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Nou gezellig! Gewoon doen hoor, aanhaken kan altijd :thumup:
     
    Mya en wolkje1994 vinden dit leuk.
  19. Lancer1992

    Lancer1992 Niet meer actief

    Wat een actieve dagen allemaal! Maar het is ook echt fantastisch weer!

    wij hebben een geslaagde mini kinderfeestje gehad! B is zo ontzettend verwend met allerlei blokkensets en duplo. Heerlijk! Hij was helemaal into heaven.
    Toch nog proberen weg te leggen nadat iedereen weer vertrokken was, oei oei daar ging zijn goede mood. Ik gok dat hij een half uur heeft liggen tegen stribbelen in bed? Hij slaapt nu. Ik laat hem tot 16:00 liggen, dan heeft hij toch nog 40 minuten kunnen meepakken.

    morgen wil ik hem weer wat korter in de ochtend laten slapen. Even kijken hoe de nacht loopt.

    als ik zie hoeveel taart wij trouwens nog over hebben... woooooops! :rolleyes:

     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mya, Kirzy, RoseMurphy en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Ik doe niets speciaals en baseer me op het recept van Jeroen Meus (Belgische tvkok) je kan googlen op vol au vent dagelijkse kost.

    Momenteel zit er volledige kip in, prei, wortel, ajuin met kruidnagel in, look, thym laurierblad, peper en zout en beetje gember qua kruiden. En ik proef af en toe en probeer zo bij te sturen.

    De bechamelsaus maak ik dan voornamelijk met de bouillon die ik maakte.
     
    Poolvos vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina